must maagia ehk sõiduki kaotamine maamuna pealt: võimalused-protsessid
#1

tervist,

olen loobunud unistusest oma esimesest autost midagi huvitavat (st tehniliselt eksklusiivset) ehitada ning ruumi + meelerahu huvides on masin utiili rändamas.

usun, et pisukse uurimisega internetis ning paari kõnega (metalli kokkuost + prügivedu) olen üritusest pildi ette saanud - jagan seda, tervitades juba ette kommentaare nii nn praktikapoolelt kui ka üldise "kuidas maailmas asjad käivad" mätta otsast, sest on ju hea tada, kuidaspidi see maakera ikka tegelikult pöörleb...

hakatuseks võimalikud stsenaariumid vanale autole (mitte "vanasõidukile") lähenemisel, kui teda enam sihtotstarbeliselt pruukida ei anna:
A1: "veeretada" tervikauto (mil peab olema tehnikapool nn metalli mõttes komplektne) metallikokkuostu. Mugav viis ja saab ka pisukse kopka peo peale. Hetkehinnas makstakse auto eest 2300eek ning Sakust viib autonoomne rauatakso (mahutab ühe sõiduauto korraga) selle minema 400eek eest. Ilmselt tuleb taksoga kaasa liikuda, kuna vaja ju tõestada, et vara näol on tegu isikliku omandiga. Samuti ju vaja jagada pangarekvisiite ja ARK registrist sõiduki kustutamiseks vajaminev lammutustõendki vajab väljastamist/kättesaamist. Seda tõendit ei väljastata muide paberina teps mitte igas kokkuostupunktis, mis tähendab kohati, et sõiduk läheb ühte punkti, kuid lammutustõendi saab teisest kohast
A2: müüa masin autolammutusele. Ei uurinud seda varianti ise, aga ilmselt hoolivad margist-mudelist-komplektssusest olenevalt autolammutused mitmete sõidukite tervikuna äraostmisest
B: tükeldada masin ise. Ebamugavam, kuid kui masin pole enam komplektne (A1 tarbeks) või pole muidu atraktiivne (A2 jaoks), siis "õige"

kuna minul terviklikku masinat enam pole, on implementeerimiel "stsenaarium B", mis peaks välja nägema taoline:
1) autokerelt eemaldada mittemetalsed osad (kõik plast, salongimatid, klaas, "rattad"). Neid ei võeta vastu jäätmejaamades - Ragn Sellsi infotelefoni selgituse kohaselt on nende näol tegemist olmeprügiga, mille utiliseerimisprotsess on sama, mis igapäevaste nn mittesorteeritavate jäätmete puhul
2) metall kokkuostu. Kuna mul kerghaagis olemas, teen ise paar sõitu. Erinevate metallide (nt mootoris) lahutamiseks ei ole lihtsalt aega - kuigi see oleks ilmselt keskkonnasõbralikum. Kõik metalne on antud juhul kokkuostu jaoks "plekk" ning vääringust rääkides näikse see hetkel ülalviidatud sõidukihinnaga samas hinnakirjas olevat väärt 2900 Eesti krooni tonn. Ses suhtes loodan, et "stsenaarium A" on majanduslike kaalutluste tõttu keskkonnasõbralikum ning plokikaane keerab keegi maha, võimaldades sel uue alumiiniumtootena kellelegi rõõmu pakkuda. Aga ehk olen siin liiga optimistllik Smile
teoorias võiks stsenaarium "A2" puhul sama kaas ehk asjaolude kokkulangemisel veel mõne masina peal kulgeda, andes kõikse ilusama pildi. Samas olgem realistid - selle tõenäosus ei ole ilmselt kõige suurem. Aga lohutame end mõttega, et nt esitulede puhul võiks uus elu olla üpriski tõenäoline Smile
lammutustõendi osas oli Refondale telefonis ok, kui omanikuna viin ühel korral kere VIN-koode sisaldava osa ning lehvitan näpus sellega klappivat tehnilist passi, milles olen omanikuna kirjas. Loodame, et praktikas asi samuti nii on.
3) lammutustõend näpus Maanteeameti büroosse. Kui ma Maanteeameti kodulehte õigesti interpreteerin, maksavad kõik registritoimingud, mis ei ole seotud omanikuvahetusega, 300 Eesti krooni. Kustutamine on ilmselt üks neist toimingutest, niiet võtan pangakaardi ühes.
4) kuulata lähedaste kiitust ometi kord mõistliku otsuse + nobeda täidesaatmise eest. Lohutada end teadmisega, et jutuksolev masin sisaldas küll emotsionaalset väärtust, kuid kaine pilguga vaadates ei olnud tegu ei tänasel ega homsel päeval mitte "gurmeeobjektiga" vaid pigem "kakrofiilia" ilmingutele viitava perspektiivitu "kollektsioneerimisega"

Teet

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#2

saab ilma lammutustõendita ka maha kanda. Juhul kui onud ei taha tõendit anda vin koodiga sildi ja tehn. passi peale. Mahakandmisel tuleb lihtsalt kirjutada lihtkirjaline avaldus, miks sa maha kannad ja mis sõidukist sai. A la: sõiduk on väljunud omaniku valdusest (nii onu ARK-is (oli veel see aeg) dikteeris - pidavat sobima).

P.S. kui sa seda kerghaagisega ja tükk haaval kuhugi transpordid, siis vaata ka seda, et kaal ikka lubatu piires oleksWink Eelmine nädalavahetus topiti naabrimehe kärule kaal alla keset Pärnu sõjatandrit, viis samamoodi oma üleliigseid autovrakke peenestatuna kokkuostu.
Vasta
#3

(11-08-2010, 15:44 PM)gruppen Kirjutas:  P.S. kui sa seda kerghaagisega ja tükk haaval kuhugi transpordid, siis vaata ka seda, et kaal ikka lubatu piires oleksWink
aitüma, aga haagise kandevõimet ei plaani ületada Smile
tegelikult on siin üks üldisem häda, milles ilmet seadusesilmad on (ajaloo tõttu) lihtsalt instrueeritud inimesi mitte "peedistama": nimelt kerghaagiste registrimass on üldiselt 750kg, aga linnaliikluses näeb pahatihti sõiduautot vedukina. Minu sõiduautod (üks küll 1,4t tühimassiga neliveoline...) ei evi ükski piduriteta lubatud haagise massi, mis oleks 750kg või üle...
eks see ole teemaväline jutt, aga kui seda enamaks jätkub, teeme temast teemakohase teema Big Grin

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#4

Muuseas, mis asja sa maamunalt pühkida tahad?
Vasta
#5

Ma saan aru et valge Kadett läheb, aga mismõttes plokikaas alumiiniumist? Läheb koos 16v GSI tehnikaga? Kui nii, siis paluks Männikul kohvik Haljase ees peatust, pressi alla mingu ikka nii nagu tehasest tuli, ühekomakolmesega Smile
Vasta
#6

Registrist kustutamine on tasuta. Reg. tunnistus ja numbrid võta kaasa, kui metalli kokkuostu lähed - Refonda kohta ei tea, aga Kuusakoskis täitsid ühe paberi ning polnud vajadust liiklusregistri büroosse jokutama minna.
Vasta
#7

Jesperi viide masinale õige - aga tehase ühekomakolmene läks täna juba Kuusakoski-elu uudistama. Faktike: 1.3 motoga Opel KadettE sedaani küljes on irduvat metalli (sillad, moto-kast-väljalase, uksed-luugid) 350kg tuuris. Tühjakstehtud kandevkere kaal on aga oodatust tagasihoidlikum: kahe mehega jaksaks ilmselt isegi tõsta.
Muide Jesper - Su käes olev moto pole valge pal olnud. Aga see ei muuda fakti, et temaga seonduvad õlled (aitäh, väga head olid) on ammu pandud ühte kohta, kust neid tagasi ei saa Big Grin
teine moto ehk 16V teenib punasel, kuhu tehas ta algselt pani. Alukaas iseloomustab aga ka selle ajastu Ooplite OHC-motosid.

aga siirdume teemasse tagasi - Peetri eelmise posti jutuni jõudsin täna minagi:
(11-08-2010, 15:19 PM)13piisab Kirjutas:  3) lammutustõend näpus Maanteeameti büroosse. Kui ma Maanteeameti kodulehte õigesti interpreteerin, maksavad kõik registritoimingud, mis ei ole seotud omanikuvahetusega, 300 Eesti krooni. Kustutamine on ilmselt üks neist toimingutest, niiet võtan pangakaardi ühes.
Kuusakoski pealinna Betooni uulitsas teeb selle töö ilma tasu nõudmata ise. Refonda seda telefonis välja ei pakkunud ning teatas, et lammutustõendi järgi tuleb Koplisse minna...
Kuusakoski-valem aga lihtne:
omanik (isikut tõendav dokumendiga) + tehniline pass + tuvastatav kere + reg märgid + kohapeal kirjutatav avaldus / volitus = masin täielikult ajalooks saanud

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#8

(12-08-2010, 11:58 AM)13piisab Kirjutas:  Kuusakoski-valem aga lihtne:
omanik (isikut tõendav dokumendiga) + tehniline pass + tuvastatav kere + reg märgid + kohapeal kirjutatav avaldus / volitus = masin täielikult ajalooks saanud


huvitav, kui tahaks mõnest liikurist teha põllurallika, kas siis saaks näiteks nii, et lõikad vin koodi kere küljest lahti (igalpool, kus see esineb) ja viid metallikokkuostu, kus siis auto maha kantakse?
Vasta
#9

(12-08-2010, 19:23 PM)taavi Kirjutas:  huvitav, kui tahaks mõnest liikurist teha põllurallika, kas siis saaks näiteks nii, et lõikad vin koodi kere küljest lahti (igalpool, kus see esineb) ja viid metallikokkuostu, kus siis auto maha kantakse?

Mina olen ühe sõiduki niimoodi reaalselt arvelt maha võtnud. Kerenumbrid viisin kokkuostu ning sealt väljastati utiliseerimistõend. Masin ise hetkel täiesti alles.
Vasta
#10

(12-08-2010, 11:58 AM)13piisab Kirjutas:  Kuusakoski-valem aga lihtne:
omanik (isikut tõendav dokumendiga) + tehniline pass + tuvastatav kere + reg märgid + kohapeal kirjutatav avaldus/ volitus = masin täielikult ajalooks saanud

ei tea, kuidas nüüdseks on kujunenud, aga vähemalt 2008a sai seda kõike teha Kuusakoski vanarauatakso abil kodust lahkumata.

ainuke hoiatus oli, et ARK arvelt mahavõtmise vahendamine võib võtta paar kuud. selle jätsin tegemata ja hiljem kahetsesin, sest endal kulus lammutustõendiga ARKi jõudmiseks oluliselt rohkem aega Wink
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne