10. Talveralli ettevalmistused.

RallikülmikToungue Kahjuks magasin maha selle omandamise ja keegi jõudis etteSad [attachment=35026]
Vasta

(30-01-2011, 19:07 PM)aksel73 Kirjutas:  Tere.
Priit,aga Citroen 2CV-l. on ka 4WD mudel ju olemas......jah aga Eestis neid kahjuks ei ole.
Allan, kahe mootoriga 2CV Saharat ei loeta 4WD autoks. Kuigi Citroën on peaaegu maailma vanim sellise veoskeemi kasutaja, siis klassikaline 4WD ilmus nende valikusse alles 1980 aastal Méharile lisatud optsioonina. Need 27 teadaolevalt alles olevat kahe motoorida CV2'te polnud ei siis ega ka täna ühelegi vähegi mootoriga 1WD'le konkurendiks autoralli mõistes. Kahe mängumootoriga saavutatud 105 km/h oli isegi sel ajal väga hale. Ainult Dakari kõrbeetappidel oli tal lööki. Muuseas, ega kogu maailmas pole palju rohkem ka algset ja seda "kõige esimest" 1972-76 wagunkerega 4WD-Subaru Leonesid alles.

Nagu Sina aga ka teised panite tähele, ei pannud ma siia nimekirja teadlikult ka M-72, M-410/410N ega M-411. Kui nüüd keegi tõesti tahaks mõne sellsiega sõita, siis kohe kindlasti mina Uunikute Talveralli plaanis seda ei keela. Usun, et isegi maailma historic-tegijad võiks neile andestada liigse vedavate rataste arvu, kui nad kasvõi kilomeetri neis masinates veedavad Big Grin

Esimene 4WD auto sportliku autoralli (POR-maanteralli Detroidi ümber) võit on aastast 1972 Jeep Wagoneeri käes (quadra-tracki tulek) aga seda USAs. Prooviti ka Subarutega kuid siiski 4WD läbimurre tuli alles Quattroga.
Vasta

rallibaasis on rallipidu
see toimub siin igal aastal
vanade sõidukite vallatust õhk on täis
ja karvaste kummide lõhna
nurgas mustendab kapotita mosse
keda lokkides lontkõrv piinab
vana mosse teeb meele nii haledaks
et võtaks või peatäie viina

akna taga on härmatand kuused
üle järve viib kuuvalge rada
vana mosse kas metsade muusikat
sa veel suudaksid tunnetada

aastaid tagasi talvehommikul
küllap mäletad vanapoiss niigi
hästi tasa sest kõik alles magasid
sinul karbussist viimane võeti

juba siis olid klapid sul tahmased
hääl kui armstrongil katkev ja kähe
juba siis näisid üdini tülpinud
ega meie sind sõtkunud vähe

ent sel ammusel talvehommikul
mis ma veedan siin ära solvu
ühe armunud näitsiku taldade all
sa ohkasid just nagu solveig
praegu teeskled et hambad ristis
vastu tahtmist ja tõdedeta
sa klõbistad klappe tvistideks
ära loodagi sõber mind petta
südaööni sa kibestund ilmel
uut põlvkonda hullutad nüüdki
aga hommikul neljal käel mängijaid
ikka jälgid sa kapotita mosse

Kalmer Tennosaar & EREO - Vana klaver
Originaal
Vasta

Novembri lõpus toimus üks minu lemmikuid: Roger Albert Clark Rally (ise ütlevad nad RAC) ja nagu mäletame, sisi tabas ni ibritte kui meid sel ajal kõva lumesadu. Mõnus video SPORTrallist, kus peaosalised on vanad autod aga milline on brittide lume"tõrje" Big Grin Seejuures on see pimeralli. Punase Nr.10 Ascona 400 navigaator on Nicky Grist! Kuidas "näeb välja" kuuldav Legendi lugemine autsost seest, kus on ees Korraldaja ülilihtne "noot" ja MAAKAART Big Grin, vaadake/kuulake aga siit. Nagu näete, siis sõidetakse sama katse käigus kaks ringi ja jäädakse üksteisele ka ette.

Aga ka briti ühe kaardilugeja õpetus pimeralli kiiruskatse lugemise kohta:
On Stage - Reading the Map

Some events are "blind". You are not given any opportunity to practice or recce the stage and you will not be given any information about the stage apart from what is in the roadbook. You are however allowed to use 1:25000 maps (or 1:50000, but these are much less accurate).

Top Tip: Mark the Stages on the map using a single orange line drawn down the actual road. Do not use the road-rally technique of drawing a line alongside the road. Providing you are careful you will not obscure any details and the route will be much easier to see at speed in a rally car.

Top Tip: When you have marked the stage route on the map, check each junction in the roadbook. If the junction looks different in the roadbook than on the map, the roadbook will usually be correct. You can add this information and any other information provided by the organisers (e.g. crests, logs, mud etc.) to your map, but you must not add any additional information as this could be considered as "pace-notes"

With practice, you can use these maps to give a lot of information about the road ahead to your driver, although you can never be confident that the maps are 100% accurate.

Top Tip: You can practice map reading sitting in an armchair. You should aim to be able to describe any section of road without having to think to hard about any particular corner. Remember that timely and consistent calling is more important than absolute accuracy.

Top Tip: Some co-drivers keep the map one way up (so that North is always at the top). Other co-drivers rotate the map so usually the direction of travel is at the top. There is no "correct" way – find which method you prefer.

Top Tip: On the stages, only use the map. Don’t try to follow the roadbook at the same time - it doesn’t work!


Eks vaatab, kas ja kui palju tulevikus midagi sellist rakendab "sportlastele" Big Grin
Vasta

Mehed! Te pole ainsad.
http://jvbk.nu/rally/2011/tjala/tjala.jpg
Vasta

Elu on üllatusi täis, põrnika kastid on ikka natuke erinevad:

Selgus, et oleks kiirelt vaja üht sellist põrnika tagatrumlit:

Masendav tühjus:


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta

Sai siis fire ka lõpuks töö juurde omale liigutatud. Kuna pidurid võtavad koledalt ebaühtlaselt (mis eriti andis tunda lumisel teel liigeldes) sai täna US-partsust vajalikud pudinad(uued klotsid ja silindrid kõigile neljale trumlile) soetatud ja remontima hakatud. Ja loomulikult vasakpoolse taga trumli eemaldamisega tuli ilmsiks,et tagasilla otsmine laager ja simmer puha ribalad.
Homme siis jälle shoppama.
   

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Sai veidi müratud ja see auk, kus haigutas masendav tühjus on nüüd täidetud:

Selle augu järgi võiks üsna emaseks pidada?:


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta

Köige positiivsem on see, et mul tuleb ilmselt siiamaani parim sünnipäev Smile
Rajaautost nii palju, et hakkab looma..tunnelis on juba valgust näha!
Vasta

Minu masinale ronis koterman sisse.

Töötas kenasti kuni 1 päev hakkas köhima soojast peast. ja sureb välja kui gaasi anda, tühikäigul töötab.

Arvasin et ben.pump, sai see siis ringivahetatud, ikka.
Vahetasin siis karburaatori, no see ei õnnestunud kuna oli seisnud pikalt ja väga sodine.

Sai vana karb. puhastatud ja peale uuesti.
Külmalt töötab, ei ole tühja kohta ega ei köhi, nagu mootor soojaks läheb hakkab lödisema-köhima ja gaasi andes sureb välja, seisab natuke ja töötab jälle.

Nüüd võtsin tosooli voolikud küljest ära mis toorest reguleerivad, et homme proovida kas siis ka soojalt hakkab köhima.

Suutsin veel paisupaagi korgi ära kaotada Sad
Kellel on pakkuda Moskvits 2141 paisupaagi korki oleks ülimalt tänulik.
Vasta

Sümptomid viitavad kangesti süütele.Mul "Mossershmitil" oli just äsja täpselt sama koterman sees.Selgus,et jagaja kontaktivahe oli pea olematuks muutunud.Väike reguleering ja töötab jälle nagu Singer.
Vasta

(05-02-2011, 08:36 AM)Vana7 Kirjutas:  Sümptomid viitavad kangesti süütele.Mul "Mossershmitil" oli just äsja täpselt sama koterman sees.Selgus,et jagaja kontaktivahe oli pea olematuks muutunud.Väike reguleering ja töötab jälle nagu Singer.
Süüde on kontaktivaba ja proovisin ka juba teist kommutaatorit, ei aidanud seegi
Vasta

Kõhimine viitab lahjale segule , ehk siibri termoregulaatoris ei saa viga olla , kuna see ei saa olla liiga lahti. Otsi viga lisaõhus , või kütte liikumises. Ka põhjustab "köhimist" klappide ebatihedus, ehk kui segu on rikas(mootor külm) jätkub teda silindrisse ka siis kui osa klapivahelt minema pääseb, kui aga mootor soojeneb ja õhu kogus segus kasvab jääb sellest väheks.
Muidugi on arvutis auto remontimine võimatu ja õiget vihjet öelda ei oska. Ise enesest on see 3 silindriline mootor vähe kapriisne ja suudab kõrvale ilusti töötada ka väga vales seades. Edu ja jõudu , tahaks väga seda aparaati rallil näha!
Vasta

Paraja meeleolu tekitamiseks väike video soomlaste rallisõidust, minuarust täpselt Talveralli meeleolu, kus peale ralli on oluline ka fun Big Grin
http://www.youtube.com/watch?v=2N3R7jR88ok&feature=player_embedded
Vasta
Lightning 

Kuna sponsor esines tänavu nõrgalt pidime enamus kleepse värvipesuga eemaldama !!

IZ-412 74a. 2*IZ-412 IE 88a. IZ 2715 87 a.
Vasta

Kuna kepsusaalede leidmine vanakesele ei osutunud nii lihtsaks nagu oli planeeritud on seis veel selline:
[Pilt: Picture%20008.jpg]
[Pilt: Picture%20030.jpg]
[Pilt: Picture%20032.jpg]
[Pilt: Picture%20034.jpg]

Loodetavasti saame mootori kokku ja peale juba järgmise nädala lõpuks või paar päeva hiljem.

Vasta

Järgisime korraldaja nõudmisi Smile ja paigaldasime trakside suunajad, et vältida nende maha kukkumist õlgadelt.

Paisupaagi vahetasime lääne oma vastu kuna 2141 korki ei suutnud kuskilt välja ajada.

Turtsumisest oleme ka vabad ja Muhk lendab ilma tõrkumata.

[Pilt: 2011-02-06.jpg]
Vasta

Tere.
Kui kellelgi veel Talveralliks rehve vaja siis pakkuda 155/80R12 korralikud naastrehvid.
Oksjonil alghinnaga 0,10-euri.


http://www.osta.ee/17041673

[Pilt: rehvid12tolli.th.png]
[Pilt: 15580r12.th.png]
[Pilt: velg.th.png]



Müüa kasutatud kruusarehvid 185/70R15 5tk.Oksjonil alghinnaga 1,10-eur.

http://www.osta.ee/17022644

Müüa poltrehvid 175/65R14 vana 5-se BMW hainina valgedel 4 tk.Oksjonil alghinnaga 0,10-euri.

http://www.osta.ee/17022902

Müüa BMW jäärajale/põllule hullamiseks.Oksjonil alghinnaga 399,99-euri.

http://www.osta.ee/17047226

Kui kellegile midagi meeldib,palun pakkuge julgelt.

Rehvid asuvad Tallinnas/Laagris.

Küsimused on oodatud tel.56477273

Tänud.

Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta

Vaat see on SUHTUMINE, mida saab eeskujuks tuua peaaegu kõigile ka tõsimeelsetele autosportlastele! Saab teha ka "peast lolliks minemata", väga tipp-topp!

Kuna omal keevitust pole, peaks suisa tellima oma järeltulija kaitseks ka kaks sarnast vidinat, sest oopeli peatugede pulkade vahe pole üldse mitte laiem.
Vasta

(05-02-2011, 19:17 PM)janek555 Kirjutas:  Kõhimine viitab lahjale segule , ehk siibri termoregulaatoris ei saa viga olla , kuna see ei saa olla liiga lahti. Otsi viga lisaõhus , või kütte liikumises. Ka põhjustab "köhimist" klappide ebatihedus, ehk kui segu on rikas(mootor külm) jätkub teda silindrisse ka siis kui osa klapivahelt minema pääseb, kui aga mootor soojeneb ja õhu kogus segus kasvab jääb sellest väheks.
Muidugi on arvutis auto remontimine võimatu ja õiget vihjet öelda ei oska. Ise enesest on see 3 silindriline mootor vähe kapriisne ja suudab kõrvale ilusti töötada ka väga vales seades. Edu ja jõudu , tahaks väga seda aparaati rallil näha!

Nii see oli, et kütet jäi väheks. Viga sai leitud ja hetkel töötab tõrgeteta. Kolm nädalat on nüüd testsõite ja eks selgub mis kotermanne me veel leida võime.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne