Aidake tuvastamisega
#1

Tere

Sai Põlva vanarauast päästetud selline isend. Endale tundub (just esiporika pärast), et tegu on Wiklund´iga aga pole kindel, kuna lenksude peal puuduvad klambrid. Wiklund´i vist kasutas ew sõjaväegi, nendel aga olid lenksudel klambrid. Raami nr. 560848
Oskab keegi targem midagi öelda ?


                                   
Vasta
#2

"Keegi targem" on viimasel ajal nagu veidi tagasi tõmbunud , ei postita eriti aktiivselt.
Ise pakun, et tegemist on Husqvarnaga, seda laternahoidja järgi. Et asi oleks põnevam pole näit. raaminr.-t pildistatud...jne. Hsq-l sadulamuhvil, ilmselt 5xxxxx, Wiklundil "kõhu all" kurblivõlli muhvil. Ja ega Wiklundi firma ei teinud ainult rattaid EW KV-le, olid ikka ka tavalised tsiviilrattad tavaliste lenksudega jne...
Hsq-l oli tumesinise triibuga värvilahendus täiesti kasutusel, lisaks muule.
Vabandan, jäi raami nr ennist märkamata, seda enam tundub tegemist olema Hsq-ga, Wiklundil olid ka tähed numeratsioonis.
Vasta
#3

Kõige tavalisem meeste Husqvarna. Lambiklamber ja ka muud konstruktiivsed osad ei jäta mingit kahtlust. Raaminumber viitab üheselt 1939. aastale.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

(24-08-2010, 23:55 PM)valdo Kirjutas:  Kõige tavalisem meeste Husqvarna. Lambiklamber ja ka muud konstruktiivsed osad ei jäta mingit kahtlust. Raaminumber viitab üheselt 1939. aastale.

Targemad siiski ei maga ja on väga konkreetsed ! Smile Küsiks veel, et mis on need "muud konstruktiivsed osad" ja millised olid "ebatavalised" meeste Husqvarnad ? Toungue
Vasta
#5

Hea kui sellised eksperdid kohe südaöösel on võtta Smile Tänud.
Ma ise lolli peaga foorumist tuhlates jõudsin sellise lingini http://i49.tinypic.com/2gx2q2w.jpg, kus eelnevalt käis kõva Wiklundi teema. Ajavad siin noore poisi pea segamini Smile

Korralik palkmaja www.kodutalu.ee
Vasta
#6

(25-08-2010, 00:01 AM)kass Kirjutas:  ... mis on need "muud konstruktiivsed osad"...

Leistangi kuju, raami sisemuhvid, raaminumbri asukoht ja numbriraudade ðrift. Ja kitsad kuldsed paarisjooned mustal raamil.

(25-08-2010, 00:01 AM)kass Kirjutas:  ... ja millised olid "ebatavalised" meeste Husqvarnad ?

Näiteks eest 20" rattaga ja veoplatvormiga kaubaveoratas. Ja vanemad (enne-1933) isendid, mida siia sattus palju vähem kui 1930ndate lõpul.

Ebatavalisemad (Eesti vaates) on ka pruunid, beeþid ja punased Husqvarnad (minu erakogus õnneks kõik nimetet variandid olemas).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

(25-08-2010, 00:20 AM)valdo Kirjutas:  
(25-08-2010, 00:01 AM)kass Kirjutas:  ... mis on need "muud konstruktiivsed osad"...

Leistangi kuju, raami sisemuhvid, raaminumbri asukoht ja numbriraudade ðrift. Ja kitsad kuldsed paarisjooned mustal raamil.

(25-08-2010, 00:01 AM)kass Kirjutas:  ... ja millised olid "ebatavalised" meeste Husqvarnad ?

Näiteks eest 20" rattaga ja veoplatvormiga kaubaveoratas. Ja vanemad (enne-1933) isendid, mida siia sattus palju vähem kui 1930ndate lõpul.

Ebatavalisemad (Eesti vaates) on ka pruunid, beeþid ja punased Husqvarnad (minu erakogus õnneks kõik nimetet variandid olemas).

Osava demagoogina oled vastusega muidugi hakkama saanud. Aga...sisemuhvid rootsi toodangu puhul ei ole sugugi üheselt hsq teema, numbrite "ðrifti!" mina küll sellelt pildilt oma arvutiga välja ei loe, ja kas Sul on enne 33 aasta meeste hsq-sid võrdluseks...ja ega lenks ka neil rootslastel nii väga ei erinenud - kui aus olla ?
Kaubaveo ratas on ikkagi kaubaveo ja mitte "meeste ratas", seda kindlasti, Smile , värviliste hsq-de kohalt nõus. Ja kuidas on Sinu "erakogus" lood värvitud porilaudade ja velgedega hsq-dega ? Kas on ka õnneks olemas, siniste, oranþide, punaste ..triipudega jalgrattad?

No Sa ikka paned nende "tavaliste", ülimasstoodetud " jne liigitustega....Big Grin

Teemaalgatajale - see 26"" ratastega Wiklund on tõesti huvitav teema ja siiani segane asi.


Lugesin nüüd hommikul kainema peaga postituse üle, parandasin mõne kirjavea ja tõdesin, et poleks vist vaja niipalju Valdo juttude peale õiendada.
Aga vist on ikkagi tarvis, selleks et võidelda ohtliku ja ajaloos korduvalt nähtud isikukultuse tekkimise vastu! Toungue
Vasta
#8

See raami nr. pilt on vähe nigel jah. Kumaline on see, et see Wiklundi link minu eelmises postituses (kui see ikka on Wiklund) näeb ikka üsna analoogne välja....porilaud ja esituleklamber. Mina (peale lenksuklambrite) ei suudagi rohkem erinevusi leida. Aga kui Husqvarna siis Husqvarna. Tänud

Korralik palkmaja www.kodutalu.ee
Vasta
#9

(25-08-2010, 11:10 AM)Heiks Kirjutas:  ... Wiklundi link minu eelmises postituses (kui see ikka on Wiklund) näeb ikka üsna analoogne välja....porilaud...

Sellised üleskeeratud tagaotsaga porilauad oli 1930ndatel peaaegu kõikidel rootslastel

(25-08-2010, 11:10 AM)Heiks Kirjutas:  ... ja esituleklamber.

Pole ju. Wiklundil on seal tavaliselt viisnurhakujuline väljalõige, niipalju kui ma neid näinud olen. Selline H-täht klambri mustris on ainuomane Husqvarnale.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#10

Jah, Valdol on õigus nagu alati! Eks rootsi ratastel on tõesti teatud ühised jooned aga tootjati ikkagi hulk erinevusi. Ja ka porilaudu oli ühel tootjal ühel ajal mitmesuguse välimusega olenevalt mudelist. Olid selliste tagant üleskeeratud otstega porilauad ja samal ajal näiteks külglaiendustega ja "mitteüleskeeratud" alaotstega jne...
Aga Hsq see on, kellgi originaalne küljes, sildiaugud 70 või 76 mm (ei viitsi üle vaadata milline raam pildil oli, ilmselt 70 mm), muidugi see räägitud tulekinnituse klamber, raaminr suurus ja asukoht - nagu eelnevalt kirjutati, ka sinisetriibuga porilauad jne.

Teise teema ratas peaks tõesti ikkagi Wiklund olema. Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne