Citroen BX 16 TRS 1987 (Mk. II)
#1

Nagu pealkirjaski mainitud, tegu 1987 aasta Citroen BX 16 TRS nimelise asjaga.

Üks autentne pilt:
[Pilt: 1689443552ec9e_o.jpg]

Läbisõit: 137000 km
Värvus: valge
Interjöör: helesinine/hall

Teljevahe: 2654 mm
Rööbe ees: 1420 mm
Rööbe taga: 1360 mm
Pikkus: 4240 mm
Laius: 1680 mm
Kõrgus: 1346 mm
Kliirens: muutlik
Tühimass: 930 kg
Kandevõime: 520 kg
Katuse kandevõime: 70 kg
Piduriteta haagise suurim lubatus mass: 465 kg
Piduritega haagise suurim lubatud mass: 1100 kg
Kaalujaotus: 61/39
Pagasiruum: 444 - 1455 l
Õhutakistustegur: 0,34

Vedrustus: sõltumatu, hüdropneumaatiline
Pidurisüsteem: hüdrovõimendi, ketaspidurid
Roolisüsteem: lattrool, pöörderaadius 10,1 m
Rehvimõõt: 165/70R14

Tippkiirus: 175 kmh
Kiirendus 0-100 kmh: 10,8 s
Veerandmiil paigaltstardist (0-403 m): 17,9 s
Veoskeem: esivedu
Käigukast: PSA BE1 viiekäiguline käsitsilülitatav
Peaülekanne: 4,19:1
Kõrgeim käik: 0,76:1

Mootori asetus: ees põiki
Mootor: PSA XU5
Silindri läbimõõt X kolvikäik: 83 mm X 73 mm
Mootorivalem: I-4 SOHC
Töömaht: 1580 cm3
Surveaste: 9,5:1
Toiteseade: üks kahelõõriline Weber-i karburaator
Võimsus: 94 hobujõudu (70 kW)@6000 rpm
Pöördemoment: 137 Nm @ 3250 rpm

Kütusepaak: 52 liitrit
Kütusekulu linnas:
Kütusekulu maanteel:
Kütusekulu keskmine: 7,1 l/100km

Varustus: elekrilised kojamehed ees ja taga, elektriline kesklukustus, kaks elektrilist akent esiustel, kaks vändatavat akent tagaustel, kõrguses reguleeritav juhiiste, allaklapitav tagaiste, keeratavate nuppudega Clarioni spidoola, kärukonks (paberitega selline)

Massinal pidi olema esiakna tihendi all üks roostetäpp, parempoolses tagaukses mõlk (vajab väljaajamise järgselt värvimist liistust allapoole) ja purukslöödud tagaklaasi tõttu vahetatud luuk valet värvi (helesinine). Katki ka tagastange nurk, uus stange õiges toonis kaasas. Üks käsipiduritross vajab vahetamist, kaks uut trossi kaasas. Olemas terve dokumenteeritud hooldusajalugu kuni 2007 aastani, peale seda polegi sõitnud.

1989 - ls. 34000 km, probleemne CO näit 4,5.
1990 - ls. 48000 km, paigaldatud uus Ferrita summuti ja tehtud esinduses täistest. Surved kõigis silindrites 12,5 - 13.
1993 - ls. 58000 km, vahetatud lisaks tavahooldusele kettad ja klotsid.
1994 - ls. 59000 km, tuvastatud mittetöötav EGR.
1995 - ls. 60000 km, vahetatud EGR.
1997 - ls. 62800 km, CO näit 0,4.
1998 - ls. 64000 km, CO näit 0,1. Vahetatud parktulepirn, otsitud mingit viga jahutussüsteemis ja vahetatud mingi kontakt. Lisaks vahetatud kaks vedrupalli ja mingi summutitükk.
1999 - ls. 65000 km, CO näit 0,1.
2000 - ls. 70000 km, CO näit 0,5. Vahetatud rihmad, veepump, rullik. Paigaldatud uus sidurikomplekt ja käigukasti tihendid.
2002 - lisaks korralisele hooldusele vahetatud generaator.
2003 - tuvastatud leke hüdraulikapumbast, vahetatud hüdraulikatorusid.
2004 - ls. 87000, vahetatud piduriklotsid.
2006 - ls. 112000, vahetatud ðarniir.
2007 - ls. 137000, ülevaatusel tuvastatud järgnevad vead: vasak välimine rooliots vajab vahetust, üks rehv sile, üks numbritule pirn vajab vahetust, parempoolne piduritule pirn vajab vahetust.

Ilmselt on viimaste vigade likvideerimine usaldatud minule, pole sellest ka ülemäära nördinud. Asjal all naastrehvid, plekkvelgedel originaalkilbid. Suverehvid plekkvelgedel tulid kaasa (neist kaks ülevaatusekõlbmatud). Eks järgmine kuu toon autu koju, siis saab edasi nuputada.

Lisan ka paar pilti analoogsest sisust (toonid õiged, tagaakendel paraku elektrilised vändad).
[Pilt: 16894437fba6ef_o.jpg]
[Pilt: 168944395c283e_o.jpg]
[Pilt: 16894441c137a1_o.jpg]

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#2

Sellise saaniga on vist väga mugav kulgeda? Endal muidu vähe vastuvõetavama(igavama) välimusega Xsara. Aga selles on veel näha esivanemate disainijooni Smile

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#3

"it's the eighties coming back"...
paistab hoolsalt või suisa "autop*dest" (?) omanikult pärinevat - nõnda puhas ja viks.

kirjutasin aga pärimaks, kas sellist "ühe kodaraga" rooli konventsionaalsemate lahenduste valguses ebaturvaliseks ei loetud / loeta? Või mahub see lihtsalt "ilu nõuab ohvreid" lahtrisse ning ka kaheksakümnendate teisel poolel oli see lahter veel suht suur Smile

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#4

No sidrunid on minuteada öige pikalt harrastanud ühe kodaraga roole, enne seda mudelit, niiet ju see oli selline "firmamärk" millest loobuda ei tahetud.
Ohutuse kohapealt ei oska söna vötta, kahjuks.

Auto üldiselt on suht heas korras ja vördlemisi lihtsate vahenditega taastatav heasse tehasekorda.
Kuna neid enam liigapalju liikvel pole siis kulub üks selline isend läikimalöömiseks ja aegajalt söitmiseks eestisse marjaks ära küll, leian ma.

Antud loom siis hetkel ajutiselt minu käes ja rootsis, varsti saabub ka eesti teid kolestamaWink

Paar huvitavat nüanssi ka, näiteks on tankimisluugil vötmeauk keset luuki ja seda keerates avaneb....luuk mille taga paagikorki polegi, sest see on luugi külge ehitatud. Veel avastasin et nood tagumiste piilarite küljes olevad mustad plastitükid on tegelikult aknad ja paistavad läbi....

Söita on väga mugav, ehkki 120km/t lärmab juba suht palju, ilmselt tuleb summuti kriitilise pilguga üle vaadata, vöisiis ongi nii möeldud.

Kuulmiseni!

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#5

Kihvt jah! Rooli suhtes..äkki deformeerub rool kokkupörkel kuidagi paremini niiöelda, et juhi käed tervemaks jääks?
Vasta
#6

Tegu ei ole kohe kindlasti teede kolestamisega! BX on absoluutne klassik ja kui selline veel on väga heas korras, seda enam. Igastahes õnne iluduse soetamisel.

Muuseas, BX võib olla ka maailmas üks enim otsitud ja tagaaetav auto! Nimelt kuulub selle disainiime mudeliseeriasse ka üks tänaseks ultrahinnalineversioon: "forgotten" 4X4. Ma tean, et Eestis on vähemalt üks auto olnud... Kui mõni briti saarte tegelane loeb, siis see auto peaaegu tuleb jõuga omale saada. See, mis on BX'ide hind täna ja mis on 4X4 hind näiteks 10 aasta pärast...
Vasta
#7

Need sisupildid on illustreerivad, kuna tal endal veel pilte pole ja auto veel minu käes on mitte-eestis.
Vöin kinnitada et kui käigukang välja arvata on tegu täpselt sama materjali ja värvilahendusega interjööriga ka könealusel söidukil.
Ma kahjuks ei saa pilte teha kuna mu telefon solvus selle peale et ma tema kogemata vett täis laadisin....
Teine auto varuosadeks oleks ilmselt hea möte, siin rootsiski oli üks tasuta ära anda aga kahjuks miski 1200+km pöhjapool stockholmi....

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#8

Niih. Maailma kõige ilusam sitröön on nüüd kodumaa pinnal. Lähemal vaatlusel said tuvastatud ka päramised elektriaknad ja eesmised p_rsegrillid. Keskluku õpetasin ka võtmest toimima. Mingist käitisest tuleb nüüd uued küünlad-juhtmed-jagajakaas-rootor tekitada, siis peaks tehnikapoolega suht rahulik olema (kui mitte arvestada oma suva järgi töötavat salongiventikat). Ahjaa, keegi pärdik on asendanud TRS-i peatoed tagaistmel GTI omadega. Pilte kunagi hiljem.

E: mütsiriiulis on ka erakordselt nooblid tehasepoolsed päikeserulood. Valged, mõistagi.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#9

Eilase seisuga vahetatud jagaja kaas-rootor-küünlajuhtmed-küünlad. Varutud uus kojameheluud ja tuvastatud ning likvideeritud ühe talverehvi torkeauk, mille tulemusena nüüd kõik neli nurka hooajakohaste mustritega maapinda puudutavad. Üle tuleb vaadata veel salongiventika ühendused - külmastpeast toimib, soojana uuesti sõitma hakates peab paremaks end reeglina mitte liigutada Toungue

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#10

Seda on suisa tore lugeda, kuidas igati paadunud rauafännid tasapisi igatsugu muudki põnev-naljakat neljarattaliste maailmast avastavad. Need on süveneva haiguse sümptomid... algne viirus võib erinevatel inimestel erinevalt maalt pärineda aga haiguse lõpp on kõigil üks: mida kummalisem ja naljakam, seda rohkem "peab" selline koduhoovi kaunistamaBig Grin Kes alustab igapäevaautona "kübaraHondaga" ja lõpetab taastatud 1959 Caddyga, kes alustab Cadillaciga ja "lõpetab"... sitrööni või suisa mikroskoopilise kastiga DaihatsugaCool

Ahjah, sarnaseid sümptomeid kohtasime ka Elvas, kus ülttunnustatud rauafänni ja talverallitaja kollektsioonis leidus ka "apelsiinovõi" 2140 etc. Või mis me kaugelt "otsime", pika ajalooga rauafänn ja igale ABCS vanale osalejale tuttav "Vietkong" jõudis suhteliselt kiiresti VANide jms kõrval ka sidruni ja küülik-pommikoneniRolleyes
Vasta
#11

1998 - 2007 aastatel u 220 000 km läbisõitnud oma BX 14 1990-ga. Tubli auto oli, kugi nokitsemist oli vaja vahest, neil on oma tüüpvead millest ei pääse. Nüüd sõidan Xantiaga. BX seisab siiamaani mu hoovi peal. Tahtsin alguses alles hoida tagavaraautona, aga seistes tekkis hüdraulikaviga ja aega remontimiseks on vähe . Arvan et kõrgusreguleerimise hoobastikus midagi kinni roostetas, ja kõrge surve tõttu läks üks toru puruks. Muidu on auto tänapäevani suht ok korras. Ei ole raatsinud Kuusakoskisse viia. Kui keegi oleks huvitatud müün odavalt. Tore oleks kui truu sõber elaks edasi.



Citroen DS 21 1970, Matchless 500 twin 1955, K750 1960, K750M 1970
Vasta
#12

No siis on sul vastupidi läinud, Devil nimelt söidab santijaga, ja siis ostis Bx'iWink
Aga juppidest vöi doonorist vöib ta huvitatud küll olla, tal endal möned liistud puudu ja muud väikest pudi ka. Ega sinuoma ka valge ei juhtu olema?Rolleyes

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#13

Ma oleks doonorist huvitet küll, kui hind õiglane tuleks Smile

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#14

Tere .
Ajasite selle teemaga ka mind ärevile Toungue on õnn ka omada citroen bx19gti mi16 Cool haruldane auto selliseid on toodetud 3500 tk.            
Peaks ütlema ,et vägagi mõnus kulgemis masin tagasihoidlikud 118kw viivad sujuvalt ühest kohast teise . Kurvitunnetus on sellisel masinal oma vedrustuse tõttu üpris omapärane ja see ongi hea lisaks ka päris sportlik vedrustus millega on ka meie auklikel tänavatelgi mugav sõita. Mugav salong oma suurepäraste külgtugedega istmetega. Loomulikult on see auto paljude meelest kole kui öö ,teisalt on hoopis ülistiilne !
Vasta
#15

Väike OT aga üks elukas magab Peterburi teel Invaru parklas juba aasta vähemalt.

http://www.chooseyouritem.com/autos/phot...oen.CX.jpg

Vähe vanem kui eelpool mainitud aga lihtsalt kahju on .. väljamaanumbritega. Kunagi müüdi seda ka auto24
Vasta
#16

(17-01-2011, 23:10 PM)tiitnato Kirjutas:  on õnn ka omada citroen bx19gti mi16 Cool...
Loomulikult on see auto paljude meelest kole kui öö, teisalt on hoopis ülistiilne !
Hoia seda autot kui silmatera, sest Mi16 on tõeline haruldus! See on juba täna uunikehk unikaalne sõiduk, 15 aasta pärast ülim haruldus tänu erilisele kerekatmikule ja kangele mootorile.

Aga nende jaoks, kelle jaoks on ülima iluduse muternäiteks "korolla" ja lemmikarhitektuuriks "pappmaja põllul", need ei peagi disainist mitte midagi aduma. Prantsuse autodisain on vaid hea maitsega inimestele...
Vasta
#17

Et kui BX ksitamiseks läks siis ühel tuttaval seisavad kaks BX-si.Ühel oli mootoriprobleem. Kõik el istmete ja muu mudruga. Vist üle kuna tal õuekaunistuseks projekti Cadillac tekkinud. Kui vaja siis tel nr privas.

Pobeda Pickup .....
My other favourite toys have tits...
Vasta
#18

Tänase seisuga sidruni anomaaliaid (mis iseenesest pigem triviaalsed olid) tohterdatud. Vahetatud hulk armatuurivalgustuse pirnikesi, mis mõistagi tähendas terve koosluse algosadeks lahustamist (mis omakorda nõudis teatavaid kurgumandlioperatsioone pärasoole kaudu), ühtlasi sai sillatud armatuurivalguse trikimehest reostaat. Salongiventilaatori tujukuse põhjus oli sedavõrd proosaline, kui pea lõpuni kulunud harjad. Nüüdseks viilitud/liivapaberdatud tiba suurematest toimivad versioonid. Puhub, kut põrguline ja kuuletub ka läbi transistoriploki edastatavatele kiirusemuutmise suunistele.

Sügav kummardus Maurile ja Marekile, ilma kelleta oleks see asi sootuks suuremaid ajalisi ja monetaarseid ressursse nõudnud Smile

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#19

Reedel käisin kodanik Magnuse juures doonorit piilumas ja tulenevalt tarvilike detailide sobilikust seisust sai asja soetamise osas ka kokku lepitud. Elik kevadel, kui lumi suvatseb ära sulada, lähen pesen doonori rohelisest valgeks ja liigutan tarvilikku punkti umbes 8 km kaugusel. Valge tagaluuk, kaassõitjapoolne tagauks ja puuduvad iluliistud saavad endale uue pesapaiga. Lisaks ilmnes veel boonusena, et doonoriga kaasnevad ka katusetalad, mis sobivad antud liikuri stiiliga ju kenasti.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#20

Eile vahetasin kütusefiltri ja pumba-filtri-karparaatari vahelised voolikud, pesin karpa seest hambaharjaga ning väljast niisama, pingutasin sisselaskekolle külge asja paremini kinni, misläbi paranes käiguühtlus aga ideaalis on tarvis siiski uut mediaatorit.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne