Teema on suletud

Projekti alustamine ja lõpuni viimine.Veri,higi,pisarad ja valu.
#1

Kuna ma veetsin pika õhtupooliku ühe oma sõbraga kes soovib ka oma poolikut projekti lõpetama hakata ja koostasime plaane ja graafikuid siis tekkis mõte teha siia uus teema. Samas ka täna hommikul lugesin Toyota teemat ja see soov süvenes veelgi.

Minul kui hobinokitsejal on süvenenud arusaam et suur osa kodanikke tahab midagi , midagi erilist ja ainulaadsemat või siis midagi nostalgilist oma lapsepõlve mälestustele tuginedes.
Valitakse välja oma lemmik artikkel ja siis hakatakse otsima potensiaalset kandidaati või võetakse see vanaisa auto.
Kohe suure hurraaga hakatakse siis kõigile rääkima ja lubama et ma teen nii ja ma teen naa....

Paraku ei saa enamus tegelikkuses aru kui suur see aja ja rahakulu on vana auto lihtsalt renoveeriminegi, rääkimata kõrgtasemel restaureerimisest ( bolts and nuts )

Oma kogemustest tean väita et palgale toetudes ja sellest jooksvalt majandades ei saa projektid naljalt valmis. Enamusel meestel ei ole palk ala 25K kuus ja nii et sellest suurem osa kätte jääb, suuremal osal on tänu kaasa toele ikka igasugu maja ja uue auto liisingud ning muud laenud ja kohustused kaelas, rääkimata lastest( kes on kõikse olulisemad tegelikkuses )
Inimene kes mõtleb ja oskab arvutada teeb omale ennem selgeks et paneb kokku fondi millest oma autot ehitada. Veel targem on enne projekti algust nähtavad ja eeldatavalt vaja minevad osad varakult omale kohale ja valmis tellida ninga panna riiulile ootele. Siis alles kere ja muude tööde fondi koostama hakata. See võtab kenasti aega aga selle aja käigus saab kenasti selgeks kas see auto ikka on nii armas et ka jõuda ükskord kere lahtivõtmiseni.

Fakt on see et enamus meie maa kodanikke on suht vaesed et lubada omale korralikul tasemel töö tegemist. Siis hakatakse otsima igaltpoolt erinevate tööde tegijaid ja alatihti juhtub see et keegi kuskil lubab selle unistuse teha unelmate väikse raha eest. SEE ON VIGA! Reaalsuses on nii et lihtsalt tahetakse hinna alla tampinguga töö omale saada ja siis mingi hetk ei tule välja. Aga omanik ei taha hiljem kroonigi juurde maksta sest tal on roosa unelm et see töö pidi selle väikse kopika eest valmima.
Siis kiputakse tülli minema. Tagajärg on see et töö on pooleli ja asi on nugade peal. Omanik ei taha enam raha juurde panna ja töö tegija ei taha teha sest enam stiimulit pole st et raha pole näha.

Siis kiputakse kohe uut tegijat otsima hakkama, jälle viga. Enamus tegijaid ei soovi teise tööd üle tehes oma garantiid andma.

Kõige targem on valida selline tööhind kus ei tundu liiga odav. Teisalt tuleks valida hind mis ei tundu ka liiga kallis, samas arvestades et su töö maksumus võib välja küünida selle liiga kalli hinna maksimumini. Selle maksimumini ulatuva hinna vahemik tuleks hoida varuks kuni töö lõpuni ja vajadusel arusaadavatel põhjustel ka käiku lasta mitte hakata asju tervaks ajama. Iga päev mille lased vaidlemisega raisku tööst ei ole seda vaidlemist väärt ja võrdub sinule pikemaks venimisega.

Kui töö käigus tuleb välja väga ootamatudi üllatusi siis on targem kohe kokku leppida töö tegijaga edasised käigud ja mitte jääma ootama et mis hiljem saab.

Kuna tänu oma nokitsemise alale käin läbi väga erinevate tööde tegijatega siis on tihti kuulda et inimesed ei taha aru saada et teatud töö etappe lausa peab tegema ja teatud tööd on sellised mida ei ole mõtet teha kui seda ei teha nii nagu peab. Telija tahaks ikka koonerdada ja odavamalt oma unelmat saada. Ma saan sellest aru aga ikkagi , kui koonerdad mõne olulise asja arvelt siis lõpptulemus kannatab kas visuaalselt või säilimiselt.

Töötegijad kurdavad ka rahaliste maksumuste üle. Kui ikka tahetakse teha rahulikult ja süvenenult tööd siis peab hind olema nii töötegijale hea kui ka tellijale. Samas ei saa suurem jagu inimesi aru sellest plekksepa töö mahust ja keerukusest, ei saada aru ka eeltööde mahust ja keerulisusest rääkimata kõigi nende tööde mürgisusest. Automaalri töö on selle kõrval veel olulisem sest tema võib teha kas pärli või kanamuna.

Paneks südamele et kui koonerdad ntx plekksepa juures võib juhtuda et eeltöö tegija ei suuda enam kilode kaupa pahtlit peale vedada. Kui koonerdad ntx eeltöömehe juures siis seda on näha kohe ka peale auto värvimist.

Vana auto restaureerimise juures ei kehti see sõnade paar ODAV JA HEA töö. Sest siis saad kas odava töö ja hea tuleb unustada või maksad rohkem aga saad ka hea töö.

Üldiselt oli siin ka kunagine arutelu samal teemal ja tulemus oli see et keegi foorumlane käis välja lause mis jäi mulle meelde kui kullafondi kuuluv. Vanade autode restaureerimine pole vaeste inimeste lõbu.
St et niisama odav renoveerimine on selline sõidukorda ja visuaalselt kenaks tegemine aga põhjalik laiali võtmine ja iga ruutsentimeetri läbitöötamine on enam kui kulukas hobi. Peab aru saama et suurem osa inimesi ei oma piisavalt kogemusi et keevitada, pahtledada ja värvida.
Miks muidu on mujal maailmas enamus vanaauto projekte vanemate meeste omad. Esiteks on neil aastate pikkused kogemused ja aega seda asja rahulikult teha toetudes varaematele kogemustele. Teiseks on neil ka aastate jooksul mingigi fond oma hobile korjatud ja samas ka pikema otsimise jooksul kõik vajalik riiulisse kogutud.

Ei ole mõtet alustada projekti hurraaga et eile ostsin 5000krooniga omale ägeda auto ja homme hakkame naabri Antsuga keretöid tegema. See lõpebki nagu foorumlane kirjeldas : kogu krunti ja garaazi täitva kolamäega ja pooliku käkiga.

Projekti keskel käega löömine tähendab tihti et osa etappe tuleb alustada uuesti ja rahaline välja minek on topelt vähemasti.

Alatai tuleb kuulata mida sulle töötegija soovitab, kui tal on aastate pikkused kogemused siis ta ka teab mida võib teha mida mitte ta teab ka sinust paremini mis teatud järgud võiksid maksta, kui ta on kogenud siis ta teab ka pakkuda musta stsenaariumi mis see asi võib maksma minna halvas unenäos.

Klassik autode taastamisel on suurim viga kui ei raatsita tellida mitmeid väga vajalikke originaalosi, eriti selle tõttu et need on kallid ja tulevad kurat teab kust. Ntx üks tegija kurtis et : ei ole see õige asi et peab tükikestest tegema tiivaääri mingitele autodele millele saab Usast terve suure tiiva osta ja asja korralikult teha nii nagu peab, tehase punktidest. Ta ütles ilusti ka omanikule et see asi ei jää kestma aga omanik ikka vastu et ei saa uut jne. Saab küll aga tiib maksab paraku 8000.- üks. plus saate kulud. Aga see kestaks kaa. Arvestades asjaolu et paljudel omanikel puudub ka korralik kuiv ja hea õhutusega garaaz siis on eeldada et ntx need tükikestest kokku keevitatud autod ei kesta kuigi kaua , ükskõik kui häid kaitsevahendeid sa sinna peale paned.

Selline kuiv ja hea tuulutusega garaaz peaks olema valmis ka juhuks kui tõepoolest tekib töödes mingi pikaajaline viivitus etapp ja ei ole võimalik töötegija ruume kinni hoida oma pooliku auto all. Sest töötegijal jääb ruumiga teenitav tulu saamata ja selle kasseerib ta hiljem ilmselt sinu projektist sisse. Jällegist lisakulu.

Mitte iialgi ei ole mõtet koonerdada materjalide valiku pealt. Kulu on kulu ja Odav ei ole alati hea. Suured ameeriklased on võrreldes euro autoga ka kolm korda kulukamad sest pinda on neil ikka uskumatult palju.

Töö tuleks eelnevalt kokkuleppida etappidena ja hindadena mitte kogu kompoti koguhinnaga. Sellised asjad tahetakse ka alatihti saada nn Superprice hinnaga. See moonutab kogu tulemust.

Viimati oli hr Aarne poolt sarnael teemal ka väike artikkel autolehes. Kus ta ütles õieti et ükskõik mis sa arvad alati läheb eelarve lõhki ja alati aeg ei pea paika. Kõik töötegijad kipuvad ka sama laulu laulma.
MA pean silmas siinkohal reaalselt kätega töötegijaid mitte vahendajaid ja nn projekti juhte. Sest töö tegija teab mis on reaalsus, mitte ta ei oleta pilte vaadates.

Kuna jutt läks esimese hooga pikaks siis ma lisan alla vaid ühe mõtte ja loodan et see teema ei muutu vaidluste ja läbustamise kohaks nagu kunagine.

Viimane mõte hetkel. Ära alusta enne pikka eeltööd ja raha kogumist. Jooksvatest vahenditest autot sa ei ehita va. kui sa miljonäär põle.
JA austa oma töö tegijat sest siis austab tema ka sinu tööd , st. maksa õiglaselt ja maksa nagu sa ise tahaksid palka saada, maksa õigel ajal sest see on töö teostaja motivaator ja sul on lootust et asjad saavad ka õigel ajal valmis ja on tehtud korralikult, nii nagu peab.

Kes vaielda soovib siis mu priva ootab.
Konstrutiivsed mõtted ja tähelepanekud on siia oodatud.
Tänud kes viitsisid läbilugeda ja kaasa mõelda.

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
#2

(27-06-2010, 14:38 PM)ryblik1 Kirjutas:  Viimati oli hr Aarne poolt sarnael teemal ka väike artikkel autolehes. Kus ta ütles õieti et ükskõik mis sa arvad alati läheb eelarve lõhki ja alati aeg ei pea paika. Kõik töötegijad kipuvad ka sama laulu laulma.
MA pean silmas siinkohal reaalselt kätega töötegijaid mitte vahendajaid ja nn projekti juhte. Sest töö tegija teab mis on reaalsus, mitte ta ei oleta pilte vaadates.


Sarnase olukorra tarbeks andis buumiajal üks tuntud arhitekt soovituse, küll ehituse vallas aga kõlbab ka autoehitusse.

"Kunde soovitud ajakulu korruta kahega ja tõsta järgmisse ajaühikusse, siis on lootust, et see ajakava ka reaalsuseks saab või vähemalt sinna lähedusse trehvab."

loll on loll olla.
#3

Polegi tükk aega midagi nii põhjalikku lugenud .Ei ole siin isegi millegi kallal iriseda.Lisaksin ainult niipalju,et kõige tähtsam on ikka ettevõtlikkus ja järjekindlus asja edasi viimisel.Kui teinekord taastamise isu üle läheb ja see juhtub kohe kindlasti,tuleb töö mõneks ajaks seisma panna ning tegeleda muude asjadega.Kui siis käpakesed jälle sügelema hakkavad,jälle asja kallale.Mingite tähtaegadega võidu ajamine üsna mõttetu,kõik läheb ikka nii kui läheb.
Mis puutub sellesse,et taastamine ainult rikaste lõbu siis tegelikult meie riigis see eriti paika ei pea.
#4

Kuna ma tiksusin oma treilerautokesega vahepeal ca 260km maha siis oli roolis olles ka aega veel natuke mõtteid mõlgutada.

Nimelt : Projekti tasub alustada võimalikult heast toorikust sest see säästab tohutult aja ja närvikulu ning mis peamine ka rahakulu kokkuhoid parima lõpptulemuse nimel on märkimisväärne.

Eesti vanasõnagi ütleb et s...st saia ikka ei tee.

Ei maksa neid poolikuks jäänud või jupitatud projekte aluseks võtta, maksab neid vaid lisadoonoriks võtta ja ette võtta vaid hästisäilinud algauto ja seda siis hoolika läbimõtlemisena teostada.

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
#5

(27-06-2010, 14:38 PM)ryblik1 Kirjutas:  Minul kui hobinokitsejal on süvenenud arusaam et suur osa kodanikke tahab midagi , midagi erilist ja ainulaadsemat või siis midagi nostalgilist oma lapsepõlve mälestustele tuginedes. Valitakse välja oma lemmik artikkel ja siis hakatakse otsima potensiaalset kandidaati või võetakse see vanaisa auto. Kohe suure hurraaga hakatakse siis kõigile rääkima ja lubama et ma teen nii ja ma teen naa....
Mõned mõtted ka minu poolt:
- igal alal on jutupaunikuid ja tegijaid, ka hobiautonduse vallas.
- tahetakse kõike ja kiiresti, ilma et ise kusagilt kogemusi viitsiks omandada, tulemuseks ebareaalsed soovid, nii ajaliselt, rahaliselt kui ka tehniliselt.
- enne õnnestunud projekti valmimist on igaühel mõni "ämber", jutumeeste ämbreid teame kõik, tegijad oma ämbreid avalikult ei reklaamiRolleyes
- põhjusi, miks üks auto meeldib (nostalgia, oma esimese auto kaksikvend, vanaisa auto, mõni filmidest pärit "ridariäss" vms), võib olla palju, aga kui meeldib vaid kest ja võime kummi põletada, ei jätku seda meeldimist reeglina pikemaks ajaks. Igal margil on ajalugu ja igal autol sisu, nende kiiksudega tutvumata (nende vastu huvi tundmata) ei teki projektile "hinge". Majandusbuum tootis selliseid projekte päris palju, rikas sai omale lubada ilusa valmisehitatud auto, mille taustast ta mitte mitte midagi ei tea.
- suurem osa projektist on eeltöö enne auto ostmist: uurid varuosade või tuuningujubinate kättesaadavust, ostad kokku haruldasemad varuosad, koostad exceli tabelid hinnakalkulatsioonidega, taotled ARKist ümberehitusload ja konsulteerid selles nende tehnoosakonna spetsialistidega jne. Ajakava saab panna paika alles peale tooriku ostmist. Endast rääkides pole mul vist MITTE ÜHEGI projekti ehitamine võtnud nii kaua aega kui sellele eelnenud eeltöö.
- on projekte, mille puhul ehitamisrõõm ongi suurem kui omamisrõõm, mis on juba algselt mõeldud mingi tehnilise lahenduse järelekatsetamiseks. Nii oli ka üks mu enda viimaseid suuremaid projekte, mis oli sisuliselt vaid ettevalmistus kogemuse saamiseks ühe järgmise ja keerulisema projekti elluviimisel (millest ma veel kusagil kõssanudki pole, niipea pole põhjustki).
- mõned pigem ehitavad, teised pigem sõidavad, ka ühe Eesti uunikumiregistrisse saadud auto restaureerimise järel ütles omanik mulle otse, et ta ei teinudki seda sõitmiseks vaid lihtsalt tahtis seda teha... ja alustas koheselt järgmise projekti ehitamist.
- töö tulemus ei peagi meeldima kellelegi teisele. Aga kui ei meeldi isegi endale mitte, tuleks foorumis jutustamise asemel rohkem aega garaazhis veetaToungue
#6

LIsan ka ühe TEGIJA mehe mõtte.

Kundel on soovunelm/mõtlemine ehk "wishful thinking" lasta vana auto kommiraha eest korda teha.
S.t. seda et juhul kui arvatakse see töö midagi räigelt ülehinnatud ja/või lihtsakoelist olevat, siis ükski asi ei õpeta paremini, kui kogu see keretööde protsess ise algusest lõpuni(keevitustöödest värvkatte poleerimise/vahatamiseni) ära teha täpselt selle aja jooksul, mis ta ise dikteeriks keretööde tegijale ning täpselt sellise eelarve eest, mida see konkreetse auto omanik eeldab konkreetse sõiduki peale kuluvat.
Ning lisaklausel oleks veel see, et pärast vaadatakse tema tehtud kätetööd sama kriitilise pilguga, kui tema teiste valmistatut kusagil vanatehnikaüritusel.

Siis on kohe kõigil- nii auto omanikul endal, kui ka teistel, kes tema kätetööd tulevad hindama- asjast pilt selge, et kas ja kui lihtsalt selline töö ühe auto juures teostatav on. Kas materjalide, aja jms. kulu jäi ikka selle numbri piiridesse, mida auto omanik algselt eeldas, või läks see suuremaks, pluss muud kulud sinna veel juurde.

rääkis mees kes teeb ise oma kätega tööd.

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
#7

Veel üks tähelepanek , ühelt mehelt kes teeb asjul.

Kuna hetkel on hobiauto töödes näha et masu surub omanike rahakoti peale siis tahavad kõik ka odvamalt saada oma unelmat reaalsusesse.
Kuna seltsimees on ka hetkel samal arvamusel et nii päris ei saa siis ütles ta üpris konkreetselt et KRT, kaua ma seda heategevust pean tegema.

Jutu käigus jõudsime välja teemani et arvestades et vanaauto detailide taastamine ja korrastamine ning sobitus ja muu töö pole võrreldav tänapäeva auto koostega ja uute detailide saadavusega siis peaks töö ise olema siiski viisakalt tasustatud. ST et mees kes teeb sinu autot ei ole suvaline pleku ega keevitaja nimega X , vaid mees kes oskab kunstkäsitööd. Ma julgeks võrrelda seda sellega et on olemas kiirtoidu valmistajad kokad ja on meisterkokad kelle rooga kõik naudivad, samas kui esimene saab vastavalt oma tenetele palka ja teine saab ka oma teenetele vastavalt kordi enam.

Ka minu postkasti on mujalt foorumitest laekunud kirju soovidega imeasju teha. Kui vastan ja saadan arvutused ja eeldused ning ajakava siis peale seda on tavaliselt suur imestus et kuidas nii palju ja mismoodi, mul tuttav lubas palju odavamalt ära teha. Kui põhjendan põhjalikult detailideni, siis kipub vastuseks tulema et ei nii põhjalikult ei pea tegema.
Peale seda ma tihti enam ei soovi teha sest tean et asi jääb jama kui ei ole tehtud nii nagu on vaja. Koonerdamine ei ole kokkuhoid.

Samas ega inimene enne aru ei saa kui tal on poolik projekt kaelas või on valmis auto mis pole siiski nii korralik nagu inimene lootis.

Samas tekib küsimus et kui mingi keskastme juht või väikeäri omanik tahab kuus teenida minimaalselt ala 30K siis miks ei või tahta peene ja ajamahuka ning suurt osavust nõudva töö tegija ka ala 20K kuus saada. Esimese mehe vastutuse ulatus on hoomatav ja saab teadlikuks vaid siis kui firmal läheb s...sti , teise mehe vastutus on nähtav ja tema vead on ilmseld ja peitmatud..... See ei olnud mõeldud edasikaebamisele ja ilkumisele. See on arusaam.
Arusaam on selline et Pleku töö pole niipalju väärt nagu seda on mingi vahendaja oma kes müüb õhku ja ideaale.....

Eks kribab veel miskit.

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
#8

(27-06-2010, 14:38 PM)ryblik1 Kirjutas:  ... loodan et see teema ei muutu vaidluste ja läbustamise kohaks nagu kunagine....

Kuna läbu on üks mu põhitegevusi, siis ei saa ka vait olla:

Meile kõigile oleks ilmselgelt parem, kui sa selle jama (noh, taastamine või nii) ära lõpetaksid...Cool

Otsi omale korralik töökoht mingil muul alal ning vere, higi, pisarate jms jura arvelt saad tõesti päris kõvasti kokku hoida; elad kauem pealegi.


Muud tarka ma ei oska kogu selle hala peale öelda.
Alati on inimesi, kes endale kommiraha eest ilusaid asju tahavad saada - so what, unistamine pole keelatud, ja on, vastupidi, hoopiski edasiviiv.
Aru ma ei saa, aga, miks sa inimeste unistustel OMA elu ära lased rikkuda.

P.S. Kui ma maksejõuline klient oleks, ma ei tooks elusees oma autot sinu juurde töösse; pärast teed pagassi lahti ja peale higi ja pisaratetulva sealt muud vastu ei vaatagi....Toungue
#9

Kuna ma olen sellistes asjades pidevalt rohkem kliendi kui teenusepakkuja positsioonis, siis mul tekib kogu selle pika ja laia jutu peale ainult üks küsimus: kui klient ei taha maksta, maksab vähe, nõuab liiga kiiret teostust jne, siis miks autoalal "meistrimees" selle diiliga nõustub ja hiljem foorumis või õlleklaasi taga kirub et jube m*** sattus oma roikaga? Kui ma lähen... noh selleks ei pea Egoisti minema, ütleme et ma lähen Räägupesasse burgerit sööma ja tellin et äkki soojendaks kotletti vähem ning jätaks ühe saiapoole ära, kas siis saaks 25.- asemel hinna 15.- peale, siis suht kindel on et mind saadetakse lihtsalt pikalt. Samas autoremontija stampkäitumine on öelda okei, hakata burgerit tegema ja siis poole peal tulla kurva näoga et ilma ühe saiapooleta burger ei püsigi koos, äkki teeks ikka nii et telliks selle teise poole ka juurde. Ja aega läheb 5 minuti asemel 15 sest no kust ma pidin teadma et see burgeriraibe seekord nii kaua võtab. Või siis halvemal juhul pannakse MacGyveri teibiga salat kuidagi külge ja käib kah.

Kus kohast mina inimesena tänavalt pean teadma kuidas burger kokku käib või mis juppe sinna vaja on? Selle pärast ma ei töötagi burgerimüüjana et mind ei huvita sellised asjad, inimene peab tegema tööd mis teda motiveerib, ebameeldivat tööd tehes raiskad lihtsalt oma elu ära mittemillegi nimel.

See on lihtsalt see värk et kurdavad need meistrimehed kellel on teenistuse poole pealt pidevalt nuga kõril ja iga sent arvel ja keda autod kui selline eriti ei huvitagi, lihtsalt nad on kunagi miskipärast selle töö peale sattunud, löövad hommikul koera jalaga ning lähevad hambad ristis tööle, kus on kõik ka loomulikult s***sti, kliendid lollid, masinad roostes jne. Need, keda ikka põhimõtteliselt ilusate autode tegemine "käima tõmbab" võibolla polegi rahaliselt teabmis heal järjel, aga nad ei lase latti alla ja ei käi kurtmas oma raske elu üle - elu on selline et vahel läheb paremini ja vahel viletsamini, kui keskmine on normaalne siis on kõik okei.

Sellesse teemasse ma ei hakka laskumagi, kui räme kate sellel 8k esitiival on ja kui palju sellest eri osapoolte taskusse jääb - ma arvutasin ükspäev suurusjärkudega läbi ühe u 20 korda odavama letihinnaga esitiiva tarneahela ning jõudsin järeldusele et Taiwani kutid kleebivad igale tiivale pärast valmistamist viietaalase rahatähe külge, et kogu järgnev seltskond ots-otsaga kokku tuleks Smile Ehk kui tahta siis saab asju kliendile ikka väga heade hindadega sebida, lihtsalt enamus ei viitsi, ei oska, ei suuda jne ja eelistavad võtta kataloogihinna ning selle otse kliendi kraesse väänata. Eriti veel kui klient juhtub olema oma mitte väga hästi hallatud rahakoti peal, mitte kindlustus kes kruvisid maksimaalselt kinni keerab.

Õnneks vähemalt mul isiklikult enam probleemi keretööde meistritega pole, ma olen leidnud asutuse kus ma käin ilmselt elu lõpuni.

Täiendus: ja ma pean lisama et kui keegi kasutab selles kontekstis sõnu "masu", "rikkurid", "buumiajal" jne, siis mul tekib selle peale vastupandamatu tahtmine midagi katki teha - on ka terve rida inimesi (nagu näiteks mina), kes 3 aastat tagasi teenisid sama palju kui täna - see, et meid igas teises töökojas "töömeeste tsunfti" poolt oma väikeste murede ja väikeste eelarvetega aastal 2007 läbi lillede p***e saadeti, kuna härrasrahva landcruiserid tõid rohkem sisse tuleb nüüd tagasi. See ei ole masu, see on lihtne ja labane õiglus ning looduse tasakaal Smile
#10

(30-06-2010, 12:08 PM)ryblik1 Kirjutas:  Kuna hetkel on hobiauto töödes näha et masu surub omanike rahakoti peale siis tahavad kõik ka odvamalt saada oma unelmat reaalsusesse.
Just täna tuli oma firmale "hea" tööpakkumine välismaalt, lubati kena nuts, tingiti 30% alla ja sooviti maksta mustalt. Nüüd on dilemma, mida edasi teha? Käitusime nii, nagu käituvad ka meie konkurendid - ütlesime ära! Täpsemalt: hind oli niigi miinimumhind, mille eest seda tööd Eestis tehakse, mustalt maksmise pakkumisest ähvardasime teatada vastavatele võimuorganitele ja saatsime vastava pakkuja emaili koos meie vastusega edasi oma konkurentidele (nagu ka neil sellistel puhkudel kombeks teha on). Sellise käitumise tulemus on, et kõik need varasemad tööd on tulnud ikkagi Eestisse, kuid mitte maksudest kõrvalehoides ja õiglase hinnaga, lisaks sellele antakse edasi sõnum, et Eestis ei soosita korruptsiooni ja ei ole võimalik lambist odavalt saada (mingisugune mängimisruum hinnas on alati olemas, sõltuvalt teenuse mahust jne). Oleks meie alal ametiühing, oleks võibolla lihtsamgi, kuid ka sel viisil omavahel suheldes oleme konkureerivate firmadega alati hästi läbi saanud. See ei ole kartellileping, kuna odavamalt ei oleks pikemas perspektiivis võimalik sel alal firmat ära majandada ja mustalt/odavamalt teiste eest MaSu tõttu tööd ära napsata pole lihtsalt eetiline ja maksaks hiljem meile kõigile kätte (leviks jutt, et Eestist saab ka odavamalt, enam ei tahaks keegi maksta mõistlikku hinda).

Miks ma sellest hoopis teise eluala näitest siia kirjutasin? Ehk siis mis toimub autoremondi turul? Alati leidub keegi, kes on nõus tegema mustalt, kes on nõus tegema odavamalt ainult selle pärast, et saada töö omale, kes on nõus tegema tööd vaatamata vastava kvalifikatsiooni puudumisele jne. Tänu sellele on hädas korralikud tegijad (neilt tingitakse hinda alla nurgataguste ettevõtjate tõttu) ja ka kliendid, kes täiesti põhjendatult ei julge usaldada enam kedagi. Ja kuna suured tegijad ei suuda end niimoodi ära majandada, kasutavad ka nemad teisi meetodeid äraelamiseks(varuosadele suurem kate, vahetatakse ka seda mida pole veel VAJA vahetada jne), mille jällegi klient kinni peab maksma. Hinnaralliga on iseendale see jama kaela tõmmatud ja nüüd sööb seda suppi kogu "toiduahel", kõige rohkem kannatab teenuse kui terviku kvaliteet ja odavam on osta omale välismaal restaureeritud auto kui Eestis teha lasta, jällegi toidetakse Eestis loodud väärtuste eest võõraid maid ja rahvaidSad

PS: võtan ka ise vahest harva ette mõne autoprojekti kliendi tellimusel, aga seda ainult juhul, kui see sisaldab mingit keerulisemat väljakutset (huvitav) ja makstakse õiglast tasu. Kui ei maksta, on päev vaba ja lähen parem kalale. Aga tundes hästi vaid ühte kitsast ala autode vallas ei hakka ka raha pärast võtma vastu kõiki pakkumisi, kuna keegi ei saa kunagi kõike osata, sel juhul hakkaksin tegema praaki (st kvaliteet oleks võrreldav "laia profiiliga" nurgataguste kohtadega) ja ei tuldaks mulle pakkuma ka neid huvitavaid/kallemaid töid. Õnneks on autodega seonduv mulle ikkagi vaid hobi, aga kui ei olekski, siis seda enam tuleks mõelda hoolega oma positsioneerimisele turul.

Ainult suurettevõtted saavad lubada omale dumping-hindasid, et sellega väikesi tegijaid turult välja süüa. Väikesed seda teha ei saa, kuigi paljud kujutavad omale ette, et äratasuvuse piiril sõbra nina alt töö äranapsamine suurendab tema konkurentsivõimet - tegelikult vähendab see nende mõlema oma. Teatava hinnataseme hoidmine tekitaks olukorra, et igaüks ei peagi suutma rahaliselt autot omada, see ei ole üks inimese põhivajadusi. Ammugi mitte siis hobiautondusega tegeleda, kui omal pole remontimiseks oskusi ega ka huvi nende oskuste tekitamiseks. "Retroautod massidesse" rikastab linnapilti ja langetab kogu hobiautonduse kvalitatiivset väärtust...
#11

hää, et kaks viimast postitust on laiendanud silmaringi näidetega elust enesest. Jagaks minagi oma kogemust oma valdkonna teenusemüügist, kus klient (nii Eestis kui Põhjamaades) samuti tihtipeale keeruline on:
- me oleme harjunud professionaalse lähenemisega, kus tööde teostaja ütleb, mida on vaja teha. Hindab aega-raha, lisab riskimarginaali + ajapuhvri ning ütleb siis konkreetse numbri koos konkreetse tähtajaga. Vajadusel käib kliendiga hinnangud läbi / seletab tagamaid. See on kena ja professionaalne.
- kui aga klient pretendeerib suurematele teadmistele ning evib omi hinnanguid, on ju alati võimalik sõbralikult kokku leppida mitte "võtmed kätte" projektis vaid "aeg ja materjal" (tuntud ka "barebone scopinguna") lähenemises. St lepitakse kokku, mis täpselt vajab tegemist ning selles, kui palju see (kliendi meelest) aega võiks võtta. Kui tegelikkuses on vaja rohkem asju teha, maksab üritus lihtsalt tunnid * tunnihinne võrra rohkem - eelnevalt on kokku lepitud vaid asjad, mis tuleb teha.

üldiselt on autoprojekt suuresti hinnangutega seotud tegemine, kus on riskid. Põhiküsimus on selles, kas riskid võtab töötegija (ning suurendab seeläbi kindlasti ka hinnangut kuludele, aga üldiselt piisavalt mõõdukalt, et jätta enamus riski enda riisikole) või tellija.

kindlasti tõstatub nüüd nn usaldusküsimus: et kust teab tellija, et kinnimakstud tunnid on ikka palehigis tema heaks rühmatud ja kas tööefektiivsus pole nn ajatöö tõttu kannatanud. See on aga juba usaldusküsimus, mida võib küsida ka "võtmed kätte" projekti puhul, kuna käesolevas teemas käsitletava valdkonna puhul ju värvi alla või mootori sisse ei näe niiehknaa.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
#12

Miks ma sellest hoopis teise eluala näitest siia kirjutasin? Ehk siis mis toimub autoremondi turul? Alati leidub keegi, kes on nõus tegema mustalt, kes on nõus tegema odavamalt ainult selle pärast, et saada töö omale, kes on nõus tegema tööd vaatamata vastava kvalifikatsiooni puudumisele jne. Tänu sellele on hädas korralikud tegijad (neilt tingitakse hinda alla nurgataguste ettevõtjate tõttu) ja ka kliendid, kes täiesti põhjendatult ei julge usaldada enam kedagi. Ja kuna suured tegijad ei suuda end niimoodi ära majandada, kasutavad ka nemad teisi meetodeid äraelamiseks(varuosadele suurem kate, vahetatakse ka seda mida pole veel VAJA vahetada jne), mille jällegi klient kinni peab maksma.
Nii kirjutas foorumlane...

Tahaksin niipalju lisada,et ega väikeste ja nurgataguste remondimeeste kaela ei saa kõike ka ajada.See väide,et suurtel tegijatel nurgataguste pärast kehvasti läheb ja ei suuda ära majandada,on ikka vale küll. Võtame või nii,miks sõidab inimene ehk klient minusuguse talupoja juurde,kellel puudub isegi korralik töökoda. Tema auto tõstetakse väljas lageda taeva all puupakkude otsa ja seda lausa kruusa peal. parandatakse katkine osa ja veel muudki. Mis sunnib teda sedasi käituma? Miks ei vura tema auto sisse uude korralikku remondiettevõttesse,kus on sile põrand, kus pakutakse lahkesti istet,kohvitasski surutakse pihku,et ooteaeg liiga pikk ei tunduks. No miks ometi ta sinna ei lähe! Asi on ikka selles,et omanikul vanem auto ja remondi hinnad liig suured nendes ilusates kohtades. Praegusel ajal käib kibe uute osade vahetus,parandamist nagu ei toimugi.Kui mingi keerulisem viga siis kohe uus pulk.Olgugi,et teinekord piisaks isegi väiksest liigutusest,et asi korda saaks.Sellepärast otsitaksegi neid nurgataguseid kohti. Põhjusi on loomulikult teisigi. Suurematel ettevõtetel on kindlasti ka suuremad väljaminekud,ruumide rent,seadmed,töömees tahab ka midagi saada.Väiksematel kulud ka väiksemad.Eks mõnedki,kes liiga laialt ette on võtnud,on saanud ka vastu näppe.Kõrgelt kukud kiiresti.Maasolijaga ei juhtu nigu midagi.
Suured tegijad peaksid hindu ikka alla laskma,küll siis ka rahvas ligi tuleb.Töömees peab korralik olema ja tal peab ka hea isu tööd teha olema.Mis paneb inimese korralikult tööle? Raske arvata-korralik palk. Nii et selle pealt ei tasuks mitte kokku hoida.Ja kui Sa tahad,et keegi töö ajal ei tülitaks ja järjekorda poleks-tõsta aga hind ülesse...
#13

(30-06-2010, 13:18 PM)stihl Kirjutas:  
(27-06-2010, 14:38 PM)ryblik1 Kirjutas:  ... loodan et see teema ei muutu vaidluste ja läbustamise kohaks nagu kunagine....

Kuna läbu on üks mu põhitegevusi, siis ei saa ka vait olla:

Meile kõigile oleks ilmselgelt parem, kui sa selle jama (noh, taastamine või nii) ära lõpetaksid...Cool

Otsi omale korralik töökoht mingil muul alal ning vere, higi, pisarate jms jura arvelt saad tõesti päris kõvasti kokku hoida; elad kauem pealegi.


Muud tarka ma ei oska kogu selle hala peale öelda.
Alati on inimesi, kes endale kommiraha eest ilusaid asju tahavad saada - so what, unistamine pole keelatud, ja on, vastupidi, hoopiski edasiviiv.
Aru ma ei saa, aga, miks sa inimeste unistustel OMA elu ära lased rikkuda.

P.S. Kui ma maksejõuline klient oleks, ma ei tooks elusees oma autot sinu juurde töösse; pärast teed pagassi lahti ja peale higi ja pisaratetulva sealt muud vastu ei vaatagi....Toungue

Midagi muud ma sinu suust ei lootnudki kuulda. Hea et on ka keegi kes näitabki välja selle iseloomu mis on vaesel ja kadedal eestlasel eriti kui keegi tegeleb veel sama alaga, siis kadeduseuss paneb purskama kõik sapisused.
Ela hästi sa tüüpiline eestlane Big Grin minult on liiter bensiini ja tikud sulle tasuta Big Grin

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
#14

Talupojale: Sinu juurde tullakse eelkõige usalduse pärast, alles seejärel hinna pärast. Samas tulevad ju ainult tuttavad ja tuttava tuttavad, mitte internetist remondikohti otsivad inimesed, kes Sind usaldada ei tea. Muidu jah põhimõtteliselt kõige Su kirjutatuga nõus.
#15

Minu viis kopikat.

Projekti tegemine muutub lustiks ja pidu alles peale seda, kui hakkad tegema TEIST JÄRJEST selle tüübi sõidukit.

Nii et idee järgi, mina võiksin praegu KIIRESTI ja MÕISTLIKE kuludega korralada näiteks VOLGA, CADILLACi või DODGE WC taastamiseprojekti.

Esimene selle tüübi sõiduki taastamine on aga enam-vähem õppimine.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
#16

"Hea et on ka keegi kes näitabki välja selle iseloomu mis on vaesel ja kadedal eestlasel eriti kui keegi tegeleb veel sama alaga, siis kadeduseuss paneb purskama kõik sapisused."


SmileSmileSmile

Bravo!
Eestlane ma olen, vaene pealegi ja kade ka, aga kade mitte sinu higi ja pisarate peale, naljamees...(Pigem kadestan seda meest, kes praegusel ajal kalale saab minna, sest ise olen sel suvel vaid korra mingist forellikasvatusest läbi jõudnud astuda...khm)

Sain küll aga aru, mida sa oma pika jutuga tahtsid oma tulevasele kliendile vist, kordan vist, öelda, aga kahjuks ei saanud sina minu jutust mitte mõhkugi aru...



Räägin siis võimalikult lihtsa näite põhjal lahti, et ka kolmklassilõpetamatamehed aru saaks, kus sa vea teed. (avalik ülesastumine stiilis a`la kliendi "õpetamine", kuidas toimida, vast ei ole kõige mõistlikum tegu; vähemalt kaasaegses turunduses selliseid nippe ma ei tea kasutatavat...turu kasvatamine on vast pisut teine asi)


Oletame, et tuleb sinu juurde inimene, kes tahab, et aitaksid tal korda lihtsa (aga haruldase) autogeneraatori.

Teed elementaarse mõõtmise/testi ja oma kogemuste (kui ikka on) põhjal saad aru, et vahetada oleks vaja

- mõlemad laagrid (üks otseselt karjub; teine on kuiv ja pisut ka juba karvane),
- harjad (üks täitsa lühikeseks kulunud) +
- üks diood (katkestus).
- kollektori saad oma jõududega (liivapaber) korda teha,
- korpus läheb klaaskuulis uueks ning
- ühe rikutud keerme saad samuti ise korda teha.
- Staatori värv + uued poldid on sul riiulis.

Inimene arvab (ja tal on ka kahjuks ainult niipalju ka raha selle asja jaoks planeeritud), et see kõik võiks kokku maksta max. 30.- eeki.

Sina lööd kulud kokku: laager 7.- + II laager 9.- + diood 3.- + klaaskuul 10.- + sinu tööpanus - 20.- eeki.
Kokku: 49.- krooni. (hinnad kõik sümboolsed; ära selle peale erutu, eks)

Summa ületab Inimese lootusi ja ta hakkab tingima.

Aga.
- Laagreid, dioodi ei saa ära jätta, sest siis ei hakka asi tööle.
- Klaaskuuli saab ära jätta, aga kosmeetika on vanatehnika taastamise juures väga oluline ja inimene sellest ei taha loobuda, noh pole nii kallis ka.
- Töö summat võiks vähendada, aga kuna sa tead, et oma riiulit (poldid; värv jne) tuleb sul enda kulul täiendada, siis sa ei saa ka seda teha...pealegi, oled sa seda tööd ka varem korduvalt teinud ja ja TEAD, et juhtub ka seda, et tuleb mõnikord
- joodist osta (krt, just sai otsa) ning
- uus keermepulk muretseda (maksavad vastavalt 1 ja 4 eeki)
- tasuta tööd ei taha teha, sest tegu on suht võõraga. Samuti pead maksma igakuiselt oma elektri- ja muid arveid (kokku umbes 200.- eeku), et üldse ellu jääda.


Mis järeldus on? - See, et SA EI SAA seda Inimest aidata.
Sest inimesel üle 30ne ka raha pole. Simple as that.
...ja see Inimene ei saa endale taastatud genekat, sest tal pole raha.
Sest sinu taastatud genekas maksab 49.- eeku ja hinglismaalt tellitud taastatud genekas maksab 79.- eeku + transport.

(Loomulikult, ega Inimene ka ei jäta - ta läheb naabrimehe juurde, kes tal vanad laagrid 20.- eegu eest ära määrib (eluiga kuni kokkujooksmiseni raudselt pikeneb), trelliharja sisse joodab ja korpuse traatharjaga üle laseb - so? - kuu aja pärast on tal uuesti probleem, sest trellihari sai vahelduvvoolu oma; seal aga on alalis-; pealegi jooksis kiiva rootor ja lõhkus staatori mähise vms...) - aga see ei kuulu enam käesoleva teema juurde)


Tagasi tulles olemasoleva case juurde:
Ja sina ei aitagi seda Inimest.

Vblla tuleb järgmine Inimene, kel taskus juba 70.- eeku ja eks siis juba paistab, mis saama hakkab...Juhul, muidugi, kui sa piisavalt pädev oled neid saadana Genekaid remontima...
Kui oled, eksole.




AGA, mida teed sina?

Sa võtad töö (max. 30.-) vastu. Lootes, et ehk leiad kusagilt poole odavamad laagrid (vene omad ntx) ja ehk teed kiirelt ära.
Ühe laagri leiadki, 3 eeki maksab aga teise pead ikka 9ga ostma.
Pealegi, murdub mingi korpuse nurk ära (alu keevitus - 5 eeki, sinu kulul, muidugi; Inimene ei taha sellest kuuldagi)
Saad ainult vere, higi ja pisarad nagu ka kogu su teema.
Ja teenid 0.- eeki.

...ja tormad järjekordselt foorumisse/ajalehte/kuhu iganes oma s..ta elu kurtma ja tulevast vanatehnika huvilist kundet "kasvatama".


Kas said nüüd lõpuks aru?

Nüüd kindlasti ütled, et noh, mille eest ma arveid maksan, kui midagi ei tee jne.
Sellepärast ma pakkusingi, et otsi töökoht. Kus majandaja valdab turundust vähe paremini ning oskab sinu tööd müües ka ise pisut teenida...




Teine, ja mitte vähemolulisem asi, mis ma tahtsin öelda, on see, et see sinu pessimism (veri, higi jne - mis see muud kui pessimism siis veel on?) paistab tulevasele kundele varakult silma.
Vanatehnika on endaarvates ilus, rahuldustpakkuv, edev jne jne ja siis tuleb vend, kes ainult ninast verd pritsib....????
Noh, loomulikult, ma otsin mõne rõõmsama selli, kes mu autot teeks; ei taha ma ju tema negatiivne energia mu ilusa auto värvi alla kuhugi pidama jääks.
Pärast teed veel mõne avarii vms...Rolleyes

Või lihtsamalt seletades, kumba müüja käest sa ise jäätist ostaks, kas elule allajäänud depressiivse kodaniku või naeratava ja rõõmsa inimese käest...mis siis sellest, et ta hetkel vaid jätamüüja on...




...

P.S. Kuna su teema pealkiri sisaldas sõnu alustamine ja ...lõpuni viimine, siis on mul üks väike kahtlus veel...Väike, aga siiski.
Selline, et äkki sa ikka Genekale peale vaadates EI OSKA öelda, mis selle remont maksab...ja valetad (noh, kogemuse puudumisest võinii, aga ikkagi valetad) Inimesele asja ilusamaks, kui ta on. (see tüllimineku teema)
Et äkki see lühikeseks kulunud hari ikka vahest puutub vastu ja annab voolu läbi...
Tegelt ei anna ju.

Või, nagu see püromaanide värk on, et kõik maha põletada (bens + tikud jne) ja probleemi pole, eksole...Toungue
Minuarust nii ikka kaugele ei sõua.

P.S. 2. Genekanäite loeme sümboolseks ja detailide üle iniseda pole mõtet. Kui siis ainult sümboolselt...Cool
#17

Kodanik Stihl.
Kui sa mind isiklikult ei tunne siis pole mõtet oletusi tuua.

Olengi siin pidanud mitu tööd ära lükkama selle pärast et ei tuleks nagunii välja ja inimene ongi läinud gennadi juurde kes s...ub, n....b ja teeb muid k.pimistöid kordi odavamalt. Ma ei suuda arvutada mismoodi. Kas vaid tegemiserõõmust?

Sinu irisemine on selline nagu ma oleks sulle lubanud töö teha ja pole seda ära teinud. Ma ei ole sulle mitte midagi teinud. Kas käib nagu tegevusalal tegutseva kodaniku lihtlabane mahategemine või?

Kui sa minu projektide eelarveid ja rahalisi likumisi näinud pole siis pole mõtet lahmida.

See et ma teen siin sellest teemast juttu ongi selleks et lahtiseletada töö tegija poolsed vaated. Ma ei ole siinpool ainuke. Paar kodaniku ei soovi ka oma nime alt kirju avaldada just sellel lihtsal põhjusel et siis tuleb kodanik stihl oma supperhüpper targa pläägutamisega. NII öeldigi sinu aardessil. Mida rohkem ma neid su ridu loen seda rohkem tüürib ka minu arvamus sinna poole.

Keela oma rõõmu siin teiste arvamusi maha teha ja räägi parem midagi kontruktiivset.

Muideks sinu sõna ei pea alati viimaseks jääma, me võime siinpool jätkata kaua. Ega siinpoolsed kodanikud ei salli vahendajaid sellel alal, kes projekti maksumuses näitavad ühe hinna ja töö tegijale panevad laua kõrile ja pigistavad nina verest välja , peaasi et saaks sitaks odavama hinna. Vahendustasu taskusse......

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
#18

(02-07-2010, 22:02 PM)ryblik1 Kirjutas:  Olengi siin pidanud mitu tööd ära lükkama selle pärast et ei tuleks nagunii välja ja inimene ongi läinud gennadi juurde kes s...ub, n....b ja teeb muid k.pimistöid kordi odavamalt. Ma ei suuda arvutada mismoodi. Kas vaid tegemiserõõmust?
Aga võibolla tõesti tegemiserõõmust! Ma ise toon pidevalt välismaalt Eestisse teatud varuosi ja ka terveid (hobi)autosid puhtalt entusiasmist. Toon neid sisuliselt võõrastele, kellest on ajapikku saanud tuttavad. Miks? Ma ei tea, meeldivad teatud kiiksuga vanasõidukid ja kui võtab ühendust mõni sarnane, kes omale samuti midagi sellist otsib, siis aitan niisama. Kusjuures ei too neid mitte nullkasumiga, vaid maksan lausa peale, sest ma ei arvuta hinnale juurde neid lisasõite ega ka välismaal tehtud telefonikõnesid. Kuidas seda nüüd nimetadagi, kui üks teeb hobikorras midagi sellist, mille pealt teine raha üritab teenida? Kõlvatu konkurents? Rolleyes

PS: mis Sul Stihli vastu on? Tundmata teid kumbagi isiklikult... on ta kusagil mujal millegi muu imelikuga silma paistnud või miks Sa talle halvasti ütled? Lugesin mitu korda läbi, kuid ühtegi loogikaviga ma tema jutust ei leidnud.
EDIT: selge, kui Stihl Sinu kallal regulaarselt igal pool niiviisi iroonitseb, on ka Sinu reaktsioon arusaadav.
#19

Keegi ei keela tegelda heategevusega. Küsimus on töö õiglases hindamises ja arusaamades ning väärtushinnangutes. Mis peamine: luua arusaam sellest et selliseid asju rohkem inimesed ei teeks, nagu oli seda toyota teema. See viib ala maine alla.
Ma olen ka juba piisavalt heategevust teinud aastate jooksul, see ei toida.

KRSS,Ikka ei saanud aru? Stihl hakkas kohe mind tööle saatma. See on see mõttetu jutt nimega offtopik mis tuli kohe sujuvalt sisse. See jutt ei puutunud enam teemasse. Seda saabki kohe võtta isiklikuna ju kuna see oli pööratud kohe minu isiku vastu.

Isiklikult ei tea milles asi küll on? Kas ma olen valedel varvastel tallunud?
Stihl võiks mulle postkasti saata pika põhjenduse mis on temal minu isiku vastu ja miks ta alati mu teemades mu tegevusi maha teeb?Musta pesu siin pesta oleks nagu pläss või kuidas. OOTAN huviga.

NB! KATSUGE TEEMAS ENDAS PÜSIDA MILLE PÄITSI TE ALGUSEST LEIATE!!!

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
#20

Pole see probleem mitte vaid autode puhul, sama asi on ka veesõidukitega. Nenderga on endal rohkem kogemust just teenuse pakkumise osas, omad autod ja purjekad ehitan ikka ise ilma teenust ostmata Wink Ehk mõlemad Eestis hobisõiduki kategooriasse mahtuvad "asjad" omavad samu probleeme. Head ja odavat lahendust pole. Võib olla olemas odavam lahendus, mis on peaaegu sama hea aga ei saa sedagi ilma. Ning kõige lõpuks avastad, et materjali poolelt odav andis juurde töötunde ja lõppsumma on ikka sama... aga "pole see". Sealt need probleemid aga algavadki: töömees vaevleb, annab oma parima (ka klienti harides ja ohtudest teavitades), raha omanik surub jõuga oma tahtmise peale ja lõpuks ongi kaklus majas. Siis ongi mõnikord targem asjast loobuda...
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne