Pobeda ja Volga päritolust .
#1

Olen vene keeles ühe väikest artikli kirjutanud, loodan et mõnele inimesele siin foorumist see võib pakkuda huvi.

http://www.pobeda-club.ru/forum/viewtopi...f=2&t=4840

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#2

Mulle tuli Ford Mainline pilti vaadates meelde mitte Volga, vaid hoopis 50-ndate Opel Kapitän. Miskipärast pole kuskilt lugenud, et Opelit Fordi kopeerimises süüdistataks Smile

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#3

Denis- pikk ja veidi segane jutt. Arvan et Võðinski, Stalini ja Beria ajal konstruktoritel polnud suurt valikut- tähtaeg ja olgu olla toimiv asi või... Võeti kindel ja võibolla kellegi poolt näpuga näidatud eeskujuks. Egas Tupolevina polnud parem luua. Hiljem aega nüansse korrigeerida. Volga tegemisel oli juba kergem hingata.
Smolin- Opeli kodumaal ju jäeti väga vähe terveks ja alles. Mõni ime et kasvõi Marshalli raames sisseseadeid, tehaseid ja lahendusi sisse toodi. Inimesedki alles laiali pillutatud, uued insenerid välja õppimas.
Lugu Zukovist ja tähest-tärnist ei tea- anektood? Ei väsi kiitmast venekeelset kirjandust- suur maa jõuab kõike välja anda, Books.ru`st tellides ka väga odav.
Vasta
#4

Avastasin, et venekeelses Wikipediaski täitsa asjalikud artiklid - Pobeda ja Volga.
Nagu näha Pobeda eelajaloost, olid Vene disainerid hästi kursis viimaste sõjaeelsete trendidega Läänes. Seeriasse pontoonkerega autod enne sõda ei jõudnud, kuid prototüüpe tehti mitmel pool, siin näiteks Skoda 935. Nii polegi imestada, et lõpptulemus sai igati moodne, lausa ajast eeski. Seda, et kopeeriti väikesi detaile, nagu suunatuled jms., ei peetud tollal N.Liidus mingiks patuks, virutasid ju vene konstruktorid ja tootjad tihti ka üksteise tagant.
Denisi jutt ei ole "asi iseeneses", vaid osa poleemikast kpoeerimissüüdistuste ümber, mis läänemaailmas levisid vist juba 60-ndatel, mina lugesin esimest korda 80-ndate keskel. 90-ndatel ilmusid need ka Vene ajakirjanduses ja meiegi pressis on neid aeg-ajalt ilmutatud ning mõned autoajalugu pealiskaudselt tundvad isikud on neid mõnuga levitanud.
Muidugi ei arva ma, et Opeli disainerid tegelikult Fordi kopeerisid. Tehniliselt polekski ju saanud sügisel 1953 tootmisse läinud autot teha 1952. aasta mudeli koopiana. Opeli disainiosakond järgis lihtsalt parasjagu moesolevat ameerikalikku joont, nagu ka Volga loojad. Miks siis öelda, et Volga on koopia, Opel Kapitän, Borgward Isabella ja Vauxhall Cresta aga lihtsalt ameerikalikust stiilist inspireeritud. Vene autotööstuse sõjajärgset arengut ei saa vaadata lahus üldistest tolleaegsetest trendidest. USA autotööstuse mõjutas Euroopa omale 30-ndatel, 40-ndatel ja 50-ndatel, Euroopa mõjust USA-le 70-ndatel ja nii Euroopa kui USA mõjust Jaapani autotööstusele võiks kirjutada raamatuid ja küllap seda ongi tehtud. Aga mingid tüübid (autoajakirjanikeks on neid raske nimetada) leidsid kunagi, et venelased on lollid ja saamatud ning neid on vaja mõnitada ja toda omaaegset mõnitust tiraþeeritakse siiamaani. Samamoodi üleolevalt suhtuti ju algul ka Jaapani ja Lõuna-Korea autodesse. Nimetatud maade autotööstuste hilisem areng on sundinud irvitajaid oma arvamust muutma, kuid venelastele on see üle jõu käinud. Vastupidi, mahajäämus arenenud riikidest, tollal veel pea olematu, on aja jooksul üha kasvanud ja nüüd ollakse ka oma siseturul püsti hädas. Aga see ei vähenda ajalooliste saavutuste väärtust.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#5

Olles Opel Kapitäni omanik võin öelda,et Pobeda ja Kapitän on nagu siga ja kägu.Suurt sarnasust pole.Laias laastus võib ju nii paista,et on maha kopeeritud,kuid lähemalt vaadates kainsa erinev asi.Pobi esisild on jah Opeli moodi,kuid osad erinevad.
Eks plekki annab ju väänata ja käänata,kuid ükski keretükk omavahel ei sobi.
Seda lugu olen juba ammust aega kuulnud,et Pobeda on Kapitäni järgi tehtud.Võibolla stiil on maha tõmmatud,keegi pidi ju millegi järgi tegema.Päris õhust ei võta asju.Auto on ju ka vankri pealt maha kopeeritud...
Vasta
#6

Smolin, kas sa oled minu teksti lugenud?

Minul on oma teooria kus tuli välja Pobeda kuju, ning sellest ma seal räägin.


Sellest, et Pobeda oli ikkagi lääne autode kokteil mina ei kahtle, küsimus on see, et kõik need autod ei ole tuvastatud.

Volga oli täiesti vene konstruktsioon, v.a. need osad mis pärinesid Ford A, V8 ja Dodge D5 ja automaatkäigukast.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#7

(30-08-2010, 22:06 PM)denis23 Kirjutas:  Smolin, kas sa oled minu teksti lugenud?

Minul on oma teooria kus tuli välja Pobeda kuju, ning sellest ma seal räägin.


Sellest, et Pobeda oli ikkagi lääne autode kokteil mina ei kahtle, küsimus on see, et kõik need autod ei ole tuvastatud.

Nõus, et kokteil, tahtsin ainult seda öelda, et kokteil mitte ainult seeriaautodest (või sõja tõttu seeriasse minemata jäänud autodest), vaid ka sõjaeelsetest prototüüpidest, millega vene disainerid hästi kursis olid, nagu Pobeda eelajaloos ära toodud skitsid näitavad.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#8

Loe minu poolt kirjutatud teksti läbi) seal on juttu prototiipidest ka.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne