Volga ja 53 mootor
#1

algus on kuskile ära kadunud, aga jutt on volgale gaz53 mootori panekust

see plaan on olnud mingi ~3 aastat mul mõttes. aga raha ja muud materjalid... mingi kuu tagasi pidin ühe volga ära ostma. mingi tonn oli hinnaks.

ütleme nii, et mul on praeguse masinaga piisavalt probleeme (vahel on mõte, et paneks raisa põlema). kui midagi reaalset tulema hakkab siis alles kevadel. mul oli isegi tehtud mõned joonised ja väikesed arvutused, aga CIH :mad: tuli ja võttis.

volga mootor ja teised sellel põhinevad on tegelikult gaz53 mootorist pool. R4+R4=V8

Vasta
#2

On jah, Gaz 53 mootor sarnane Volgaga (kolvid, rõngad jne). Ise ka ajuti mõtlen midagi sellist aretama hakata. Võimalik, et saab teoks, aga sellisel juhul läheb aega (igasugu muud tegemist kõvasti). Praegu peilin mõttes mootori valikut. Sleeper kuluks ära küll. Huvitav on see, et korras stock 53 mootor annab ilusti umbes 5000 p/min. siis hakkavad klapid hilinema ja ei jaksa hingata. Tõenäoliselt annab üht/teist juurde leida võimsusele. Mida käigukastiks arvad, mõni lääne 5-speed?, automaat? :o
Vasta
#3

See kuradima KGB jms. olid omal ajal ikka kavalad küll - GAZ 23 nimetati eraldi mudeliks, et lihtrahvas mingeid ümberehitusi 21st endale ei teeks.(Muuseas olen kuulnud, et ka 24-le pandi vahel V8 vahele, jälitusautodeks). Samuti oli Tðaika omamine eraisikul keelatud. Huvitav kas nad põdesid erakätes olevaid kiireid autosid? Nüüd tänapäeval ei ole ka kerevahetused lubatud - Eesti juba EUst lolliks läinud. Sad
Vasta
#4

ARK ei suhtu küll väga hästi sellesse, et Volgale 53 mootor peale panna aga mootor istub iseenesest peale väga hästi.
Vasta
#5

ARK suhtub kõigesse Brüsseli pedantsusega ja Eesti loogikaga. Aga see selleks. Eks ka ministrid on selles valdkonnas olnud järjepidevalt \"üliandekad\" ning igasugu nõmedusi produtseerinud. Et Gorilla neid hammustaks!

Olaf: kas oled mõnda 53 mootoriga Volgat lähedalt näinud, ise ehitanud?

Kuidas mootoripadjad/kinnitus istub?
Ma ise pole jõudnud võrrelda/mööta.

EDIT: üldiselt on 53 mootor ikka kogult üsna pirakas (mitte, et ta 24 -le vahele ei peaks mahtuma).Smile

Börsis muidu keegi müütas 53 mootoriga 21-te tükk aega.

Tean, et uhiuus 53 mootor maksab suurusjärgus 25K EEK.
Vasta
#6

Just 53 mootoriga volgat otse pole näinud
aga 24 millel oli tzaika mootor õnnestus mul kunagi ammu kül näha kapoti alt.
Ma olen võrdlend ja uurind siin 53 ja tzaika mootori suurusi ja kaalusid. Üldiselt on mõlemad enam-vähem ühes kaalus.
Vasta
#7

See V8 24 peaks isegi alles olema millest rääkisin ja ma hakkan seda otsima. krt. mu vanaisa oleks selle äärepealt endale saanud aga omanik müüs teisele. krt. lubas selle minu vanale.
Vasta
#8

Tsitaat:Originally posted by Olaf
Just 53 mootoriga volgat otse pole näinud
aga 24 millel oli tzaika mootor õnnestus mul kunagi ammu kül näha kapoti alt.
Ma olen võrdlend ja uurind siin 53 ja tzaika mootori suurusi ja kaalusid. Üldiselt on mõlemad enam-vähem ühes kaalus.

24 - 10 versioon GAZ 14 mootoriga nimetatakse 24 - 34

Ilmselt ka on vanemaid versioone tavalisest 24 Volgast.

Tsitaat:Originally posted by Olaf
ARK ei suhtu küll väga hästi sellesse, et Volgale 53 mootor peale panna aga mootor istub iseenesest peale väga hästi.

Ole hea ja räägi: kas oled ise ka asja uurinud??? Smile
Vasta
#9

Ise ARK-s asja uurind pole ajan asju enamasti \"ümbernurga\" .Nii kapitaalselt pole asja just muutma hakanud, ma rohkem orig. masina värki ümber ehitanud.
Vasta
#10

Olen natuke nüüd uurinud asja, kui ikka 53 mootor peale panna (või mistahes suur ja tugev mootor), tuleb ikka vist kere teisele põhjale tõsta:

Nagu need M5 Volgad jne.

Tuleb osta enam-vähem Volga möötudega üle katusekäinud auto (no igatahes soovitavalt odav) ja siis sillad koos põhjaga lahti lõigata. Siis Volga kere peale ja kogu lugu. Võimalik mootorivalik sõltub sellest, mille \"doonorpõhja kasutada\".

Kui on ikka väga igav, võib selle lükke ära ka teha.

Korra käis mõte läbi, et võiksin oma doonoauto kere ära kasutada ja siis rahulikult nokitsedes asja kokku panna.
Ennem muidugi ARKist läbi minnes ja asja klaarimas Wink
Vasta
#11

Üks tehasemodifikatsioon 3102 kerele on forseeritud 53 mootoriga, NB mitte Tðaika mootorist pole jutt Smile

Püüan selle modifikatsiooni kuskile välja ka panna, kui leian. Sellisest oli ka Za Ruljom - ajakirjas ka juttu. Nii, et 53 mootor mahub ka kenasti vahele, ainult kõrgema surveastme jm. oli. Töömahuks nagu ikka, 4250 cm3 ehk stock 53 mootori maht ja V8.
Vasta
#12

Tsitaat:Originally posted by nasa13
Olen natuke nüüd uurinud asja, kui ikka 53 mootor peale panna (või mistahes suur ja tugev mootor), tuleb ikka vist kere teisele põhjale tõsta:

Nagu need M5 Volgad jne.

Tuleb osta enam-vähem Volga möötudega üle katusekäinud auto (no igatahes soovitavalt odav) ja siis sillad koos põhjaga lahti lõigata. Siis Volga kere peale ja kogu lugu. Võimalik mootorivalik sõltub sellest, mille \"doonorpõhja kasutada\".

Kui on ikka väga igav, võib selle lükke ära ka teha.

Korra käis mõte läbi, et võiksin oma doonoauto kere ära kasutada ja siis rahulikult nokitsedes asja kokku panna.
Ennem muidugi ARKist läbi minnes ja asja klaarimas Wink

Nagu ma aru saan, käib jutt siin 24-st, eks? See vist kandekerega.
Aga 21 on raami peal? (ausalt ei tea ja pole siiamaani erilist huvi ka tundnud, aga arvan millegipärast Smile). Oleks V8 vaheletoppimine tunduvalt kergem.
Ja aru ma ei saa- tunduvalt ratsionaalsem oleks ju mingit jänkimootorit kasutada. sbc näiteks- töökindel, osi laialt saada ja ilma igasugu forssimisetagi kärtsum kui 53. Ei saa arvele? 90% olen kindel, et ark saadaks ka vene v8ga kuu peale, seega tuleks nagunii ülevaatusi ostmas käia+ muu kaasnev.
Mu jutu iva selles, et kui juba hakata v8 liini ajama, et maksa selle õnnetu vene tehnika külge enam klammerduda.
Smile
Vasta
#13

Nii 21 kui 24 ja 3102 on suht. väikse raamiga, mis on kere külge keevitatud tehases.

EDIT: on poolraamid, mis kandevkere külge tehases keevitatud.

Kui minna nõ. illegaalsele V8 setup variandile, siis muidugi võtaks mingi asjaliku usa V8. Smile
Vasta
#14

\"illegaalne variant\" on jah see sõnaühend, mida silmas pean.Wink
Vasta
#15

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: nasa13
ARK suhtub kõigesse Brüsseli pedantsusega ja Eesti loogikaga. Aga see selleks. Eks ka ministrid on selles valdkonnas olnud järjepidevalt \"üliandekad\" ning igasugu nõmedusi produtseerinud. Et Gorilla neid hammustaks!

Olaf: kas oled mõnda 53 mootoriga Volgat lähedalt näinud, ise ehitanud?

Kuidas mootoripadjad/kinnitus istub?
Ma ise pole jõudnud võrrelda/mööta.

EDIT: üldiselt on 53 mootor ikka kogult üsna pirakas (mitte, et ta 24 -le vahele ei peaks mahtuma).Smile

Börsis muidu keegi müütas 53 mootoriga 21-te tükk aega.

Tean, et uhiuus 53 mootor maksab suurusjärgus 25K EEK.

Osta kuskilt vana tuletõrje 53.(Riisiperes müüdi 15a seisnud ja sõitnud 8000km.
3500eeku ja saime sõitvana endale.Asfaldil tõmbas nagu loom.

Vasta
#16

....siis võiks juba 5-käimane manuaal ka peal olla,otseläbijooks,Weberid,jneCool
Vasta
#17

kusagil netis oli/on üks volga (21/24 ei mäleta enam ) V8 peale pandud tðaika või 53 ja roolikardaan oli ilgelt keeruline ümber mootori
kas see oli ka ZR ei tea kuna arvutil kõvaketas kõrbes Sad
Vasta
#18

Aastat 10 tagasi ühel esimestest romurallides tallina lauluväljakul esines üks gaz 24 volga mootoriga (sama ralli, kus oli ka dudajevile kuulunud gaz 21). Õhupuhasti ei mahtunud kapoti alla ära ja kapotile oli tehtud kõrgendus peale. kumm suitses sellel masinal kogu aeg ja mäletamistmööda oli esimese kolme sees kõik volgad (antud isend kaasa aratud)

Pulmasõidud vana Volgaga, saunabussi ja RAF "Kutsikas" rent - www.suhtesepp.com
Vasta
#19

Olen näinud gaz 24 V8 mootoriga. Oli kunagine KGB-laste auto. Kui ma seda nägin oli saaremaa valvekoondise (miilits) ülema autoks. Mootoripatjade ja muu täpsema kohta ei oska midagi õelda. Kapotialune oli igaljuhul hirmus täis. Lisaks oli pagasniku pandud mingi tohutu suur malmikamakas. See oli poltidega tagaseina küljes. Ilmselt oli tugevuse huvides kasutatud stangekinnitus kohti. Juhi jutu järgi oli see tagasilla tugevamaks mahasurumiseks. Muidu polevat võimalik seda jõudu asfaldile panna.
Mis puutub 53 mootori vastupidavusse siis on see väga hea. Volga mootorid sõidsid juba taksode peal 300 000 maha. See oma suure kubatuuri tõttu Volga peal vastupidavamgi. Olen ise 53-ga pika lanti sõitnud ja mootor pidas küll kenasti vastu. Sai veetud tavaliselt 10 tonni kaupa. Sõiduauto peal pole ju peale paari inimese midagi vedada.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne