Zil 131
#1

Metsaveo käru ehitamisest jäi järgi Zili nina koos diisel mootoriga. Samuti kunagi varem ehitatud kärust jäi esisild järgi. Nüüd tuli mõte teha masin millega mõnes mudaaugus möllata ja metsades vurada. Alla plaanin panna kaarkummid, aga tekkis selline küsimus, et kuidas ma saaks teha sellise süsteemi, et panen ka tagumise silla keerama? Olen mõelnud, et kui teen lihtsalt kahe silindri ühendamise siis võib tekkida probleem saada sillad kokku jooksma kuna kui tagumine ratas näiteks kännu taha jääb siis keerab ainult esimene sild. Kas saab mingeid klappe vms sellist kasutada? Mis süsteemiga kopad ja niinimetatud upitajad on???

Mina olengi 87 aasta parim väljalase Wink
Vasta
#2

(25-05-2010, 00:48 AM)Jaanus9112 Kirjutas:  Metsaveo käru ehitamisest jäi järgi Zili nina koos diisel mootoriga. Samuti kunagi varem ehitatud kärust jäi esisild järgi. Nüüd tuli mõte teha masin millega mõnes mudaaugus möllata ja metsades vurada. Alla plaanin panna kaarkummid, aga tekkis selline küsimus, et kuidas ma saaks teha sellise süsteemi, et panen ka tagumise silla keerama? Olen mõelnud, et kui teen lihtsalt kahe silindri ühendamise siis võib tekkida probleem saada sillad kokku jooksma kuna kui tagumine ratas näiteks kännu taha jääb siis keerab ainult esimene sild. Kas saab mingeid klappe vms sellist kasutada? Mis süsteemiga kopad ja niinimetatud upitajad on???

Pole seal midagi keerulist.Lihtsalt on ees ja taga 2 ühesugust silindrit, kust kolvivars tuleb välja mõlemast otsast ja silindrid on järjestikku.Vahel on muidugi
2 kraani.Üks on sünkroniseerimiseks mootori peal ja teine tagasilla keeramise suuna muutmiseks.
Vasta
#3

Uuri netis Pasi`t. Kevadtormi ajal liikus neid siin palju, kuid alt ei taibanud süsteemi uurida. Manööverdasid hästi ka pehmes. Või kaks dosaatorpumpa ühel roolivõllil, ühendatud risti, s.o. kui esisild pöörab paremale, siis tagasild vasakule.
Vasta
#4

(25-05-2010, 19:05 PM)pen.skar Kirjutas:  Uuri netis Pasi`t. Kevadtormi ajal liikus neid siin palju, kuid alt ei taibanud süsteemi uurida. Manööverdasid hästi ka pehmes. Või kaks dosaatorpumpa ühel roolivõllil, ühendatud risti, s.o. kui esisild pöörab paremale, siis tagasild vasakule.

Ma just siin olen mõelnud, et kui tagasilla üks ratas kännu taha jääb, et äkki siis ei jookse enam rattad ühes rööpes ja pärast ei saagi enam neid õigesti rööpesse. Kuidas seda asja vältida?

Mina olengi 87 aasta parim väljalase Wink
Vasta
#5

(25-05-2010, 19:05 PM)pen.skar Kirjutas:  Uuri netis Pasi`t. Kevadtormi ajal liikus neid siin palju, kuid alt ei taibanud süsteemi uurida. Manööverdasid hästi ka pehmes. Või kaks dosaatorpumpa ühel roolivõllil, ühendatud risti, s.o. kui esisild pöörab paremale, siis tagasild vasakule.

Kui juba keeruliseks ajada, siis juba panna igale rattale pöördenurga andur ja oma silinder ja arvuti poolt juhitav jagaja mis juhib kõiki rattaid sõltumatult.
Selle süsteemiga saaks veel ühendada stabiilsuskontrolli ja palju muud.

Veoautodel on senini olnud 2 silla vahel siiski jäik vardaga ühendus ja abisilinder teisel sillal vähendab varda kaudu ülekantavat jõudu.

Kopplaaduritel on senini 2 juhitava silla puhul olnud siiski järjestikku ühendatud silindrid ja seni kui mansetid peavad ei saa seal tagasild kuidagi paigast minna,
kuna 1 silindrisse tulev õli surub teisest poolest välja täpselt sama koguse õli
ja see liigutab tagumist silindrit täpselt sama palju kui esimest.
Sildade paika panekuks näiteks peale remonti on tagumise silindri torud sillatud kraaniga ja kui see avada keerab ainnult esimesi rattaid.
Tagasilla keeramise lukustamiseks siis olenevalt margist kas kas hüdrojuhitav
tift või kolmikkraan laseb õli tagumisest silindrist mööda ja sulgeb tagumise silindri torud.
Eelnev jutt siis Komatsu ja Jcb baasil.
Vasta
#6

Hangi veel 1 esisild ja pane tagumiseks. Sinna tuleb ju ka kardaan. Wink
Vasta
#7

(26-05-2010, 11:45 AM)sm.Poljakov Kirjutas:  Hangi veel 1 esisild ja pane tagumiseks. Sinna tuleb ju ka kardaan. Wink

Ongi juu soov panna üks esisild taha. Ja kardaan ka suhteliselt loogiline. Ei saa su postitusest kahjuks aru eriti.

Mina olengi 87 aasta parim väljalase Wink
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne