(26-01-2011, 18:28 PM)Ishijupp Kirjutas: Särtsataks siis veel pisut õli tulle
Just-just
Teoorias on kõik õige, mis puudutav väsimust, sõidoskust, valitud rehve jne aga õnneks-kahjuks toimub liiklus hoopis teiste põhimõtete alusel. Ja sellega PEAB arvestama. Kõik mis pole keelatud on lubatud ja kõik mis keelatud, PEAB saama ka tõestada.
Tõestada ei saa: väsimust, ebakindlust, kehva rehvi, talveks ebasobilikku autot jne, jne. Isegi seda ei saa tõestada, mis on "normaalne või optimaalne", sest 90 km/h on MAKSIMALNE lubatud kiirus, mitte kohustuslik, soovitatav, keskmine, optimaalne vms. Kas 80 on siis juba põhjendamatult aeglane sõit, oskamatus, väsimuse tunnus vms?
Jäädes siis ka liinibusside juurde: kas graafik on tähtsam, kui ohutus? Muuseas, paljudes maades on politseil SEADUSLIK õigus öelda, kui keegi sõidab oludele mittevastava kiirusega või kaasliiklejate suhtes lugupidamatult. Ja isegi kohtus ei vaidlusta seda, see otsus on lõplik. See eeldab muidugi eetilisust, mida meie riigis postimiilitsatelt nõuda ei saa aga põhimõtteliselt on see õige. Need, kes peavad võimalike tagajärgedega tegelema teavad siiski paremini, millest rasked avariid väga tihti tingitud on. See on preventiivne tegevus kuid nõuab seadusesilmalt vähe rohkem, kui vaid ühte furaška tehtud ajukääru...
Moodsad kaugjuhitavad muutmärgid piisava tihedusega oleks lahendus, mida siis vastavalt oludele "reguleeritakse". See, kui "ässast" pereisa ARVAB enda olevat "sõidujumala", autos kogu pere ja pakiruumis koer takkaotsa, ning lajatab oma tojoota, rahvaauto vms tuliuue tööandja või liisingu "käkerdisega" paduvihmas, mustal jääl, tuisus vms oludes kõigist mööda ikka 92 km/h (oleks nagu legaalne, kuigi on sunnitud ju ka kolonnile vahele kiiluma?), siis tegelikult tuleb selline imekiiresti rajalt maha võtta ja mõneks ajaks bussiliiklejaks teha. On jube tuttav vaatepilt talviselt (Tartu) maanteelt??? Kui kristalselt aus olla, siis on tohutu palju päevi aastas, kus oleks õige maksimumkiirust korraks piirata, et jääks suured jamad olemata. Ja loodusseaduste (eriti nende, mis puudutavad massi, haardeteguri ja kiiruse mõju mistahes teepikkusele aga ka tõenäosusteooria võimalike juhtumite ning nende tagajärgede raskusastme kohta) "kehtivus" suureneb nende ilmadega kordades ka uusimate turvaliste mitmeveoliste elektroonikarikaste ja parimate võimalike rehvidega autode suhtes.