Esimene muhk Eestis
#21

pppp Kirjutas:Üks poolkogemata leitud \"röntgenpilt\" boksermootoriga Muhust:
See on neljasilindriline bokser, VW pealt kopeeritud. Eelistati V-kujulist, kuna olevat lihtsam remontida.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#22

Päris 1:1 koopia vist siiski ei ole, Põrnika bokseri töömaht minu teada nagu üksjagu suurem? Kui neid kahsilindrilisi boksereid veel tänapäeval eksisteerib, siis on ehk mõni selline ka olemas veel?
Vasta
#23

Auto autoks aga isal oli 1962 ostetud mosse 403 ja sellel kollane number- seega küsimus mis aastast tulid mustad numbrid. Ma kardan, et mitte enne 1962 aastat?
Vasta
#24

Inimesed ei viitsi ikka üldse otsingut kasutada... Vahi näiteks seda teemat: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=6899
Vasta
#25

just muhu esiisa oleks saatuslikuks saanud irbiti mootorratta tehasele, mis äärepealt oleks siklite tootmise lõpetanud ja autosid tegema hakanud. nimelt kui venelased peale invakärude katsetamist tahtsid hakata korralikumat mikroautot tegema, siis just selles tehases valmis muhu esiisa \"Belka\" (55 või 56). see kasutas boksermootorit. sellele järgnesid veel mõned modifikatsioonid (maastikuvariant ja klaasplastist kerega variant). siis saigi tehtud otsus, et siklite tootmine lõpetatakse autode kasuks, kuid viimasel hetkel muudeti seda, sest tootmisvõimsus sellel tehasel polnud piisav.

kuigi sellest projektist loobuti, tehti selle baasil veel hulganisti prototüüpe (enamus neist mootorrattamootori m-61 baasil). siis tegigi NL min nõukogu otsuse zaporožjesse tehas viia. uue auto, mille eeskujuks oli fiat-600, projekteerimine algas siiski 56. aastal moskvas. valmis see 57. oktoobris ja nimeks sai moskvitsh-444. sellelgi oli peal 2-silindriline õhkjahutusega bokser. see oli juba päris muhu sarnane (vt vasakpoolseimat pilti). seda välimust muudeti küll juba järgmisel aastal päris kõvasti. edasiste paremate mootorite otsinguil said katsemudelid mootori isegi bmw-lt ja citroen 2cv-lt (viimane kõvasti küll muudetud kujul). vasakult teisel pildil on 58. aastal moskvas ehitatud prototüüp (kindlasti veel vene bokseriga). alles 1959 saabusid moskvasse zaporožje tehase insenerid, kes paari kuuga vorpisid valmis katseeksemplaride pealt 965 joonised. juba samal aastal valmisid esimesed ZAZ-i märke kandvad prototüübid. samuti samal aastal tegid moskvalased valmis 2 konkureerivat mootorit - esimene oli ZAZ-965G (752 cc ja NELJAsilindriline bokser, kuid erines see siiski volksu omast oluliselt!) ning ZAZ-965V (746 cc ja neljasilindriline V). neist teine (kuigi võimsused olid neil võrdsed) oli kompaktsem, lihtsam ja originaalsem ja just see võeti seeriatootmisse. 1960.a 22.novembril tulid esimesed puhtatõulised 965-d (sellel aastal veel umbes 1500).

olgu veel mainitud, et esimesed 966-d tehti valmis prototüüpidena juba 61.aastal. see aga väljub juba teemast.

965 tegi aga maarahva hulgas populaarseks eelkõige asjaolu, et vaid see auto mahtus liikuma rasketel pinnasteedel veoautode jälgede vahel rattarööbaste vahel (rataste vahe 1160mm).

panen lisaks siia üles ka väikse ZAZ-i ajaloo kokkuvõtte 70.ndate keskpaiga seisuga.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta
#26

pppp Kirjutas:Üks poolkogemata leitud \"röntgenpilt\" boksermootoriga Muhust:

visuaalne vaatlus ei välista ka seda, et tegu ongi selle 4-silindrilise bokseriga (ZAZ-965G), mitte 2-sil-lise MD-65-ga.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#27

Ernst Antoni 1961. aasta \"Amatöörautojuhi käsiraamatus\" on pilt muhust, millel on samasugused õhuvõtuavad nagu sellel Moskvas ehitatud prototüübil. Huvitav, kas esimestel seeria-muhkudel olid ka sellised või on seal pilt samast autost?
Vasta
#28

Ühe foorumikasutaja valdustes oli ka veel selle aastavahetuse aegu 1960 aasta 2 SILINDRILINE MUHK!! Kahjuks ei m. enam mis ta selle kohta veel pajatas ,aga see müüdi juba pool aastat tagasi maha. Täis orikas see vist polnd, sisu oli vist pärit 968-sast jne.

MArek
Vasta
#29

Näddalivahetus pandi mind koolitusele.Siis jäigi silma muhk Männiku kandis.On rohelist värvi ja tee päält vaadates suht kõbus.
Vasta
#30

Tollel veel must number tagaotsas.Üts sääne oil ka veel kevadel Kaius aga enam pole toda sääl näinud.
Vasta
#31

Kuulsin juttu, et osa invaliididele mõeldud muhke varustati kahesilindrilise mootoriga (umbes samuti, nagu invaliidi-968tel oli muhu mootor).

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#32

Muide invaliidide variantidel oli käigukastis 4 käigu hammasrattad välja võetud ja asendatud puksidega, et nad liiga kiiresti ei sõidaks.Ühe sellise \"viiuliga\" olen ise olude sunnil sõitnud, käiku tuli vahetada jalaga, masinal oli elektromagnetiline sidur (kohalt võttes hüppas hästi), tulede ja suunatulede lüliti oli rooli peal ja rooli peal kasutati ka nn.nuppu.
Ühel teisel variandil oli gaasihoovastik (pedaali asemel ) rooli peal ja pidur käigukangi kõrval käsihoovana.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne