M -i laadimine
#1

Küsimus siis selline et kuidas tuvastada relee korrasolek. Hetkel masin ei lae ,kuna jääb kohe seisma kui aku juhe lahti ühendada. Generaator peaks olema töökorras seda sai katsetatud. Kas võib probleem olla milleski muus? Katsetamise käigus panin tähele et relee klemmid absoluutselt ei liigu.Tegu siis vana 6 voldise M72h iga ehk on kellelgi mõtteid.
Vasta
#2

Sa proovi ise näpuga, töötava mootori ajal, neid relee kontakte liigutada. Siis on näha, kas laadimise tuli kustub või jääb põlema.Minu M-il oli sama jama.Aga sa pead kindlalt teadma, et genekas on korras.Minu releel oli see vedru, mis tõmbab kontakti, ära veninud. Kui on peal originaal relee, siis saab selle kontakti vedru pingsust ühe mutika abil reguleerida. Tsiklit nägemata, ei oska nagu rohkem midagi soovitada.

Teinekord anna jutule kaasa ka oma kordinaadid või telef. nr.

DNEPR MT10-36 82a.,M-72 56a.,K-750 (oma ehitatud)
on olnud ZÜNDAPP KS-750 44a.
Vasta
#3

uuri süütelukk üle.
Klemmid kipuvad mingi oksiidikihi peale saama ja tihti on plastikul ka sulamisjälgi.
Vasta
#4

Siin foorumis on üks asjalik tsiklimees kasutajanimega "motamees", kes eriti hästi seda elektriasjandust jagab. Kunagi Kuressaares elades olime naabrimehed ja ta tegi ikka tõelisi imesid, kui mingi jama ilmnes. Kõik mu vanad Izhevski mootorrataste releed pani tööle. Ühesõnaga on ta nii kõva teoreetik kui ka praktik seda kõige paremas mõttes. Loodan, et ta ei pahanda, kui selle info siinkohal välja hõikan, aga tema käest julgen küll alati nõu küsida.

Martti
Vasta
#5

Tean, et vana teema juba, aga jagan mõned ilmselged näpunäited veaotsingul. Ehk läheb kellelgi vaja.

Generaatori korrasolekut saab kontrollida ka kõige tavalisema multimeetriga, mõõtes generaatorilt tulevat pinget (klemmilt Ш või я, pean üle täpsustama). Keskmistel mootoripööretel peaks kindlasti olla paari voldi võrra kõrgem elektrisüsteemi pingest. Madalam pinge viitab enamasti kulunud harjadele.
Aku laadimispinget saab mõõta akult ja laadmispinget sai vajadusel korrigeerida relee tagaküljel oleva kruvi lahtikeeramise ja sellega relee kontaktivahe muutmisega.

Tõsisem motohuviline teeb väsinud kaabelduse asemel ka uue. Sellistel ratastel kaablite vedamist vähe ja nullist tehes sai oma omale renoveerimise käigus uus originaalilähedane kaabeldus valmis paari tunniga.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne