Turvavööde kohustuslikkus 70-datel?
#1

Küsimus ajendatud sellest,et minu 1973 aastal tehasest väljunud ja 1975 aastal arvele võetud moskvitsil on sees 1976 aasta turvavööd. Seega lisatud on nad omaniku poolt ise, aga miks? Kas turvalisuse eesmärgil,või oli selleks mõni nõue?
Vasta
#2

(16-05-2010, 20:29 PM)janek555 Kirjutas:  Küsimus ajendatud sellest,et minu 1973 aastal tehasest väljunud ja 1975 aastal arvele võetud moskvitsil on sees 1976 aasta turvavööd. Seega lisatud on nad omaniku poolt ise, aga miks? Kas turvalisuse eesmärgil,või oli selleks mõni nõue?

Kõigile autodele, millel puudusid keermestatud augud turvavöö paigalduseks, ei kehtinud nõue turvavöö kohta. Ilmselt siiani. Osale tehases aukudega väljastatud autodele sai kaubandusest juurde osta puuduvad vööd. Mingist kuupäevast muutusid need kohustuslikuks.

Huvitav, kus sai vene ajal auto kaks aastat ilma arvelevõtmata varjul olla? Nende järgi olid ju järjekorrad.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#3

(16-05-2010, 21:21 PM)aavu Kirjutas:  Huvitav, kus sai vene ajal auto kaks aastat ilma arvelevõtmata varjul olla? Nende järgi olid ju järjekorrad.

Küprosel.

Aga kui keermestatud kohad olid olemas,kas siis oli kohustus sinna vööd ka paigaldada? Täpsemalt,kui inimene ostis 1975 aastal laevalt auto,millel puudusid vööd,kas ta siis võis sellega liiklema hakata?
Vasta
#4

(16-05-2010, 21:27 PM)janek555 Kirjutas:  
(16-05-2010, 21:21 PM)aavu Kirjutas:  Huvitav, kus sai vene ajal auto kaks aastat ilma arvelevõtmata varjul olla? Nende järgi olid ju järjekorrad.

Küprosel.

Aga kui keermestatud kohad olid olemas,kas siis oli kohustus sinna vööd ka paigaldada?

Ka mina murdsin pead selle küsimuse üle, mul 3 sama mudelit kodus ja kõigil on kummist punn tagumiste turvavöö kohtade peal. Olen küsinud ka kõikidelt omanikelt, kellel selline masin olnud on, siis keegi ei mäleta, et oleks olnud turvavööd tagaistmel. Samas pole ma leidnud ka vanematüübilisi turvavöösid, kas neid omal ajal tehtigi?
Muide, ka 1974 aastal tehtud 408 -ksal on tagumiste turvavööde kohad olemas.
Vasta
#5

Tagumisi mul ei olegi, jutt käib esimestest.
Vasta
#6

(16-05-2010, 21:37 PM)janek555 Kirjutas:  Tagumisi mul ei olegi, jutt käib esimestest.

Minuteada olid kõik moskvitsid alates 412 kerest turvavöödega, seega olid ka 427 -smed turvavöödega varustatud. Samas 426 oli veel 408 põhjaga, sellel turvavöösid ei olnud. Aga kas taga peavad vööd olema, kui augud on olemas? Ilmselt peab.
Vasta
#7

Korra kooles masin teel.Paela polnud.Sai võetud kaks turvavõõd ja poldiga omavahel kokku.Saigi teisele sappa ja koju lohistatud.
Ei hakanud ometi väljalaske aasta järgi uusi otsima.
Kas sobib näiteks selline vastus.
Tegemist oli 70 alguse autoga.
60 lõpu autol oli turvavöö nagu tagaistmel keskmine.Käis üle kõhu ja klõpsakaga kõhupealt kokku.
Tagaistmetel polnud kummagil vööd.

Müün valget nahka paksus 1,4-1,6
http://www.wix.com/Peterx01/R35
Vasta
#8

Esimesed vööd on toodetud 1976 suvel,seega ei saa olla orginaalid , ka kummimatti lõigatud lõhed ei näi tehase ega isegi luksepa tööna.
(16-05-2010, 21:49 PM)Peter Kirjutas:  Kas sobib näiteks selline vastus.

Ei see vastus hästi ei sobinud,aga infoks ikka. Mõte nimelt selles,et kuna vööd on paigaldatud lõikega läbi kummimati ja nad sinna istmete vahele hästi ei passi ,siis otsustasin nad üldse eemaldada. Küsimus tulebki nüüd sellest,et kui ma näiteks oleksin selle auto 1975 aastal sellisena - ilma vöödeta - saanud,kas oleksin võinud minna liiklusesse ilma vöödeta,või oleks mul kohustus need sinna paigaldada?
Vasta
#9

(16-05-2010, 21:49 PM)Peter Kirjutas:  Küsimus tulebki nüüd sellest,et kui ma näiteks oleksin selle auto 1975 aastal sellisena - ilma vöödeta - saanud,kas oleksin võinud minna liiklusesse ilma vöödeta,või oleks mul kohustus need sinna paigaldada?

Liikluseeskirju muudeti ka NLiidu jal mitmel korral. Turvavööd kui sellised tulid esimese järjekorras eksportautodele, kuna Läänes neid juba nõuti. Varasematel mossedel olid peal ka "Lääne" inertsrulliga turvavööd. Sõbral oli selline mosse, huvitavad vööd olid, rihma küljes lõpsakt ei olnud, vastusel oli klamber, mille vahelt käis rihm läbi ja mis siis lukustati. Ladal olid küll algusest peal. Oma autoõpingute ajast (80-date algus) mäletaks justkui, et eeskirjades oli punkt, mis nõudis vööde olemasolu, kui autos on kinnituskohad olemas. Seda enam ei mäleta, millal see punkt võis sisse tulla. Eeldada võib, et turvavöö kohtadega autosid toodeti juba enne kui nõue tuli.
Vöökomplekte müüdi jaemüügis, siis neid ostetigi ja pandi külge. Vööd võivad olla vahetunud ka vigastuse tõttu.
Tagavöödega viiliti hiljemgi. Isal oli 1984 a . mosse, millele ta veel mõne aasta jooksul lihtsalt ei pannud tagumisi vöösid külge. Tehasest olid pakiga kaasas aga külge panemata. Hiljem ikka kruttis peale.
Vasta
#10

70-ndate teisel poolell oli tõenäoliselt selline nõue, et kui augud paigaldamiseks olemas, siis pidid vööd olema aga ainult ees. Mäletan seda sest sellest rääkisid uue auto saanud inimesed, ka minu vanemad ja sugulased. Kunagi hiljem muutusid tagaistme omad ka kohustuslikuks. Eks tuleks vanad liikluseeskirjad raamatukogust otsida ja lugeda, see ei tohiks keeruline olla...

Do'nt panic
Vasta
#11

(16-05-2010, 20:29 PM)janek555 Kirjutas:  Küsimus ajendatud sellest,et minu 1973 aastal tehasest väljunud ja 1975 aastal arvele võetud moskvitsil on sees 1976 aasta turvavööd. Seega lisatud on nad omaniku poolt ise, aga miks? Kas turvalisuse eesmärgil,või oli selleks mõni nõue?
Kaldun arvama, et sinu auto 73 aasta turvavööd on 76 aasta omadega välja vahetatud mugavuse pärast. Mingit kindlat standardit ei olnudki, sest neid vöösi ja kinnitusklambreid oli palju erinevaid. Hiljem hakkas asi ühtlustuma ja kui Norma hakkas turvavöösi tootma praktiliselt kõikidele vene autodele standardvarustusena, hakkasid need vanemad vööd kaduma.Esimesed turvavööd mida poes müüdi olid robustsemad ja ebamugav kasutada. Aga nõuti turvavöösid nandel autodel, millel olid tehasest kinnituskohad juba olemas. Millel kinnituskohti polnud, neile isegi vist ei tohtinud vöösid paigaldada. Aga turvavööde nõue tuli kusagil 71-72 aasta paiku. Meie pere sai omale Moskvitsi 70 aastal ja sellel pole turvapoltide kinnitusi. Ukseposti polstril on selle kohapeal väike lohuke-punktike, kus hilisematel mudelitel turva polt on. Tädi pere sai samasuguse Mosse 72 aastal ja sellel olid turvavöö kohad juba olemas ja nad paigaldasid ise turvavööd, et ülevaatusel läbi saada, mille lukustusriiv oli rihma küljes ja keskel põrandal oli 8mm traadist väänatud silmus, kuhu riiv sulgus. Meie Mosse vurab tänagi ilma vöödeta ja keegi ei kobise, et trakse pole. Smile
Vasta
#12

Seitsmekümnendate algul müüdi siin , kui ma ei eksi, siis Volga poe kaudu soomes mingi aja sõitnud mosse Elitasid.Neil olid peal välismaised turvatraksid ja sealt võibolla ka nii kirju pilt turvarihmade osas.
Ei oska Norma turvarihmade tootmise alguse koha pealt midagi öelda, kuid 76. a.Ladale sai veel samast Ziguli esindusest peale ostetud tavalised rihmad, ( esiistmetele ) kuid juba liikus ka inertsrulliga rihmasid, mis oli aga defitsiitne kaup veel.

Tervitab Veteran.
Vasta
#13

Nii palju kui meeles toonastest aegadest, siis eesmised turvavööd olid kinnituskohtade olemasolul kohustuslikud kuigi LE klausel ütles, et kohustuslikud kui tehases paigaldatud. Tagaismete omad ei olnud kohustuslikud. Neid hakati tungivalt ülevaatustel nõudma 90-e lõpupoole. Nii tuli mitmele masinale sobiva konstruktsiooniga lääne rihmad taha aretada...
Vasta
#14

Turvavööde kinnituskohad tulid juba M408 kerele ehk siis aastal 1964. Minu 1966 omab juba neid (vaat tagumisi pole vaadanud) aga turvavöösid ei installitud. 1969 Elite kerel esimene M412 aga juba evis turvavöösid aga keegi neid ju ei kasutanud Big Grin Mingist 70'te algusajast tulid aga juba kõik masinad turvavöödega ja need pidid ka autodes olema. Samas küll ei mäleta, et keegi oleks nõudnud nende installimist masinatesse, kus neid tehasest ei olnud ehk sama asi mis tänagi. Nii ei nõutud ka M408 vööde installi, kus B-piilari katetesse ei olnud vöö auke sisse lõigatud. Mingi seos oli veel ka kohustuslike vööde ja peatugedega aga see vist tuli kusagil 80'te vahetusel sest 1977 Kombi oli veel tavalise madala istme aga vöödega. Ja ei nõutud ka siis (täna vist isegi keelatud, vähemalt rahvaspordis) istme leeni peale pandavaid peatugesid.

Tagumiste vöödega oli sama keiss: minan äiteks installisin aastal 1987 küll ise tuliterale M2140'le spetsiaalsed margipõhised tagumised Norma vööd, milleks lõikasin C-piilari mustadele katetele ise augud sisse ja võtsin 6 plastkorki rihmakinnituste aukudest välja. Kusjuures ma ei julge väita, ostsime need eraldi kauplusest "Volga" või olid need autoga poest kaasas...
Vasta
#15

Huvitav kas on kuskil ka kirjas, mis aastal muutusid turvavööd üldse autodes kohustuslikuks?
Vasta
#16

(18-05-2010, 11:33 AM)PlyVal64 Kirjutas:  Turvavööde kinnituskohad tulid juba M408 kerele ehk siis aastal 1964. Minu 1966 omab juba neid (vaat tagumisi pole vaadanud) aga turvavöösid ei installitud. 1969 Elite kerel esimene M412 aga juba evis turvavöösid aga keegi neid ju ei kasutanud Big Grin Mingist 70'te algusajast tulid aga juba kõik masinad turvavöödega ja need pidid ka autodes olema. Samas küll ei mäleta, et keegi oleks nõudnud nende installimist masinatesse, kus neid tehasest ei olnud ehk sama asi mis tänagi. Nii ei nõutud ka M408 vööde installi, kus B-piilari katetesse ei olnud vöö auke sisse lõigatud.

Kui nüüd häste meenutada, siis 1970 aasta 2.aprillil tehases komplekteeritud M-408IE,(M-412 kerega ja kandiliste tuledega) tuli tehasest ilma turvavöödeta ja ilma poldi aukudetta vöö kinnitamiseks. Sellel autol ei nõutud ja isegi vist ei lubatud paigaldada turvavöösi omakäeliselt (auto tänaseni kasutusel ja kere praktiliselt tehase konditsioonis ja tehase värvi all). 1971 aasta aprillis ostetud täpselt sama marki Moskvitshil olid turvavööde kinnituskohad olemas, aga turvavöösi autoga komplektis kaasas ei olnud. Turvavööde valmiduse erinevus oli selles, et kardaanikojal oli selle koha peal kuhu kinnitus kolmas turvavöö punkt, topeltplekk ja keevitatud mutter. Vot ja sellel autol nõudis autoinspektsioon hiljem turvavöid. Mõned aastad sõideti ilma vöödeta. Aga millal see nõue tuli ei mäleta täpselt, aga võis olla 75 aasta paiku.
Tagumiste turvavöödega oli nii et kui tehasest kaasas tulnud siis pidid ka peal olema. Kui sa aga neid külge ei pannud pole ka eriline kuritegu olnud. Kui olid aga taha rihmad pandud siis pidid tagumised reisijad neid ka kasutama. Nii ei pandudki neid enamasti külge. Omal nahal järgi proovitud, 1987 aasta Zapakaga. Kaksteist korda sai ülevaatusel käidud ja kordagi ei küsitud. Siiani peaks seisma kappis kilekotis.
Vasta
#17

(18-05-2010, 17:13 PM)kolz Kirjutas:  
(18-05-2010, 11:33 AM)PlyVal64 Kirjutas:  Turvavööde kinnituskohad tulid juba M408 kerele ehk siis aastal 1964. Minu 1966 omab juba neid (vaat tagumisi pole vaadanud) aga turvavöösid ei installitud. 1969 Elite kerel esimene M412 aga juba evis turvavöösid aga keegi neid ju ei kasutanud Big Grin Mingist 70'te algusajast tulid aga juba kõik masinad turvavöödega ja need pidid ka autodes olema. Samas küll ei mäleta, et keegi oleks nõudnud nende installimist masinatesse, kus neid tehasest ei olnud ehk sama asi mis tänagi. Nii ei nõutud ka M408 vööde installi, kus B-piilari katetesse ei olnud vöö auke sisse lõigatud.

Kui nüüd häste meenutada, siis 1970 aasta 2.aprillil tehases komplekteeritud M-408IE,(M-412 kerega ja kandiliste tuledega) tuli tehasest ilma turvavöödeta ja ilma poldi aukudetta vöö kinnitamiseks. Sellel autol ei nõutud ja isegi vist ei lubatud paigaldada turvavöösi omakäeliselt (auto tänaseni kasutusel ja kere praktiliselt tehase konditsioonis ja tehase värvi all). 1971 aasta aprillis ostetud täpselt sama marki Moskvitshil olid turvavööde kinnituskohad olemas, aga turvavöösi autoga komplektis kaasas ei olnud. Turvavööde valmiduse erinevus oli selles, et kardaanikojal oli selle koha peal kuhu kinnitus kolmas turvavöö punkt, topeltplekk ja keevitatud mutter. Vot ja sellel autol nõudis autoinspektsioon hiljem turvavöid. Mõned aastad sõideti ilma vöödeta. Aga millal see nõue tuli ei mäleta täpselt, aga võis olla 75 aasta paiku.
Tagumiste turvavöödega oli nii et kui tehasest kaasas tulnud siis pidid ka peal olema. Kui sa aga neid külge ei pannud pole ka eriline kuritegu olnud. Kui olid aga taha rihmad pandud siis pidid tagumised reisijad neid ka kasutama. Nii ei pandudki neid enamasti külge. Omal nahal järgi proovitud, 1987 aasta Zapakaga. Kaksteist korda sai ülevaatusel käidud ja kordagi ei küsitud. Siiani peaks seisma kappis kilekotis.

Sapikal on ju taga aint c pilaris mutrid, et paigaldada turvavööd muid auke/polte/mutreid pole ju? Või vähemalt mina pole tähele pannud.
Vasta
#18

(18-05-2010, 17:16 PM)madis1080 Kirjutas:  Sapikal on ju taga aint c pilaris mutrid, et paigaldada turvavööd muid auke/polte/mutreid pole ju? Või vähemalt mina pole tähele pannud.
Zapakaga kaasas nad olid, külge ei pannud. Kuda kinnituma pidid ka ei tea ja pole enam kusagilt vaadata ka. Ju need augud ka seal istme all pidid ikka ka kusagil plekiservade sees olema. Miks neid muidu kaasa pakiti.
Vasta
#19

Aitäh erineva info eest.
Panen pildi peamisest põhjusest selle teema tegemiseks.
   

Ei ole mingit isu uuesti neid vöösid läbi nende aukude ajada, vaid tahaks need hoopis kinni liimida. Vööde eemaldamise otsuse tegemiseks tahtsin aga teada,kuidas need orginaalsusele mõjuvad.
Vasta
#20

(18-05-2010, 07:14 AM)Veteran Kirjutas:  Seitsmekümnendate algul müüdi siin , kui ma ei eksi, siis Volga poe kaudu soomes mingi aja sõitnud mosse Elitasid.Neil olid peal välismaised turvatraksid ja sealt võibolla ka nii kirju pilt turvarihmade osas.
Neid Soomest tulnud Mossesid osteti Volga poest veel 80-datelgi. Isegi nende saamine käis ostuloaga ja mäletamist mööda valida ei saanud. Anti võtmed pihku ja öeldi, et see Smile. Sõbra isa sai niimoodi auto. Hädavaevalt liikus Tallinnast Hiiumaale, hiljem aga sõitis sellega veel mitu aastat. Ilmselt oli tegu 1981-1982. aastaga.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne