Küsimus T-40AMi kohta
#1

Tere.

Nimelt vanemate raamatute järgi on T-40AMil peal mootor D-37 kuid tänapäeval mootorijuppe otsides on ta kataloogides D-144 nime all. Mis on nende mootorite erinevus ja mida peaks varuosade puhul arvestama ?

Koostan väikest remondikalkulatsiooni siis mootori,esisilla,roolivõimendi ja muu pudi padi kohta.
Vasta
#2

Paistab, et keegi ei julge vastutada, nagu oleks poliitikute foorum. Kindlasti on erinevusi, kui olulisi, et tea, sest d-37-l oli ka erinevusi sõltuvalt väljalaske aastast. Oleneb, mida vaja vahetada, kui võimalik võtad vana jupi kaasa ja võrdled/mõõdad kaupluses.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#3

(01-03-2011, 19:45 PM)metsakohin Kirjutas:  Paistab, et keegi ei julge vastutada, nagu oleks poliitikute foorum. Kindlasti on erinevusi, kui olulisi, et tea, sest d-37-l oli ka erinevusi sõltuvalt väljalaske aastast. Oleneb, mida vaja vahetada, kui võimalik võtad vana jupi kaasa ja võrdled/mõõdad kaupluses.

Mnjah. Lihtsalt D-37 mootor mida kasutati T-40 peal on ka 50hp,täpselt nagu D-144 T-40AMi peal. Pole küll hakanud pulki üle mõõtma kuid välimuselt identsed. Võib olla lihtsalt pumbast pöördeid juurde keeratud ning mingitel paberimäärimise põhjustel vahetatud mootori nimi ära?


Vasta
#4


Ma ei ole nende traktoritega juba kaua tegelenud, aga justkui mingi selline teema on, et D-37 peaks olema generaator jahutusventika sees ja D-144-l juba eraldi. Väike võimsuse vahe on ka. D-37 on 32kW , aga D-144 44.1 kW (2000rpm) või siis 36,8 kW (1800 rpm). Võimsuse suurenemine on saavutatud täiuslikuma kütusepumba lisamisega, Parandatud on ka pihusti otste omadusi. Mootori jahutamine on täiustatud. Viimistluse ja kooste kvaliteeti on parandatud. Tehnilise kirjelduse järgi peaks see mootor (D-144) olema vaiksem ja töötamisel kulub vähem nii diiselkütet , kui mootoriõli.
http://www.russian-car.ru/dd_d144.htm

http://www.2d-3d.ru/2d-galereia/dvigatel...j-d37.html
Vasta
#5

Kolvi käik ja silindri diameeter on ka erinevad...

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#6

Oi h2rra, silinder ja kolvikäik on ikka sama nii D21, D 37 kui ka D144 mootoril- 105 mm jäme, 120 mm sinna ja tagasi...
Vasta
#7

Hakkasin internetist otsima ja leidsin isegi moderniseeritud D-144,mis kannab juba nime D-145T http://www.ziand.com/gallery/thumbnails.php?album=101 . Samat lehte uurides leiab igast pilte ka uute MTZide kohta ja muud põnevat nagu võltsitud varuosad jne.

Üldiselt tekkis ka üks väga tähtis küsimus.Nimelt sõltub diiselmootori võimsus ja ökonoomsus surveastmest,eriti vabalthingava puhul. Ja mulle on silma jäänud kuskilt raamatust nagu näiteks D-144 oli mõeldud kasutamaks diiselkütust tsetaanarvuga 40-50,sellest ka 16.5 surveaste. Teame ju et tänapäeval on surveastmed juba kuni 22-24 ja seda turbomootorite puhul. Euroopa liidus müüdavatel kütustel peab tsetaanarv vähemalt 49 olema ja tsetaanindeks 46. Seega kui silindri lühemaks tegemisel ehk surveastme tõstmisel peaks natukene mootori näitajaid parandama. Oskab keegi miskit tarka öelda et kas üldse on võimalik D-144 surveastet tõsta kuna siis peaks ju nukkvõlli ajastus ka paigast minema jne.
Vasta
#8

Kas ma mäletan valesti, et T-40-l on põlemiskamber kolvi sees?
Vasta
#9

(03-03-2011, 15:35 PM)gruppen Kirjutas:  Kas ma mäletan valesti, et T-40-l on põlemiskamber kolvi sees?

Jah,tegemist on otsepritse süsteemiga ja kolvi sees on põlemiskamber.

Vasta
#10

Järelikult on praktiliselt ainukene võimalus, selle kambri mahtu vähendada. Ma ei ütleks, et see hea idee on. Korralikust mootorist saab rohkem võimu juurde pöörete suurendamisega. Vaadake kasvõi 37 ja 144 vahet. Samas peab silmas pidama, et pöördeid ülemäära suurendades hakkab vastupidavus kiiresti kaduma. Seepärast ma ütlen, et korralik 144 on kindlasti asjalikum, kui mingi juurdekrutitud mootor, mis mingi moment võib saba anda. Kui veel enam jõudu on vaja siis tuleb järgmise klassi traktor hankida.
Vasta
#11

(03-03-2011, 15:35 PM)gruppen Kirjutas:  Kas ma mäletan valesti, et T-40-l on põlemiskamber kolvi sees?

Nii ja naa. Vanematel mootoritel ei olnud kolvi sees mingit põlemiskambrit. Olid täiesti siledad kolvid ja olid ka klappide kohal süvenditega, nii 2-3 mm. Osadel oli ka sõrmest allpool õlirõngas. Mingi udune mälestus on veel peenemast kolvisõrmest.
Nii, et neid erinevusi ikka leiab, ei tule teised kohe kõik meelde.

Aga ventika sees oleva generaatoriga mootorit ei ole näinud, vähemalt T-40 peal, kahe potine vist kunagi oli.


Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#12

(03-03-2011, 02:24 AM)pen.skar Kirjutas:  Oi h2rra, silinder ja kolvikäik on ikka sama nii D21, D 37 kui ka D144 mootoril- 105 mm jäme, 120 mm sinna ja tagasi...

Wink Minu vanad silmad on palju näinud ja prillid kah ei valeta...aga nubrid räägivad ju muud...


Техническая характеристика двигателя:
4-цилиндровый, рядный, четырехтактный дизель;
Число клапанов – 8;
Номинальная мощность 32кВт;
Частота вращения коленчатого вала 1700 об/мин.;
Ход поршня 108 мм.;
Диаметр цилиндра 94 мм.
Kõik see on ülevalpool ju kirjas...
http://www.2d-3d.ru/2d-galereia/dvigatel...j-d37.html



Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#13

(03-03-2011, 15:47 PM)gruppen Kirjutas:  Järelikult on praktiliselt ainukene võimalus, selle kambri mahtu vähendada. Ma ei ütleks, et see hea idee on. Korralikust mootorist saab rohkem võimu juurde pöörete suurendamisega. Vaadake kasvõi 37 ja 144 vahet. Samas peab silmas pidama, et pöördeid ülemäära suurendades hakkab vastupidavus kiiresti kaduma. Seepärast ma ütlen, et korralik 144 on kindlasti asjalikum, kui mingi juurdekrutitud mootor, mis mingi moment võib saba anda. Kui veel enam jõudu on vaja siis tuleb järgmise klassi traktor hankida.

Tegelikult järele mõeldes siis tõukurvarrastega mootoril ei muutu gaasijaotus. Lihtsalt ka tõukurvardaid tuleb lühendada kui klapivahet ei saa reguleerida liigse pikkuse pärast. Ajasin segamini ülanukkvõllidega mootoril mida käitatakse keti/rihmaga.

Pigem teeksin surveastme tõusu ökonoomsuse pärast,võites umbes 5-10% kütuse erikulus kuid saadud "võit" oleks rahaliselt mõtetu kuna kodus silindreid just lühemaks ei tee.
Vasta
#14

Kallis h2rra, sattusid mingi õppeasutuse üliõpilaste kursusetööde saidile, kus reaalse mootori (D37antud juhul) eeskujul tuleb muudetud andmetel(õppejõu poolt antud uus kolvi diameeter, kolvikäik, maks. pöörded jms) arvuti abil uus mootor joonestada. Veel pakuti seal Kamaz`i minimootori joonestamist. Kui õppejõud meile paroolid usaldaks, saaksime näha, kuidas poistel töö edenenud on. Esimesel õhkjahutusega sašii mootoril D-16 oli silinder sinna lähedale-95 mm aga käik ikka 120 mm. Ka Ksf Sass on samale saidile komistanud. D-37m peaks ikka jõulisem olema- vähemalt 36, kw.
Vasta
#15

