Hüdrosüsteem lakkas t-40 töötamast
#1

Tere,
Veel eile töötas hüdrosüsteem nii nagu pidi, Aga täna ei tule enam piiksugi. Liiguta kange niipalju kui tahad, midagi ei liigu. Rooli võimendab ka kohati jõnksutades. Õli tase hüdropaagis on normis. Õlipump on korralikult taga. Kui gaas põhja panna siis, tagaaisad 15 sekundiga (ilma koormuseta) tõusevad üles. Kun kopp mis ees on ei liigu absoluutselt. Mis võis juhtuda?
Vasta
#2

Pump saba andnud,mõõda pumbast väljuv surve ära.
Vasta
#3

T-40 peal üksainus pump, millel püsivvooluklapp annab kõigepealt osa õli roolivõimu ja ülejäägist hüdrosüsteemi. Kui rool töötab, siis pump elus. Uuri jagajal klappi, vast mõni kummipuru selle ummistanud. Pumbahäda tuleb pikkamööda, kui ta just lõhki pole.
Vasta
#4

Mul mõni nädal tagasi 10 kraadise külmaga samuti T-40 hüdraga häda. Toimis ca tund aega korralikult, seejärel seisis kohapeal 15 minutit ja siis enam tera ülesse ei tõstnud. Liigutasin nii pumba väljalülitamise hooba kui jagaja kange, kuid ei midagi. Samuti sai võtmesabaga nii pump kui jagaja üle koputatud, kuid samuti tulemusteta. Lõpuks ei viitsinud enam viga otsida ja otsustasin tera maas parkimiskohale minna. Kui kohale jõudsin, siis mõtlesin et proovin korra veel... ja toimis kõik taas nagu peab. Rohkem sellist viga pole esinenud ja seetõttu pole seni ka süsteemi õlivahetust ja pumba klappide puhastamist ette võtnud.
Pumba kustumine peaks ikkagi pikkamööda tulema, juhul kui just võll puruks pole.
Vasta
#5

(13-01-2011, 21:13 PM)pen.skar Kirjutas:  T-40 peal üksainus pump, millel püsivvooluklapp annab kõigepealt osa õli roolivõimu ja ülejäägist hüdrosüsteemi. Kui rool töötab, siis pump elus. Uuri jagajal klappi, vast mõni kummipuru selle ummistanud. Pumbahäda tuleb pikkamööda, kui ta just lõhki pole.
Millist klappi? kust?

Vasta
#6

Vanemast postitusest: rippsüsteem ei tõsta korralikult- võta jagajast hoobade kõrvalt välja möödavooluklapp(järjekorras: ovaalne kahe poldiga kinnitatud plaadike, selle all topsik, millesse saab veidi kaldu M10 poldi keerata ja välja tõmmata, siis pikk vedru. Pärisklapi saab pikema poldi abil välja õngitseda) ja kontrolli kas tolle avades ei istu kinni mõni hulkuv kummitükk. Kuna klapp maas, siis vaata ka selle koonilist tööpinda. Kui sellele nähtav ringsoon kulunud, lase treipingis peene viiliga siledaks ja kõik tagasi- annab vahel üllatava tulemuse. Kõigepealt aja muidugi veel korra käima- võiobolla mõtles järgi ja pole häda enam midagi. S.o külm, paks õli lükkas ise prügi minema...
Vasta
#7

T- 40 el on pumba juures üks jagaja ,kust läheb üks toru roolivõimendajasse ja teine kabiinis olevasse jagajasse. Pmst on selle pumba juures oleva jagaja tööpõhimõte selline ,et seal sees on vedruga kolb ja kolvi sees on auk. Kui mootori tööle paned ,siis madalatel pööretel on tootlikus väike ja suurem osa õlist jookseb roolivõimendajasse läbi selle pisikese ava mis kolvis on. Kui nüüd pöördeid anda ,siis tootlikus suureneb ja õlisurve peaks selle kolvi paigast ära liigutama ning õli hakkab minema ka kabiinis oleva jagaja poole. Teoreetliselt peaks õli jooksma vabalt läbi kabiinis olevast jagajast ,kui kõik hoovad on neutraalis. Samal ajal peaks siis roolivõimendi hästi töötama. Kas see rool jõnksutab koguaeg või ainult siis ,kui mõni silinder tööle panna?
Vasta
#8

(14-01-2011, 14:10 PM)Laurimetall Kirjutas:  T- 40 el on pumba juures üks jagaja ,kust läheb üks toru roolivõimendajasse ja teine kabiinis olevasse jagajasse. Pmst on selle pumba juures oleva jagaja tööpõhimõte selline ,et seal sees on vedruga kolb ja kolvi sees on auk. Kui mootori tööle paned ,siis madalatel pööretel on tootlikus väike ja suurem osa õlist jookseb roolivõimendajasse läbi selle pisikese ava mis kolvis on. Kui nüüd pöördeid anda ,siis tootlikus suureneb ja õlisurve peaks selle kolvi paigast ära liigutama ning õli hakkab minema ka kabiinis oleva jagaja poole. Teoreetliselt peaks õli jooksma vabalt läbi kabiinis olevast jagajast ,kui kõik hoovad on neutraalis. Samal ajal peaks siis roolivõimendi hästi töötama. Kas see rool jõnksutab koguaeg või ainult siis ,kui mõni silinder tööle panna?
Rooli jõnksutamine tekkis nüüd kui, jagaja kange liikutadesmidagi ei toimu, ka siis kui jagaja kangid on neutraal asendis, siis oli traktoriga raskusi sõita. Keerab kergelt jõnksu ja siis ei keera ja jälle mingi nõks kergelt ja jälle kõik.
Võtsin täna siis armatuuri lahti ja leidsingi selle kahe poldiga kaane. Keerasin poldid lahti ja kaas kerkis ise üles vedru survel. Siis tuli nähtavale mingi klapp, kus oli auk sees ja millel oli kummirõngas ümber. Järgenes vedru. Ja siis kruvikeerajaga tirisin selle arvatavasti õige klapi välja. Tuli ilma igasuguse takistuseta. Vaatasin ja puhastasin kompressoriga ära. Mingit sodi ega midagi ei leidnud. Kas selle klapi all jagaja sees asub veel midagi? Ei näinud sest oli õli täis. Panin klapi tagasi pesasse, mingit takistust ei paistnud olema, liikus vabalt. Kõik kokku tagasi ja traktor käima. Lasin siis minuti soojeneda, hakkasin kange liigutama, aga ikka midagi ei liikunud, jamasin veel nende kangidega tükk aega ja siis järku hakkas toimima. Läksin siis lund vedama ja ei jõudnudki kaugele, kui jälle süsteem lakkas töötamast. Ajasin traktori uuesti kuurialla tagasi.
Kas nüüd homme hakkan uuesti lahutama?

Vasta
#9

Tegid kõik õieti, edasi on vaid selle koonilise klapi tööpind. No peab siis midagi lolli ja lihtsat olema. Vaata pumba imipoole-paagi vaheline torujupp üle. Seal nende vahel on üks kummilõdvik. Mul on olnud paar juhust, kus sisemine kummikiht on osaliselt lahti tulnud ja suleb töötades õli pealetuleku. Või lutsib selle lõdviku külgedelt nii kokku, et õli peaaegu läbi ei pääse. (Uuelt on imipoole lõdvikutel küll spiraalvedru taoline sees). Veel on T-40`l selline kuulidega pumbalülitus, mis kannatab ka mootori töötades sisse-välja lükata. Viimaks on selle kuulidega muhvi tööleping otsa saamas? PS Kõik vene jagajad T-150-ni on väga ühesugused, v.a. Mtz 80 ja edasi(positsiooniregulaatori pärast neil üks kaldkanal jagajas puurimata)
Vasta
#10

Mul 80 oli paar nädalat tagasi sama jama.kuid milline on 40 jagaja klapp kahjuks ei tea peast!
Võtsin endal alguses kah selle ovaalse kaane vedru jne maha.Kuid 10 minti ja sama jama ,ei tõsta.
Kuid siis läksin lihtsa,at vastupanu teed.vasakul pool on suurte torude stutsid,või kuida seda nimetada.Kruvisin siis 1 maha (homme päeval võin täpsustada) ja sealt alt on kohe sügavuses näha klapp.Ja kruvkaga liigutades sain klapi käima ja siiani töötab kenasti!)Ehk sulgi õnnestub.Ma võin siia lisada homme fotod,Mul garaazis 1 pump seisab laua peal.Ehk saad abi!
Vasta
#11

(14-01-2011, 23:18 PM)Roland Kirjutas:  Mul 80 oli paar nädalat tagasi sama jama.kuid milline on 40 jagaja klapp kahjuks ei tea peast!
Võtsin endal alguses kah selle ovaalse kaane vedru jne maha.Kuid 10 minti ja sama jama ,ei tõsta.
Kuid siis läksin lihtsa,at vastupanu teed.vasakul pool on suurte torude stutsid,või kuida seda nimetada.Kruvisin siis 1 maha (homme päeval võin täpsustada) ja sealt alt on kohe sügavuses näha klapp.Ja kruvkaga liigutades sain klapi käima ja siiani töötab kenasti!)Ehk sulgi õnnestub.Ma võin siia lisada homme fotod,Mul garaazis 1 pump seisab laua peal.Ehk saad abi!

Hea oleks fotosid vaadata
Vasta
#12

Kuule vaata kas on samane asi!Ehk saad asjale abi.Võtsin selle kolvi süsteemi kah välja selline see on.Ja kui traktoril selle välja tõmbasin siis tuli õli miski 100 gr vaid nii,et polnud probleemi! Eks siis edu katsetamisel!Parimat!
Ja niinimetatud tagumine nagu kõik õpetasid....ei aidanud essugi!!!


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               
Vasta
#13

Kaller, enne Suurt Lammutamist välista paagis olev fekaal (või praeguse ilma kontekstis, jääkork imipoolel). Ehk vaata, kas pumpa õli ikka peale jookseb?

Edasi uuri, kas pumbast õli välja ka tuleb.

Kui roolivõimendus töötab nõksudes, siis esimese asjana turgatab mulle pähe küll pumba tootlikkuse perioodilisus, mille kõige lihtsam ja totram põhjus on jääkork või mõni muu takistus paagi imiava ees. Olen ise vahetanud ühel russil jagaja enne, kui pumba vahetusel selgus, et õli pumpa mitte ei voola, vaid nõriseb. Tõsi, põhjuseks oli paagis loksunud töökinnas, mis oli end imiavasse parkinud. Natuke nirises läbi, kuid mitte piisavalt. Ka siis töötas süsteem nõksude kaupa...

Kui surveklapp kord liigub, ei tohiks see põhjstada küdrosüsteemi toimimatust. Leke põhjsutab jaksitust küll, kuid aisu peaks tõstma ka päris tugeva kraega klapp...
Vasta
#14

Kas õnnestus miskit???
Vasta
#15

(15-01-2011, 16:38 PM)Roland Kirjutas:  Kas õnnestus miskit???
Mul on sama jagaja, ma ei pidanud seda küljepealset stutsi ära võtma, sain ülevalt klapi kätte.
Tänud muidugi piltide eest. Järelikult rohkem klappe seal pole.
Praegu on ilmad külmad, pole mõtet midagi uurima puurima hakata.
Endal tekkis ka kahtlus ,et äkki on jäätükk hoopis hüdropaagis ees.
Mida vähem neid torusid lahti kiskuda seda parem. Nad ei taha pärast enam pidama jäädaSad

Vasta
#16

Kuumaõhu puhur heaks abiliseks,soendab käsi,voolikuid ja mida iganes vajaja sulatab ka jää ära ja seda kõike ohutult.
Vasta
#17

Oled juba veale jälile jõudnud?
Vasta
#18

Täna oli sula ilm. Lund oli vaja vedama hakata. Proovisin siis mida traktor teeb. Ennäe-imet hüdrojagaja toimis nii nagu enne. Ei tõrkunud kordagi. Aga nüüd ilmnes uus jama.
Tegin tratoriga juba üle 2 tunni tööd ja järsku rool ei keeranud enam kummalegi poole. Proovisin kohe hüdrokange, kõik toimis. Jätsin traktori seisu. Arvasin ,et roolivõimendi hüdrovoolik läks puruks(korra juba niimoodi juhtunud, pärast oli terve mootor õliga üle valatud) Õnneks kõik torud terved. Panin siis uuesti käima ja jõuga rooli väänama. Kohapeal seistes ei saanud üldse ikka keerata. Sõites hakkas pisut toimima, aga raskelt. Paremale poole võimendab päris hästi (kuid mitte nii nagul algselt) Aga vasakule poole keerates tuleb jõudu kasutada ja ka sõites ei ole kergem.
Töö sain ikka tehtud, aga mure on ikkagi mis siis nüüd juhtus, matsupealt. Tõstsin ka kunniga esirattad maasta lahti. Täpselt sama mingit vahet pole kas on maas või õhus, ei võimenda. Käsitsi liigutasin rattaid ka, näha oli et käänteljed kinni ei ole. Kas nüüd võis juhtuda, et mingi sodi mis oli enne hüdrojagajaklapi vahel, sattus nüüd roolivõimu sisse?
Vasta
#19

Proovi hoida üht jagaja kangi mingis tööasendis ja samal ajal keera rooli. Kui nüüd r.võimendi toimib, on viga Laurimetalli kirjeldatud klapis- see kas jääb kinni või vedru katki. Võimendi- no palvetagem et see elus...
Vasta
#20

(05-02-2011, 00:04 AM)pen.skar Kirjutas:  Proovi hoida üht jagaja kangi mingis tööasendis ja samal ajal keera rooli. Kui nüüd r.võimendi toimib, on viga Laurimetalli kirjeldatud klapis- see kas jääb kinni või vedru katki. Võimendi- no palvetagem et see elus...
Jah kui koormusega (tõstan lund), siis keerab rool küll kergemini kui kangid neutraal asendis on. Aga ikkagi mitte vabalt nagu enne ühe sõrme liigutusegaSad
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne