Magnetiseerimine ehk magneti taastamine.
#1

Tervitus kõigile!

Nüüd on vist jõudnud kätte viimane tagumine aeg,kunas hakata koguma andmeid,juhtnööre,mälestusi ja kõike muud seoses magnetiseerimisega. Kuna on märgata ,et on läinud lahti vaikselt maamootorite ehk statsionaarmootorite taastamine ja neil on paljudel peal kõikvõimalikes variantides magneetosid ja need enamasti aja jooksul ära väsinud. Kuidas taastada magneti endine olukord,see on selline küsimus,mis vajab tähelepanu ja uurimist. Kahjuks meil enamasti puuduvad vastavad oskused ja ka mehed,kes asja tundsid,on juba manalas. Võibolla veel ei ole hilja ja keegi oskab asjast rääkida ja ka seda tööd teha.
Kuna mul ka endal on kümmekond sellist mootorit ja mõned vajaksid rohkemat tähelepanu,otsustasin antud teema tõstatada. Enne kui hakkan ise siin jahuma asjast ,millest eriti ei tea,laseks rääkida nendel,kes asja tunnevad. Nii et palun kõigil,kes omavad kogemusi ja oskusi,laske aga tulla.
Teemasse võiks panna ka pilte magneetodest(kõikvõimalikest) ja nende ajamitest. Tänud.
Vasta
#2

Eelmisel kevadel käisin Brno vanatehnika laadal. Seal üks mees teenusena otse laadaplatsil teostas magnetiseerimist. Terve laud oli tehnikat täis! Kuuldavasti pidi ta seda teenust seal alati osutama. Ma ei tea, mismoodi see tehnika toimib, aga vähemalt on koht, kus on võimalik abi saada.
Vasta
#3

(31-01-2011, 21:52 PM)sass Kirjutas:  Eelmisel kevadel käisin Brno vanatehnika laadal. Seal üks mees teenusena otse laadaplatsil teostas magnetiseerimist. Terve laud oli tehnikat täis! Kuuldavasti pidi ta seda teenust seal alati osutama. Ma ei tea, mismoodi see tehnika toimib, aga vähemalt on koht, kus on võimalik abi saada.

Ma kardan seda,et meie seas liigub ringi mingi vennike,kes vaikselt habemesse itsitab,kuuldes et teda taga otsitakse..... ja kes saab sama asjaga kenasti hakkama.Wink

Vasta
#4

Viljandi TET-s oli seade, mille abil sai " Moskva " päramootosist MOOTOR tehtud ja " Le Grimpeuri" magneetole särts sisse laaditud.See seade kujutas endast elektromagnetit, millega taastamist vajavat turgutati.

Tervitab Veteran.
Vasta
#5

well, ma ei jaga sellest asjast ööd ega mütsi. a pisuke kogemus ikka. nimelt kunagi ammusel n ajal sai leiba teenitud elektrikilpide tegemisega ja meil praktiseeriti kruvikeerajate magnetiseerimist ja demagnetiseerimist vastavalt vajadusele. töölaua serva külge oli pandud mingi o kujuline pool. kui selle august (kui pool pinge all oli) ühte pidi kruvika läbi ajasid siis võttis magneti sisse ja püsis täitsa kenasti ja kui teisipidi läbi ajasid siis läks vägi välja. kas selle teadmisega midagi magneetode juures ka pihta hakata on, seda ei mõista kosta kahjuks.
Vasta
#6

(01-02-2011, 10:28 AM)diesel Kirjutas:  well, ma ei jaga sellest asjast ööd ega mütsi. a pisuke kogemus ikka. nimelt kunagi ammusel n ajal sai leiba teenitud elektrikilpide tegemisega ja meil praktiseeriti kruvikeerajate magnetiseerimist ja demagnetiseerimist vastavalt vajadusele. töölaua serva külge oli pandud mingi o kujuline pool. kui selle august (kui pool pinge all oli) ühte pidi kruvika läbi ajasid siis võttis magneti sisse ja püsis täitsa kenasti ja kui teisipidi läbi ajasid siis läks vägi välja. kas selle teadmisega midagi magneetode juures ka pihta hakata on, seda ei mõista kosta kahjuks.

Soe,soe. Juba liigub asi sinnapoole...Nii tehaksegi.
Vasta
#7

Magnetiseerimises ei ole mingit kunsti, tähtis on , et magnet saaks õige suurusega (st magnetvälja tugevus oleks paraja suurusega). Viljandi meestest näit. T. T. on väitnud, et on kokku puutunud asjaga, isa olla tal mihkel olnud sellel alal.
Vasta
#8

Tere, olen asjaga tegelenud nimelt vanade mootorrataste süüted ei ole enam oma ülesannete kõrgusel, magnetid on väsinud. Ise olen kasutanud süütesüsteemi enda mähist, läbi mille tühjendan suure kondensaatorite patarei korduvalt,(6 V generaatoril 4X 82000 mikrofaradit patarei u 10 korda ja laen 50 voldini, rohkem mähis ei talu) magnetrootor peab olema sees ja kindlasti õiges asendis (polaarsus). Kui mähiseid pole täisring peab rootorit vahepeal pöörama jälgides polaarsust, muidu on pärastSad. Oma Delta mopeedi tegin sellega 12 voldiseks, toidab väga hästi H4 pirni (12V-55/60W), enne 6V- 15/15W. Kahe poolusega magneteid (magneetod) saab teha SUURE elektromagnetiga, kuna oma mähis on liiga "lahja".
Vasta
#9

Sain ühe lp.foorumlase käest lugemiseks ühe targa raamatu. AUTODE JA TRAKTORITE ELEKTRISEADMED . autor V.N. Možajev ,välja antud Eesti riiklik kirjastud Tallinn 1957 a. Seda kiiresti sirvides leidsin nii magnetismi ja elektromagnetismi kohta käivat materjali. Samuti kõike muud kasulikku. Kohe ei oska miskit täpsemalt kirjutada. Vaja süveneda.
Nii et soovitan soojalt seda raamatut ka teistele huvilistele. Kahjuks on selle raamatu trükiarv ainult 7000. Tea palju neid alles on,igasse perre ikka vast ei jagu.....
Vasta
#10

Väheke OT, aga ma olen tööriistapoes kohanud sellist magnetiseerijat just nimelt eespool kirjeldatud kruvikeerajate magnetiseerimiseks. Toimima peaks see nii samuti, et ühtepidi saab kruvikeerajale magneti väe sisse anda, teistpidi jälle ära võtta. Väga põhjalikult ei uurinud tookord, kuna oli vaja teistlaadi tööriista osta. Hinda ka kahjuks ei mäleta, aga selline väike punakas "aparaat" oli.
Vasta
#11

MAGNETY Libor Urbanek
Zesileni magnetu všech druhu a typu. Po dohode i drobome opravy a previjeni.
magnety@centrum,cz
602 430 524
____________________________
eelnev jutt on Tšehhi keeles, ega ma aru ei saa, mida kirjutasin. Aga kui sellele aadressile kirjutada või telefonile helistada ( Tšehhi suunakoodiga) siis saab abi kõikides magnetiseerimist puudutavates küsimustes. Põhiline suhtluskeel on tšehhi, saksa keel ka kuidagi vist kõlbab.
Vasta
#12

Põhiline vastus on umbes midagi sellist - nema problema! (eesti keeles - probleemi - ei!) Väga tuttav formuleering lääne-slaavi hõimudega suhtlemisel! Vahel lisandub sellele fraasile vihje, et tule kolme nädala pärast uuesti... ja siis öeldakse, et ... nema problema, tule.... Smile
Vasta
#13

(06-03-2011, 23:02 PM)kass Kirjutas:  Põhiline vastus on umbes midagi sellist - nema problema! (eesti keeles - probleemi - ei!) Väga tuttav formuleering lääne-slaavi hõimudega suhtlemisel! Vahel lisandub sellele fraasile vihje, et tule kolme nädala pärast uuesti... ja siis öeldakse, et ... nema problema, tule.... Smile
See mees saab tõesti selle tööga hakkama. Ise nägin Chotusice laadal paar päeva tagasi. Spetsiaalsed aparaadid erinevate toimingute jaoks. Laadal otse vaatajate silme all tegutses. Demonstreeris mõõtmistulemusi enne ja pärast magnetiseerimisprotsessi. Huvilisi oli, mitte just palju , aga tegijat teati ja usaldati.

Vasta
#14

Ega seal mingit "raketiteadust" ei ole, pühas füüsika ja piisavalt kogemust. Ning tulemus on garanteeritud! hea, et selliseid teenusepakkujaid on!
Vasta
#15

Kas on mingeid uudiseid sellel alal?
Mul üks magneeto on nõrgaks jäänud ja vajaks ergutamist. Lisasin külgedele neodüümmagnetid ja sai natuke parem. Paar aastat tagasi keegi andis head nõu, et magneetot tuleb treipingiga ringi ajada ja siis magnetid ise justkui pidid taastuma. Pool tundi kruttimist ei muutnud igatahes mitte midagi. Kontaktid sellel ajal käisid muidugi kinni-lahti, äkki oleks pidanud nendega midagi ette võtma - lahti või kinni ühendama näiteks.... Tõlkisin seda rootsi lehekülge, antud juhul ei ole sellest kasu, mul magnetid teistsugused. Tšehhi tegelane ka enam telefonile ei vasta. Äkki teeks selle magnetiseerimis-masina ise kodus valmis, kui keegi õpetaks ....

1952. aastal ilmunud D. Vardja ja E. Vannas´e raamatus "Noor elektrik" on lk. 24 (...25)
§ 8. Magneetimisaparaat ja selle valmistamine. - kas kellelgi on seda raamatut?
Vasta
#16

Minu mälu väidab, et kui rauatüki ümber olevas mähises hoida alalisvoolu, siis raud magnetiseerub, vahelduvvooluga demagnetiseerub. Lapsepõlves naela ümber keritud ja patareiga ühendatud traat igatahes mingi ajaga tekitas naelale tõstevõime. Tõsisemalt asjaga kunagi tegelenud ei ole, palun näkku mitte lüüa!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#17

Tere,

Kas praeguseks on leitud Eestis magnetismi-võimelisi isikuid või kontakte, mida siin saaks jagada ? 

R
Vasta
#18

Kruvikeeraja magneetimiseks piisab temaga koputamisest vastu näiteks valjuhääldi magnetit.
Selleks, et magneti tugevust vähendada, tuleb teda kukkuda lasta või tugevasti lüüa. Ilmselt selliste perioodiliste mootori survetaktist tekkinud löökide mõjul need magnetid aja jooksul nõrgenevad. Kas aeg ise nõrgendab magnetit - ei usu.
Kuidas taastada? Pole kogemust aga see rootsi leht seal üleval on väga üksikasjaliku seletusega ja pildid ise ütlevad 95% ära. Taastatav magnet peab saama hetkelise ülitugeva magnetimpulsi, N poolus ühes suunas ja S poolus teises suunas. Sama lühikes nagu kruvika otsaga vastu valjuka magnetit. Kruvikale mõjub just see pidurdamise momendil tekkiv G ehk ülekoormus.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#19

Mina magnetiseerin ja demagnetiseerin kruvikaid tableti kujulise neodüüm magnetiga.  Ainult põhja või lõuna poole pealt üle tõmmata kruvikas siis magnetiseerub, ning kui magnetit serviti hoida(  mõlemad poolused vastu kruvikat) ja tõmmata siis kaob magneetilisus ära.

Magneetosid taastatakse võimsa elektromagnetiga. Vajalik aparaat koosneb rauast, juhtmest ja vooluallikast.
Vasta
#20

No just - kedagi, kellel on olemas vajalik seade, mis koosneb juhtmest , rauast , ja vooluallikast ja kes oskab sellega ka õigesti ringi käia - viid ta juurde nõrgenenud magneti ja tagasi saad ennistatud  väljaga magneti, sealjuures suunad ja polaarsused on samuti seal, kus vaja...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne