26-09-2010, 21:35 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 26-09-2010, 22:01 PM ja muutjaks oli motoblokk.)
Hei!
Veel mõned kuud tagasi oli mul Niva. See oli masin, millega hea metsast puid tuua või metsas käia. Kuid iga asi hea saab kord otsa ja nii saigi Niva ühel heal päeval maha müüdud.
Kuna sisuliselt pool aastast elan maal, siis on loogiline, et seal on pidevalt vaja midagi vedada. Küll küttepuid, heina, mulda, lehti, kartuleid, õunu või adru. Käsikäruga väga ei viitsi. Motoblokiga on hea sõita küll aga see on aeglane ja teeb sellist lärmi, et terve vald kajab.
Ühel päeval sattusin hea sõbra juurde ja seal saingi aru mida mul vaja on. Nimelt seisis tal seal Muravei. Ma polnud varem ühegi teise Muraveiga kokku puutunud. Kuulnud olin küll nendest aga tol hetkel tundus see lausa geniaalne. Oli selge, et mina tahan ka.
Õhtul läksin koju ja hakkasin seisu uurima. Mida pakutakse. Ega tol hetkel ei olnud suurt valikut. Läks nädal mööda ja soov.ee vahendusel leidsin sobiva. Lubati et on töökorras ja see oli peamine. Masin asus Tartust veel mõned kilomeetrid lõuna pool.
Panime isaga autole käru taha ja teele.
Kohale jõudes polnud pilt just parim. Ootasin paremat. Masin korralikult käima ei läinud. Vaid lühiajaliselt töötas. Roostet oli lubatud vähesest ikka päris kenasti. Peale selle veel hirmus must. Ühesõnaga jube. Hind kah 5000. Aga kuna ikkagi kaugelt tuldud, siis kuidas sa ikka ilma tagasi lähed. Ühtegi nähtavad roosteauku ei olnud õnneks. Varumootori sain ka kaasa.
Ostuhetked ja tagasitee:
Polnud varem sellist asja vedanud. Mõned korrad tuli Muraveid uuesti käru külge siduda jne.
Lõpuks jõudsime maale. Kodused polnud just eriti vaimustatud. Jälle üks romu. Kodus ta enam käima ka ei läinud. Täielikult puudusid ka tuled jms.
Kodus:
Siia peaks see masin nüüd mõneks ajaks jääma. Mõned pildid veel üldisest olukorrast:
Siis jäi ta nädalaks seisma, kuid siis võtsin asja kätte. Esiteks oli läbi karbussi ja mootori vaheline tihend. Ka klapp oli puudu
Panin siis värske benu sisse. Uue küünla ka ja starterit. Läkski käima. Elekter ei töötanud siiani ja samas puudus ka tühikäik. Aga töötas. Sidurdas ja pidurdas.
Järgmine etapp oli elekter. Nii laadimine kui ka tuled.
See võttis terve päeva. Puudus nii mass, kui ka olid juhtmed oksüdeerunud. Õhtuks sai särama:
Ka laadimine sai korda. Järgnesid väiksemad hooldustööd nagu trosside määrimine, sama töö ka ratastega.
Algas kere korrastamine. Algusest peale oli plaan, et masin olgu tehniliselt korras. Väliselt pole nii oluline.
Aga kuna värvi oli laialt käes, siis võtsin kiirremondi ette. Lahtine värv maha, Buvanoli peale ja värsked värvikihid. Raamile panin ka uue kihi. Uue akukasti tegin ka.
Pildid:
Hakkab looma:
Ja ongi koos. Jah mootorikate on puudu aga seda kaasa ei saanud.
Masina katsetused näitasid, et kiire veohammasrattaga pole midagi teha. Jõud lihtsalt puudub. Asemele läks 13 hambaga. Hoopis teine asi. Kannatab sõita endiselt ka maanteel, kuid nüüd pole probleem ka metsast puid välja tuua. Tegin ära ka õlivahetused.
Siin siis mõned suvised tegemised:
Heinavedu:
Puude tegemine:
Kuid ega üle pingutada ka ei tasu:
Üks video ka:
http://toru.ee/view/899aa88f28e3
Mõned pildid veel suvest. Kui kastis autoistme jäänused on kahekesi ka võimalik sõita.
Sõbrad koos:
Nüüd, suvele tagasi mõeldes oli see ikka üks mõistlik ost. Mahub kõikjale sõitma. Kinni pole jäänud. Ja no elektristarter on lausa luksus. Motobloki käivitamine oli ikka õudus. Peale igat tööd oli parem käsi käimatõmbamisest haige. Enam seda muret pole.
Ka rannast väga hea adru tuua sellega:
Ja paar videot ka lõpetuseks:
http://toru.ee/view/c87eea9d5145
http://toru.ee/view/9f027de275c5
Praeguseks hetkeks kõik. Eks jooksvalt täiendan seda teemat.
Talveks plaan raudrattad taha sobitada.
Egas muud, kui kõike head.
motoblokk
Eelmisesse postitusse üle 15 pildi lisada ei saanud. Lisan siis juurde.
Algus:
Ehitus:
Varumootor:
Üldine:
Veel mõned kuud tagasi oli mul Niva. See oli masin, millega hea metsast puid tuua või metsas käia. Kuid iga asi hea saab kord otsa ja nii saigi Niva ühel heal päeval maha müüdud.
Kuna sisuliselt pool aastast elan maal, siis on loogiline, et seal on pidevalt vaja midagi vedada. Küll küttepuid, heina, mulda, lehti, kartuleid, õunu või adru. Käsikäruga väga ei viitsi. Motoblokiga on hea sõita küll aga see on aeglane ja teeb sellist lärmi, et terve vald kajab.
Ühel päeval sattusin hea sõbra juurde ja seal saingi aru mida mul vaja on. Nimelt seisis tal seal Muravei. Ma polnud varem ühegi teise Muraveiga kokku puutunud. Kuulnud olin küll nendest aga tol hetkel tundus see lausa geniaalne. Oli selge, et mina tahan ka.
Õhtul läksin koju ja hakkasin seisu uurima. Mida pakutakse. Ega tol hetkel ei olnud suurt valikut. Läks nädal mööda ja soov.ee vahendusel leidsin sobiva. Lubati et on töökorras ja see oli peamine. Masin asus Tartust veel mõned kilomeetrid lõuna pool.
Panime isaga autole käru taha ja teele.
Kohale jõudes polnud pilt just parim. Ootasin paremat. Masin korralikult käima ei läinud. Vaid lühiajaliselt töötas. Roostet oli lubatud vähesest ikka päris kenasti. Peale selle veel hirmus must. Ühesõnaga jube. Hind kah 5000. Aga kuna ikkagi kaugelt tuldud, siis kuidas sa ikka ilma tagasi lähed. Ühtegi nähtavad roosteauku ei olnud õnneks. Varumootori sain ka kaasa.
Ostuhetked ja tagasitee:
Polnud varem sellist asja vedanud. Mõned korrad tuli Muraveid uuesti käru külge siduda jne.
Lõpuks jõudsime maale. Kodused polnud just eriti vaimustatud. Jälle üks romu. Kodus ta enam käima ka ei läinud. Täielikult puudusid ka tuled jms.
Kodus:
Siia peaks see masin nüüd mõneks ajaks jääma. Mõned pildid veel üldisest olukorrast:
Siis jäi ta nädalaks seisma, kuid siis võtsin asja kätte. Esiteks oli läbi karbussi ja mootori vaheline tihend. Ka klapp oli puudu
Panin siis värske benu sisse. Uue küünla ka ja starterit. Läkski käima. Elekter ei töötanud siiani ja samas puudus ka tühikäik. Aga töötas. Sidurdas ja pidurdas.
Järgmine etapp oli elekter. Nii laadimine kui ka tuled.
See võttis terve päeva. Puudus nii mass, kui ka olid juhtmed oksüdeerunud. Õhtuks sai särama:
Ka laadimine sai korda. Järgnesid väiksemad hooldustööd nagu trosside määrimine, sama töö ka ratastega.
Algas kere korrastamine. Algusest peale oli plaan, et masin olgu tehniliselt korras. Väliselt pole nii oluline.
Aga kuna värvi oli laialt käes, siis võtsin kiirremondi ette. Lahtine värv maha, Buvanoli peale ja värsked värvikihid. Raamile panin ka uue kihi. Uue akukasti tegin ka.
Pildid:
Hakkab looma:
Ja ongi koos. Jah mootorikate on puudu aga seda kaasa ei saanud.
Masina katsetused näitasid, et kiire veohammasrattaga pole midagi teha. Jõud lihtsalt puudub. Asemele läks 13 hambaga. Hoopis teine asi. Kannatab sõita endiselt ka maanteel, kuid nüüd pole probleem ka metsast puid välja tuua. Tegin ära ka õlivahetused.
Siin siis mõned suvised tegemised:
Heinavedu:
Puude tegemine:
Kuid ega üle pingutada ka ei tasu:
Üks video ka:
http://toru.ee/view/899aa88f28e3
Mõned pildid veel suvest. Kui kastis autoistme jäänused on kahekesi ka võimalik sõita.
Sõbrad koos:
Nüüd, suvele tagasi mõeldes oli see ikka üks mõistlik ost. Mahub kõikjale sõitma. Kinni pole jäänud. Ja no elektristarter on lausa luksus. Motobloki käivitamine oli ikka õudus. Peale igat tööd oli parem käsi käimatõmbamisest haige. Enam seda muret pole.
Ka rannast väga hea adru tuua sellega:
Ja paar videot ka lõpetuseks:
http://toru.ee/view/c87eea9d5145
http://toru.ee/view/9f027de275c5
Praeguseks hetkeks kõik. Eks jooksvalt täiendan seda teemat.
Talveks plaan raudrattad taha sobitada.
Egas muud, kui kõike head.
motoblokk
Eelmisesse postitusse üle 15 pildi lisada ei saanud. Lisan siis juurde.
Algus:
Ehitus:
Varumootor:
Üldine: