Escort Mk1
#1

Kuna estfieldi projekt köhib verd siis täitsin oma mõni aeg tagasi tekkinud unistuse üks vana Escort ette võtta. See punane mis pikka aega börsis figureeris müüdi küll enne maha kui raha kokku sain, kuid õnnestus leida võibolla paremgi toorik. Tootmisaasta on 71, mootoriks 1,3 Xflow.
Väga positiivne on see et eelmine omanik on pea kõik keevitustööd ära teinud, ainukeseks probleemseks kohaks on esipõll, mis ilmselt tuleb tervikuna välja vahetada. Mehaanika poole pealt pole jõudnud väga sügavale tungida, niipalju on teada et proovikäivitamine läks üle ootuste sujuvalt ja vähemalt tagasild kannatab veeretamist ilma suuremate probleemideta.
Eks ma aja jooksul siis kirjeldan täpsemalt, aga lähema aja plaan on kogu käiguosa, pidurid ja mootor üle kontrollida (müüja sõnul on normaalses korras aga mine tea), kõik vedelikud-asjad vahetada ja toite- ning elektrisüsteemi korrastamine, et oleks võimalik vähemalt puksiiris kere- ja värvimistöökotta veereda. Lähiajal vast saab mõne pildi ka.

Nüüd tuleks mõned küsimused:
* Mismoodi vahetada mootoris õli? Vana õli on teadmata marki ja teadmata vanusega, mida sinna asemele panna (tegemist on suhteliselt vana mootoriga, kas sünteetiline või poolsünteetiline õli ja mis viskoossusega, milliste tootjatega on häid/halbu kogemusi) ja kas tuleks vana õli lihtsalt välja nõrutamise järel ka millegagi välja pesta (kui jah, siis millega)?
* Sama lugu käigukastiga, leidsin küll vanade teemade hulgast ühe, kus oli sellest juttu, kuid kui kellelgi on häid näpunäiteid siis ma oleks väga tänulik.
* Ilmselt tuleks vahetada ka tagasillaõli, soovitusi?
* Ma pole küll veel vaadanud mis korras on autol all olevad piduriklotsid (trumlitele), kuid kaasa sain komplekti katted, kus ja kuidas neid selle metallosa külge paigaldatakse ja kas selliselt on üldse mõtet pidureid remontida? Kuigi eelarve ei hiilga oma hiiglaslikkusega, siis vähemalt piduritest tahaks kõik pooletoobised lahendused vägagi kaugel hoida, kommentaarid on oodatud...
* Mida võiks veel vaadata mootori juures enne käivitamisi et vastikutest üllatustest hoiduda (on soovitatud näiteks surveastmeid mõõta)?
* Kui kellelgi leidub mingeid brozhüüre, värvikaarte etc, või teab mingit head linki selle kohta kus on sõnas ja pildis kirjeldatud selle auto välimust ja interjööri originaalkujul, oleks väga tänulik kui saaks neile pilku heita või scannida, nett on täis igasugu eriilmelisi rohkem või vähem tuunitud escorte ning enamik neist pole üldse halvasti välja kukkunud, aga mul on tunne et originaalilähedane 70ndate stiil on vähemalt sama hea kui modernsed lahendused. Hetkel näeb interjöör välja nagu sinna oleks tavotigranaat heidetud, niiet praktiliselt on selles osas mängumaa piiramatu :lol
* Kui keegi teab mingit head soodsat kohta kere- ja värvitööde tegemiseks (Tallinna-Harjumaa piirkonnas, kuid tegelikult ma usun väga suur probleem poleks ka veidi kaugemale minna), siis igasugune info on teretulnud.
* Millist bensiini/lisandeid kasutada, Burtoni kataloog väidab et pliivaba 95 on töötlemata klapipesadele killer (mida ma täitsa usun)?

Olekski esialgu kõik. Ma usun et pärast seda kui jõuan esimest korda auto alla ronida ja käed korralikult mustaks teha, jätkub juttu probleemidest poole kauemaks Big Grin
Loodetavasti siiski mitte :yes

Edit: siin ka pilt, hästi on näha ainuke probleemne koht kere juures, kortsus esipõll.

Edit2: lisatud ka hilisemad pildid

[Pilt: PICT0015.sized.jpg]
[Pilt: PICT0016.sized.jpg]
[Pilt: PICT0020.sized.jpg]

[Pilt: escort01.jpg]
[Pilt: escort02.jpg]
[Pilt: escort03.jpg]
[Pilt: escort04.jpg]
[Pilt: escort05.jpg]
[Pilt: escort06.jpg]
[Pilt: escort07.jpg]
[Pilt: escort08.jpg]
[Pilt: escort09.jpg]
[Pilt: escort10.jpg]

[Pilt: talveralli1.jpg]
[Pilt: talveralli2.jpg]
[Pilt: talveralli.jpg]
Vasta
#2

Tõid selle helesinise Aegviidust ära? Smile Väga heas korras kerega auto! Käisin isegi seda vaatamas ja plaanisin osta, kuid sülle kukkus hoopis paar Caprit ja nii see ostmata jäigi.

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Ted
* Mismoodi vahetada mootoris õli? Vana õli on teadmata marki ja teadmata vanusega, mida sinna asemele panna (tegemist on suhteliselt vana mootoriga, kas sünteetiline või poolsünteetiline õli ja mis viskoossusega, milliste tootjatega on häid/halbu kogemusi) ja kas tuleks vana õli lihtsalt välja nõrutamise järel ka millegagi välja pesta (kui jah, siis millega)?
Vana õli lase välja. Läbi võiksid pesta pesuõliga, mis on päris odav. Ja uueks õliks soovitan sisse kallata poolsünteetilise. Pakun omast käest Valvoline MaxLife, 4liitrit 350.-. Just vanadele mootoritele mõeldud rohkete lisanditega õli. Olen ise seda omas Capris mitu aastat kasutanud ja olen väga rahul.


Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Ted* Sama lugu käigukastiga, leidsin küll vanade teemade hulgast ühe, kus oli sellest juttu, kuid kui kellelgi on häid näpunäiteid siis ma oleks väga tänulik.
Kuna Capri ja Escorti tehnika on põhimõtteliselt 1:1, siis käigukastis on mul GL-4 poolsünt. Kuid täiesti sobib ka odavam GL-4 mineraal. Vanast õlist olen mina kasti puhtaks saanud tavalise naftaga Toungue Niipalju pealt sisse valanud kuni enam alt hägust sodi ei tulnud Smile

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Ted* Ilmselt tuleks vahetada ka tagasillaõli, soovitusi?
Kui käigukasti soovitab tehas GL-4, siis tagasilla jaoks on GL-5. Jälle oma maitse järgi kas mineraal või poolsünt.

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Ted* Ma pole küll veel vaadanud mis korras on autol all olevad piduriklotsid (trumlitele), kuid kaasa sain komplekti katted, kus ja kuidas neid selle metallosa külge paigaldatakse ja kas selliselt on üldse mõtet pidureid remontida? Kuigi eelarve ei hiilga oma hiiglaslikkusega, siis vähemalt piduritest tahaks kõik pooletoobised lahendused vägagi kaugel hoida, kommentaarid on oodatud...
Veerenni tänaval Subaru keskuse lähedal on Pidurimeistrid. Nemad panevad piduriklotsidele uusi katteid. Ka sidurile.

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Ted* Mida võiks veel vaadata mootori juures enne käivitamisi et vastikutest üllatustest hoiduda (on soovitatud näiteks surveastmeid mõõta)?
Kõige kindlam oleks muidugi mootoriga ilusti lahti-kokku teha Smile Aga enne võtmekeeramist soovitan küünlad välja keerata ja mootorit niisama kas siis starteriga või vaikselt tagarattast ringi ajada. Kui midagi ei juhtu, keera küünlad sisse ja anna tuld! Smile Vaata et jahutusvedelikku kah ikka oleks Smile Ja kui saad, siis peale käimapanemist ära õlirõhku tükiks ajaks silmist lase.
Vasta
#3

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: wax
Tõid selle helesinise Aegviidust ära? Smile Väga heas korras kerega auto! Käisin isegi seda vaatamas ja plaanisin osta, kuid sülle kukkus hoopis paar Caprit ja nii see ostmata jäigi.
Jep, suur tänu veelkord kontakti eest!

Tsitaat:Ja uueks õliks soovitan sisse kallata poolsünteetilise. Pakun omast käest Valvoline MaxLife, 4liitrit 350.-. Just vanadele mootoritele mõeldud rohkete lisanditega õli. Olen ise seda omas Capris mitu aastat kasutanud ja olen väga rahul.
Ok, homme lähen õlishoppingule siis.

Tsitaat:Kõige kindlam oleks muidugi mootoriga ilusti lahti-kokku teha Smile Aga enne võtmekeeramist soovitan küünlad välja keerata ja mootorit niisama kas siis starteriga või vaikselt tagarattast ringi ajada. Kui midagi ei juhtu, keera küünlad sisse ja anna tuld! Smile Vaata et jahutusvedelikku kah ikka oleks Smile Ja kui saad, siis peale käimapanemist ära õlirõhku tükiks ajaks silmist lase.
Lahtikokku on hea mõte küll aga ausalt öeldes puudub vastav koht kus seda teha ja eriti ei innusta ka see et ma pole seda tööd kunagi teinud Toungue Esialgu prooviks ilma hakkama saada, kui jääb mingi puuduoleva jupi või asja tõttu palju vaba aega siis võib proovida. Selle õlirõhuga on muidugi see jama et armatuuris vastavat mõõdikut pole, ainult märgutuli, huvitav kui usaldusvärne see on? Kui süüte sissekeeramisel põlema läheb ja siis kustub on okei?
Vasta
#4

Kui aus olla siis ma vist ei ole ühtegi sellist ilma kõrvalise abita sõitmas näinud.
Mis see Xflow tähendab?
Igatahes tore et jälle üks nn. rariteet rappeksmuutumisest päästetud.

Kas me sellist Eestit tahtsimegi?
Vasta
#5

Xflow ehk crossflow, see on see fordi mootoriperekond (1,1 1,3 1,6) mida paigaldati Mk1 ja Mk2 Escortidele (mõnedele vist veel aga mul pole meeles) ja nime sai ta sellest et küttesegu voolab läbi mootori risti väntvõlliga, ehk siis sisselase on paremal ja väljalase vasakul.
Vasta
#6

Tore, et üks MK1 taas ellu ärkab Smile Kui huvi, siis võin vahendada kontakti veel ühe MK1 omanikuga (seda privas).

Väga abiks külg on aga see: http://www.spannerfodder.com/the_works_escorts.php

Asp
2xMKII
Vasta
#7

Mul kah siis järelikult see Xflow mootor.
Kõlab igatahes uhkeltBig Grin

Kas me sellist Eestit tahtsimegi?
Vasta
#8

rõõm kuulda,et siin veel \"koerakondi\" austajaid leidub,ning minu putukas,liigubb üsna edukalt ilma kõrvalise abita.ainus asjandus,millest pole veel jagu saanud on nimelt käsipidurisüsteem(väga tobedalt tehtud)

Golf mk1, VW T3, Lada 1200, Dnepr MT-10
Vasta
#9

Hiljemalt järgmine suvi kokkutulekul loodetavasti näemeSmile

Kas me sellist Eestit tahtsimegi?
Vasta
#10

Nii, esimene õhtu garaazhis veedetud. Kahjuks on ööpäevas ainult 24 tundi millega teatavasti mägesid ei liiguta, aga proovida võib ju ikka Smile
Esimeseks tööks pärast garaazhi koristamist oli auto tühjendamine kõigist juppidest, mis müüja kaasa andis ning selle käigus kogunes päris mitu meeldivat üllatust. Esiteks, pea kõiki mõeldavaid pisividinaid on vähemalt 1 rohkem kui vaja, mõnigaid lausa 2-3. Täitsa lahe oli pagasiruumist järjest näiteks 6 tagatuld välja koukida, samuti ilmus sealt põhjast tagakaitseraud (üsna sirge, kuid servad pisut roostes), 2 iluvõret (lisaks ühele mis eraldi kaasa tuli, üks neist on isegi eelmiste omanike poolt musta värviga kokku mäkerdamata jäänud), tagavedrustuse osi, soojendusseade, 2 armatuurlaua katet, näidikuplokke ning miljon muud pulka. Kui sellest hunnikust ka muud kasu pole (enamik juppe on autol juba küljes), siis vähemalt mõjub rahustavalt, mingi varu on olemas. Siseruumi koristamine paljastas eriti stiilse kattega tagaistme (must kunstnahk :bounce), tagaluugile käiva escorti embleemi (:bounce:bounce:bounce) ning peotäie mingi eelneva omaniku poolt tehtud pornotuuningu elemente (3 lisapidurituld, rõveda tagaakna kardina, läbi tagaaknalaua kruvitud kõlarid jne). Lisaks on see kutt lõiganud (plekist) armatuurlauda kaassõitja ette suure sakiliste servadega augu, ilmselt raadio jaoks :mad: , loodetavasti õnnestub see siiski kinni keevitada.
Põhitööna oli plaanis autol all oleva tagasilla vahetus teise vastu, millel on kinnituskohad pikivarraste jaoks juba küljes (praegu tilpnevad need vardad lihtsalt ühte otsa pidi lahtiselt). Üldiselt tuleb au anda Fordi inseneride tööle, nii kergesti hooldatavat tagasilda pole ma veel näinud, tundub et on võimalik silda vahetada vedrusid-amorte lahti võtmata ja amorte vahetada rattaid alt võtmata, lihtsalt tagaotsa pukkidele tõstes. Lahe.
Täpsem uurimine jäi siiski tulevikku, kuna uut tagasilda kardaani poolt käsitsi keerates kiilus see paari pöörde järel üsna tugevalt kinni, sama kordus tagurpidi kruttimisel. Korpuse polte lahti kruvides tekkis igasugu musti mõtteid, kuid õnneks oli probleem lihtne, peaülekande ülemine osa oli pikka aega \"kuival\" olnud ja paksu roostekihiga kattunud. Ilmselt silda lihtsalt alla pannes oleks see sõites iseenesest maha kulutatud. Samas vaevalt see õlis ringi ujuv roostepuru hammasratastele meeldib, niiet järgmisena on ees operatsioon leotamine+nühkimine Smile
Lõpuks leidis veekordset kinnitust fakt, et akende peale kleebitav toonkile on üks äraütlemata vahva leiutis: ma usun see kleepija tundis oma kätetööst vähemalt sama suurt rahuldust kui mina selle maha tõmbamisest Toungue
Vasta
#11

räägi,kas need iluvõred on ümmarguste või ovaalsete(kandiliste) tulede jaoks.minu omal on kandiliste tuledega ja sellist võre ei võta kuskilt välja,äkki saaks mingitmoodi diili teha?

Golf mk1, VW T3, Lada 1200, Dnepr MT-10
Vasta
#12

ümmargused ikka.
Vasta
#13

Nii, nädalavahetus on möödas ja käed juba päris korralikult mustad Smile
Esimene, suhteliselt puhas toiming oli paberite korda ajamine Saue ARK-is, põhimõtteliselt midagi keerulist ei olnud, kuid paneb imestama, kuidas eelmine omanik viitsis oma aega ja vaeva panna autosse, mis sisuliselt kuulus hoopis kolmandale inimesele :???
Anyway, tagasild tuli maha valutult nagu arvata oligi, kardaan ka, kuid käigukastiga oli pea pool päeva nokitsemist (esimene kruvireegel: kruvi käib lahti vasakule ja kinni paremale, teine kruvireegel: ALATI on vähemalt üks polt veel kinni). Seekord peitis see põrguline end starteri kohal, praktiliselt nullnähtavusega pea alaspidi kobades ei osanud üldse kahtlustadagi et see suvaline polt nii tähtis nina on :lol. Pisut kahtlane on see et kasti ei saa muidu maha, kui sealt vahelt nokkides ka sidur lahti keerata, ma eriti ei kujuta ette kuidas see kõik sinna tagasi saab.
Siinkohal tekkis küsimus siduriketta kohta, suures lammutamishoos jäi tähele panemata, mispidi ta sinna tagasi tuleb panna, kuidas seda kindlaks teha? Või vahet pole?
Tagasilla juppe ümber tõstes pakkus lõbusat ajugümnastikat pidurisilindri tööpõhimõte, kui ma lõpuks lahti jagasin et tegemist on libiseva silindriga, siis tundusid vahepealsed teooriad a\'la \"vist see üks pool ei pidurdagi\" või \"siit on küll mingi väga tähtis jupp puudu\" päris naljakad. Pidurisilindrid nägid välja üsna... noh sellised et tekkis tahtmine ikka need ka uute vastu vahetada, loodetavasti ei ole neid liiga raske hankida. Hõõrdkatted olid samas suhteliselt korralikud.
Huvitavatest lahendustest veel: selle vooliku otsas kus tavaliselt on jahutusvedeliku paak, on sellel autol mittemidagi, alguses arvasin et lihtsalt on paak puudu, kuid omaniku käsiraamatu uurimine näitas et seda pole ette nähtudki. Veider, kui keegi oskab asja kommenteerida kuidagi, siis ma oleks väga tänulik.
Väga abiks oleks ka mingi näpunäide tagasilda valatava õli koguse hindamiseks, palju seda peab olema või kuhumaani ta seal peab umbes ulatuma? Vana õli oli väga rõvedaks muutunud, selle löga põhjal ei oska nagu midagi arvata eriti...
Aga üldiselt on meeleolu kõrgel, signaalinupu leidsin pika-pika otsimise peale ka üles niiet CoolBig Grin:bounce. Stay tuned.
Vasta
#14

Tagasilda GL-5 0,9-1,1l ja täiteaugu servani
Käigukast GL-4 0,9-1,1l
Pidurisilindri keskmine hind 97-eek
JÕUDUBig Grin
Vasta
#15

ted!!

ma vaatasin su mk1 pilte ja märkasin, et seal on mootor, mille see pleksit kaan on punast värvi. kas see on ise värvitud või on see mingi võimsam sport mootor, kui ma eksi.
mis karbuss mootoril peal on? ühe või kahe lõõriga?
Vasta
#16

Ei tea, müüja sõnul on see mootor 1,1l, võibolla on 1,1 sport siis Big Grin Õige mootor on autol juba peal.
Minuteada mk1 sportmootorid on hoopis teisest ooperist, ülanukkvõll etc., pole kuulnud küll mingist xflow-põhisest aretisest. Samas ega ma väga põhjalikult pole seda uurinud ka, igasugune lisainfo on teretulnud.
Karburaatorit pole ausalt öeldes jõudnud uurida, kui jälle garaazhi jõuan siis vaatan.
Vasta
#17

huvitav tõsiasi on see,et eranditult kõik mk1-d,mis on eestis ehitamisel on valget värvi.Ted,rustang,bastard ja ka minu oma oli enne valge:eureka

Golf mk1, VW T3, Lada 1200, Dnepr MT-10
Vasta
#18

masinist, on sul pakkuda mõnda pilti enda MK1-st?

varsti saab mk1-de kokkutuleku teha
6 või 7 masinat peaks kokku saama?:duh
Vasta
#19

Minu mälu järgi ei ole 1.1-st sportversiooni, vaid ainult tavaline. Kahe lõõriga Weberiga isendid algavad 1.3-st. Eraldi tõelised sportmootorid olid veel BDA ja TwinCam, aga neid Eestist ei leia.

Muide, mu ühel mu Escort MKII-l, mis praegu müügis on, on peal 1,3 weber-karburaatoriga versioon. Mootor vajaks küll uusi saalesid.

Kaks autot kokku: 2K (vajadusel kaubeldav)

Asp
Vasta
#20

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: masinist
huvitav tõsiasi on see,et eranditult kõik mk1-d,mis on eestis ehitamisel on valget värvi.Ted,rustang,bastard ja ka minu oma oli enne valge:eureka

Tegelikult pole see siiski valge, vaid ära pleekinud ja tolmuga kaetud pampersi-sinine.

http://www.oldclassiccar.co.uk/classic_c...1racer.jpg

Jesper, sinine vares
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne