10. Talveralli järelkaja

Kõige rohkem karistuspunkte saadakse vist ikka jah lisakatsetelt. Järgmise aasta kontekstis võiks tegelikult väike arutelu tekkida, et kas mitte kahandada lisakatsete osakaalu lõpptulemuse selgitamisel, sest juhendi kohaselt oleks justkui tegu lihtsalt kerge vahepalaga, aga lõppkokkuvõttes otsustab väga palju ikkagi kiirus libedal rajal, kus mõni natuke väärtuslikuma või südamelähedasema masinaga mees ei julge peale läbi kulgemise suurt midagi teha. Pakuks välja näiteks lisakatsete aegade kokku liitmist ja siis kogutulemuse põhjal ühekordsete karistuspunktide jagamist.
Vasta

Meil oli tähtis osavõtt muus nagu savi. Aga hing jääb kripeldama ikkagi nende lisakatsetega. Kuna meil kiivreid ei olnud siis nagu ei trüginudki ja jätsime vahele nüüd siis tuleb välja et oli kiiver või ei sõita sai ikkagi. Et siis järgmine talv võiks selle asja konkreetsemaks ajada ehk siis kas on kohustuslik või vabatahtlik.

einoBig Grin
Vasta

Kiiruskatsete teemaga täiesti nõus, küsimus pole isegi julgemises, vaid võrreldakse ju täiesti erinevaid ja eriajastu masinaid. Pigem peaks just "Uunikute Talverallil" uunikumid eelistatud olema.
Tegelikult mulle meeldis see idee rohkem, mis eelmise aasata Talveralli lõpus korra välja käidi, et sisse viiakse erinevad vanusegrupid. Ei tea mis sellest ideest saanud on.

Minu tehnika: pildid
Vasta

Minu meelest on senine punktiarvestus täiest aksepteeritav ja ma ei näe, et lisakatsete tulemused oleksid üldjärjestuse kujunemisel liialt domineerivad. Kõige alus on ju 100% ÕIGE ristsõna. Sellel aasta tulemusi vaadates oli ju võimalik tõusta esi kolmikusse 100% õige ristsõnaga ja seda isegi siis kui oleks kõik lisakatsed viimasena lõpetanud.

Meie naisekipaaz ei püüagi lisakatsetega meestega rinda pista vaid kogu rõhk on ristsõnal. Katseid võtame alati rahulikult, et auto terveks jääks ning piluetti ei teeks, sest siis läheb palju aega kaduma Smile Lisakatsetelt karistuspunkte ikka saime, aga mingist "hullu panekust ja autoga riskimisest" siin juttu ei olnud. Tean, et oleks saanud ka paremad tulemused kui autol oleksid olnud toimivad pidurid, sest ainult kaasipedaaliga rallit ei sõida Big Grin (ja kässarit ka polnud)

Nt-ks Suve Tähesõidul saavad esimesed 10 kohta 0-10 karistuspunkti ning edasi juba kõik võrdselt 10, mis teeb lisakatsed jälle teistpidi igavaks. Pigem on see demonstratiivset laadi ilusõit, kus mõne punkti pärast ennast ja oma rauast sõpra katkestada pole tõesti mõtekas. Aga üritused ongi erinevad.

Have FUN!



GAZ 24; VAZ 2103; ZAZ 965; Iš
Vasta

(06-03-2011, 10:51 AM)hundu615 Kirjutas:  Sama siin,sõitsime kõik peale 2katse ilusti aega,ristsõna jäi küll mõne sõnaga poolikuks,kuid lõpptulemuseks olla sellisel kohal (kus on need poisid kes tõesti tulid autoga juba mitmendale rallile ja lihtsalt nautisid seda melu mitte ei ajand aega ja võidusõittu taga)teeb mõtlikuks,et kuidas ikka neid karistus punkte ja asju aetakse.
Aga siiski ei pane see mind järgmine aasta talveralli ajal kodus istumaSmile

Iga aasta üks ja sama jutt: Poolik ristsõna lendab kohe kõrvale!
Juhend rõhutab, et tegu on klubilise meeleoluka koosviibimisega, kuhu on kaasatud liiklemine jõuvankritel ning ristsõna lahendamine.

Info Aktuaalsest Kaamerast 2010 aasta rallilt.

http://uudised.err.ee/?06195081



Vasta

Nonii, oleme saanud ää valitud etc.
Ja ka "mööda päid ja jalgu" minu poolt... ikka mulle omaselt kõva kaikaga ja otse üle turjaBig Grin Kuid asi on selles, et korraks mul täitsa ainuisiklikult enam ei olnud "FUN". 12 korda aega/kellaaega + 378 ruudukest turistidel KORDA 79 turismi meieni tagasi jõudnud Ajakaarti pluss lisaks juurde 16 aega/kellaaega korda 19 meieni jõudnud sportlaste Ajakaarti "hunnikuna" ei ole üldse FUN, vaid hull matemaatika ja raske töö. Vabandan, kes ennast puudutatuna tundsid aga mis teha! Tuleb olla lihtsalt tugev.

Tegelikult on mitu "valulist" probleemi igati õigustatult üles tõstetud ja enim neist kerkis esile kaks-kolm viimast aastat "lõbusa vahepala" küsimus ehk lisakatsed. Nagu kõik tähele panid, siis lõin esimest korda see aasta asja Juhendi põhiselt ka laiali: kolm klassi ja igaühele eraldi pingerida. Kuid kuna ikkagi on ka kergjõuvankreid "liiga palju", on lisakatse osakaal lõpptulemuses liigselt oluline. Kuid see ei ole eesmärk.
Eesmärk on kõigepealt VANAL tehnikal REGULAARSUS ja ajast ette mitte sõitmine vaid võimalik absoluutne täpsus. Seega kui 2012 ralli tuleb, tuleb ka radikaalsem jõuvankrite üksteisest eraldamine vanuse ja füüsiliste omaduste poolelt. 10. Talveralli sai "eraldatud" tõsisemad spordimehed, 11. kord tuleb veel kogu "kaadrid" tükeldada. Kuigi mistahes kujulises formaadis jääb turistidele eelduseks "just for FUN" ja mitte MINGIL JUHUL tõsimeelne punkti/koha peale sõitmine, on aususe huvides vaja midagi muuta.

Minul isiklikult on natuke liiga valus võrrelda punast Muhku ja W126 Mersut hetkel samas klassis. Seega juba täna võite eeldada, et 2012 läheb kordi radikaalsemaks teineteistest eristamiseks ning et Võitja au saab osaks vaid reaalselt VANAL tehnikal, mis vastab selle mudli sünnipärasele ja vanuselisele "homologeeringule", sõitvale tiimile.
Ma toon välja täiesti omavoliliselt kolm masinat, mida siiani kehtinud "kord" on diskrimineerinud ja seda päris julmalt: Margus Usin ja Tema Muhk, Janek Lindau ja Tema Saab 96 (alustame rehvisaagaga!) ning ainus "musta numbriga" masin Indrek Sirgi roolimisel.

Seega kõik, kelle auto aastaarv on 1980 ja uuem olete täna juba "joone all" ehk "turistide turistid.". Siis täiesti eraldi on mõiste "4 WD" ja ka seal on täielik autentsus rehvideni (ehk mõõduni) välja. M+S aga mitte ulmeline "balloon".
KOGU 10.Talveralli jõuvankrite nimekirjast on NELI automudelit, mida või mille ülilähedast isendit ma kas pole omanud või pikemalt kasutanud: Mini, 53´Caddy, VW Typ1 BUS ja KrAZ! Põhimõtteliselt kõik muud autod on minu kasutuses olnud "autopargist" ühel või teisel moel läbi käinud ja ma oman suhteliselt selget ettekujutust nende võimekusest ning tegelikust originaalsusest. Ja kindlasti sellest lähtuvalt, ning jällegi ka "targemate" ehk arenenud Euroopa automaailma kogemusi kasutades, tuleb teha 2012 julm rappimine.

Kõik muu võiks jääda ikkagi samaks ehk Talveralli ei tohi olla "äriline" ettevõtmine vaid puhas hobi Teie ja ka iseenda lõbuks ning pidu peab kestma hommikuni. Ahjah, kedagi ei saa sundida aga Võita saab AINULT kohal olles. Loteriil ei saa võita, kui piletit ei osta... mõtteis oleme me kõik ammu Viking Lotoga puuduolevad miljond kättegi saanud.
Loomulikult jääb ka Ristsõna, kuid juba käib ka töö elektroonilise/kosmose kaudu käiva aja mõõtmise ja tegeliku raja läbimise kontrolli süsteemi võimaluse tekitamiseks. Kui 10. Talveralli esimene füüsiline "joon" ehk peale mõttetööd (mõtlema hakkasime septembris) esimest korda rada sõidetud sai 7.november 2010 ja viimane "komakoht" Tulemustesse 5.märts 2011 ehk 4 kuud reaalset Talveralli rütmis elamist, siis "juhul kui"... võib 11.Talveralli tegemine venida vähe pikemaks.

Aga pikemalt ja 10.Talverallit kokkuvõtvalt edaspidi.

Vasta

Igal juhul suurimad tänusõnad korraldajaile. Ei kujuta tegelikult ettegi seda entusiasmi, mis sellise vaeva ette võtmist tagant kannustab.
Aga kuna juba suu lahti tegin, siis viimati käisin talverallil 2009. aastal, ja sel korral oli kas legend keerulisem või rada raskem, aga igal juhul oli päris lõpust startides ikka võimalus ka rajal väga paljusid muid ekipaaže kohata. Sel aastal sõitsime aga suures osas täielikus üksinduses, ja kogu raja peale nägime vaid paari käe sõrmedel üles loetavaid masinaid.
Samas 2009. aastal oleks ka rajal üksi olemise korvanud täielikult lõunapaus, kus kõigil oli parajalt aega, ja koos kohe lõunamaja taga oleva lisakatsega oli võimalus kõiki osavõtjaid lähemalt näha ja ka katsuda. Sel aastal jõudsime aga lõunale nii, et suurem osa eelmisi oli juba lahkunud, ja kui meie 45 minutit täis tiksus, olime jälle täiesti üksi.
Saan küll aru, et kogu manshafti ühel ajal toitlustamine oleks utoopia, aga võiks ka edaspidi kaaluda peale lõunapeatust kuidagi esimeste ekipaažide kinnipidamist, nii et ka viimased saaks kiire söömise korral üldisest melust osa võtta. Esimestega loomulikult sama lugu, kuna ka nemad viimaseid ilmselt ei näinud.
Ei tea kuidas see täpselt teostatav võiks olla, aga lihtsalt jagan mõtteid, ilma igasuguse õela kriitikata, sest tegelikult oli rada mõnus ka omaette kulgemiseks.
Vasta

(06-03-2011, 16:24 PM)einota Kirjutas:  Meil oli tähtis osavõtt muus nagu savi. Aga hing jääb kripeldama ikkagi nende lisakatsetega. Kuna meil kiivreid ei olnud siis nagu ei trüginudki ja jätsime vahele nüüd siis tuleb välja et oli kiiver või ei sõita sai ikkagi. Et siis järgmine talv võiks selle asja konkreetsemaks ajada ehk siis kas on kohustuslik või vabatahtlik.

einoBig Grin

Eraldi Einole: Hangoveri "keiss" ehk päris puruks Saab lisakatsel näitas ära, et mistahes autospordiga natukenegi sarnaneval tegevusel, kus mingil suletud lõigul mõõdetakse absoluutaega, on lihtsalt korralik kiiver PARATAMATU. Selge, et me ei taha olla "pahad" (ja siiani just-for-fun-üritusel kedagi keelata liskatsel sõitmast) ega naturaalseid "funnijaid" diskrimineerida aga kui midagigi juhtub, näidatakse lõpuks kelle peale näpuga: "Lible tegi, Lible tegi..."? Me niigi mängime hea tava piiril ja EALi närvidel ning liiga palju seda teha lihtsalt ei saa. 21.sajand ja vana tehnika ei võrdu kahjuks enam "maailma tippralli 1965".
"Käperdad" avalikul teel LE järgi sõites ära - Teie mure. Teete seda lisakatsel - võib saada minu mureks. Sest mina tõesti ju ei tea, mida võtavad ette Teie sugulased, kui Te ennast kogemata lisakatsel "kasti sõidate". Kasvõi kerge koksatus polsterdamata uksepiidaga oimukohta ja võibki olla kõik...

Muuseas, Sina käitusid absoluutselt täiskasvanulikult ja ei hakanud oma kaasreisijate tervisega asjatult riskima. Mini pole ju ohutuselt ka Volvo või Saab, S-Mersust rääkimata... Aga Sind või Kaarel Simsoni tiimi (ainsad, kes vist sõitsid kogu aeg kiivritega, sport2 klassi muidugi) on vähemus, enamusele tuleb sedasorti suhteliselt elementaarseid ohutusnõudeid "meelde tuletada". Kuid nii paha on olla "paha", sest pole ju mõisapeale üritus, just for fun.
Vasta

Tiim #69 sooviks avaliku teabe nõude alusel tuvastada, et mismoodi see "LK-1 Tapa" 03:58,4 aeg võimalik saab olla? Raja peal vallides hullamas ei käinud, kogu ring sai ilusti põhjagaasiga läbitud, 58 sekundi kanti oleks nagu reaalsem Wink Ehk tuleneb sellest, et starti lasti peale KrAZ-i alles ~08:03 ajal?

Aga tegelikult täitsa sõidetav ralli oli, esimese korra kohta, kuigi algus ei olnud paljulubav, umbes sada kilomeetrit enne Tapale jõudmist läbistas pisike naelaraisk ühe tagumise rehvi ning kogu ülejäänud trass tuli läbida kiitsukese suve-varurattaga. Aga ega me papist poisid pole! Veel mõned kümned kilomeetrid edasi ja spidomeeter muutus propelleriks ning kiilus lõpuks 120 km/h peale kinni. Odomeeter veel hingitses natuke aega ja viskas siis ka hammasrattad nurka.

Tapale kohale jõudsime ~07:25 vms, tühi väli, kedagi pole, tekkisid kõhklused ja kahtlused, aga varsti laekus ka #91 campervan, KrAZ ja veel miskid tegelased ning kamba peale sai selgeks, et me ikka enamvähem õiges kohas oleme.

Valims!
[Pilt: IMG_7294.jpg]

Kaardilugejal oli muidugi hämming kui legend esimest korda pihku pisteti, paar km oli tingmärkidega natuke puzletamist, siis hakkas legendist ka mingi iva kooruma. Hea oli, et KrAZ-i tagatuled meil alguses suunda aitasid hoida.

Adavere kandis kui KrAZ seal angaaride juures natuke otse pani, saime ka korraks ralli vaieldamatuks liidriks kui neist mööda vajutasime, aga seda lõbu ei jätkunud kauaks. Pajusi kandis jättis kaardilugeja paar takti vahele ja üks teeots jäi keeramata.

Elvas käisime rehvitöökodasid otsimas, ei saanud miskit.

Kokku panime ~6 korda valesti, aga mitte eriti drastiliselt. Meeleolukas hetk oli kuskil Lõuna-Eesti kuplite vahel kus otse-üle ristmiku peale jõudsime kolme ekipaažiga ning igaüks läks eri suunas, meie suutsime õnneks õige tee võtta.

Eriti kiidaks söögiorgunni lõunal, õhtul ja hommikul.

Selle ~800 km trassi keskmine kütusekulu tuli ~13.6 l/100km, rallitrassi ~410 km ~16 l/100km. Kojusõit ~12 l/100km. Mootoriks ZMZ-24 ning mass ~2t

Pühapäevahommikune Webasto:
[Pilt: IMG_7341.jpg]

GAZ 69 GPX logi

Koos tagasisõiduga teekonda vaadates paistab, nagu oleks Itaalias käinud:
[Pilt: italy.jpg]
Vasta

(07-03-2011, 04:54 AM)Ratbert Kirjutas:  Tiim #69 sooviks avaliku teabe nõude alusel tuvastada, et mismoodi see "LK-1 Tapa" 03:58,4 aeg võimalik saab olla? Raja peal vallides hullamas ei käinud, kogu ring sai ilusti põhjagaasiga läbitud, 58 sekundi kanti oleks nagu reaalsem Wink Ehk tuleneb sellest, et starti lasti peale KrAZ-i alles ~08:03 ajal?
Seekord täiesti õigustatud protest, 69 sai kogemata 96 aja omale. 3:58,4 on minu kaasabil poolel katsel käima lükatud Põrnika tulemus, Nuia EPT isendi aeg on 1:08,2. Viisin sisse ka parandused iseendal, õnneks see kohti ei muuda. Teilt läheb "maha" 8 karistuspunkti ehk lõplik summa jääb 326, koht ei muutu. +1 ehk tulemustes -1 lõppsummast tuleb masinatele 71, 111, 48, 15, 5, 91, 88 ja 101 aga ka nende lõppkohad sellest ei muutu. Muutub ainult lisakatsete koondaegade pingerida ja see ka üles. Teil tubli kuues koondtulemus kiiruse peale sõites.

.pdf Veo-buss lisakatsed õige.pdf Suurus: 11.24 KB  Tõmbamised: 459
Vasta

Tahaks 88-all kimanud (st Krazile tegime ära, ehkki eesmärk oli ikka kõige aeglasem olla Big Grin ) UAZiku pundi poolt tervitada ja kiita 69-nda poiste masinat. Ilus nagu õpetaja Lauri viiul....

Samuti kiidaks seda juttu Itaaliast - väga õige suhtumine! Ja seda kaunist mustrit kaedes tekkiski meil küsimus, et kui Priit ja Kompanii on ettevõtmise kord juba niivõrd suurejooneliseks ajanud, kas seda ka sellisel kujul saaks edasi pidada?

Nimelt paistab paljude osavõtnute tagasisidest, et nii mõnigi (nagu näit meiegi 88) sõitis järgmisel päeval veel tubli kolm-neli tundi tagasi kodu poole. Sestap masinate-tiimide ettevalmistus oli tipp-topp IKKA VEEL. Kas sestap oleks mõttekas ettevõtmist viiagi edasi lisaks klassidesse jaotamisele just nö pika-maa ralliks? Kutsume Veerpalu oma "rahvusliku põlvega" maskotiks, rõhutamaks eestlaslikku iha pikkade distantside järele ja hakkame paari aasta pärast ka leedukaid, lätlasi ja sommegi kutsuma?

See omakorda innustaks teisigi tiime (nii nagu 69-mehed, tsiklihullud, muhu-subarud, krazi-mehed, cadillaci-rallitajad, rääkimata mosse-staaridest) alustama ettevalmistust ikka täie panga peale välja minnes.
Ja ehk isegi üle-eelmisel ööl enne starti...

Mida arvatakse?

(07-03-2011, 04:54 AM)Ratbert Kirjutas:  Tiim #69
Aga tegelikult täitsa sõidetav ralli oli, esimese korra kohta,
Koos tagasisõiduga teekonda vaadates paistab, nagu oleks Itaalias käinud:

Vasta

mina arvasin algul, et üksinda ei taha seda päeva sõita, sestap oli meeskonda planeeritud võimalus teha vahetus. (seni olen küll korduvalt oma 12-tonnisega teinud 300-km otsi, aga mitte enam päevas.) kokkuvõtteks aga sõitsin ikka üksi, ega haanja küngaste lõbu saa ju kellelegi teisel jätta.
KUI rada on ka edaspidi sedavõrd huvitav ja vaheldusrikas, siis ikka käpp. ehk vaid mõnes kohas võiks mingit seljasirutamist ja enamat kõndimist nõudvat tegevust olla.
summa summarum, tekkis tunne, et kord-paar võiks aastas ikka käia sellistel üritustel. ainult et pärist sellist pikka päeva me pikka pidu otsa ei planeeri, vanad inimesed juba.

raske lapsepõlv, rauast mänguasjad...
www.keelutsoon.ee
Vasta

Mul on tunne, et meie väikene Eesti hakkab varsti otsa saamaBig Grin Ma pole küll varasemate marsruutidega täpselt kursis, aga enamik maakondi on vist läbi kammitud. Järgmiseks läheb Läti vallutamiseks? Big Grin
Vasta

(07-03-2011, 22:49 PM)zazik Kirjutas:  Mul on tunne, et meie väikene Eesti hakkab varsti otsa saamaBig Grin Ma pole küll varasemate marsruutidega täpselt kursis, aga enamik maakondi on vist läbi kammitud. Järgmiseks läheb Läti vallutamiseks? Big Grin

saaremaa? Toungue

Lind on ka inime
_____
Lincoln Town Car 1997
Ford Ranchero 1977
GAZ Kuban 1991 Big Grin 
Mazda 323 1981 (USA variant)
VW New Beetle 2000
Vasta

(07-03-2011, 23:44 PM)Kuban Kirjutas:  saaremaa? Toungue

siis ka paljukesi ei tohi, muidu vajub ühe külje peale kaldu ää.


raske lapsepõlv, rauast mänguasjad...
www.keelutsoon.ee
Vasta

kui saaremaale minna siis peaks vist terved praamib pronnima, et üle saada. Vähemalt oleks paadi peale mandrilt lühike tee minna.

1987 Volvo 740 "kastikas"
2001 Volvo V70XC
Vasta

(08-03-2011, 01:54 AM)keelutsoon Kirjutas:  
(07-03-2011, 23:44 PM)Kuban Kirjutas:  saaremaa? Toungue
siis ka paljukesi ei tohi, muidu vajub ühe külje peale kaldu ää.

Kuule kutt, vali sönu Big Grin

Saaremaal kisavad juba velotuuri ajal, et mida te krt söidate siin oma velodega..
Vasta

(08-03-2011, 09:46 AM)Aibast Kirjutas:  kui saaremaale minna siis peaks vist terved praamib pronnima, et üle saada. Vähemalt oleks paadi peale mandrilt lühike tee minna.

Jäätee oleks huvitavam, veokad on mõistlikum laevatadaSmile
Vasta

Aga jäätee on selline ebausaldusväärne värk, iga aasta pole. Ja kuigi kohati tekib väike kahtlus, arvan ma siiski, et usaldusväärset kokkulepet härra Veskil ilmataadiga poleBig Grin

Kole keeruline planeerimine oleks vist see jääteega variant.
Vasta

Miske saaremaa tripi vöiks teha küll..ja siis hiiumaa kah takka otsa. Hiiumaaga vist kisub see teema olema et seal pole teid mida mööda päev läbi ringi kimada. Saaremaal seevastu neid jagub. Pluss vahva paaris rada isegi olemas. Korralduse poole pealt on selline saarel toimuv üritus muidugi 5 kuud tugeva pohmelli sarnast peavalu. Aga noh unistada ja loota vöib alati. Cool
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne