Isetehtud lumepuhurid

ahtos, on sul vahest mõni pildike..?
Viimased talved on paljusid viinud mõttele, kuidas lumekoristust kergendada. Ma veeretan mõtteid ikka siia ja sinnapoole, et millele ja millisele konstruktsioonile pidama jääda. Ei suuda ikka otsustada Smile. Mul praegu oma põka ehitus pooleli, tuleb enne see ära lõpetada kevadel, sellele tuleb miski kopp ette nagunii, vahest pole siis puhurit tarviski Smile. Aga mingisugune "peenem" abimees peaks siiski olema, millega väiksemad rajad sisse visata ja puhtad hoida, igale poole ei pääse ka ju põkaga, kuigi on väiksem, kui tavatraktor, on tal laiust 1.50 Smile.


Vasta

Siia on pilte millegipärast väga keeruline üles riputada.
Vasta
Lightning 

[Pilt: dsc029601.jpg]
Tegin proovi, et kas mul tuleb välja... see piltade sisestamine. Muide, see mu põka Smile.
Ossa, krt natuke suurevõitu, aga keerulist polegi nagu midagi Smile


Vasta

Tšeburaatori esimene tutvus lumega on tehtud! Valmis ta veel ei ole, nokitsemist jätkub kauemaks, aga põhimõtteliselt töötab!
Katsetada sai alles õhtul pimedas, nii et pilte pole. Küll jõuab.
Lühidalt õnnestumised:
Tigu ja viskelaba töötavad suurepäraselt. 5+ !
Hammasrihm püsib peal ja peab vastu raskele veole, kuigi ootasin vastupidist. Isegi vahele sattunud lumi ei tee midagi.
Ka alandatud pööretega(umbes 1:4) viskab lund isegi liiga kaugele, peab suunajaga tegelema.
Madalast, umbes 20cm, jäätunud vallist läks täiskäigul läbi nagu tank, kuigi võttis mootori köhima ja virutas korralikult kinnitamata suunaja koos lumega pealt minema. Smile
Altminekud:
Vajaliku jäikuse saavutamine osutus parajaks pähkliks, mis siiani lõpuni lahendamata.
Puhur sai tänu sunnitud materjalide valikule päratu raske. Siit ka jäikuseprobleemid. Tugevdamine suurendab omakorda kaalu jne. Nõiaring.
Samal põhjusel(materjalid) sai puhur motobloki jaoks liiga suur, mis oli ka enne selge. ATV jaoks oleks see aga tõeline maasikas!
Suunajale mõjuvad suuremad jõud kui arvasin. Mõned tõmbneedid tõmmati katki nagu tuletikud ja suunaja otsa ülemine serv läks irvakile. Polnud ka nali kui sealt mitukümmend kilo jäätunud lund korraga ja suure kiirusega läbi tuhises.
Liiga kõrge ja kumer suunaja kallutab suurema lumemassi läbiminekul puhurit vastassuunas. Nüüd saan aru, miks vabrikupuhuritel nii lühikesed nokad on. Jõuõlg on siin üllatavalt oluline.
Suunaja sai liiga jäme tehtud. Lumi liigub ainult ühte serva pidi. Ka täiskoormusel paistis pool avast kasutamata jääma. Mehed siin kaebasid, et sulaga lont umbes. Ma siis tegin toru nagu silokombainil! Big Grin
Liiga rasket ja kaugele etteulatuvat puhurit aitab tasakaalustada 32kg sangpomm MB tagaotsal. Piisab pikast 12mm poldist läbi lenksu kronsteini, et seda paigal hoida. Ühekäe-pilliks see puhurit veel ei tee, aga kordades kergem on majandada ja läbivus paraneb oluliselt. Üldse on suurel raskusel ka positiivseid külgi - väiksemast jäätunud vallist läheb hooga läbi. Suure ja raske teovõlli inerts aitab hetkelisest ülekoormusest jagu saada ilma mootorit välja suretamata. Täisavaga jäätunud valli muidugi ei võta, 5 heppa on 5 heppa! Vabanduseks võib öelda, et kus Tšeburaator vallist jagu ei saanud, seal oli raskusi ka raudlabidaga raiumisel! Põhimure oligi see, et puhuri korpuse serv ei läinud jäätunud lumest läbi. Tigu pures vähehaaval igasugust lund ja seda esialgu ilma hammasteta! Igal rihmarattal(kokku 4 tk) ja samuti teovõllil on 1 läbiv või 2 mitteläbivat 5mm tihvti ohutuseks. Proovisin ka ühe 5mm-ga. Täiskoormusel lõikab ära nagu keedetud makaroni. 2tk on paras.
Motoblokki sai ka pisut täiustatud. Raamitugevdused, paak kõrgemale tõstetud ja lenksult juhitav rihmapinguti käib minul põka küljes, mitte puhuril nagu originaalil. Point selles, et äkki tahan edaspidi ka muid vidinaid sinna külge riputada, siis on asi olemas.
Vaja oleks veel väiksemad rattad alla panna, liiga kiire on täisgaasiga. 10cm lund ajab ka täiega lennates, aga kui tuleb 50cm tuisulund, siis väga ei lenda enam!

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

Pildid ja videod koos eilsete "rasedusarmidega". Pole veel jõudnud midagi parandada ega edasi teha.
       
    Sellel pildil olev puuklots asendab esialgu reguleeritavat tuge. Sobivat keermelatti polnud käepärast ja pühapäeval lähemad poed kinni.
    Rihm on liiga lühike ja pingul, pidev vedu seega peal ja pinguti ei toimi s.t. seisma jätta ei saa.
    Sangpomm istub sinna nagu valatult, alumine polt on läbi sanga.
    Lenksul nähtav lüliti on väljasuretamiseks. Hea käe järgi. Pinguti link on originaali eeskujul tehtud vanast veetorust ja aukudega latijupist.
    Paagi tõstsin kõrgemale. Lisaks sellele, et bensiini korralikult peale ei tulnud, hakkasid paagi kinnitusklambrid kogu aeg ära libisema, keera nii kõvasti kinni kui tahad, ja paak tuli alatasa küljest ära. Viimane kord lendas paak üle parda, jäi vooliku külge pea alaspidi rippu ja kork muidugi lendas pealt. Kallis bensiin vastu garaaži põrandat. Hea et põlema ei läinud! Siis sai mõõt täis. Nüüd sai paksu kummi vahele topitud ja raudselt kinni väänatud! Originaalkinnituse ja silindripea vahele läks jupp karprauda, mis suurendas kõrgust umbes 10cm. Soovitan kõigile MB omanikele.
    Haakeraud on puhuri küljest eemaldatav, saab kasutada ntx saha vms kinnitamiseks.
       
Tšeburaator tühikäigul tiksumas: http://www.youtube.com/watch?v=25j-xTGRfoE
Väike eksperiment suure jäätunud lumekamakaga. http://www.youtube.com/watch?v=nGL9fH1mlmk

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

Tubli töö oled ära teinud. See lumepuhuri rihma pingutus motoploki külge panna on hea idee, lisab kindlasti ka turvalisust.
Vasta

(24-01-2011, 14:12 PM)martin59 Kirjutas:  Tubli töö oled ära teinud. See lumepuhuri rihma pingutus motoploki külge panna on hea idee, lisab kindlasti ka turvalisust.
Just. Kui puhuriga midagi juhtub, siis ei julge talle seiskamiseks läheneda vaid jooksed vastassuunas! Kui rihmapinguti lenksu pealt juhitav, jääb käte vabastamisel kõik seisma. Kui õige mõõduga rihma saan, peaks see just nii toimima hakkama.


Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

Lasin täna lisaks oma radadele ka majaesise kõnnitee puhtaks, mida muidu sahkamas käiakse. Sekka sattus vist ka jalgpallisuuruseid jääkamakaid. Tümakad käisid ikka korralikud, eks ma homme valges uuri, kas midagi kõveraks ka läks.
Toru ja puhuri korpuse ehitasin põhimõttel, et üleliigset ära lõigata jõuab alati. Eks siis paistab kui miski enam ei toimi. Toruga peab niikuinii midagi ette võtma. Vaja oleks vahel pöörata. Vastutuult puhurdamine on sama kui näoli lumes aeleda! Toru praegune versioon on kiiresti kokkuklopsitud, sest lund rookida oli vaja KOHE.
Puhuri külgedele on vaja teha kaitseplekid. Rihma on vaja lume eest kaitsta ja üksiti küljed siledaks muuta. Praegu on sügavas lumes külgedel hirmus takistus, sest seal asuvad vinklist tugevdusribid. Tünni ääris alumisel esiserval, mille ma tugevuse mõttes alles jätsin, surub kõva valliga kohtudes puhurit üles. Jäätunud lumega võitlev tigu aitab kaasa ja nii nad rebivad puhuri raskusest hoolimata nina üles. Hullem on kui sellist kõrget jäätunud valli ühe küljega proovida. Siis tõstab ühe külje kergesti üles, üks motobloki ratas tõuseb õhku ja teisest ei piisa enam edasiveoks, hakkab kaapima.
Aga see on kõik tehtav. Muidu paistab Tšeburaator isegi vanas umbses lumes vagu ajavat, kui edasiveo rihma libistada. Tubli loom! Lumerookimine on endise rügamisega võrreldes lust ja lillepidu. Kerget lund siledal platsil võib ajada ühe käega.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

Vaatasin valges üle. Kõik on ordnungis, midagi ei ole kõveraks läinud. Rasket sulalund puhub nagu vana mees. Maanteesaha aetud soolasegune tinaraske ollus, mis labidamehel õlga kipub nikastama, võttis ka põkal hinge täitsa kinni ja rihma vilistama. Aga ei hullu, tuleb tasemini lasta, mitte täislauluga. Sulalumi ei hakanud kusagile kinni.
Ainus pisut järele andnud asi on tihvtid. Logisevad pisut. Pole ka ime selle ekstreemse kohtlemise peale.
Hammasrihma viskas umbses lumes sumades ka lõpuks maha. Sulalumi ei lenda vahelt minema vaid koguneb ja jäätub. Aga ei hullu, ratta puhastamine ja rihma tagasipanek ei võta üle minuti. Kaitseplekid niikuinii plaanis.
Umbes tunniajase lumerookimise asemel oli hommikul maks. 20min puhurdamist, millest kolmandiku võttis põka kapriisitsemine. Aga need vead on kõrvaldatavad.
Puhuri korpus on alt nii libedaks hõõrutud, et sellega on juba kerge majandada. Alguses oli minek meeletult raske, käsitsi ei jõudnudki lükata. Plaanis on muidu plastiktallaga suusad alla panna kui aega saab. Siis peaks libisema nagu luik tiigiveel. Smile
Alumisse äärde tuleb mingi ääris välja nuputada. Praegu jätab 1-2cm lund maha. Väiksemast (kõnnitee) lumevallist kipub üle ronima. Tuleb mitu korda edasi-tagasi nühkida.
Ette vaja veel tuled panna. Pimedas ei näe läbi lumepilve mitte kottigi.
Kokkuvõtteks: Tahtsin teada, kas on võimalik vanarauast põlve otsas toimivat lumepuhurit valmis teha. Jah on, võin ma nüüd öelda! Tasub teha küll.
Mõnda asja oli küll hirmus vaev teha, kuna puudusid korralikud tööriistad. Ntx puurpingi asemel veneaegne drellpuur, treimiseks tuli sõbra abi kasutada. Keevitus on omatehtud õudus, kruustangid poollagunenud jne. Raha praktiliselt ei olnud(8 kuud töötu) Aga mis ma ikka virisen. Vähemalt on mul köetav garaaž maja sees, kus teha. Paljudel pole sellist luksust. Kõik puudujäägid korvasin entusiasmiga! Toungue
Rahakulu pole veel kokku löönud, aga pakun et mitte palju üle 70 euri. Lõikekettaid läks umbes 10tk, sellest pool teo detailide väljlõikamiseks. Üsna palju kulus värvi peale. Kasutasin aerosool-krunti. Valmis ostetud on ka pärisvärv, milleks saab oranž. Sellega läheb võõpamiseks siis kui õues parmud lendavad.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

Kena keik. Sellest põkast on nüüd küll viimane välja võetud. Cool
Ma imestan selle üle, et see hammasrihm seiksele valule vasta peab. Ta ju ette nähtud palju väiksemale koormusele. Aga ju siis on mootori tervise huvides see sõlm väga suure tugevusvaruga.
Vasta

(25-01-2011, 12:51 PM)motamees Kirjutas:  Kena keik. Sellest põkast on nüüd küll viimane välja võetud. Cool
Ma imestan selle üle, et see hammasrihm seiksele valule vasta peab. Ta ju ette nähtud palju väiksemale koormusele. Aga ju siis on mootori tervise huvides see sõlm väga suure tugevusvaruga.
Seda ma isegi ei jõua ära imestada. Rihm ju imeõhuke, mõni millimeeter paks! Lausa hirm tuli peale kui esimest korda näpu vahel hoidsin. Olin veendunud, et esimesel katsel läheb puruks ja tegin ka pingutuse juba kohe keti jaoks, mitte rullikuga nagu rihmale harilikult. Et kui midagi on, siis jäme kett peale ja kogu moos.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

Minu puhur ka varsti uuesti lahingus,uus reduktor valmis ja võllid sees, teha veel rootor suuremaks, värvida ja koostada ja siis lumi hoia altSmile.
Vasta

(25-01-2011, 12:14 PM)Basilio Kirjutas:  Kokkuvõtteks: Tahtsin teada, kas on võimalik vanarauast põlve otsas toimivat lumepuhurit valmis teha. Jah on, võin ma nüüd öelda! Tasub teha küll.
Mõnda asja oli küll hirmus vaev teha, kuna puudusid korralikud tööriistad. Ntx puurpingi asemel veneaegne drellpuur, treimiseks tuli sõbra abi kasutada. Keevitus on omatehtud õudus, kruustangid poollagunenud jne. Raha praktiliselt ei olnud(8 kuud töötu) Aga mis ma ikka virisen. Vähemalt on mul köetav garaaž maja sees, kus teha. Paljudel pole sellist luksust. Kõik puudujäägid korvasin entusiasmiga! Toungue
Rahakulu pole veel kokku löönud, aga pakun et mitte palju üle 70 euri.
Võrdluseks murutraktori ette paigaldatava analoogse seadeldise eest küsitakse ca 1600 Euri.
Tubli töö!
Vasta

Basilio, Priima! Nüüd on tee lahti, selline konstruktsioon funkab hästi, hea, kui saaksid mõne jupi kino masina täistööst ja torust tulevast lumepilvest teha Smile. Sama põhimõttega, kuid pisut väiksemat teen oma murutraktorile. Kahtlesin pikalt, mille juurde jääda, aga sa proovisid ära ja polegi enam muret. Mul tööriistu nats rohkem, kuid tööruum on kütteta ;(.


Vasta

Kui ksj Basilio viitsib siis võiks mõne video ka teha, tahaks näha kuidas riistapuu toimib Cool
Vasta

Eks ma püüa, praegu videot pole. Lumeajamised on olnud siiamaani pimedas ja üsna kiire on olnud. Vanasse umbsesse lumme veel asja pole, kuna rihma kaitseks plekk tegemata. Nii et kannatust!

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

Lisan siia mõned pildid lumepuhuri remondist,panen siia ühe pildi lingi, ülejäänud pilte peaks nägema juba nagist,(ma loodan) kui ei näe andke teada, ma panen siis kõik siia. Homme panen asja kokku ja katsetan.
[Pilt: 17571867da059a_t.jpg]
Vasta

Masin uuesti lahingus lume vastu, remondi käigus tehtud muudatused avaldasid uskumatut mõju. Etteveoteo kiiruse enam kui kahekordistamine ja varustamine selliste hammastega, mis teevad puhurist õudusfilmi kandidaadi muutsid masina sõna otseses mõttes snowkilleriks, teehöövli lükatud pea kuuvanune vall läks läbi puhuri ilma suurema vaevata (täisava ja gaas põhjas) enne olnuks see võimatu. Proovisin veel jääd läbi ajada (katuselt sula ajal alla aetud jää, mis oli kokku külmunud) vaikselt ja suurte pööretega läks läbiSmile. Veel asju, mida polnud plaanis läbi lasta 1 lauajupp u 15cm pikk- pilbasteks ja läbi, jäme oks- rihmad libisema, kogemata riivatud paekivimüür- natuke sädemeid ja murdunud kaitsepolt, veel sai proovitud maapinna tasandamist (plaanis see polnud), lume all olnud kõrged kohad lihvis ilusti siledaks ja määris sellega lume ära, ehk aitab see lumel päikese käes kiiremini suladaBig Grin. Lõpptulemusel ära põletatud 10 l bensiini, mootorist ämblikud välja lastud, masin elus ja käimisruumi rohkem, lisaks veel on traktoristil jälle kuhugi lund lükata, kuna vall läks üle kuuseheki põlluleSmile.
Vasta

Mul vaja maapinna plannerimist teha-äkki teed ka kevadel mõne haltuura otsa?
Vasta

Sellega saaks sõnnikut ka põllule lasta Smile, peenestab ära ja puistab laiali Big Grin


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne