Minsk aastast 1968
#1

Pikkadel talveõhtutel oli vajadus midagi teha ja sai muretsetud esialgselt küll varuosadeks, kuid hetkel töökorda seadmiseks 1968 aasta Minsk. Kuna mudelite nimistu on suht segane, siis arvan, et tegu peaks olema M-105 või M-106 mudeliga. Kuna mootor oli masina soetamishetkel algosadeks, siis koostamisel tekkis suur vajadus manuali või tehniliste jooniste järgi. Viimast pole siiani olnud aga suuteline leidma. Sellest ka targematele mõned küsimused.

1. Väntvõlli laagrite ja simmerlingide asetus väntvõlli kaelal? Eriti huvitaks süüte poolne osa. Siduri poolse osa panin doonor-mootoril olnu järgi. Kuid see asetus ei pruugi samuti õige olla.
2. Süüte poolsed väntvõlli laagri pesasse jooksvad kanalid? Kas süütepoolsel laagril peab nende kanalite kaudu hiljem õli sisse kallama nö. silmini täis?
3. Käiguvahetusvõllide erinevused 4-käigulistel mootoritel? Kuna mul 68 aasta mootor koostamisel ja vajalikud varuosad võetud 69 aasta mootorilt, millel käiguvahetusvõlli nuutidega ots on jämedam, kui 68 aasta mudelil. Mootorisse sobiks ideaalselt, kuid pole sellele mõõdule käiguvahetuslinki.


Piltidega on kitsas praegu. Lähiajal üritan viisakad pildid teha ja siia teemasse linkida. Lisaks kõigele sellele on hetkel masinal puudu originaalist gaarirutska koos trossiga, süütepoolne mootorikaas, sidurilink originaal, kett, nimetatud käiguvahetusvõll, üks tagumine amortisaator (originaal on katki) ja kolvisõrme puks. Sellest ka üleskutse: kellel on pakkuda mulle vajalike varuosi, siis PM teade. Vastu on pakkuda võrride, mopeedide ja minski varuosi. Eelistaks küll raha vastu vahetamist, kuid kindlasti vajadusel saame ka muidu hakkama.
Eelmise omaniku tehtud piltide link on siin: http://picasaweb.google.com/110264244850...jektMinsk#
Vasta
#2

Sellest on aastaid möödas, kui sellist Minsk M-105 ja selle mootorit sai näpitud. Aga kas mitte ei käi laager kõige vändapoole ja siis käib kolme kruviga kinnituv kaan (mille sees on simmerling). Sellele kaanele tuleb ka kindlasti papitihend alla teha. Süütepoolsest juttu aga veelkord, aastaid on mööda läinud juba viimasest "näppimisest". Kui piltidel on sama ratas, siis ütlen, et ketikaitsme süsteem on ka puudu küljest.
Vasta
#3

Ketikaitse on kogu oma pikkuses olemas.
Vasta
#4

Teema värskendus.

Eile sai nimetatud masin tule torusse. Käivitub ilusti, kuid suretamine keeruline. Nimelt süütelukust voolu katkestamine ei toimi. Võib võtme rahulikult eest võtta ja masin töötab edasi. '
Masinale oleks vaja leida õige gaasirutska, tagapiduri ja pedaali vaheline majandus.


Ammu lubatud pildid kah. http://album.ee/album/284625/50260519
Vasta
#5

Mõni aasta mõõdas ja tekkis huvi masina vastu. Nimelt plaan tehniline osa ja raami puudujäägid kõrvaldada. Kas jalatugede toru peaks olema sirge sellel raamil?

[Pilt: orig_27675745_e36w.jpg]

[Pilt: orig_27675763_XGxD.jpg]

Kahjuks ei õnnestunud eelminekord mootori remont. Immitseb kergelt õli karter oli alt kergelt õline. Mis kehvasti, see uuesti Wink
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne