Ikarus-tuleb müügile!
#21

(11-10-2010, 09:18 AM)Väravamehaanik Kirjutas:  Enne kui põlema panete, annan teada, et kõikide mälestuste järgi peaks sellele bussile olema tehtud päris korralik korrosioonitõrje. See buss on arvatavalt läbinud Eestis kapitaalse remondi enne Eesti Bussi kätte jõudmist. Remondi käigus on vahetatud kogu kandev sõrestik,kuni katuseni ja torud on täies ulatuses õli täis pihustatud. Katteplekid on uued ja kaetud 90-ndate alguses korraliku välismaa värviga ja seda ka seest poolt. Teadupoolest on bussidel odavam vahetada plekk, selle asemel, et vana puhastada. Kokkuvõttes peaks põlema päris kireva leegiga.
Ehk oleks see info kasulik ka potentsiaalsel vanatehnikahuvilisel, enne kui oksjonil osalema hakkab ja hilisemaid reaalseid kulusid arvestab. Seega buss pole väga paha ja eeskujuliku restaureeringu lõplik hind võiks kodus nokitsedes jääda isegi alla poole milli.

PS Eesti Buss ei vääri küll mäletamist, seega põletamine või kokkuostu viimine oleks isegi kaunis kujund. Samas on sellel bussil ka muud ajalugu olnud.

Ei kinnita katuseni torude vahetust, pigem akendeni ja seestpoolt neid plekke ka vist ei värvitud, rooste vastu tehti küll tolle aja määretega, mida pika terasvoolikuga igast august sisse pritsiti ja punn ette pandi.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#22

(11-10-2010, 14:02 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Lisaks Ikarusele tuleb sellesama oksjoni käigus müügile veel ka MAZ 500A tsistern. Toda vana ninaga MAZi on ju õite väheks jäänud. Eks sedagi tahavad vanaraudurid tükeldada aga seegi tegelane oleks vist päästmist väärt? Karta võib, et sellegi hind on lõpuks ~15-20K kroone. Kuid veoauto restaureerimise huvilisi võiks Eestis natuke rohkem olla.

Et siis homme kell kaks päeval Harju Maakohtu Kentmanni maja vastas oksjon...

Too MAZ on siiski uuem 5334, millele lihtsalt vana 500'se iluvõre ette keeratud. 5334 tanker on ka Varjupaigas esitletud mudel.
Vasta
#23

(11-10-2010, 15:34 PM)Timm Kirjutas:  
(11-10-2010, 14:02 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Lisaks Ikarusele tuleb sellesama oksjoni käigus müügile veel ka MAZ 500A tsistern. Toda vana ninaga MAZi on ju õite väheks jäänud. Eks sedagi tahavad vanaraudurid tükeldada aga seegi tegelane oleks vist päästmist väärt? Karta võib, et sellegi hind on lõpuks ~15-20K kroone. Kuid veoauto restaureerimise huvilisi võiks Eestis natuke rohkem olla.

Et siis homme kell kaks päeval Harju Maakohtu Kentmanni maja vastas oksjon...

Too MAZ on siiski uuem 5334, millele lihtsalt vana 500'se iluvõre ette keeratud. 5334 tanker on ka Varjupaigas esitletud mudel.

Millest selline järeldus? Registris on ta igatahes 500A nime all.
Vasta
#24

Huvitav kuidas oksjon läks?Kas keegi on kursis?
Vasta
#25

(11-10-2010, 19:45 PM)Roland Kirjutas:  Huvitav kuidas oksjon läks?Kas keegi on kursis?

Tulemus siin http://www.auto24.ee/used/774910
See siis tähendab "osta kohe". Oksjon vist selleks korraldatigi,et teada masina reaalset hinda.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#26

(12-10-2010, 22:06 PM)Edel Kirjutas:  See siis tähendab "osta kohe". Oksjon vist selleks korraldatigi,et teada masina reaalset hinda.

Reaalne??? Absoluutselt ebareaalne hind. Sõltumata, on see akvaarium pooleldi ülesehitatud või mitte, on see mistahes lääne bussiga võrreldes ju fekaal kuubis ja omab vaid nostalgilist väärtust. Tarbimisväärtust ei ole. Ah et aastaarv on 1990... mõte, sisu ja ehitus ikkagi aastast 1968. Kõige ehedam õitsva sotsialismi toode: pisut plekikuju ja plastmassi muuta ja ongi uus toode. Õhkpadjad terase asmeel ei tee teda ju teiseks bussiks. Kuigi 256 on ainumas suur buss, mille rooli ma keeranud olen, ei tekita ta küll mingeid muud emotsioone, kui veel mõni kord tagaistmel ennast kooma juua ja tüdrukuid kabistada: rabamanni ulguv tagasild ei lase eesotsas klassijuhatajal/ malevakomandöril kisa kuulda Wink Haisev-undav-kolisev käkeridis ehk ehe muuseumieksponaat.
Vasta
#27

Teen ettepaneku modedel need Ikaruse-teemalised postitused tõsta üle Ikaruse teema alla.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#28

inspiratsiooni hinnaks on saadud nähtavasti Ukrainas ja Venemaal müüdavatest 256 bussidest. Heas korras Ikaruse saab Ukrainast €4000-8000 eest.
Vasta
#29

(13-10-2010, 22:12 PM)Edel Kirjutas:  Teen ettepaneku modedel need Ikaruse-teemalised postitused tõsta üle Ikaruse teema alla.
Ikaruse-teemasid on mitu ning nn pikimaid mammut-teemasid ei soovi väga "nuumata": võtan omaks süü teema liigutamise osas siia ühistranspordi alla.
kui tühimassid jutuks, siis siitsamast leiab ka vastava teema (tõsi - puudutab 250 ja 260): http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=23772

kenasti pealkirjastatud eraldi teema on hea näide eraldi teemade voorustest - pole paha nn faktipõhist massijuttu sääl jätkata Wink

rohkeid seisukohti ühistranspordis või selle osas,
Teet

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#30

(14-10-2010, 10:43 AM)cesium Kirjutas:  inspiratsiooni hinnaks on saadud nähtavasti Ukrainas ja Venemaal müüdavatest 256 bussidest. Heas korras Ikaruse saab Ukrainast €4000-8000 eest.

Huvitav milleks siis oksjon?
Kusjuures mul meenub,et varem ka kusagilt jooksis taolise skeemiga oksjon läbi. Üksikasjad ei meenu.
Ukraina väärtustab Ikaruse ka rohkem kui meil. Neil pole lihtsalt eriti paremat bussi valida.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#31

(14-10-2010, 23:50 PM)Edel Kirjutas:  Ukraina väärtustab Ikaruse ka rohkem kui meil. Neil pole lihtsalt eriti paremat bussi valida.

Mis on LAZ/idest saanud. Kas neid toodetakse veel?

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#32

Mina püüan vahel mõelda nagu mees ja siis jälle nagu naine. Mehe mõtlemise reeglite järgi peaks asjad olema mõistlikud ja mingilgi määral tulu toovad, naiste vaatevinklist peaks asi olema ilus, või vähemalt esteetiline.
See buss on aga midagi hoopis erinevat: ilmselgelt sellega tulu teenida ei õnnestu, vähemalt mitte Euroopas ja ilus ei ole see buss ka kusagilt otsast. Kes võiks olla selle bussi sihtrühm?
Ühe nostalgia reisi pikkus välismaalaste grupile piirdub Tallinna linnaga ja maksavad nad selle eest maksimaalselt 3000 krooni korra eest, see sisaldab ka käibemaksu. Transporditeenust sellise aparaadiga teostada ei tohiks Euroopa Liidu liikmesriigis. Sooritada võiks nostalgia reise, ehk pakkuda emotsioone. Seda tuleb aastas hea ilmaga ette ehk heal juhul 5 reisi.
Selle taseme saavutamiseks tuleb teha ka usinasti müügitööd, maksta kindlustuse ja ülevaatuse eest, ning sooritada elementaarne tehnohoole. Teisisõnu öeldes ei ole see vähimalgi määral äri.
Teine variant, ehk naiselik mõtlemine oleks see, et see buss võetaks selleks, et restaureerida see molekulaarsel tasemel uunikumiks. Sel juhul aga ei ole mõistlik maksta algse tooriku eest, sest restaureerimiseks on meie vabariigis oluliselt autentsemaid toorikuid. Õigem oleks öelda, et need, kes on bussindusega varem kokku puutunud, ei ole valmis selle eseme eest maksma. Nad lihtsalt teavad, et inimeste vedamiseks kasutatav vanatehnika ei ole nõrkadele, seega on turg piiratud mittenõrkadega ja sellest väljapoole, juhuslikele vaheltkasu teenijatele raha ei eraldata. Loota jääb vaid internetti esmakordselt külastavate noorte peale, kel on piisavalt raha ja usku uutesse ettevõtmistesse. "Akvaariumi" puhul pole ka erilist kahju, kui esimesel korral asi aia taha läheb.

Jätkame huviga ootamist, mis sellest bussist lõpuks saab.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne