K: odav Tomtom navi
#21

Sain endale sellise viguri , nagu Tomtom One.Olen kasutanud tiba üle aasta. Euroopa kaart on peal, ilma skandinaaviata.Uuendus tehtud selle aasta juulis. Olen käinud Saksas , Tsehhis, Poolas , Lätis ,Leedus, Sloveenias, natuke ka Prantsusmaal , Austrias ja Belgias. Ei ole hätta jäänud. Eestis mõnda uut teed tõesti ei näita. Kaardipesa ei ole ja see on ka tõesti tõsine puudus, metsas käimiseks kasutan käsigepsu. Kevadeks tahan soetada kaardipesaga mudeli ja kindlalt Tomtom-i. Vana on seega vaba ja kui keegi soovib, siis võib vahetada mingi vanatehnika või Eesti kroonide või Eurode vastu. Hind umbes 900EEK. Komplektis on siis aparaat ise, autolaadija ja vaakumiga kinnitus esiklaasile (kiirliidesega). Kontakt: raudpats1@hot.ee või 556 70 500
Vasta
#22

elfa teeb praegu asjalikku kampaaniat: https://www.elfa.se/elfa3~ee_et/elfa/init.do?item=14-001-05&toc=0

see jurakas on siis 882 kr eest saadaval näiteks ja miljon muud asja ka odavamalt. Nagu nende endi hetkeline reklaamlause ütleb: Me jätkame tühjendusmüüki ning 13. detsembril alandasime hindu veelgi.
Tootevalikust kaduvad tooted on nüüd saadaval juba enam kui 1 miljoni euro võrra ostuhinnast odavamalt.
https://www.elfa.se/data1/wwwroot/assets..._ee_et.xls

tasub kontrollida, ehk leiab midagi muud veel, see lihtsalt jäi kohe esimese asjana näo ette Smile

või 420kr eest selline: https://www.elfa.se/elfa3~ee_et/elfa/init.do?item=1400118&utg_nov_ee_et

uurige Smile
Vasta
#23

(10-12-2010, 10:32 AM)Henry Kirjutas:  Mina võin täiesti sõltumatult ning pikalt / laialt rääkida TOMTOMidest.
(10-12-2010, 13:21 PM)Basilio Kirjutas:  Äkki pajatad siis natuke? Lühidalt ja tummiselt muidugi. Paljudel oleks huvitav lugeda.

Aga mis täpsemalt huvitab? Kui ma siia mingi pika jutu kirjutan siis ei usu, et väga pikalt viicib keegi süveneda ja üldsegi rääkida on alati lihtsam ja vahetum.
Aga nagu siin ka varem on juttu olnud, et tuleb plussid ja miinused ülestäheldada ning seejärel otsus langetada.
Hiinakad pakuvad tõepoolest palju erinevaid lisavidinaid mida TomTom, Garmin vms ei pruugi omada.

sai vist kõik öeldud
Vasta
#24

(12-12-2010, 11:25 AM)sass Kirjutas:  Sain endale sellise viguri , nagu Tomtom One.Olen kasutanud tiba üle aasta. Euroopa kaart on peal, ilma skandinaaviata.Uuendus tehtud selle aasta juulis. Olen käinud Saksas , Tsehhis, Poolas , Lätis ,Leedus, Sloveenias, natuke ka Prantsusmaal , Austrias ja Belgias. Ei ole hätta jäänud. Eestis mõnda uut teed tõesti ei näita. Kaardipesa ei ole ja see on ka tõesti tõsine puudus, metsas käimiseks kasutan käsigepsu. Kevadeks tahan soetada kaardipesaga mudeli ja kindlalt Tomtom-i. Vana on seega vaba ja kui keegi soovib, siis võib vahetada mingi vanatehnika või Eesti kroonide või Eurode vastu. Hind umbes 900EEK. Komplektis on siis aparaat ise, autolaadija ja vaakumiga kinnitus esiklaasile (kiirliidesega). Kontakt: raudpats1@hot.ee või 556 70 500
kui sul on sellel aparadil 2gb mälu siis saaksin sinna panna soodsalt ka kõige uuemad kaardid(versioon 860) kus on peal nii kogu euroopa kui ka eesti väga tetailselt


(12-12-2010, 11:25 AM)sass Kirjutas:  Sain endale sellise viguri , nagu Tomtom One.Olen kasutanud tiba üle aasta. Euroopa kaart on peal, ilma skandinaaviata.Uuendus tehtud selle aasta juulis. Olen käinud Saksas , Tsehhis, Poolas , Lätis ,Leedus, Sloveenias, natuke ka Prantsusmaal , Austrias ja Belgias. Ei ole hätta jäänud. Eestis mõnda uut teed tõesti ei näita. Kaardipesa ei ole ja see on ka tõesti tõsine puudus, metsas käimiseks kasutan käsigepsu. Kevadeks tahan soetada kaardipesaga mudeli ja kindlalt Tomtom-i. Vana on seega vaba ja kui keegi soovib, siis võib vahetada mingi vanatehnika või Eesti kroonide või Eurode vastu. Hind umbes 900EEK. Komplektis on siis aparaat ise, autolaadija ja vaakumiga kinnitus esiklaasile (kiirliidesega). Kontakt: raudpats1@hot.ee või 556 70 500
kui sul on sellel aparadil 2gb mälu siis saaksin sinna panna soodsalt ka kõige uuemad kaardid(versioon 860) kus on peal nii kogu euroopa kui ka eesti väga tetailselt. arvi_67@msn.com

Vasta
#25

Mõned hilinenud vastused.
Sõidan aastast 2003 arvuti või GPS-i juhendamisel ja sõitmist on palju olnud, enamus ka võõral maal, kus paljudesse kohtadesse korra elus sattunud.
Alustasin kombinatsiooniga: läpakas, Altina USB GPS moodul ja pilti näitas MS Autoroute 2002. Hea oli, paberkaartidega eelnevalt majandanule oli see kui kosmosetehnoloogia, ainus suur viga oli hanguvas arvutis ja pidevates restartides. Hiljem selgus, et põhjus oli Altina softis, aga see selleks. Asi arenes MS AR 2006 versioonini ja BT GPS moodulini, lisaks väline hiir ja süsteem toimis peaaegu laitmatult, 24/7 reshiimis.
Seega, kui vahendid lubavad ja ruumi on, siis kindlasti soovitan, välise hiirega on MS AR väga hästi juhitav, paljude lisavõimalustega (zoom, liikumine jne). Paha see, et arvutile pole alati kohta leida ja politsei ei pidavat heaks kiitma, kui sõidu ajal ekraan lahti ja pilk mujal.
Edasi saabus juba NAVI ajastu, esimeseks olid streetpilote 4xx j 5xx seeriad. Algul tahtis väike ekraan harjumist, kuid linnas liikumiseks suur samm edasi.
Vahepeal sai ka mitut erinevat TomTomi proovida, aga jäi mulje, et need sobivad siiski neile, kellel vajadus mõne uue ja huvitava tehnikavidina järele, mida pidevalt vaja näppida, uuendada, jne jne. Aparaadi sisene otsing on suurusjärgu võrra parem, kui Garminil, aga ekraani pilt ja kalkuleerimine on oluliselt nõrgemad. Näiteks ei suuda TT kalkuleerida täpset saabumise aega, (mulle väga oluline), jagab lihtsalt marsruuudi km maks lubatud kiirusega ja annab selle järgi aja, mis võib erineda tegelikkusest ca 1/3 võrra. Garmin suudab kohanduda sinu liikumiskiirusega ja annab saabumis aja 700km marsruudile +/- 5min täpsusega. (kahtlustan, et uuemad garminid on veelgi õppimisvõimelisemad, näiteks saab ta aru, kui tema soovitatud rada ei kasuta ja teist kaudu kiiremini minna, siis järgmisel korral viib juba sinu rajale, aga see võib ka subjektiivne arvamus olla).
Vahepeal sai palju erinevaid GArmineid proovida, 350, 250/W jm odavama otsa asju, aga nüüdseks on juba pikemalt kasutuses Garmin Nüvi 750. Kaardi versioon CN2010, lisaks EOMapi Eesti. Kummalisel kombel on Eestis sõitmiseks (aga seda olen väga vähe kasutanud) City Navigaator parem, mõtleb kiiremini, tupikutesse ja valesuunalistele tänavatele ei juhi. EoMap kipub seadetest hoolimata liinialustele juhtima, või Tallinnas Viru väravatest läbi vanalinna Balti jaama... Maastikul ja maakohtades on EoMap parem eriti just kohanimede leotelu pärast. Baltikumi jaoks on soovitav mõni kohalik kaart leida, CN pani Riia ja Vilniuse kesklinnades natuke mööda, saatis paar korda ühesuunalistele tänavatele jm.
Kui vaja Euroopas sõita, siis kindlasti soovitan Traffic Assistance funktsiooni, pidevalt liiklusinfo ja ummikud ekraanil, sõltuvalt riigist on info täiesti pädev, Saksas, Hollandis jt transiitriikides võib väga palju aega säästa. Muud pisividinad on juba vastavalt kasutajale.
Kokkuvõtvalt: nagu öeldud, osta pigem kasutatud ja kallim, kui uhiuus kuivik, on see siis To, Garmin, või hiinakas. kui alul tundub, et pole vahet kas 3,5" v. 4,3" ekraan, või milleks need liiklusinfod, FM transmitterid, Sinihambad, reavahetus abi jms, siis hiljem mõtled, et oleks ikka võinud...

head uut,
a.


Vasta
#26

Oskab keegi öelda palju neid Tomtomi mudeleid on, mis automaatselt uuendavad tarkvara?

Ja kuidas see kaardi uuendus läbi kodulehe käib-vea parandus?

Kui vaidas sõidad mööda põldu on seda võimalik parandada
Vasta
#27

Ise olen kasutanud Beckeri navi ja Tomtomi... Beckeriga sai soomes ringi tiirutatud ja ainult kiidaks seda aparaati.Tomtomiga sai rootsis käidud ja millegipärast jooksis see aparaat paar korda päevas kokku oli vaja välja lülitada ja siis töötas jälle.Uppsalasse jõudes oli meil sisestatud ikea aadress kuna naisel oli vaja sealt kindlasti läbi käia Kui ikeani oli jäänd veel 200 meetrit soovitas Tomtom meil paremale keerata ja ütles et antud aadressini on veel 5 kilomeetrit??? ja Stokholmis tahtis ta meid ka korduvalt eksitada.Big Grin
Vasta
#28

Tegin südame kõvaks ja ostsin navi ära. Kuna rahakott seadis omad piirid, siis läks loosi iGo 4050+. Välja näeb siis selline: http://www.digikaup.ee/index.php/1/143/156/856
Palju pole veel katsetanud, aga esmamulje on hea. Seadistusvõimalusi on piisavalt, et alguses pead kirjuks võtta. Hääljuhatamine käib meeldivalt selge häälega.
Ekraani suurus 5" tundub sõiduauto jaoks igati paras. Näeb mida vaja ja samas mahub veel tasku.
Eks suvel saab tõsisemalt proovile pandud.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#29

Mina kasutan veoka peal läpakat ja gpsi vastuvõtjat. Kuna veokaga kitsastele tänavatele ei roni ,siis teen kõigepealt arvutis ise teekonna valmis ja siis sõidan ja jälgin ,et täpike liiguks mööda enda tehtud joont.
Vasta
#30

(20-03-2011, 20:35 PM)Laurimetall Kirjutas:  Mina kasutan veoka peal läpakat ja gpsi vastuvõtjat. Kuna veokaga kitsastele tänavatele ei roni ,siis teen kõigepealt arvutis ise teekonna valmis ja siis sõidan ja jälgin ,et täpike liiguks mööda enda tehtud joont.

Mingit sellist rakendust pole leidnud, mis rekkakeelutsoone ära tunneks? Tundmatutes kohtadest oleks väga abiks. Minu Beckeril on menüüs küll vastav valik olemas, aga vähemalt Eesti oludes küll reaalselt mingit kasu pole.

Ja kaartidel on ka mitmeid vigu sees.

Vasta
#31

läpakuga söitmine on natu jama, mönelpool vanakurjale eriti ei meeldi kui see lahti on armatuuripial! kasutasin viimased poolaastat tomtom 7000 truck navi, leiab üless ja näiteks helsingis veab kll ilusti kesklinnast mööda! aga mulle ei meeldi umtumi menyy , on kudagi keerulisem ,oma isikliku garminiga vörreldes hoiaks tommist eemale! palju head olen garmini veokinavist kuulnud, mehed rahul!
Vasta
#32

Nonii, nüüd on saanud seda iGo-d Eestis katsetada.
Põhivead on kinni puudulikus kaardis.
Kiirusepiiranguid üldiselt teab, aga mitte igalpool. Mõnest asulast lubab külmalt 90-ga läbi kimada, mõnes kohas käseb 70-ne või 90-ne alas 50-ga sõita. Natuke häirivam on see, et viaduktidest ei paista ta midagi taipavat. Kui ekraani pingsalt ei vahi ja ise aru ei saa, kuhu ja millal pöörata, siis kamandab navi su otse viaduktile ja keset seda käseb tõsimeeli läbi piirete vasakule pöörata! Big Grin
Proovimata on kaardivahetus, mis peaks olema lihtne. Mälukaardile tuleks teoreetiliselt kopida kasvõi mitu kaardifaili lisaks ja siis peaks saama valida, millise järgi sõita.
Ringristmikuil juhatab enamasti õigesti, mitmendalt teelt maha sõita. Sõiduradade abi kahjuks ei paku. Navi ise peaks seda siiski toetama, lihtsalt kaasasolev kaart ei sisalda vastavat inffi.
Positiivne on see, et valesti sõites rehkendab marsruudi hetkega ringi ja pakub tagasipöördekohta või alternatiivset teekonda. Seega päris hätta ei jäta.
Proovisin Tallinnas ka jalakäija režiimi. Kõik toimis ok, ainuke jama oli parkidega. Pargiteedest ei teadnud navi midagi, tema jaoks oli see mets või soo, kust tema arust oli vaja otsemat teed pageda.
Kokkuvõtteks on asi kasutatav.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#33

Nii!
Tänu isand Basilio vihjele ühes teises teemas leidsin ka selle navide jutu üles Smile .
Tilgakesi on siinse lahtri viimasest postitusest palju ajamerre voolanud ja võib-olla tahab veel keegi kommida-kiita, et mille heaga oma autosõidu vaatevälja ahendada on suutnud.
Ise olen paadunud navikasutaja. Alustasin 2007. aastal ja tegelen sellega krooniliselt tänapäevalgi.
Tol aastal sai soetatud neid kopsikuid lausa kaks tükki. Ühe leidsin saksast ja teise ostsin vajamineva rahasumma olemasolul ja häda sunnil paar kuud hiljemTšehhimaalt, kui esimene selsamal reisil olles lolliks läks... 
Mõlemad olid TomTomid. Hullunu kandis numbrit 910, värskem aga One nimetust.
Tänaseks päevaks olen juba loomulikult mõlemast tehnilistel põhjustel loobunud. Mõlemil ilmnesid toitepistiku mehaanilised sisevead ja ei viitsinud neid peenikesi rajakesi üle jootma hakata. Lihtsam oli uus osta ja seda enam pooldasin toda otsust, kuna tehnika areneb välgukiirusel ning moraalsest vananemisest tingitud uuenduste probleemid pole minusuguse jaoks kuigi ahvatlevad. 
No nende aparaatidega sai enne reisidele siirdumist igasugust ooperit tehtud. Netist piraatkaarte otsitud, alla sikutatud ja copyright'i seadusi eirates (Elagu ACTA!) kuidagimoodi läbi ussim....i peale installitud. Töötasid! Smile Ja palju  raha jäi alles Big Grin.
Aga nagu öeldud - tinutuskolbi ei viitsinud kätte võtta ja tehnilised jamad jäidki lahendamata, lükkasin probleeme aina edasi... - kuniks tüdinesin.

Seega - 2013.aasta Andorra reisil krabasingi ligi uue abimehe.
"Toomikute" fänn, nagu olen, siis TomTom Live 1005 sai ära toodud. Maksis tol ajal küll üsna arvestatava summa (260.-€), aga kaasa sain kaks head asja, millest väga lugu pean. 
*Eluaegse kaardiuuendusteenuse
*HD LiveTraffic teenuse tasuta kasutamise võimaluse kolmeks aastaks.
Täna leiab taolist aparaati kasutamata peast hea otsimise korral 100-140+kopikatega eururubla eest. LiveTraffic on ajaliselt kindlasti lühem, kui kolm aastat. Arusaadav, et mudel ise ka  juba vananenud ja seetõttu hind maha käinud. Võib-olla oleks minulgi aeg uuema asja järgi vaadata... ?
Tegelikult vara veel. Kui lõppeb HD Trafficu tasuta kasutamise võimalus, võib olla siis, ehk aastake on veel jäänud...

Aparaadist siis niipalju, et kui on värske kaart sees, siis sellist kohta Euroopa maanteerägastikes ja linnatänavatel leida, kus hätta jääks, annab muidugi otsida. Metsaradadest ma muidugi ei räägi - nendel täpsemaks kulgemiseks on ikkagi teisemad riistad ja täpsed aerofotod, mis autonaviga ei ühildu. Sama kehtib nähtavasti ka teiste tuuleklaasile kinnituvate massinate kohta (Garminid, IGo-d, Navigonid ja muud...).
LiveTraffic töötab Euroopas ideaalselt ja lakkab töötamast kohe, kui Balti riikidesse siseneda. Venes on samuti sellega jama majas.
Pilt, mis siit lingilt avaneb, annab ehk aimu, kuidas see teenus töötab: 
https://mydrive.tomtom.com/en_ee/
Lühidalt - annab teada marsruudile jäävatest käimasolevatest teeremontidest ja lisaks jagab sulle teiste teiste TomTom'i kasutajate liikumiskiiruse hetkekogemusi.
Kõik põhineb muidugi globaalsel nuhkimisel, kuid reisil olles on sellest kõvasti kasu ka autojuhtidele. Nimelt, kui teel on mingi avarii või muidu ummik, siis annab sinu "toomik" sulle ühel hetkel ees ootavast takistusest teada ning pakub alternatiivset marsruuti. Kas nõustud, või sukeldud ummikusse kinni istuma, on juba sinu otsustada..
Veel midagi:
https://youtu.be/s7xKmOo8PUc

Käisin just nädala eest Murmanskis ja nagu tollele militaartsoonile (kus seda EU piiri läheduses pole, eksole... Toungue ) kohane, on seal kaardidki kohati puudulikud. Vene isoleerituse ja suletud info teema, mis muud.. Hakkama aga sai, "põllul sõitma" ei pidanud. Mõne aadressi paigutus jättis vaid soovida, a no keel suus, suu peas ja küsimise peale juhatasid kohalikud ülilahkesti õige maja kätte Smile.

Mida veel?
Häälsisestust pole proovinud. ei teagi, kas ja kuidas ta eesti keelele reageerib. Inglise keele hääldusega on mul nagu on, iseõppinu teema ja aktsent saadud sakslastelt-prantslastelt Big Grin .
Muusikat, pilte aparaati laadinud pole - milleks neid veel tarvis? Autos mängib tavaliselt mõni kohalik raadiojaam, mälupulgalt kuulan siis kui raadio levi nullis, Põhja-Norra näiteks on säärane kant. Samuti pole viitsinud katsetada HandsFree telefonikõnede featuuri, sest ei meeldi roolis telefoniga nii ehk naa lobiseda..
Kiiruskaamerad tulevad tasuta uuendustena kaasa. Neid saab ise ka kohe autos lisada, kui märkad, et on looduses olemas, aga kaardilt puuduvad. Järgmisel seadme arvutiga ühendamisel jagad soovi korral avastatud kaamerate asukohti ka teistele Wink või võtad teiste märgituid oma seadmesse.
Paar-kolm korda aastas pistan sõbrakese arvutile sappa, saan uued kaardid ja muud jutud automaatselt TomTomi programmi kaudu kätte. Seda rõõmu, mis vanade seadmetega (910 ja One) oli, et sai ise seadmes olevais kaustades arvuti kaudu ringi tuuseldada, koode muuta, piraatkaarte sisse laadida.., kahjuks uute mudelite puhul enam pole jäetud Sad .
Kaarte on mõistlik uuendada vähemalt iga kolme kuu tagant ehk siis neli korda aastas. Või kui seadet pikalt ei kasuta, siis enne eelseisvat reisi tuleks uuenduskuur kindlasti  läbi teha. Endal lihtsam reisida.

Kokkuvõttes - mulle TomTom meeldib, sest valdab puhast eesti keelt ja võõral maal üksinda ringi sõites on seda paganama hea kuulata Smile
Menüü on lihtne ja igati loogiline, koordinaate oskab ise teisendada, toksi sisse kas kraadides või kuidas-iganes - tema saab kõigega hakkama, närib läbi ja teis'poole nullmeridiaani naljalt ikka ei saada, kui oled osanud E ja W, S-i ja N-i vahel vahet teha.
Ja palju muud, ja palju muud...

Kõik esialgu Smile.
 Hääd reisuõnne!

   
Vasta
#34

Kunagi proovisin ökonoomitada ja ostsin prestigio... kah nagu toimis, juhatas teed ja mänrgis trummi ka kui vaja, aga seesammune toitepistik sai mitu korda vahetatud garantiis... Lõpuks läks kõige ebasobivamal ajal lolliks ja jooksis kinni, see viga tema maise tee ka lõpetas. 

Edasine on juba ajalugu, Tom-tom'i lainel juba pikemat aega ning võib rahule jääda, kõik jutt mida Janka just rääkis...  
Üks tom tom on sõiduautoga kulgemiseks, sai ostetud oma eelnevat viga meelest pidades kõige kallim mis letil oli... suur ekraan jne.. marki ei viitsi minna vaatama... Teine on vähe tummisem ekstra veokasõidu jaoks vastavate kaartide ja lisadega ... ja rahul. 

Tuli meelde et päris alguses sai ju sõidetud siiski IBM T ja X seeria arvutidega millel GPS antenn küljes ja mõni kaardirakendus peal... eestis regio jne ... Olid ikka ajad...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne