K: alternatiiv vaakumjuhitavale salongisoojenduse kraanile ?
#1

Mingite eelnevate ümberehituste käigus on Crownil kaduma läinud võimalus soojenduse kraani vaakumiga sujuvalt juhtida, asi toimib ainult ON/OFF reþiimis. Viimasel ajal isegi ainult ON reþiimis, mis palavate ilmadega pole just meeldiv Smile
Uut originaalklappi ilmselt ei leia ja vana ei taha, sest konstruktsioon pole piisavalt töökindel. Olen kolme sellist kraani putitada üritanud, aga ükski ei taha korralikult sulguda.

[Pilt: crown_kyttekraan.jpg]

Teab ehk keegi, milliselt laialt levinud autolt võiks leida asenduse - kas vaakumjuhitava või isegi elektrilise, mida saaks mingi juhtpingega sujuvalt juhtida ON/OFF asendite vahel?
Vasta
#2

Bemmidel (näiteks E36) on mingi elektriline klapp, ma pole viitsinud end lähemalt selle hingeeluga kurssi viia, aga tegelase suurust, massi ja soojenduse nupu tagant jooksvat juhet arvestades pakuks et teda saab isegi proportsionaalselt pingega avada, mitte ainult ON/OFF vahel.

Täiendus: ma vist lugesin esimese hooga valesti, sa vist küsisidki sellist mis ka "pooleldi lahti" asendit võtta suudab. Anoh igatahes bemmi pealt saab.
Vasta
#3

Mercedes-Benz W124 keretüübiga masinatel on kah säherdune süsteem.
Vasta
#4

Tänan, nendest valikutest piisab, et romulast midagi küsida või ise objektidelt otsida.
Vasta
#5

Võin eksida aga minu meelest käib BMW oma ikka nii, et kinni või lahti.Soojendust reguleerib siis kinni-lahti omavaheline suhe, et mida kauem lahti, seda soojem. Pole seda, et poollahti või poolkinni. Vaja on siis ka seda regulaatorit, kraan üksi ei toimi, siis saab küll olla lahti või kinni aga see polnud soov. Soov oli ju reguleerida.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#6

Kui kombineerida uus korralikult töötav klapp ja praegune poolpõdur, ongi saavutatav peaaegu soovitav tulemus - 1)kinni, 2)pool-lahti, 3)lahti. Smile

Seda, et elektriline klapp võib vajada kavalamat juhtimist kui sujuv juhtpinge, on tegelikult arvata. Miinimumprogramm olekski korralikult toimiv sisse/välja lülitamine.

Puhttehniliselt on muidugi huvitav, kuidas vaakumklappide korral üldse saavutatakse poolkinni/poollahti olekud.
Need klapid ja kraanid, mis autol küljes olid, on kõik ON/OFF põhimõttel.
Mingi vaakumkommutaator on kah olemas, aga ka selle puhul ei saa aru, kas seal võiks toimuda vaakumi tugevuse juhtimine, et klapid jääks poolde vinna.
Vasta
#7

MB klapi solenoide juhitakse PWM (pulsilaiuse modulatsiooni) abil. Mida kauem on pinge peal, seda kauem on klapp kinni. Kui pinget pole, siis on klapp avatud. Juhitakse miinust, pluss tuleb otse klapile peale.

Iseenesest ei ole seal kuigi suurt teadust, kuid jah, juhtpaneeli peab ikkagi ise ehitama või kogu MB modru ringi tõstma.

Kas sel vaakumasjandusel äkki samamoodi pole? Et elektriga avatakse-suletakse vaakumi juurdepääsu klapile?
Või on muutuva suurusega ava juhtajamis?

Iseenesest on MB esitulede kõrguse reguleerimiseks muutuva läbijooksuga vaakumirullik. Võib ju proovida, kas see ajab asja ära...
Vasta
#8

Neid klappe on kahesuguseid: ühed sulguvad ja teised avanevad vaakumiga. Või elektriga.

Jaguaritel 1969- 85 ntx. jääb klapp lahti, kui vaakumvoolik või membraan ise puruks, s.o. koju saad sõita sooja salongiga autoga (seda ka suvel, muidugi).

Cadillac 65 - 75a aga kasutab vastupidist süsteemi: kui klapi mebraan või hirmkeerukas vaakumsüsteem ei toimi, jääb klapp kinnisesse asendisse ja salong külmaks.

Mõlemaid saab uuena hinnavahemikus u. 600.- kuni 1000.- eeki, kasutatuna vast paar sotti...

Kuidas toikkaril oli, pead ise vaatama...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne