10. Talveralli järelkaja

Hiiumaal on talveralli juba käinud Smile
Vasta

(08-03-2011, 11:14 AM)zazik Kirjutas:  Aga jäätee on selline ebausaldusväärne värk, iga aasta pole. Kole keeruline planeerimine oleks vist see jääteega variant.

Ega midagi - kaks rada ette valmistada, üks saarel teine ilmataadist sõltumatu mujale. Valik siis viimasel hetkel, nagu tänavu suusamaratonil.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Ilmataadiga on mul diilid olemas aga Saaremaa on peaaegu et põhimõtteline värk, miks mitte minna. Esiteks loomulikult logistika. Teiseks automaatselt lõpptulemi kallidus osalustasu ja osalejatele kogukulude poolelt. Kolmandaks suhteliselt nigel talviste olude tõenäosus ning ka vähene statsionaarsete mootorispordirajatiste arv. Neljas - Saaremaal käiakse suvel ja purjekaga ehk siis, kui on aega logistilisse karutagumikku sõita. Aga tegelikult olen ma seda kaalunud küll. Suur pluss Saaremaaga on ju see, et seal on mitmeid mahukaid spaasid, mida massiga ja jõupositsioonilt kinni panna ning katuseni ära täita! Ja pluss on kindlasti ka inimesed, kes seal elavad. Ning plussi ehk kokkuhoiu poolele saab kanda äkki ka selle, et asja orgunnides leiab kohta, kus raha kulutamata ööbida - Saaremaa rada ei kirjuta kahjuks Nõmmelt hommikult startides.

Näiteks kiire kalkull oleks selle talve hindadega teinud osalustasuks automaatselt 45 tugrikut, alla selle ei mängiks kuidagi korraldust välja, pluss distants ja kuluv aeg. Tallinn-Virtsu 135, sealt Kuressaarde 70 juurde + 2Xpraam. Kui start teha isegi Kuivastust 9:00, siis tuleb enamusel startida kodunt vähemalt 3 tundi varem, et "kaheksase praami" peale jõuda. PL "Saaremaa" mahutab 160 sõidukat ja 690 reisijat(viimane on muidugi naljakoht), seega Talveralli täidab mõistlikult 90% autokohtadest ja ~350 tegelase jaoks võiks ju kerge hommikukohv ja saiake ka olla ehk terve laev tuleb bronnida.

Seegas tuleb teha praegu hinnakirjapõhine tehe 690 X 1,12 = 770 eurot + 160 X 6,36 = 1025, kokku siis 1790 euroga peab Tuulelaevad rahul olema, kui kogu praamireis kinni maksta ja tahaksime näiteks 400 tassi kohvi ja saiakest ka selle raha eest saada. Kuid me peame korrutama selle kahega, sest tahame ju ka turvaliselt tagasi mandrile, ümardame 3500 euro peale kaks otsa. 100 autot, keskmiselt 3 inimest masinas (see suhe on kõik aastad sarnane olnud), 12 eurot nägu juba ainult ülevedu. Teist samapalju näkku ja natuke pealegi on kõik aastad läinud maksma kaks söögikorda + õhtuse peo paik (tavaliselt tahetaks ju muidu suurte ruumide eest eraldi renti saada, jällegi olen seda lahendanud jõupositsioonilt). Seega pean ma kalkulatsiooni panema igal juhul 25 tugrikut. Sellega saab (äkki?) tehtud Virtsu+hommikukohv+lõunapaus+õhtusöök+hilisõhtuse peo koht+tagasi Virtsu kõigile oselajaile ja korraldustoimkonnale.

Saarlaste osakaal, kes praamiteenust ei vaja, on ikkagi olematu maht, seega tuleb arvutada ikkagi suurusjärgus 300 võiduajajat, seega ~6000 eurot jääb kogu orgunni peale. Nii suure numbriga pole au olnud kunagi opereerida, seda juba on päris palju tänu massile. Kuid isegi nii arvutades ja 10.Talveralli reaalsete tugriku-kuludega (hinnatõusu suurust ei oska ette aimata) arvutades jääks nii napp 1000 ühikut mänguruumi erakorralisteks kuludeks, uhkemaks auhinnalauaks etc. Tee nii kokkuhoidlikult kui tahes, kasuta häid sõpru "ära" millegi valmistamiseks ja saa SUURT ABI radade omanikelt (nendest suurepärastest inimestest tuleb eraldi lugu), 5000 tugrikut kulub igal juhul ära.

Kasvõi needsinased AKP märgistused, mida seekord teatud mahus kasutasime: tegime need ühe Kohtunikuga jääkidest, õhtul hilja vabast ajast, ainult täpselt nii palju ja "punaseid", kui oli hädavajalik (kollaseid - eelhoiatusi - ju ei olnud üldse) aga reflektrokile ja "jalad" tuli ikka osta ning 90 tugrikut ära kulutada. Kasvõi raja kirjutamine: meie valgest super-Sitikast ökonoomsemat ja odavamat autot ei ole põhimõtteliselt olemas ja seda kohe päris tõsiselt! Sponsorauto koos sponsorkütusega on vast odavam aga sponsoreid ei ole ega väga ka ei taha, et tuleks. Te olete nüüd ju Elvast Värskani "ära näinud", me suutsime Tiinaga selle "kokku kirjutada" peale suurt tuisku ehk reaalsetes lumeoludes detsembris kahel päeval mõlemal täpselt sama bensukuluga 5,4 l/100km. See on 805 kilo kaalu ja 155 rehv 44kW katlaga ning keskmine kiirus ~50 nagu rallilgi! Kontrollisime neljakesti ja siis viskas kohe kulu 6,8 peale aga seegi pole veel suur. Kuid kilomeetreid tuleb kokku hirmuäratav number... ja õnneks ei tekkinud 10+ aastat vana ja 200K ls autokesega ühtegi erakorralist kulu.

Seega, Kui võtta eesmärgiks Saaremaa vallutamine, tuleb arvestada siis kuluga näkku 45 eurot + ööbimine ja bensukulu, mis on ikkagi konkurentsitult odavaim autode ja "ralliga" seotud tegevuse+ lisaväärtuse hind Eestis aga mingeid erilisi lisakatseid ei julgeks küll lubada. Ma kahtlustan, et Oriküla paarisrada või kunagine Kogula autokrossirada võivad meie võimekusest välja jääda. Kui minna veelkord mandrit pidi sinna Läti ja Lõuna-Eesti poole, võiks pisut odavamalt asja kokku joonistada. Karta on, et siis tuleb õhtuks/ööseks mõne Pärnu sanaka-spaaga arvestada. Sealse kandi suurimad plussid on lisaks muule ka suur hulk sobilikke rajatisi ja mootorispordifänne!
Vasta

Lätiga tekib kohe see huumor et originaalis autoga ei saa kaua ühekoha peal seista, pisikesed läti poisid tulevad kohe juurde ja tahavad igas plastikust tiibasi ja muud puust ja paberist tiruliru autole külge keerata Big Grin

Läti möte pole üldse paha ise enesest...mingi möne saja km tiir üle piiri teha. Hommikul pärnust minekut ja öhtuks ilusti tagasi. Aga kuna aega on selleni tervelt 2 nädalat vähem kui aasta siis eks aeg annab arutust.

Ps tundub et ralli palavik veel ei jahtu. Siiski see kord sai elu parim tulemus välja söidetud Smile
Vasta

Kui lõpuüritusest osavõtt on ralli õnnestumise seisukohast tõepoolest kriitilise tähtsusega, siis võiks ehk kaaluda võimalust lülitada see ametlikku päevakorda, st jagada karistus- ja preemiapunkte ka etteastete eest pidulauas ja tantsupõrandal. Võidujanusematel rallistidel oleks siis näiteks võimalus kompenseerida ebaõnnestunud kiiruskatseid hoogsamate tantsusammude või sõnalis-muusikalise etteastega. Autasustamine toimub kell 4.00 hommikul ja auhindadele pretendeerimiseks peab suutma püsida kahel jalal ilma kõrvalise abita. Artikuleeritud kõne pole kohustuslik.
Tegelikult tahan öelda, et eluaastate lisandudes muutub omas voodis ärkamine aina mõnusamaks ja mingil hetkel võib see vabalt üles kaaluda pjedestaalile tõusmise au ja kuulsuse. Peakorraldajal ei maksa seda võtta kui solvangut või oma vaevanägemise mittehindamist. Inimesed ja nende prioriteedid on erinevad ja vägisi lõbutsema ei saa kedagi sundida. Öösel koju kimada on küll väga nüri, aga vähemalt järgmine päev jääb taastumiseks. Pidupaigas ööbides saad alles järgmise päeva lõuna paiku liikvele ja õhtupoolikuks koju ning terve päev on sisuliselt raisus. Aga aeg kipub meil kõigil arvel olema.


(04-03-2011, 17:41 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Lisaks on üles kerkinud järjekordselt küsimus, et kas peab õhtul/öösel autasustamisel ja ralli reaalsel lõppemisel/lõpetamisel kohal olema, et võita? Tegelikult loll küsimus, elementaarne, et peab! Ralli lõppeb siis, kui Korraldaja ütleb, et ralli on läbi ja kuupäev on Juhendis kirjas. Oleme siin aastaid vanasti nädal-mitu hiljem "autasustatuid" mööda Eestimaad taga otsinud, et auhinnad ja muu nänn üle anda. Nüüd juba kolm aastat on nii, et kes pole kohal, kukub välja ja asemele tuleb järgmine. Ja seekord siis teist korda juhus, kus Võitja pole kohal. Tegelikult ajas natuke vihale ka see, et KUMBAGI põhiklassi võitjat ei olnud. Nagu ei olnud eelmine kord kohal Piiburit ja "Elutöö" klaasauhind jäi üle andmata. Ja ei ole siiani andnud ega viitsigi enam otsida kusagilt kapi otsast pisikest karbikest...


When I die, I want to go peacefully sleeping, like my grandfather did. Not screaming, like the passengers in his car.
Vasta

(08-03-2011, 15:41 PM)Marcello Kirjutas:  Tegelikult tahan öelda, et eluaastate lisandudes muutub omas voodis ärkamine aina mõnusamaks ja mingil hetkel võib see vabalt üles kaaluda pjedestaalile tõusmise au ja kuulsuse.

Paar "tähelepanekut", huumoriga küll kuid siiski:
1. Kui Urmas Teearu suudab hommikul kell 05.00+ rahulikult veel laulda, siis Temast vanemaid on kogu rallil mitu? Tema enda piloot, 10 korda Lada rooli Talverallidel keeranud Märt Karu, Kitse Mati koos "Tüdrukuga" ja äkki mõni kohale meelitatud lapsevanem veel. JaTropp peaks ka 50+ mees olema - ainus, kes eelmine aasta suutis kogu tiimist auhindamiseni püsti püsida ja selle ka kätte saada (raskustega aga siiski Big Grin ).
2. 70% Kohtunikest on sünniaastaga 1966-1972 ja ka meist vanemaid on mõned vähesed, paljud neist osalesid sport-klassis. Meil oli ka "noorkohtunike" kaader sünniaastatega 1977, 2X1979 ja 1980 Big Grin

Seega VANUSE taha ei ole umbes 80% osalejaskonnal mõtet pugeda - NOORED olete alles ja see on paganama meeldiv Wink Pigem on hea tunne näha sünniaastaid 1990-1992 ja mitte ühte-kahte vaid mitmeid!
Tegelikult on südaööpaikse auhindamise põhjus oluliselt proosalisem: just see, et ka kohtunikud tahavad natukenegi pidutseda ja jube totter on tühi poodium ning hilisem auhindade laialijagamise vaev/kohustus.

PS: omas voodis sureb kõige rohkem inimesi, vanusega tuleb "oma voodit" vältima hakata.
Vasta

Veel kord - inimesed on erinevad, sest Issanda loomaaed on suur. Selge see, et leidub nii 50+ piduloomi, aga samas ka 30- nohikuid. Kõiki ühe vitsaga lüüa saab teatava piirini ja näib, et kohustuslik pidu läheb mõnede jaoks sellest piirist üle, isegi hoolimata sanktsioonidest disklahvi näol. Loomulikult on ka kohtunike olukord mõistetav - tulemuste kokkuarvamine nõuab (lisaks päev otsa rassimisele) veel mitu tundi tõsist keskendumist ja siis oleks publikul tõepoolest viisakas seda hinnata ja kohal olla.
Tegelikult see pole muidugi üldse teema, mille kallal iriseda. Kuna kõik lahkujad teavad, millega riskivad ega protesteeri, siis on ju kõik ok ja süsteem toimib. Asja lahendaks ilmselt mingi high-tech süsteem, kus kohtunikud on terve päev oma tahvelarvutitega onlainis, mingi keskarvuti võtab tulemusi jooksvalt kokku ja lõppjärjestus selgub viimase finišeerijaga samal hetkel. Äkki 10 aasta pärast järgmisel juubelirallil juba nii ongi Wink

When I die, I want to go peacefully sleeping, like my grandfather did. Not screaming, like the passengers in his car.
Vasta

Aitäh, Priit! Oleks isegi siia kirjutanud, aga registreerimise kinnitamsiega läks aega Smile Häbi tunnistada, aga talverallil olin erinevatel põhjustel esimest korda. Kindlasti mitte viimast.
(03-03-2011, 20:06 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Sergei Zjuganov on Talle omasel moel leidnud stardist üles vahvad detailid, need üles filminud ja sellest koos superstiilse muusikaga video kokku pannud: NAUTIGE!

foto&videoteenused: sergeizjuganov.com / vimeo / facebook
Vasta

(08-03-2011, 14:35 PM)lamp Kirjutas:  Miske saaremaa tripi vöiks teha küll..ja siis hiiumaa kah takka otsa. Hiiumaaga vist kisub see teema olema et seal pole teid mida mööda päev läbi ringi kimada. Saaremaal seevastu neid jagub. Pluss vahva paaris rada isegi olemas. Korralduse poole pealt on selline saarel toimuv üritus muidugi 5 kuud tugeva pohmelli sarnast peavalu. Aga noh unistada ja loota vöib alati. Cool

Eh, Hiiumaal saaks piisava hulga kilometreid täis küll ja ilmselt ka neid nii, et peamaanteedele eriti nina ei pista. Kõige muuga võib minna keeruliseks. Majutus eelkõige, aga ka praamisõit on aeganõudvam ja kallim kui saarlaste manu. Nii suure seltskonnaga oleks asi keeruline.
Vasta

(08-03-2011, 17:32 PM)Marcello Kirjutas:  Asja lahendaks ilmselt mingi high-tech süsteem, kus kohtunikud on terve päev oma tahvelarvutitega onlainis, mingi keskarvuti võtab tulemusi jooksvalt kokku ja lõppjärjestus selgub viimase finišeerijaga samal hetkel. Äkki 10 aasta pärast järgmisel juubelirallil juba nii ongi Wink

Ei ole probleemi, keegi 10 tahvelarvutiga toetaks teeks vabalt ära Big Grin Aga seniks on ainuke tehniliselt "advanced" abivahend siiski olnud fotoaparaat mille piltide EXIF infost oleks pidanud kellaajad karistuste määramiseks SAKP-s minema. Praktikas muidugi jäi vastav script koos mälupulgaga linna ja sai ikkagi kiirelt käsitsi fotoka ekraanilt ajad OO-sse toksitud Smile
Ja ristsõna lahendamise viimine elektroonilisse keskkonda kergendaks ka kindlasti kohtunike tööd - samas nõuaks meeskondadelt "tehnilist võimekust" mis enam ajastu vaimuga kuidagi kokku klappida ei taha. Jah, alati on võimalik ka lihtsa lahendusena lahenduste saatmine sms-ga mingile numbrile kuid ka see ei ole enam päris see.
Vasta

Tõepoolest, selline ajavõtu e-süsteem oleks juba praegu tehniliselt teostatav. Autodele kleepsuga triipkoodid ja kohtunike terminalide külge triibulugejad, et ei peaks võistlejate numbreid käsitsi sisestama, sünkroniseeritud kellaaeg kõikidel seadmetel, GPRS andmeside jne. Ristsõna võib jääda ka paberile, ralli lõpus skännitakse nad sisse ja kui kastid on täidetud korralike trükitähtedega, siis saab kontrolli jätta tekstituvastuse hoolde. Võistkonna ID-ks jällegi triipkood ristsõna nurgas.
Kas ja kuidas see ralli üldise vaimsusega kokku läheb, on otsustamise küsimus. Me ei saa aega parimagi tahtmise juures uunikute noorpõlve tagasi kerida - siis tuleks ka mobiiltelefonid ja GPS (mis on tihti juba telefonides sees) ära keelata, aga see pole reaalne. Samas säästaks ajavõtu infosüsteem (eeldusel muidugi et ta töötab tõrgeteta Wink) suure hulga Peakorraldaja närvi- ja ajurakke ning mõned juhuslikud ettesattujad pääseksid seeläbi ka teenimatult kõvadest sõnadest. Mis kõik ühtekokku suurendaks üldist rahulolu ja tõstaks FUN-i levelit veel paari pügala võrra, mis ju ongi lõppeesmärk. Igasugu IT-vidinatel on kalduvus aja jooksul suhteliselt odavamaks muutuda ja mõne aasta pärast oleks ehk mingi lahendus juba päriselt reaalne.

When I die, I want to go peacefully sleeping, like my grandfather did. Not screaming, like the passengers in his car.
Vasta

(03-03-2011, 12:45 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Rasketehnikast tooks hoopis välja Joeli oma sinise Transitiga: nii mehed SAAB talasildade ja üheleheliste lehtvedrudega uunik-bussiga sõita, kui "tihend peab"! Igastahes Tema kaardilugeja väitis Hinsa AKP's, et sohver olevat hull. Täitsa soovitan Joelil minna mõnele jäärajavõistlusele ja tõsi rahva"sportlastele" vana bussiga õudu valmistada - b-kat masin ja sobib sõitmiseks küll!
Faktilise korrektsuse huvides olgu öeldud, et Transiti roolis oli seekord võidusõidumees Mihkel Vaidlo. Tahaksin loota, et olen ise sama kiire, kuid kihla selle peale pigem ei veaks. Idee sellegipoolest on hea, et proovida kuskil sõiduautosid hirmutada... Smile

Väike stiilinäide ka AKPsse kiirustamisest -> http://www.youtube.com/watch?v=xu8WMfCLV1w
Vasta

küsimus järgmine kas suvel on ka mõni üritus tulemas?
Vasta

(17-03-2011, 14:12 PM)kauri88 Kirjutas:  küsimus järgmine kas suvel on ka mõni üritus tulemas?

suvel toimub Uunikute V Tähesõit 2011

1987 Volvo 740 "kastikas"
2001 Volvo V70XC
Vasta

Tere

Mõnus meenutus rallist:
Vaata fotosid siit.

Lühikommentaar minu kaasvõitlejalt
"all event was really well organized and it was really please to be there Smile"

H

sai vist kõik öeldud
Vasta

Küsin, mis mõtted on tehnika vanuse osas? Kas järgmisel aastal tuleb jäik 1980 ja jokk? (mis iseenesest on väga eluterve ja pingutusele sundiv). Samas venekatele võiks justkui erandi teha. Ma usun, et 1991 aasta Volgaga näiteks on sama tunne sõita, kui 1975.a. Volgaga. Samas näiteks 1991.a. Mersu on juba vaata et tänapäevane auto.
Ise üritan juba tehnika peale mõtlema hakata. Kõik need aastad on jõuvanker ikka väga viimasel minutil soetatud ja sõidukorda seatud. Nüüd üritaks justkui varem tehnika soetamisega alustada, mis on küll kokkuvõttes igavam, kuid pisut kuivem ja puhtam... Mida teised arvavad?


Lugupidamisega,


Ida Limusiin

Harjutamine teeb meistriks (hiljem tsehhi juhatajaks).
Vasta

ma isiklikult toetaks just venetehnika piiramist, sest nii mõnigi 80nendate lõpu lääne masin on rallil huvitavam masin kui 70nendate venetehnika, ning ka nende soetamine suht taskukohaselt on meil võimalik, ehk kui ikka ühte mudelit läheb liiga paljuks, siis tuleks neid kärpida, sest osalejate puuduse üle ei saa vist viimastel aastatel kurta
Vasta

(14-07-2011, 20:13 PM)idalimusiin Kirjutas:  Küsin, mis mõtted on tehnika vanuse osas? Kas järgmisel aastal tuleb jäik 1980 ja jokk? (mis iseenesest on väga eluterve ja pingutusele sundiv). Samas venekatele võiks justkui erandi teha. Ma usun, et 1991 aasta Volgaga näiteks on sama tunne sõita, kui 1975.a. Volgaga. Samas näiteks 1991.a. Mersu on juba vaata et tänapäevane auto.
Ise üritan juba tehnika peale mõtlema hakata. Kõik need aastad on jõuvanker ikka väga viimasel minutil soetatud ja sõidukorda seatud. Nüüd üritaks justkui varem tehnika soetamisega alustada, mis on küll kokkuvõttes igavam, kuid pisut kuivem ja puhtam... Mida teised arvavad?


Lugupidamisega,


Ida Limusiin

Mersu oli juba 1969 vaata, et tänapäeva auto. Kahjuks on tänapäeva mersud = volgaga.
Vasta

Põhiline muutus peaks olema ikka see, et sportklassi meestel tuleks sedakorda ka sõitu näidata Big GrinBig Grin:Big Grin Muidu paneb PlyVal lihtsalt Elva-Peedu vahelisele metsateele trampliini püsti ja sunnib matkajaid illustreerima sõiduautode tegelikke võimeid......siis saab ikka ralli nime all jätkata.
Masinate osas ksf supp'i ja kalacompany'ga ühes paadis. Ehkki me eelmise aasta Uazik tegi kyll imesõitu....

[quote='kalacompany' pid='266129' dateline='1310747127']
[quote='idalimusiin' pid='266096' dateline='1310663636']
Mersu oli juba 1969 vaata, et tänapäeva auto. Kahjuks on tänapäeva mersud = volgaga.

Vasta

http://www.auto24.ee/used/907262

Midagi PlyVal ile talveralli raja tegemiseks Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne