Pikk jutt, *itt jutt aga kurb on ja ei saa lihtsalt kirjutamata jätta. Kes ei viitsi, ärgu lugegu
Asjast veidi teadjana peab ütlema, et seis on ikka väga tsitt.
Kõige koledam on see, et see vähenegi mis mõeldud tehnika soetamiseks läheb teinekord lihtsalt suuri metsatulekahjusid kustutades kütuse peale +külmal talvel oma hoonete kütmiseks, sest ega maja saa ju kinni panna. Metsatulekahjudel käiakse Gazide ja Zilidega, mis neelavad tohututes kogustes bena = töötund maksab ikka $$$ Terve Eesti peale on iseseisvusajal ostetud 2 (kaks) uut neliveolist masinat, millega metsas võiks käia ja samasuguseid enam keegi osta ka ei julge (ei jõua ka, hind 5,5M), kuna esisild asjadel väga nõrk ja juba peale väikest läbisõitu teheti teenenduses esisilla remondiks pea sadatuhat... :o
Kulupõlengud on ka hooajati asjad, mis moodustavad tohutu protsendi väljasõitudest - raha kulub nendele seega valusalt.
Humanitaarabina enam masinaid ja varustust ei tule, sest need ajad on läbi saanud. Kui õnnestub Tallinnast raha kaubelda, siis ostetakse kohapealt ja mujalt kasutatud paakautosid (piima ja kütusetsisternid), mida siis tuletõrje paakautodeks ise põlveotsas ümber ehitatakse ja kusjuures üldiselt on tulemus väga kena
Kahjuks aga on alusauto ostmiseks ainult max 200000 Päästeametilt ja selle hinna sisse peab mahtuma ka käibemaks - teenistused ostetavalt kaubalt käibemaksu tagasi ei saa.
Kasutatud pritsimasinate leidmine on suht lootusetu. Jah, piltidel nähtud \"seanina\" mersusid ja muud 25+ aastat vana kõntsa saab kirve hinnaga kümmnete kaupa osta, kuid näiteks 10 aastat vana masinat normaalse hinnaga kuskilt ilma pealt leida on pime õnn, kuna mujal maailmas kasutatakse masinaid üldiselt ka selle piirini, kuni veel ilma probleemideta liigub. 25 aastat vana pritsumasina läbisõit jääb üldiselt alla 65000 (kuuekümmneviie tuhande) kilomeetri.
Praegu käib riigihange uute tavapritsumasinate soetuseks. Seda firmat, kes siiani müüs, vist eriti enam näha ei taheta, kuna seni müüdud autod on kuuldavasti rohkelt probleeme tekitanud Mõned probleemid:
1. Toodetud Austrias ja nagu tõsisemat külma on, nii külmuvad õnnetusele sõites ära ja masinatest ei saa vett kätte. Mis krdi pritsiauto see siis on?
2. Pump asub auto tagaosas ja kõrgemal kui käigukast, kust viiakse pumbani jõud pika ja jätkuderohke kardaaniga. Tüüpiliselt laguneb see kardaan ära kuna jõuõlad ja muu füüsika murrab ajapikku nõrga konstruktsiooni maha.
3. Iga pisidetail maksab ränka raha ja seda tuleb pikalt oodata Tegelt. Eesti on tootjatele oma turu väiksuse tõttu tihti teisejärguline (võibolla mõni väike müük aastas ja selle kõrval 101 hinnaküsimist muudab suhtumise mõnel juhul teisejäruliseks.)
4. Talvel võib midagi masinalt võtma minnes jalaluud ära murda, sest masin on kõrge ja lühemad mehed peavad astuma roostevaba plekiga kaetud nn. astmele (libe, talvel lumise jalanõuga)
5. Nn. pealisehituste (see mis siis kabiini taha jääb) ehitamisel on tootja iga asja pealt kokku hoidnud. Tulemus see, et masinaid peab vedama Austriasse \"ära vajunud\" pealisehitisi taastama - võib vaid arvata mis see maksab. Loodetavasti käib asi ikka garantiikorras...
Jne.
See on enamuses vist selle tagajärg, et me nii vaesed oleme ja üritame midagi ostes elu eest kokku hoida. (peaaegu nagu mina
) Kirjeldatud Austria masinate hind oli koos varustusega 4,5 ja rohkem milli, uut ja paremat autot tahetakse täiskomplektsena 4 milliga saada. Elame näeme...