18-11-2010, 21:07 PM
Kuigi jalgratta teema foorumis ikka hingitseb, lisan veel midagi juurde.
Õnnestus sõber Ilmari käest saada meeste Brennabori raam, nr mõni tuhat alla 1 miljoni.
Nimelt juhtus Ilmar Türi linna vahel sõites märkama üht vanarauaga koormatud masinat mille kuhjast paistsid välja jalgratta raamid (selliseid masinaid märkab Ilmar alati!), pööras otsa ümber ja kihutas järele, edasi oli juba vormistamise küsimus.
Ja hakkasin siis mina seda ühte , seda õite magusat saadud rattajäänust - Brennabori endale nuiama, suuremeelse ja lahke mehena Ilmar lõpuks selle mulle ka andis (vb sain ka valesti aru, igatahes minu käes ta on ja tükkideks ma selle kiskusin). Ja sellega on rõõm seks korraks möödas, edasi tuleb juba argipäev.
Raam on kõrge, 65 cm ja valmistatud nii 1923/4 vist. Ja raami on mingil salapärasel moel parandatud, st ülemist horisontaaltoru ja alumist kaldtoru on jätkatud, käänatud ja väänatud. Ja see on kole paha ja silmale valus vaadata! Jääb mulje, et keegi rattur on sajaga vastu seina põrutanud millalgi. Panen paar pilti, pole just head aga ehk on aru saada mida ma nüüd kohe küsin.
http://i53.tinypic.com/351acci.jpg
http://i54.tinypic.com/fa91lk.jpg
http://i56.tinypic.com/aufc5t.jpg
Küsimus tuleb geomeetriast, täpsemalt raami geomeetriast. Praegusel hetkel on raam selline, et sadulatoru ja raami kael ei ole paralleelsed vaid on alt otstest rohkem koos kui ülevalt. (ise saan aru, kas lugejad ka said?)
Nüüd tahaks teada asjatundjate arvamust - kas nii võib olla ? Raami torud on jõnksulised, kaela alumine muhv on lömmis , st kokku surutud...
Kahel pildil on kõrvale pandud madalam sama tüüpi Brennabori raam mille sain ksf! Oldmopedi käest. Huvitab ka tema arvamus, sest lisaks kogenud praktikule on tema näol tegu ka tugeva teoreetikuga. Samuti huvitaks, kas kellegi "erakogus" on sellise geomeetriaga raami või on sellisele mingi viide.
Omal on ka asjast mingi arvamine aga seda ma välja ei ütle.
Kirjutan ilmselt ka edaspidi siia teemasse. Niipalju veel, et mudeli numbri võtsin 1923 aasta Lier ja Rossbaum kataloogist ja see Nr 2 ei pruugi üldse õige olla ja ei pruugi Eestis ja Saksas kasutatud mudeli nr-d üldse kokku klappida.
Õnnestus sõber Ilmari käest saada meeste Brennabori raam, nr mõni tuhat alla 1 miljoni.
Nimelt juhtus Ilmar Türi linna vahel sõites märkama üht vanarauaga koormatud masinat mille kuhjast paistsid välja jalgratta raamid (selliseid masinaid märkab Ilmar alati!), pööras otsa ümber ja kihutas järele, edasi oli juba vormistamise küsimus.
Ja hakkasin siis mina seda ühte , seda õite magusat saadud rattajäänust - Brennabori endale nuiama, suuremeelse ja lahke mehena Ilmar lõpuks selle mulle ka andis (vb sain ka valesti aru, igatahes minu käes ta on ja tükkideks ma selle kiskusin). Ja sellega on rõõm seks korraks möödas, edasi tuleb juba argipäev.
Raam on kõrge, 65 cm ja valmistatud nii 1923/4 vist. Ja raami on mingil salapärasel moel parandatud, st ülemist horisontaaltoru ja alumist kaldtoru on jätkatud, käänatud ja väänatud. Ja see on kole paha ja silmale valus vaadata! Jääb mulje, et keegi rattur on sajaga vastu seina põrutanud millalgi. Panen paar pilti, pole just head aga ehk on aru saada mida ma nüüd kohe küsin.
http://i53.tinypic.com/351acci.jpg
http://i54.tinypic.com/fa91lk.jpg
http://i56.tinypic.com/aufc5t.jpg
Küsimus tuleb geomeetriast, täpsemalt raami geomeetriast. Praegusel hetkel on raam selline, et sadulatoru ja raami kael ei ole paralleelsed vaid on alt otstest rohkem koos kui ülevalt. (ise saan aru, kas lugejad ka said?)
Nüüd tahaks teada asjatundjate arvamust - kas nii võib olla ? Raami torud on jõnksulised, kaela alumine muhv on lömmis , st kokku surutud...
Kahel pildil on kõrvale pandud madalam sama tüüpi Brennabori raam mille sain ksf! Oldmopedi käest. Huvitab ka tema arvamus, sest lisaks kogenud praktikule on tema näol tegu ka tugeva teoreetikuga. Samuti huvitaks, kas kellegi "erakogus" on sellise geomeetriaga raami või on sellisele mingi viide.
Omal on ka asjast mingi arvamine aga seda ma välja ei ütle.
Kirjutan ilmselt ka edaspidi siia teemasse. Niipalju veel, et mudeli numbri võtsin 1923 aasta Lier ja Rossbaum kataloogist ja see Nr 2 ei pruugi üldse õige olla ja ei pruugi Eestis ja Saksas kasutatud mudeli nr-d üldse kokku klappida.