(03-03-2011, 20:21 PM)metsakohin Kirjutas:  Nii ja naa. Vanematel mootoritel ei olnud kolvi sees mingit põlemiskambrit. Olid täiesti siledad kolvid ja olid ka klappide kohal süvenditega, nii 2-3 mm. Osadel oli ka sõrmest allpool õlirõngas. Mingi udune mälestus on veel peenemast kolvisõrmest.
Nii, et neid erinevusi ikka leiab, ei tule teised kohe kõik meelde.

Kui kolb oli täiesti sile, siis pidid olema teistsugused kaaned ka. Sest muidu - kus toimuks põlemine? Allservas olid õlirõngad küll, vähemalt 1968 oli kindlasti.
Täiendus:
95 mm kolvid on siledad jah pealt aga need olid vist ainult kahepütastel peal, endalgi vist paar sellist hülssi veel kusagil. Kaaned teistsugused ja põlemiskambritega. Muuhulgas on uuematel norm. mõõtmetes kolbidel ka klapikohad sisse freesitud.
Vasta
#16

Gravity poolt viidatud diisel D-145T oli olemas (vähemalt paberil ja pildil) juba 1984 aastal. Väidetavalt eksponeeriti mootorit 1984 Moskva rahvusvahelisel põllumajandusnäitusel. Välimuselt sama mis 2010 näitusel eksponeeritu. Tehn. andmed kül mõnevõrra erinevad: 1984 olid need 62,5 kw, küttekulu ja mass väiksem 2010 pakutust. Tundub, et idas on 16 aastat möödunud lennates aga mootor ikka sama ja jätkuvalt uudis.

Tol näitusel esitleti ka D-240T (77kw) ja D-260T (6 sil, 114 kw). Samuti traktoritest olid T 30A, SŚ 28A (esiveoga uus T 16), MTZ 100/102, MTZ 142 (6 sil 110 kw) jne. Kõik nad suure kabiiniga.
Kahjuks tegid oma maa põllumehed siis veel arhailiste masinatega tööd aga välismaalastele näidati, et tehnika on arenenud.

Jõudu!

Toomas

Tasa ja targu
Vasta
#17

Kas keegi oskab öelda, kui suur on T-40 esisilla rattareduktori (portaali) ülekandearv.
Vasta
#18

Kui õhtul meelde tuleb, siis lähen harutan lahti ja loen hambad üleBig Grin
Tegelikult saan raamatust vaadata.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#19

Vaatasin targast raamatust (välja antud 1989 Moskvas): esisilla rattareduktoris on siis järgmised hammasrattad 15 ja 38 hammast, ülekandearv on 2,5333333333333. . . . .

Tagumised rattareduktorid vastavalt 12 ja 74, ülekandearv on 6,1666666 . . .

Natuke mootorist ka.
Diisel D144-32 ja D144-34 39kW
D144-36 ja D144-38 37kW

nominaal pöörded 1800 +/- 27
silindreid 4tk
silindri diameeter 105mm
kolvikäik 120mm
töömaht 4,15 liitrit
surveaste 16,5
tööjärjekord 1-3-4-2
surverõngaid 3
õlirõngaid 1
klapide läbimõõt
väljalase 38mm
sisselase 44mm
klapitõus 11,6mm
pihustid: 6T2-20S2-Ž või 16.1112110 (tähed slaavi)

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#20

Lp Tomasa, kas Mtz 100/102 tootmisse ka läks? Headest aegadest säilinud õppeplakatite järgi huvitava käigukastiga, kolme hüdropumbaga jne. VDNH- kuidas kunagi. Juhtusin kombainide juures olema, kui sakslased(ei teagi kas ossid või läänlased) Don`i uurisid. Trepp juhtus kuidagi pooles vinnas olema ja üks käis kabiini alla. Lagistati naerda, hõigati Halt! ja sunniti ehmunud kaasmaalast seda veel kord juba filmimiseks läbi mängima. Plusspunkte seekord NL tehnika küll ei saanud...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne