Mootori puhastamine
#1

Tere!
Oskab keegi nõu anda ühes asjas? Nimelt on vaja K175(Jänestega jawa) mootor puhastada. Laagrid ja kõik on tal vägagi korralikud, mootor on lihtsalt sellise paksu mustusekihi all, et bensiiniga seda ei raatsi puhastada. Ja kuna ei taha mootori laiali kiskuda, siis tuli mõtesse, et saadaks pritsimisse, noh klaaskuul vms. Et laseks mootori väljaspoolt täiesti puhtaks teha. Aga siis tekkis küsimus, kas sellejaoks peab ikkagi mootori lahti võtma ja sisikonna eemaldama või saab ilma, et silinder peale, kõik augud ja värk kinni katta?
Vasta
#2

Nagu aru võib saada, on mootor õli ja mulla seguse katte all?

Alusta mootoripesu ainega. Klaaskuul on siiski mõeldud juba eelnevalt puhastatud pinnale uue kvaliteedi andmiseks. Kardetavasti ei võta keegi räpast detaili isegi pritsida.

Õige pesuaine kasutamise korral ei pea mootorit laiali võtma. Kui soovid aga saada "kui tehasest" välimust, siis lahtivõtmisest ei pääse.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#3

Võimalik, et mingi pesuaine aitab. "Tehasest tulnud" mootori välimust taga ei aja, peaasi, et ilusti puhtaks saab. Seal on ja igasugust õli ja liiva segu. Aga eks näha - proovin mootoripesuainet ja vaatab kui puhtaks saab.

Tänud vastuse eest!
Vasta
#4

Bensiin ja pintsel on päris tõusad vahendid. Sellise väikese mootori puhul ei kulu bensiini eriti palju.
Vasta
#5

Ma olen enne bensiiniga puhatanud, aga ei taha hästi uskuda, kas see võtab sellise pasakihi maha. Muidu benaga saab puhastada küll, diisliga ka. Aga lihtsalt tahtsin paremaid alternatiive leida.
Vasta
#6

Mootori pesu vahend ja survepesu.
Vasta
#7

Käisin korra garaazis - mingi pesuvahendi leidsin. Seal on öeldud, et pärast tuleb veega ära loputada, kui selle pesuvahendig kokku teed. Homme proovin vist ära. Panen silindri peale tagasi, katan augud kinni ja vaatan mis tast välja tuleb.
Vasta
#8

Mis klaaskuuli puutub, siis sebisin kunagi Vene foorumeid mööda, et "Jänkude" kohta infot leida ja sain kuulda, et Kavrossi moto originaalisd hõbedaga värvitud on, mitte puhas alumiinium.

loll on loll olla.
Vasta
#9

Selliste paagatanud asjade puhastamisel tuleb pintsliga naftat peale tõmmata,nii et leemendab. Teha seda vahetevahel. Rikkamad panevad terve mootori korraga likku. Siis puuoraga võib hiljem suurema sodi lahti kraapida.Hiljem survepesu.Kui sellest väheks jääb,võib korrata. Kõige odavam lugu. Jõudu!
Vasta
#10

Aga milline vahend oleks parim silindri ribide vahede puhastamiseks? Üldjuhul on seal korralik õli ja muu pasa kiht, mida pintsliga naljalt maha ei saa ja muu vahendiga ligi ei pääse. Ise olen enam-jaolt liivapritsiga ikkagi teinud, aga ehk kellelgi veel mõni nipp?

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#11

Kui nt. diisliga on suurem saast maas (või ka kruvikeeraja vmt asjaga "õgvendatud saastakihti"), siis on sobiv ka nitrolahusti. Enda viimased Jawa mootorid ja pidurtrumlid nii puhtkas teinud. Pihustiga lahustit peale ja pärast natukest seismist, survepesuriga. Sooja veega oleks asi ilmselt veelgi parem aga võtab ka külm vesi. Ise enam muudmoodi koduselt ei lahenda selliseid probleeme.
Vasta
#12

Survepesur on eriti keskkonnasõbralik aparaat. Kuigi tundub,et ringi sõitev ja õli tilkuva mootoriga auto, veel keskkonnasõbralikum!
Ribidevahelt olen ise puhastanud vana rauasaelehega (malmist sil.) ,kuid alumiiniumist silindril ikka puust asjaga. Muidu kraabib väga ära.
Vasta
#13

Ei hakanud uut teemat tegema - küsin siis kõik oma küsimused siin ära.
Kuidas siis võtta remontmõõtu. Vaja 175-se mootorile uus kolb osta, aga kuidas ma remontmõõdu võtan. Lihtsalt mõõdan supleriga üle ja kõik?
Tondi motos on müüa originaalmõõtu kolivd 62mm ja remont +0.25mm iga remontmõõduga. Ja kuidas silindri puurimisega on - kui mõõdud teada, kas siis lihtsalt lasen üle puurida ja kõik? Ja kas keegi teab, kuskohast 175-le uusi trosse saada. Voshodi omad võibolla sobivad, siduri oma peaks sobima, isegi vist esipiduri oma, aga akhtlen kas gaasitross sobib, kuna 175 gaasitross on küllaltki lühike ja läheb juhtraua seest läbi. Kui uusi trosse pole saada, kas neid tellimuse peale tehakse - ?
Vasta
#14

http://www.youtube.com/watch?v=EhMKFhbyQ...re=related

ei ole teab mis kallid ka

http://toolboom.com/en/Ultrasonic-Cleane...3godcVe1nw

kes tegeleb sellega pidevalt saab ka teenust pakkuda
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne