CWS tsikkel K-245 EW Kaitseväes
#1

Sain lgp. ksf! Manic ´u käest veidi andmeid EW Kaitseväes, täpsemalt Auto - tanki rügemendis 1938 olnud tsiklite kohta. Kuna Wehrmachti foorumis on teema KV tsiklite kohta, siis sai sinna kirjutatud, kirjutan siia ka, kirjutan igale poole Rolleyes
Oli seal siis kirjas, tsikkel CWS, ostetud Poolamaalt 07.02.1935, number K-245. CWS on küllaltki salapärane mark, aga kui öelda Sokol, siis tuleb ilmselt mõnelegi tuttav ette. Mõtlesin, et mis mudel see võis olla...1933 hakati tootma 995 ccm mootoriga M111 CWS mudelit, kangesti Harley-Davidsoni nägu. Algselt väidetavalt ainult armeele ja politseile, aastast 1936 aga juba ka tsiviilelanikonnale . 1935 ilmus müügile mudel Sokol 600RT, kas inglise BSA või AJS ainetel (erinevad väited). Selle baasil ka armee jaoks nii soolo- kui ka korvirattaid , mudel M211. Poola lehe andmeil aga ilmus 600 ccm variant 1935 aasta teises pooles, seega pidi Kaitseväel ikkagi olema "suur sokol". Vb osteti neid tookord ka rohkem kui see ATR oma.
Üks selline on näitekspraegu Usbekis ühel huvilisel, kuidas see sinna sattus, ei tea. Ei tea ka palju neid üldse toodeti ja alles võib olla. Ühe , ilmselt 600-se ära ratsitud jäänust müüdi millalgi, vist jäi Eestisse (ei seisa kõik meeles aga äkki läks Pärnusse).
[Pilt: sokol_1000_1.jpg]
Pilt ka M111 -st.
Vasta
#2

Millalgi RT125 koopiate jälgi ajades lugesin ka nende suurte CWS-ide kohta. Meelde on jäänud see et neid rattaid toodeti ka poolamaal valdavas osas jõustruktuuride tarbeks ning seda spetsiifikat arvestades (enamus inimestest hoiab püstolit paremas käes) oli "gaasirutška" viidud vasemale poolele.

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#3

Kohalikus kontekstis räägiti sellest masinast kui "Sookollist". Big Grin

Herr Vanakaru oskab ehk Eestis olnud eksemplarist lähemalt rääkida, aga kuuldu põhjal oli see vähemalt osalt osava kohaliku meistrimehe visioon.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#4

[Pilt: index.php?app=core&module=attach&section..._id=646716]

See siis üks Usbekis olev 1000 ccm Sokol. Omanik soovis H-D-d ja oli üsna pettunud, kui lõpuks selgus mis ta tegelikult oli soetanud. Lgp. vanamoto guru Aleksei Popov arvas selle peale, et see apparaat on palju huvitavam kui mõni banaalne H-D.

Lgp. Vanakaru võiks muidugi nii mõndagi huvitavat rääkida, aga ega ta ei kippu eriti lobisema, esinemisvajaduse all ta ei kannata.

Vasta
#5

1984.aastal pakkus klubikaaslane Karl Rinaldo müüa mootorratast Sokol, mille ostis kollektsionäär Hindrek Kukk. 1985.aastal toimus Tartus klubi Unic Lõunapiirkonna esimehe Harri Hermansoni eestvedamisel mootorratta 100-nda juubeli puhul üle Eestiline tsiklinäitus, kus oli ka Sokol RT M211 ehk "Sookoll" vaatamiseks välja pandud. Motikas oli päris originaalne. Mingi probleem oli spidomeetriga ja kummidetailidega. Peale näitust üritasime Sookolli käivitada. Need 20sek popsatusi ja mahedat, sügavat kolli mörinat, mis peale tunniajalist trikitamist otsustas "Sookoll" meile kinkida on unustamatud. Umbes 1988-1990.a. varastati Pikaverest, kus meil oli vanas meiereis vanatehnika hoidmise ruumid: Sokol, Viktoria (200cc, 2takti, vabriku värvis), 1100cc H-Davidson, H-Davidson WLA 42, JMB (kolmerattane auto) rattad ja hulganisti vanu tsiklimootoreid. Neid oli hiljem näha Soomes müügis. Selline lugu "Sookollist" ja teistest kollidestEestis.
Vasta
#6

Ma ise ei kannata ka esinemis vajaduse all sm. kass aga küsimus kas see ei läinud meie sõbra kapsaaeda,meil on mees kes sellega tegeleb ja on tal ka sõber isegi (moderaator) Peaks polites kroonikaga rääkima?
Vasta
#7

Tänan Märti postituse eest ja loodan, et ta ka edaspidi vahel oma teadmisi ja lugusid ennemuistsest ajast lugemiseks välja paneb!

See Pikaverest kadunud Sokol oli siis 600 ccm, mõni aeg tagasi Kohila kandist edasimüüdud ja äraratsitud Sokol (kui segi ei aja) ka. Aga 1000 ccm Sokolist vist Eestis jälgi pole?

Varastamise asi - ilmselt ka selle Pikavere juhtumi kohta oli/on kahjukannatanutel mingi versioon ja potensiaalne süüdlane olemas, selge see, et keegi teadja ja selle teema huviline pidi mängus olema. Meil firmas on ka nii, et väljast varastavad võõrad, seest omad .
Vasta
#8

SM.kass arvesta sellega nüüd kubi otsega Viljandi piirkopnd õlmab ka Järvamaad enneütled elista meile me oleme nagu kesk - vöi mingi muu eragond me ütleme mida rääkida tohid(NALI.NALI) Agaikkagi kuulud nüüd vilandi meie mulkide seltskonda vali oma sönu muidu ssad PEKSA Viöljandimaal
Vasta
#9

(14-01-2011, 13:00 PM)Armex Kirjutas:  SM.kass arvesta sellega nüüd kubi otsega Viljandi piirkopnd õlmab ka Järvamaad enneütled elista meile me oleme nagu kesk - vöi mingi muu eragond me ütleme mida rääkida tohid(NALI.NALI) Agaikkagi kuulud nüüd vilandi meie mulkide seltskonda vali oma sönu muidu ssad PEKSA Viöljandimaal

Nali jah! Smile Aga Sa oled nüüd küll valesti aru saanud või pole lihtsalt kursis, Viljandi käib edaspidi Järvamaa alla (Keskregioon), keskus on Türi ja ära muretse, küll me mulkidest ka inimesed teeme, ilmselt kerge see küll ei saa olema.



Ksf! Armexile üks Sokol RT M211 pilt ka
[Pilt: sokol2lr.jpg]
Kas see Hindreku Sokol oli sellist tegu ja nägu?
Vasta
#10

Mina olen näinud Eestis ka suurt Sokolit. See oli aastal 1989 Tallinnas Heiki Biltse aias. Tsikkel oli mittekomplektne. Kindlalt mäletan, et puudus esihark, rattaid polnud kah vist, jne. Hinnaks küsiti vist 500.-FIM, mis oli tolle aja kohta väga suur summa. Minust jäi ta ostmata. Mäletan, et ta seisis seal oma pool aastat, ennem kui leidis kellegi välismaalasest ostja. Eks asjaosalised teavad täpsemini.

Kurtna Mootorrattamuuseum; külalistemaja,saun www.teearu.ee
Mootorite plokikaante remont; alumiiniumi keevitus, töötlemine. tel.5087150, Urmas Teearu.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne