Gaz 24 klubi

Täiesti toetan arvamust / ettepanekut. Sama probleemi ees on veel nii mõnigi vanatehnikaklubi, mille liikmed paiknevad nii või teisiti üle EV territooriumi. Ja selles suhtes on Paide rajoon läbiviimise kohana täiesti aktsepteeritav piirkond. Lisan omalt poolt arvamuse, et klubi asutamisele võib tulla ka mistahes muude transpordivahenditega - muidugi sellepärast, et mitte oma Volgat poriseks teha! Aga aadressi üle veel mõtiskleme.

Lugupidamisega
Sm. Tasku


Vasta

Kui teha Kesk-Eestis, siis mina pole vastu. Mööda Eestimaad on alati tore sõita. Asja otstarbekuse määrab muidugi see, kui palju mujalt tulijaid oleks. volgalehe põhiautor Tauno on näiteks Tartust tulemas. Kui 85% tuleb Tallinnast ja ülejäänud mujalt, siis ilmselt kaldub kausike Tallinna kasuks. Kuid vastupidisel juhul võivad Tallinnast tulijad ju osaliselt ühtedesse autodesse koonduda. Mul vajadusel hää suur ja mitte kõige ebamugavam auto olemas.

Seda on muidugi huvitav kuulda, et neid volgaklubi kokkutulekuid on ennegi toimunud. Kuid nagu ütles vist Sm Punane Parun: \"kuna Sm. Tasku on meiega, siis on meie päralt ka võit!\"

Mulle meeldivad lööklaused.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Seinaleht - www.volga.ee
Vasta

robi Kirjutas:www.volga.ee portaal on avatud
Õnnitlused uue kodu puhul!

Pille
Moskvich Liiga
Vasta

Toetan arvamust koondada sarnaste huvidega vanatehnikahuvilised, mitte pelgalt 21 või 24 huvilised. Vabalt võivad ühenduda gaz 12,13,14,20,21,22,23,24, zis, zil jne. huvilised. Tegelikult on ju praegu küsimus selles, et kodanikud vanatehnikahuvilised tahavad kokku saada ja üritusi korraldada ning muljeid vahetada, uurida koos tehnilist kirjandust, aidata keerata kruvi õigesse kohta ja libistada ära mõned liitrid vodkat ja tosooli ja mineraalõli ja mida iganes. Logistiliselt toetan arvamust teha vähemalt üks rakukese koosolek Tallinnas.

Lugupidamisega,

Toomas Oja
MTÜ Klubi Ida Limusiin

Harjutamine teeb meistriks (hiljem tsehhi juhatajaks).
Vasta

Ise oleksin tollel kuupäeval ka Tartust tulemas.
Ei jaga absoluutselt seisukohta, et kogu Eesti elu ja melu peaks kokku koonduma sinna pealinna.
Sm-d Idalimusiiniomanikud/huvilised põhja-,ida-,lõuna-,lääne-rajoonidest! Retke Tunne oma kodumaad raames kogunegem 21.nov. ikka riigi keskossa, et üheskoos arutada oma probleeme.

tervitades,
mel
Vasta

Pildikesi volgaklubi kogunemisest Kiievis. Olgu see õppematerjaliks, mida me saavutada ei taha.

               

Seinaleht - www.volga.ee
Vasta

Smile a mis meil teismoodi saab olema? Smile

et siis oleks kah käpp oma 24 koosolekule ilmuma. Tuleks korraga kahega kohe... Smile
Vasta

mis te arvate, kas varasemat volgaliikumist võiks arutada koosolekul või prooviks siin foorumis enne väikse ülevaate teha? härrased Piibur, Tasku jt on vist ka une pealt võimelised väikse kokkuvõtte tegema analoogsete algatuste ajaloost (ja mis neist kõigist saanud on). kaldun arvama, et väike kurssiviimine ei teeks paha...
mind igatahes huvitab see päris siiralt.

või peab selle jaoks lausa uue teema tegema?
Vasta

Loen seltsimeeste nägudelt tõelist entusiasmi! Kuna vaimne surve on läinud väljakannatamatult tugevaks, siis pole midagi parata - tuleb ära teha!
Endiselt jätaks pealinnast tulijate protsentuaalse arvestuse kõrvale ja nimetaks kogunemiskohana Paide / rajooni. Konkreetselt näiteks Mäeküla kõrtsi, kus kogunemiseks ja laua taha istevõtmiseks vajalik atribuutika olemas. Soovi korral saab kõrvalasuvast Plekitoast soetada üritust sümboliseeriva Volgahirv kujutisega tuulelipu (mis näitab meil teed!).
Ettepanek on koosoleku kellaaja suhtes, st. pakuks alates kl 12st alates, kuna kl18 jääks nii või teisiti hiliseks.
NB! Kõigile huvilistele veel seda, et tegemist ei saa olema Volgade kokkutulekuga (et seal oma Volgat müüa), vaid rutiinse koosolekuga, kus viiakse läbi teatud bürokraatlikud toimingud.
Ootan arvamusi!

Lugupidamisega
Sm. Tasku

(orgkomitee tugiisik)


Vasta

Aplodeerime ... tormilised ovatsioonid

Paide minu poolest igati OK. Mulle meeldib sõita. Minu poolest jääks paika kuupäev 21 november ja kell 1200. Kui tulen hommikul Tallinnast siis võib minu auto peale veel keegi istuda. Autos saaks kuulata Sm. Artur Rinne kassetti ja imestada kapitalistliku autotööstuse nõrkuse üle.
Võib aga juhtuda sedagi, et lähen juba eelmisel õhtul Võhma asumisse sugulastele külla ja tulen hommikul sealtsamast.

Seinaleht - www.volga.ee
Vasta

Ise viibin 21. novembril Tallinnas ühe legendaarse Volgaga filmivõtetel ja seetõttu väljaspool Tallinna osaleda ei saa. Ma mõtlesin, et te tahate ka seda Volgat vaadata...ma mõtlesin, et teid huvitavad ka Volgad...aga selgub, et teid huvitavad ainult volgamehed...ega ma ju siis ei pea teie ees Volgaga esinema... kui niiväga vaja ei ole...
Nali naljaks aga klubilise tegevuse alustamiseks oleks minu poolt mõned ammu katsetatud tõed.

1. Klubile tuleb määrata (leida, hääletada) juht, kes hakkaks vastutama määramise hetkest alates selle eest, et ülejäänutel oleks piisavalt lõbus. Juht peab tundma elementaarseid organisatsiooni juhtimise võtteid, mis erinevad kardinaalselt mootorsõiduki juhtimisest. Juht määrab ülejäänud ametid ja tegevused ja on muidu demokraatlik ja lõbus sell. Grupiviisiline juhtimine hägustab vastutuse. Juhti pole vaja tähtsuse pärast, vaid selleks, et keegi koordineeriks ja vastutaks. Juht ei tohi ise midagi teha, vaid peab laskma teistel teha!!! Klubi juhil ei pea olema kõige ilusam, kiirem ja suurem Volga, vaid organisatsiooni juhtimiseks vajalikud teadmised.

2. Ühisvara ei tohi tekkida teadmata kohtadest ja teadmata kujul, samuti ei tohi see kaduda teadmata kohta. Parem oleks kui seda üldse poleks. Vara ei ole vajalik MTÜ kvaliteetseks toimimiseks.

3. \"Vastutav entusiasm\" on mõtlemise liik, mis ei virise teiste tehtu kallal ja mõtleb välja teostatavaid projekte lähtudes oma võimetest neid pisut ületades.

Sellised oleks minu poolt kolm soovitust uuele klubile. Selliste põhimõtetega on seni mittetulunduse vallas edu saavutatud.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta

Kõige pealt sügav kummardus ja tänu suure vaeva nägijatele, tänu kellele toimib nüüd www.volga.ee. Minule igatahes 21.november sobib, toimugu see, kus iganes ja miks mitte Paides, oleks aus kõigi suhtes, kes üle Eesti soovivad kokku saada. Ilmselt poleks mõtet seda tsunfti selliselt piirata, et see ainult Tallinn-Harju keskne oleks, kuigi ilmselt paljudel üritustel ei saa kõik üle Eesti alati osaleda ja seda mitte sellepärast et keegi ennast paremaks peaks aga lihtsalt puht elulistel põhjustel. No ma näiteks ei kujuta ette, et igasuvistel Tallinnas toimuvatel \"soviet classic cars\"ide üritustel koos välisturistidega saaks kõik Lõuna-Eesti kaader kohal olla jne. Lihtsalt paratamatu aga ilmselt Tallinnas ja selle lähistel toimub kõige rohkem üritusi aga mina osaleksin igal pool, kui vähegi võimalik. Ja tegelikult oleks tore, kuis suudaks suve jooksul mõne autoga (mis sellisel tasemel, et häbi ei tee) teha väikese väljasõidu Soome või Rootsi temaatilisele üritusele. Lubaksin siinkohal mõningad mõttevaldused, mis muidugi ei tähenda nagu peaks kõiks sellega päri olema. Mõtted tingitud sellest, et vältida mõningaid tüüpilisi ämbreid, mis varasemate samatüübiliste katsete puhul ette tulnud. No ja mis siin salata - olemas ka praktiline kogemus kuna on olnud au ja rõõm olla viimased 3 koosseisu ehk siis pea 7 aastat klubi \"UNIC\" üks eesitujatest ja aastaid ka alati võimalusel kaasa löödud \"UNIC-MOTO\" üritustel, mis tõesti võrratud. Mul on alati kahju olnud vaadata räämas Volgasid nii Eestis, Venemaal kui mujal ning milline suhtumine nende omanikele küll au ei tee. Mingid piirangud peaks siiski seadma, arvestades Volga margi elitaarsust ning seda, et see omal ajal paljudele kättesaamatuks unistuseks jäi, eraalus (jättes kõrvale nn. musta turu võimalused) olid need autod ikkagi eliidi käsutuses, s.t. üleliidulise tähtusega akadeemikud, valitsus-ja parteitegelased jne. Muus osas oli tegu prestiižika teenistusautoga, millega sõitsid ikka \"tippjuhid\", kel suured kupud õlgadel või siis hall ülikond seljas kuid see eest kõrge koht ametiredelil valitsusaparaadis,julgeolekus, ministeeriumis või oli tegu sovhoosi direktori või kolhoosi esimehega jne. Teenistusautodel, tuleb silmas pidada, oli autole \"kinnitatud\" autojuht, mitte härra (õigemini küll seltsimees või parteigenosse) ei keeranud ise rooli.Ühesõnaga maakeeli öeldes iga mats ikka Volgaga ei sõitnud ja polnud see talle ka kättesaadav. See oreool on saatnud neid autosid alati ja kujundanud ka rahva suhtumist. Ma ei räägi sellest kurvast olukorrast, mis kaasnes NSVL lagunemisega ning nüüd, kus ta paljudele Venemaal kättesaadav on alternatiivina lääne autole, mida lihtsalt seal osta ei jõua lihtinimene. Tegelikult on tegemist sama hierarhilise redeliga -st. kunagise Volga asemel on nüüdseks lääne auto, mida taaskord pööbel endale osta ei jõua ja seeläbi labastab seda õilist marki, mil nimeks Volga (jutt siis ikka Venemaast praegu, mis ka Volga kodumaaks). Olen südamest nõus Sm.Tasku märkusega kunagise Põrnikate ürituse kohta,kus \"seinast seina rahvast\" tuli ja Martin R piltidega Kiievist - see on see koht, kuhu tõesti jõuda ei tahaks. Volga mees on alati pulga võrra kõrgemal olnud Mosse jaZigulli mehest. Ka nomenklatuuri mehed on alati kõvasti pidu pannud ja seda rohkem või vähem kinnistes ringides, samuti ei puudu sealt ei viin, kala ega muu sakusment......kuid sellisel kujul nagu õppematerjali piltide peal kooperatiivigaraažide vahel...no andke andeks, see peaks küll karistatav olema...vähemalt siin Eestis - see sobiks pigem Zapaka meestele. Ma usun ja loodan, et praegu kogunevate huviliste eesmärk on ikka seda üllast automarki õilistada ja väärtustada aga mitte vastupidi. Samuti peaks igal Volga (ja sellega lähedalt seotud teiste autode) huvilistel olema piisavalt lugupidamist enda, teiste ja ümbritseva suhtes, samuti ei teeks paha respekt vanatehnika suhtes (olgu see siis kasvõi piiratud konkreetse margieelistusega). Praegu kogunevate huviliste puhul ei saa mõistagi enam seada kriteeriumiks parteilist kuuluvust või selle puudumist aga seda enam peaksid tähtsust omama eetilised väärtused. Huvilised võiksid vabalt koguneda üle Eesti, kuid seltskonda ei saa liiga suureks ajada, sest kurbi kogemusi lähiajaloost on küllaga. Tegijaid on niikuinii vähem ja siis käib mingi seltskond (kes ise reeglina millegi märkimisväärsega pole hakkama saanud ja üritustest eriti osa võtnud kuna auto on katki ja raha pole jne) kord-kaks aasta jooksul üldkoosolekute lihtsalt istumas või mõttetult kraaksumas.Huviliste ring peaks koondama inimesi, kel midagi ka lisaks nostalgilitele mälestustele peas mõlkumas, kes ise tegusad ja kellel ka olemas sõitev auto, mis suht eeskujulikus korras või selline projekt valmimas, mis ei roosteta põllu peal aastaid (raha puudusel või mis iganes põhjusel) ega oota mingeid ebamääraseid tulevikus saabuvaid aegu, kus kohe kõik hästi hakkab minema ja millest keegi ei tea kas või millal nad saabuvad. Tšaika mehed ja teised sellised võiksid loomulikult punti lüüa, tegemist ju ilusate esindusautodega ja minu pärast ka teised Idalimusiini poolt loetletud markide/mudelite esindajad....kuid ilmselt peaks piiritlema üritust kuidagi selliselt ,et ühendus koondaks siiski endas sõiduautosid/limusiine ja paljalt fakt, et mul on vänt, GAZ või ZIL marki veoauto, sonimüts, joogijanu ja arusaam vene/nõukogude huumorist, ei saaks klubilise kuuluvuse aluseks. Samuti mõistan inimeste muret, kes on väikeses maakohas korduvalt töö kaotanud ning viimasest kooperatiivist lahkumisel polnud võimalik töötasu kätte saada ja selle asemel tuli lohistada ära viletsas seisukorras Volga, mis tänini liikumatult kodutalus vedeleb...kuid kas antud juhul on see ühendus mõeldud nende koondamiseks? Või viimaseni läbi aetud ja mitu korda Koerus käinud endine Tulika takso, mis kap.remonti vajab ja mille tegmiseni niikuinii ei jõua? Point on selles, et olemas piisavalt ühendusi, mis koondvad endas erinevaid vanatehnika kild-ja valdkondi, on olemas kohad veoaouto meestele, mosse meestele, laiema profiiliga huvilistele klubi \"UNIC\", vanatsiklimeestele \"UNIC-MOTO\" jne. - mõningatest on praeguseks jäänud ainult kõlav nimi, mis registris ripub või pea ainult klubi juht ainuisikuliselt ning kus üritusi ei toimu.Ühesõnaga nende vigade kordamise vältimiseks praegu moodustuv ühendus ei peaks saama koduks nendele, kes inimlikust laiskusest,saamatusest või ajapuudusest ei ole endale veel katusorganisatsiooni leidnud, kuid kes nagu midagi tahaks ja kel midagi nagu ka on (mingi vanatehnika ja võib-olla isegi GAZ marki). Kokkutulekuid ja lõbusaid suveüritusi saab niigi orgunnida, selleks pole klubi loomine obligatoorne. Klubi on mõtet siis luua, kui see ühendab inimesi, kel sügavam huvi asja vastu ja see huvi ei saa olla liiga laialivalguv. Volga, Tšaika,ZIL ja ZIS jm teenistus -ja esindusautode omamine/kasutamine oli privileeg ja seda latti ei saaks väga madalale lasta...aastate pikkune vanasõidukiliikumisega tegelemine on nii mõndagi õpetanud ja eelkõige seda, et pigem väiksem (mitte territoraiaalselt), kuid tegusam seltskond. Klubil tekib prestiiž, kui sinna kuulumine väärtustada ja mitte lahkelt kahel käel võimalikult palju rahvast vastu võtta. Väärtustamine on võimalik ainult seeläbi, et seatakse mingid kriteeriumid, mille saavutamiseks tuleb natuke vaeva näha - kas osaleda üritustel, viia sõiduk ettnähtud konditsiooni vms. Seda tõsisemad inimesed jäävad sõelale ja seda ihaldusväärsemaks muutub klubiliikme staatus...ning ikkagi jääb teadmine, et pelgalt sooviavalduse esitamisest ei piisa ning kõik soovijad sinna niikuinii ei saa. Hoidkem kõrgel Volgade (21,22,24jne) jm analoogiliste sõidukite au. mille nad on sügavlt ära teeninud!
Ja kuna käesoleva kirjatüki valmimine võttis kõvasti aega, siis vabandan, kui mõni küsimus on juba vastuse saanud, sest vahepeal on mitmeid kommentaare lisandunud ja ümber kirjutama enam ka ei hakka. Käesoleva kirjatüki mõte ei olnud kellegile liiga teha vaid kutsuda üles mõtisklema nende väärtuste üle, mida sooviksime näha loodavas ühenduses.
Vasta

Täiesti nõus eelpool kirjasolevaga.
Eestimaal sõitvate Volgade kohta olen tähele pannud, et näha on paraku isendeid nn seinast-seina - ilusaid säilinud/restaureerituid kaunitare kuid ka selliseid,mis kohe-kohe on laiali lagunemas ( roostes) ja viimased minu arvates idalimusiine ühendavasse klubisse kuuluma ei peaks.
Seega ,klubisse astumisel tuleks kindlasti seada mingit kindlad kriteeriumid.

tervitades,
mel
Vasta

Sõbrad klubiloojad!

Tuletan teile veel meelde kohustuste ja vastutuste seost. Kui klubi põhimõtetes on kirjas, et Volga peab hea välja nägema, siis kes teist läheb ja ütleb seda konkreetsele Volga omanikule?

Eesti Vanamootorrattaklubi \"Unic-Moto\" ühe entusiastina pean tõdema, et viskasime põhikirja põhimõtetest tühjaks ja jätsime sinna ainsaks ideeks \"huvi olemasolu vanade mootorrataste vastu\". Sest mina ei ole nii kõva mees, et ma läheks ja ütleks Helmutile, et võta oma kuramuse vokk ja joo mujal. Elu reguleerib selliseid asju ise. Traditsioonidega organisatsioonides on selleks nö hallid kardinalid kes asju paika panevad, mitte kõva häälega sõnastatavad põhimõtted. (H on joomist vähendanud)
Loodavates organisatsioonides saab ka kavalamalt hakkama. Pealegi oleks vaja ka järelkasvu.

Ärgem kartkem inimesi, ka lolle ja pahatahtlikke inimesi. Nendega tuleb lihtsalt vestelda. Siia kohta sobiks ehk üks retooriline küsimus: kes suudaks Keskerakonda sinna liikmeks astudes lõhestada??? Nõnda on lood ka muude paadunud ja pimeusklike huviliste klubidega, ei tasu karta igasugu hulle.

Laiahaardelist Eesti Vanamootorrattaklubi \"Unic-Moto\" liikmeskonda vahel kargel suvehommikul vaadates lohutan ennast mõttega, et Hitler tuli toime terve saksa rahvaga, asi siis meil lihtsamate asjadega toime tulla.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta

Piibur Kirjutas:Ärgem kartkem inimesi, ka lolle ja pahatahtlikke inimesi. Nendega tuleb lihtsalt vestelda.

Hitler tuli toime terve saksa rahvaga, asi siis meil lihtsamate asjadega toime tulla.

Kõik õige, kuid kas on mõtet enda elu keeruliseks teha. Sellega, et koondada kokku võimalikult palju erinevaid inimesi, kes tegelikult omavahel kokku ei sobi. Need kes on ostnud/restaureerinud Tsaika ning Paruni poolt kirjeldatud põllul roostetava volga omanikul pole ilmselt omavahel palju rääkida. Samuti ei tahaks teha sellist liikumist, kes kärutaks oma pannidega kuhugi kõrtsi ette või järve äärde, siis jooks, jauraks ja räuskaks ning lõpuks jätaks taara ja kilepakendid vedelema ja kaoks uttu. Näiteks kui ladaklubi esimene kokkutulek oli, siis järelkajadest oli huvitav lugeda, et \"hea oleks kui järgmine kord klubiliikmed omavahel kaklema ei läheks\".

Vahest oleks ikkagi lihtsam hoida prestiizi kõrgemal ja koondada vaid neid inimesi, kes on tõestanud oma huvisid ja millegagi hakkama on saanud. Kas siis Volga ehituse või mõne muu heateoga (arendanud volga lehte, aidanud tehnika/juura/kirjandus alaste probleemidega, aidanud korraldada üritusi, tõlkinud materjale, jne). Pealegi ei pea ju liikmeks saama päevapealt. Algul võib niisama klubiinimestega üritustel kaasas käia (kellegi liikme kutsel või soovitusel) ning lõpuks oleks talle juba natuke auküsimus ka liikmeks saada. Näiteks suuremates Harley klubides teevad uued mehed alguses vanematele kohvi ja on nn noorliikmed. Õigused teenitakse pikapeale välja.

Seega lihtsalt mingisuguse Volga olemasolu ei ole argument liikmeks saada. Samuti mitte huvi Volgade (ida limusiinide) vastu, kui selle nimel midagi teha ei viitsi.

Ehk nagu Parun rääkis - tegusad ja normaalsed inimesed, mitte sonimütsi, Tulika taksot ja joogijanu omav seltskond.

Seda, kas keegi saab liikmeks, seda peaks otsustama juhatus. Nagu Tartu ülikoolis korporatsioonides. Juhatus otsustab uute liikmete vastuvõtu kaks korda aastas. Meie võiks teha selle kord aastas (näiteks 9. mail). Meest metsast ei võta keegi. Liikmeks saamise peab välja teenima kas minevikus tehtud tegudega (eeskujulik Volga eksemplar ette näidata) või hetkel aktiivne olema ja paistma silma oma tegudega täna. Kui juhatus otsustab, et keegi pole veel küps liikmeks saama, siis nii talle öeldaksegi. Kui väljajääja selle peale solvub ja meie tegemised \"puu taha\" saadab, siis järelikult pole ta ka suurem asi seltskonnahing.

Ja veel - kuigi sellest tõotab tulla valus teema ... Klubiline liikumine ei pea olema ilmtingimata odav. Kui korraldatakse üritus, siis ei saa arvestada sellega, et \"ma lihtsalt vajun kohale\". Kõik maksab ja klubi prestiizi huvides peab hoidma kõrget latti. Seega tähendab klubi liikmeks olemine kulutusi ürituste korraldamisel. Alates koharendi ja söökide/jookidega, kuni autopesude ja bensiinini välja.

Taas ei taha kellelegi kaikaid loopida.

Seinaleht - www.volga.ee
Vasta

Üldiselt võttes on sm. Piiburil täiesti õigus, ainult nüüd tulevad mängu teatud erisused ja nimelt:

1) loodav ühendus (seniste aktivistide põhjal otsustades) hakkab valdavalt koondama endas keskmisest kõrgemal tasemel olevaid (võrreldes nõukogude tavaautodega) teenistus-ja esindusautosid (või luksussõidukeid ja limusiine, kuda keegi neid ka rahvalikult ei nimetaks) või õigemini nende valdajaid. Küllap on paljud meist näinud, kui majesteetlik ja ilus on mööda vuhisev või ka vanalinnas parkiv Volgade ja Tšaikade kolonn (ZILe ja ZISe nii tihedalt ei kohta).Rääkimata nendest, kelle on olnud tänu Sm.Taskule võimalus sellistest üritustest oma või sõbra tehnikaga osa võtta. Sellised autod ei saa näha välja rõvedad, kasimata, roosteaugulised ja mida iganes. Samuti pestakse neid, et värv tolmukihi alt välja paistaks ja auto säraks.Või ka lihtsalt ilus väljasõit sõpradega ndl.lõpus või piknik perega, kuid samamoodi automarki arvestades ei sobi roostekärakat või lihtsalt logu autot presenteerida ja inimesed sulle tee äres heatahtlikult lehvitavad. NB! Auto ei pea tingimata musta värvi olema ja Piiburi enda hiirehalli 22-t on alati hea meel vaadata ja samuti teisi valgeid, halle jne värvi hooldatud Volgasid.
2) paljud tsikliklubides kohandatavad põhimõtted ei ole kohandatavad autoklubides. Olen olnud aastate jooksul tegev nii tsikli- kui autoklubides, seepärast julgen sellise \"statement\"iga esineda. Olen alati imetlenud (ise aastast 1998 alaline osavõtja!) Unic-Moto üritusi ning seda võluvat bohheemlaslikku minnalaskmis meeleolu, mis neid saadab.....kuid vaatamata millele ei kujune need kunagi kaootiliseks läbuks ning alati on toimiv kultuuriprogramm. Hämmastav on see, et klubi liikmeskond koosneb enam kui 100-st tsiklistist + külalised ja vabakuulajad. Kahjuks on seda kooslust autoklubides oluliselt raskem saavutada ja minu arusaamist mööda ei ole ka Eestis suuremalt osalt tsikliklubides see asi toiminud ehk teisisõnu asi on läbuks pööranud (autoklubides pole seda üldse õnnestunud saavutada). Minu jaoks jääb Unic-Moto suvine kokkutulek endiselt oodatuimaks tsikliürituseks, kus igapäevane kroomitud cruiser kõrvale panna ja vana hea \"vanake\" käima lüüa ja tegutsema hakata. Sellist aurat pole teised tsiklitreffid Eestis suutnud tekitada. Klubi Unic (mis põhiliselt automehi ühendab) näiteks on aastate jooksul korduvalt nõudeid karmistanud ka liikmelisuse osas, mis on asjale ainult kasuks tulnud. Ja praeguseks on ka nn. must number muutunud üsnagi ihaldusväärseks entusiastide hulgas ning mille saamiseks on vägagi karmid nõuded Vanatehnika Klubide Liidu poolt. Ja see mitte ei peleta inimesi eemale (v.a. neid, kellest niikuinii asja pole) vaid vastupidi, motiveerib ihaldatud eesmärgi poole püüdlema. See ei tähenda, et praegusel juhul peaks nii karmid nõuded aluseks võtma.
2)Unic-Moto ühendab endas lihtsalt palju toredaid inimesi, kus pole kriteeriume seatud ei tsiklitele ega inimestele (ma ei mäleta peast, kas üldse tsikli omamise kohustustki oli või piisas huvist asja vastu). Tsiklimehed tunnevad suuremat ühtekuuluvustunnet ja seda olenemata tsikli vanusest või maksumusest, sest oma hingeelult ja meelelaadilt nad mõistavad teineteist ja igast inimesest tsiklimeest ei saa. Seepärast loosungist \"Kõkide maade automehed, ühinege!\"tänases maailmas, kus paljudele auto on tarbeese või kohustuslik liikumisvahend ämmale talvekartulite viimiseks, asja ei saa.
3) hulle pole vaja karta, sest inimesed, kes ise sellise asjaga tegelevad on piisavalt hullud. Kuid lollide ja pahatahtlike osas ma sm.Piiburi entusiasmi ei jaga. Nimelt tsiklimeestele antakse ürituse käigus heatahtlikult muiates nii mõnigi vimka andeks, kuna \"nad on niikuinii hullud ja teisest maailmast\". Kuid kui kuskil koondub esmapilgul soliidne rivi esindusautosid, siis ei sobi sinna rivvi sõiduk, mis ilmselgelt sinna ei kuulu oma päritolu või tehnilise konditsiooni poolest ja kui kuskilt uksest kukub välja veel selle autoga mitte kokkusobivas riietuses (näit. kaasaegses T-särgis) oksendav isend, kes muidu on endise kolhoosikeskuse juures asuvas katlamajas igati eesrindlik keevitaja ning kellel on ilusti koju tellitud ka üleriigiline päevaleht, kust saab teada mis maailmas toimub ning ühtlasi edasi täiendada ka kunagi puudulikuks jäänud kooliteed, siis minu jaoks on üritus rikutud ja klubi maine ka. Ja lihtsalt pealtvaatajana vaataksin seda võõristusega ning järgmine kord leiaks ilmselt targemat tegemist kui analoogilist üritust tulla vaatama. Ja rääkimine sellise inimesega ei anna midagi, sest ta ei saa aru, mis ta valesti tegi, sest neil rajoonis nii pidu pannaksegi ja üldse on seal kõrge töötute % ja ajaviiteid vähe. Ja kui veel rääkida püüad, siis klaasistunud silmade kodanik ägestub ja üritab pagasnikust võtta vänta ja sellega sulle äiata, sest nende külas klaaritakse ikka niimoodi arveid. Lihtsam on mitte nendega rääkida vaid üritada tagada, et selliseid inimesi sinna ühendusse algselt ei satuks ja siis pole vaja ka rääkida kellelegi, et sinu Volga pole ilus. Kui nad tunnevad ennast tõrjutuna, on ju alati võimalus neil teha eraldi oma klubi, kus sellised koos käivadki. Suvorov ei öelnud ilmaasjata, et kui om plekke mundril, on plekke ka hingel. Inimene, kes on võimeline piisavalt hoolitsema Volga või muu sarnase auto eest, ei tee reeglina ka midagi sellist, mistõttu talle klubilise liikumise uksed suletuks peaksid jääma.NB! Ma ei räägi siinkohal sellest, et üritustel, kui enam sõitmist ei ole, ei tohiks napsu võtta.Tohib küll! Ma räägin mentaliteedist.Ja Helmutiga on korduvalt koos klaasikene võetud ja kavatsen seda ka edaspidi teha. Aga Hitler oli ka muuhulgas suht karmi käega mees ning tegeles jõudumööda inimrämpsu välja juurimisega..mis tal ka mõnda aega õnnestus.....ka sellest võib õppust võtta ;-)

Ja kes tahab mõnda liberaalset põhikirja lugeda võiks selle võtta tsikliklubi Nowhere League kodulehelt.
Vasta

Nagu selgus, on Martin R vahe peal kirjutanud ja mis on järjekordne tõestus selle kohta, et tegelikult moodustavad klubi ju inimesed, kel on mõndagi ühist, sarnased tõekspidamised ja arusaamad ning eetilised väärtused. Ja need inimesed saavad varem või hiljem omavahel kokku ja teevadki asja ära. Küllap läheb nii ka seekord. Ja kui Martin R on 21-sel minemas Volgaga ja Tallinnast, siis selles autos broneeriks küll serva peal koha, kui veel vakantsi on.
Vasta

Red Baron Kirjutas:Ja kui Martin R on 21-sel minemas Volgaga ja Tallinnast, siis selles autos broneeriks küll serva peal koha, kui veel vakantsi on.

Ilmselt siiski mitte. Volga on küll värvitud ja väljast juba peaaegu koos, kuid salongis valitseb veel täielik stalingrad ning samuti pole ma hakanud tegelema kütteseadeldise probleemidega. Volga valmib täielikult millalgi kevadepoole. Kui Sm. Tasku lubas oma 3102 9. mail garaazist välja keerata, siis planeeriks ise umbes samal ajal lõppviimistluses (ka vaipade ja sametist uksepolstritega) Volgaga tänavale ilmuda. Ja uhke 3102 sabas hiilida.

Kui tulen sel päeval Tallinnast otse, siis ilmselt Bayerimaa autoehituse lipulaevaga. Kus on muide kah lahedalt ruumi.

Seinaleht - www.volga.ee
Vasta

Red Baron Kirjutas:2) paljud tsikliklubides kohandatavad põhimõtted ei ole kohandatavad autoklubides.

Peale öist järelemõtlemist tuleb tunnistada, et Red Baronil on selles küsimuses vist õigus küll.

Endiselt aga hoiataks halva juhi, ühisvara ja vingumise eest. Kõige olulisem punkt on siiski minu nägemuses see ühisvara. Vanu aegu mäletades on nii mõnelgi mehel meil Tšaika või Rollsi märgiga luukere kapis.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta

Ja mina omakorda nõus hr Piiburi viimase mõtteavaldusega ja seda hoiatust tuleb täie tõsidusega võtta. Ja mis puudutab klubi loomist, siis on tänu Võlaõigusseadusele selleks olemas ka muid alternatiive lisaks MTÜ-le nagu näiteks \"seltsing\". Mis imeloom see selline on ja mis on tema head ja vead, sellest kirjutamine läheb siinkohal pikale aga sellest võib rääkida soovi korral kohtumisel. Põhilise plussina toonitaksin tema \"pidamise\" olulisemat lihtsust ja bürokraatia vähesust võrreldes MTÜ-ga. Ja see peaks piirama oluliselt ka ühisvara teket ja sellest tulenevaid võimalikke jamasid.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne