Postitused: 5,114
Teemad: 212
Liitus: Mar 2005
Maine:
167
Iseloomulikke detaile on, eriti raamikaela viltuse lõikega muhvid. Triipe Saarega ei maksa seostada, triibud nagu triibud ikka. Tööriistakotil mingi huvitav silt, kas algne või hiljem sätitud ? Tootjat mina ei oska pakkuda aga tuleks otsida sakslaste hulgast. Abiks muidugi sildiaugud, raami geomeetria ka iseloomuliku elegantse joonega ja raami nr.
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
kotil kiri selline:
vennad jeerik
jänesselja tän. 17
pärnus
seega siis ilmselt koti tegija on pannud oma sildi kotile külge. ja ilmselt siis kott hiljem külge pandud.
Postitused: 548
Teemad: 33
Liitus: Dec 2002
Maine:
1
Väga harvaesinev tagumise ratta kinnitus paistab pildilt!
Tootjat pakkuda ei julge. Saare variandi välistab koheselt raaminumber.
Kotil võib olla näiteks jalgrattakaupluse rekvisiidid (kuigi sellist nime kuulen esmakordselt), kuid koti peal allpool paistab veel üks embleem - seal on äkki ka ratta tootja kirjas.
Postitused: 670
Teemad: 33
Liitus: Mar 2004
Maine:
1
Selline Vennad Jeerik silt on mul ühe Husqvarna koti jäänuse küljes. Ma oletaks, et tagu on edasimüüjate/rattapoega?
Postitused: 772
Teemad: 567
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
Rohe-kuldsed triibud on kangesti ARE'likud. Minu osalt originaalvärvis säilinud ARE Tehased raamil (hetkel deponeeritud uurimiseks ksf! illi123 kätte) on peal samasugused triibud. Aga kuuekohaline raaminumber on... julgeks väita, et 99,9% Saksa töö.
Aga... kas tõesti tegi ARE osa rattaid Saksa raamide peale, millel oli raaminumber juba olemas? Ei ole välistatud, et alguses tegi...
Vahel saab raaminumbrit ja ajastut teades hinnata tootjat. Siin kahjuks mitte - üle 600 tuhande olid nad 1930ndate teisel poolel mitmel Saksa suurtootjal a la Bauer, Bismarck, Gritzner jt...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
hüva.
kas sakslastel olivad raamid keik ühesuguse lõikega? küsin tänu eelpool lugupeetud kaasfoorumlaste tehtud viidetele raamikaelte ja tagaratta kinnituse silmatorkavuse kohta.
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
well, helkur võib olla ise aretet küll. aga triibuga on keerulisem. esiteks on servades kuldsed peenikesed triibud. taga neid ei näe aga eespool otsas on pisut säilinud. must triip ise on aga imelik, laius kõigub rammusa millimeetri. küllap saaks seda ka ise värvida kui suht täpne käsi või märg ajalehe serv piirajaks panna. maalriteipi vast vanasti polnud. samas on kogu säilinud musta triibu osa ilus ja ühtlane, võiks arvata, et kodus pintsliga ahjuvärvi peale määrides peaks jälg ebaühtlasem jääma.
see varraste kinnitus on needitud porika külge ja selle originaalsuses julgeks üsna kindel olla. needipead on väga ilusad ja ühtlaselt kumerad. kodustes tingimustes vast oleks pigem kahe haamri vahel kinni toksitud. no tegelt ega ei saa ka välistada, et kellelgi oli õige needi vastus ka olemas. samas porika profiil on selline, et needi koha peal on ta tagurpidi kumer, seega sirge vastuse peal lüües oleks ehk vastuse serva jäljed näha. aga minu silm igatahes ei seleta miskit taolist.
Postitused: 480
Teemad: 51
Liitus: May 2007
Maine:
6
Minu "France"-l peaks ka olema äärmiselt sarnase profiili ja otsalõikega porilauad (vähemalt leiti ratta leiukohast õunapuu alt 10cm porilaua otsajäänus) ja seesugune kinnitus oli ka prantsuse rataste puhul ülimalt levinud. Lisaks oli ka ksf! Soobli "LeFuranil" sarnane porilauaprofiil ? Seega võis nimetatud profiil olla eestis kasutusel ka juba 20-nendatel.
Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Postitused: 5,114
Teemad: 212
Liitus: Mar 2005
Maine:
167
Pildid pole justkui jällegi eriti teravad, aga selge on see, et Riga porilaud see ei ole. Tundub olevat kroomitud, ka needid? j traatide kinnitussild?, nii et asi peaks olema komplektne ja algne ja 30-ndatest. Lätlastele iseloomulik on selline porilauakinnitus küll aga see pole küll lätlane.
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
05-07-2010, 11:30 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-07-2010, 11:34 AM ja muutjaks oli
diesel.)
see kinnituste klamber on vast 99 prossa tõenäosusega ikke algupärane, aga kroomi või nikli katet sääl eriti ei paist olevat. samas kogu sisekülg on porikal kahtlase punase kattega, nigu kruntvärv oleks ja klamber ja needid on sama punasega üle lastud.
mis see punane tegelikult on, ei mõista öelda. targemad võiks jällegi kommenteerida.
ja mis fotode kvaliteeti puutub, siis palun siiralt vabandust. tõesõna olen üritanud teha parimad, mis minu oskuste ja aparaadi võimaluste sümbioosis võimalikud on olnud. enamus suisa statiivilt (need porikapildid küll käest) ja ka makrot olen proovinud. auto reshiimis makrot valida ei saa menüüst, olen siis teisi siteeme proovind ja makro sisse lüljutand ja no ei mõista ma paremaid teha. veelkord vabandan.