Käikude lülitumise probleem
#1

Andke ideid, milles võib asi olla, kui auto soojenedes hakkab esimese käigu sisse panek nö. 'krõmpsuga' käima, ehk et nagu vahetaks pooleldi vedava siduriga käiku. Samas olen reguleerinud sidurit kuni teise äärmusesse, libisemiseni, kuid ikka krõmpsub. Ja ainult soojana, külmalt on hääletu ja ilus. Ülejäänud käigud lülituvad hästi, nii sõites kui ka kohapeal sisse pannes.
Kas võib asi olla sünkronisaatorites? Õlis? Veel võimalusi?
Vasta
#2

Siduris endas võib ka viga olla.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#3

(16-11-2010, 20:29 PM)Edel Kirjutas:  Siduris endas võib ka viga olla.
ehk siis ketas-korv. Moodsatel masinatel, millel esimene käik sünkronisaatorit evib, tunneb eelkõige tagurpidikäiguga.

Teet,
talvesõiduki puhul asjaga leppinud: liig palju on neliveolisel sõiduautol tegemist, et sidurini jõuda...

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#4

Kui asi ühes käigus, siis tasubki uurida seda käiku! Soojalt õli vedel ja sünkro ei vea hästi....

Do'nt panic
Vasta
#5

Tere
Kunagi ammu oli sarnane teema ühe tuttava Ford Sierraga.Ma ei mäleta ainult kas 1 käik ei lülitunud soojalt või külmalt.Võtsime maha kasti,sidurikorvi,ketta ja me ei leidnud ühtegi viga.Ainuke asi mida tegime määrisime hooratta sees asuvat sidurivõlli laagrit.Panime asja kokkuja probleemi enam ei olnud.
Vasta
#6

(16-11-2010, 22:41 PM)giordanobruno Kirjutas:  Kui asi ühes käigus, siis tasubki uurida seda käiku! Soojalt õli vedel ja sünkro ei vea hästi....
ei maksa selle uurimisega tormata, sest kohalt minnes (1.käigu normaalkasutus) ei puutu sünkronisaator asjasse. Pole hoogu, pole ka midagi sünkroniseerida. Nagu viitasin, siis paljudel masinatel puudub jutuksoleva käigu sünkronisaator, niiet polegi midagi uurida Wink

aga las teemaalgataja täpsustab. Tagurpidikäik peaks samuti vähemasti sama kehvasti käituma.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#7

Õige tähelepanek, ka tagurpidikäik kipub soojana krõmpsuma, külmalt mitte. Samuti avastasin variandi, et kui soojalt auto paigal seistes vajutada sidur sisse, panna teine käik, seejärel kohe esimene käik, siis kumbki ei krõmpsu. Või ka sedasi, et kui panna krõmpsuga esimene, võtta välja, panna uuesti esimene ilma sidurit vahepeal üles laskmata, on ka vaikne.
Vasta
#8

(18-11-2010, 12:56 PM)altraditional Kirjutas:  Õige tähelepanek, ka tagurpidikäik kipub soojana krõmpsuma, külmalt mitte. Samuti avastasin variandi, et kui soojalt auto paigal seistes vajutada sidur sisse, panna teine käik, seejärel kohe esimene käik, siis kumbki ei krõmpsu. Või ka sedasi, et kui panna krõmpsuga esimene, võtta välja, panna uuesti esimene ilma sidurit vahepeal üles laskmata, on ka vaikne.

Külm õli k/kastis toimib efektiivse pidurina ja siduri veetavketas seiskub kähku. Soojal õlil pole nii suurt pidurdavat efekti ja veetavketas ei seisku enne käigu lülimist. Veetava ketta serv võib olla kunagisest ülekuumenemisest veidi laineline ja veab kergelt kaasa.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#9

Paluksin kokkuvõtet, mida asjast arvata.
Vasta
#10

(18-11-2010, 12:56 PM)altraditional Kirjutas:  Õige tähelepanek, ka tagurpidikäik kipub soojana krõmpsuma, külmalt mitte. Samuti avastasin variandi, et kui soojalt auto paigal seistes vajutada sidur sisse, panna teine käik, seejärel kohe esimene käik, siis kumbki ei krõmpsu. Või ka sedasi, et kui panna krõmpsuga esimene, võtta välja, panna uuesti esimene ilma sidurit vahepeal üles laskmata, on ka vaikne.

Kulunud 1. käigu sünkronisaator. 2. käiguga pidurdad vahevõlli maha ja siis ei pea 1. käigu sünkronisaator tööd tegema. Külmalt on kk õli paksem ja pidurdab samuti vahevõlli maha. Kui sa soojalt kauem ootaksid (min 3 s) sidur all, saad ka 1. ja R käigu "krõpsuvabalt" sisse.

Kui sa mõistusega 1. käiku sisse paned, siis võid veel pikalt remontimata sõita saada.
Vasta
#11

(24-11-2010, 15:27 PM)svenp Kirjutas:  Kulunud 1. käigu sünkronisaator.
...ja kuna ka tagurpidikäik sama teeb, siis ka selle sünkronisaator? Big Grin
sünkronisaatori asjasse mittepuutumisest on ülal juba räägitud...

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#12

Puudub info auto margi ja mudeli kohta ehk pole teada kas tagurpidi käik on sünkroniseeritud või mitte. Odavamatel autodel ei pruugi olla, mis tähendab kiirel lülitamisel "krõmpsu", mida saab vältida viivitusega enne käigu lülitamist sidurit all hoides.

Esmane vea otsimise loogika on järgmine:
1. Probleem kõikide käikudega - viga siduris
2. Probleem ühe käiguga - viga käigukastis

Ülal pole olnud adekvaatset põhjendust sünkronisaatori asjasse mitte puutumise kohta. Sünkronisaatori viga võib katsetada näiteks nii: väikse hooga N peal liikudes vajutada sidur alla ja lülitada 1. käik. Tabades sellise kiiruse, kus käigukasti sisend- ja väljundvõllid on sünkroonis, peab käik "krõmpsuta" lülituma. Võin omast kogemusest mitmete autodega öelda, et 1. käik lülitub väikselt hoolt (praktiliselt vahetult enne auto seisma jäämist) kergemini kui seistes.

Edit: järele mõeldes, siduri halvem lahutamine avaldub eelkõige kohaltvõtul 1. ja R käiguga. Kõrgemate käikudega sõidu ajal "õigetel" kiirustel käiku vahetades viga võib maskeeruda. Samas peaks siis kõigi käikude lülitamine seistes halvem olema.
Vasta
#13

(24-11-2010, 17:33 PM)svenp Kirjutas:  Edit: järele mõeldes, siduri halvem lahutamine avaldub eelkõige kohaltvõtul 1. ja R käiguga. Kõrgemate käikudega sõidu ajal "õigetel" kiirustel käiku vahetades viga võib maskeeruda. Samas peaks siis kõigi käikude lülitamine seistes halvem olema.
aga kui nüüd veel mõelda, siis mida on lahutatud siduri korral sünkroniseerida? Rattad ei liigu => kasti peavõll & co seisab. Kui sidur töötab, siis ta lahutab ning ka mootori poolt ei püüta võlli & co-d liigutada. On täpselt sama tark käigu sissepanemine, kui riiulis oleva käigukasti puhul.
visualiseerime: mittetöötava mootori ja paigal seisva masinaga ei ragise käigud ühelgi masinal - isegi, kui sidurit mitte lautada. Olukord on sama, mis töötava mootori ja lahutatud siduriga seistes käiku vahetades - mootor on lahutatud ja moto töötamine ei puutu lihtsalt asjasse Wink

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#14

(24-11-2010, 20:46 PM)13piisab Kirjutas:  aga kui nüüd veel mõelda, siis mida on lahutatud siduri korral sünkroniseerida? Rattad ei liigu => kasti peavõll & co seisab.

Vahevõll ei seisku momentaalselt (aeg = 0 s) sidurit lahutades!!! Inertsist jätkab pöörlemist kuni seiskumiseni. Vahetult peale sidurit lahutades käiku lülitades aeglustab vahevõlli sünkronisaator. Näiteks BMW soovitab sünkroneerimata tagurpidi käigu korral oodata sidur all 3 s, et müravabalt käik lülituks.
Vasta
#15

arvasin, et jutt selle peale läheb. IMHO on need juba demagoogilised detailid - see väike inertsike ei puhu käigu sissepanekul suurt pilli.

teema juurde tagasi tulles jätaks ma demagoogia ning käigukasti lammutamise vahele ning teemaalgataja asemel teeks (soovi ja vajaduse korral) lihtsalt siduri korda.

Teet,
sõitnud 5Mm masinal, millel oli sünkroniseeritud vaid 3. ja 4. käik. Ei olnud praktikas mingeid teoreetilisi hädasid. Ilmselt sõitnud ka mitmete masinatega, millel pole 1. ja R käik sünkroniseeritud - ei julge aga kindlalt väita, sest nende kaste pole laiali lammutanud.

edit: praktilised kommentaarid on muidugi welcom - mu viidatud masin oli UAZ, mille käigukang oli ikka jupp maad pikem, kui sõiduauto oma Smile

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#16

(25-11-2010, 11:28 AM)13piisab Kirjutas:  arvasin, et jutt selle peale läheb. IMHO on need juba demagoogilised detailid - see väike inertsike ei puhu käigu sissepanekul suurt pilli.

Aga jah, mõned tilud ikkagi leiutasid sünkronisaatori. Lollid ilmselt, ei teadnud, et väike inerts ei tee midagi.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#17

Arutelu on hea. Lisan veel, et pikalt (10+ sek) siduri hoidmine ja siis käigu sisse panek ei muuda asja, ikka krõmpsub. Autoks Saab 96, nii et vaevalt et seal tagurpidikäik sünkroniseeritud on, esimenegi kahtlane.
Kas on variant, et vända otsas olev laager käitub kehvasti ja veab käigukasti kaasa?
Vasta
#18

See on üsna tõenäoline,et viga selles laagris,kui kaua nii sõidad rikub kkasti võlli otsa ära.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne