KRAZ 255B turuväärtus?
#1

Silmitsedes Talverallil keelutsooni Krazi, tuli mulle meelde, et mul on aia taga paremaid päevi ootamas kaks geoloogilise puuriga isendit. Kuna idee, mille tõttu nad kunagi sai soetatud, käiku ei läinud siis on nad aastaid ainult seisnud. Mõlemad olid iseliikuvad eksemplarid, kuni sai seisma jäetud.
Huvitav, kas selliste masinate turuväärtust saab hinnata ainult Kuusakoski metalli kokkuostu hinna järgi, või on veel inimesi/asutusi, kes näevad neis enamat, kui hunnikut vanametalli ja on valmis metallihundi hinna üle trumpama.
Vasta
#2

Järva-Jaani poisid ehk on piisavalt "hullud", samuti pole võimatu, et mõni avaramale mänguplatsile aktraktsiooni otsiv persoon "viskab omagi kinda ringi".
Vana hea plaan on ka ise mõni realistlikum kasutusvariant välja pakkuda. Kunagi ei tea, kes sellist müügikaunitari ja plaani nähes "all right" ütleb.
K

PS Kraz on imposantne pill, tõepoolest Big Grin. Huvi pärast kaesin nende 'keelutsooni' poiste veebilehe Kraz-ide osa - pani ikka kukalt sügama. A eks sealt on võtta ka mõni mõte kuidas neid 21 saj veel tööle rakendada.

(01-03-2011, 17:51 PM)ruut Kirjutas:  Huvitav, kas selliste masinate turuväärtust saab hinnata ainult Kuusakoski metalli kokkuostu hinna järgi, või on veel inimesi/asutusi, kes näevad neis enamat, kui hunnikut vanametalli ja on valmis metallihundi hinna üle trumpama.

Vasta
#3

Turuväärtus on väga vastakas mõiste. Müüjale on see üks hind, ostjale teine hind ja (raua)kokkuostjale üleüldse kolmas hind. Kraz on parajalt kreisi auto. See kas meeldib või ei meeldi üldse. Kokkuvõttes hind kujuneb emotsionaalsel tasemel.


Lugupidamisega,


Ida Limusiin

Harjutamine teeb meistriks (hiljem tsehhi juhatajaks).
Vasta
#4

Kraz 260 hind oksjonil kujunes 47k eeki: http://haamer.net/auctionItem.php?ixAuctionItem=5835 ehk siis turuväärtus.
Vasta
#5

See KRAZ , mis talverallil osales oli ehtne vanakooli isend kõigis oma headuses, kaasa arvatud puitsõrestikuga kabiin, see, mis müügis, on vene uus põlvkond (sõjaväest on möödund palju aastaid, aga mäletamist mööda on käiguosa suht sarnane). Tean, et cccp eksportis või andis neid teistele sõbralikele riikidele, kes need varustas uuete valgustus-, elektrisüsteemi ja ka mingil määral pneumo-hüdro laksuga

GAZ 67 50a; JAWA 250 62a; Ford Granada Coupe MK1 76a
Vasta
#6

(01-03-2011, 23:56 PM)svenson Kirjutas:  Kraz 260 hind oksjonil kujunes 47k eeki: http://haamer.net/auctionItem.php?ixAuctionItem=5835 ehk siis turuväärtus.

ma näen küll selle 47k lõpus euro märki ... Cool

Vasta
#7

Oksjon on lõppenud novembris 2010, ilmselt siis arvutati ikka veel kroonides. €uro märk on tõenäoliselt süsteemi viga. Mõistus tõrgub uskumast, et keegi selle auto eest vanas rahas kolmveerand miljonit maksis...
Vasta
#8

Mingid tegelased on püüdnud küsida ka 190K kroone. Kuid olgem realistid, see on ikka täiesti mõistusevastane idee küsida sellist raha. Lihtsalt see auto ei ole 21.sajandil sellist raha väärt. Ta on küll sigasuur, sigailus (ainult meiesuguste lollide jaoks), raske, äge etc, etc aga tegelikult täielikult mõttetu ront praeguse aja töö tegemise kontekstis.

Pigem on realistlik hind haamerneti 47K MIINUS Ruudul nende utiliseerimise realistlikud kulud. Ehk kui Sa Ruut saad peopeale 2500 tugrikut tükist ja aiatagune saab puhtaks ise käsi määrimata, pead olema väga rahul.
Teine variant: paned masinad raha teenima aga seda mitte mingit reaalset tööd tehes vaid turismindusse suunatult. Kasvõi pika maksetähtajaga nii, et "kusagil keegi" paneb masinad turisminduses tööle ja mingi kuumaksega makstakse need kinni.
Ise ma usun, et tegelikult võib olla päris palju meiesuguseid, kes oleks nõus maksma mingi 7-10 eurot näiteks pooletunnise ISE maastikul suure KrAZ'iga sõitmise võimaluse eest. Eriti välismaalased, neile läheb "Punane värk" peale. Vms. Koht peab siis õige olema. Ja veel üks võimalus: reklaamibürood, kes suudavad nende autode suuruse ja koleduse "maha müüa" millegi-kellegi reklaamimise otstarbeks. Ka see säilitab masinad ja eelarvesse mahtudes tehakse need suisa heasse sõidukorda.

Mis veel: Ruut, alati tasub mõelda ka pikemas perspektiivis ja küll kunagi tuleb ka see aeg, kus just neid militaarjõhkardeid vajatakse kasvõi filmitööstuses. Keelutsooni masin on üks, Polügoonimatkadel ka üks ... kuid neid ei lubata äktsioni jaoks näiteks õhku lasta või põlema pista. Kui just pangajuudid kodu käest võtta ei taha ja lapsed näljapaistetuses ei piinle, oleks nende metalli viimine või raualõikajatele müümine viimane asi, mida mina teeks.
Vasta
#9

(02-03-2011, 12:26 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Mingid tegelased on püüdnud küsida ka 190K kroone. Kuid olgem realistid, see on ikka täiesti mõistusevastane idee küsida sellist raha. Lihtsalt see auto ei ole 21.sajandil sellist raha väärt. Ta on küll sigasuur, sigailus (ainult meiesuguste lollide jaoks), raske, äge etc, etc aga tegelikult täielikult mõttetu ront praeguse aja töö tegemise kontekstis.

Pigem on realistlik hind haamerneti 47K MIINUS Ruudul nende utiliseerimise realistlikud kulud. Ehk kui Sa Ruut saad peopeale 2500 tugrikut tükist ja aiatagune saab puhtaks ise käsi määrimata, pead olema väga rahul.
Teine variant: paned masinad raha teenima aga seda mitte mingit reaalset tööd tehes vaid turismindusse suunatult. Kasvõi pika maksetähtajaga nii, et "kusagil keegi" paneb masinad turisminduses tööle ja mingi kuumaksega makstakse need kinni.
Ise ma usun, et tegelikult võib olla päris palju meiesuguseid, kes oleks nõus maksma mingi 7-10 eurot näiteks pooletunnise ISE maastikul suure KrAZ'iga sõitmise võimaluse eest. Eriti välismaalased, neile läheb "Punane värk" peale. Vms. Koht peab siis õige olema. Ja veel üks võimalus: reklaamibürood, kes suudavad nende autode suuruse ja koleduse "maha müüa" millegi-kellegi reklaamimise otstarbeks. Ka see säilitab masinad ja eelarvesse mahtudes tehakse need suisa heasse sõidukorda.

Mis veel: Ruut, alati tasub mõelda ka pikemas perspektiivis ja küll kunagi tuleb ka see aeg, kus just neid militaarjõhkardeid vajatakse kasvõi filmitööstuses. Keelutsooni masin on üks, Polügoonimatkadel ka üks ... kuid neid ei lubata äktsioni jaoks näiteks õhku lasta või põlema pista. Kui just pangajuudid kodu käest võtta ei taha ja lapsed näljapaistetuses ei piinle, oleks nende metalli viimine või raualõikajatele müümine viimane asi, mida mina teeks.

Kuldsed sõnad ja väärt idee, ostaks ühe omalegi, aga kahjuks pole hetkel vaba raha selle jaoks. See 50k EEk, ei ole tgelikult ju üldsegi palju, kusjuures see väärtus enam ei vähene, vaid pigem hakkab tõusma. Loomulikult on eelduseks ka vääriline koht, kus teda säilitada.

Kawasaki Ninja 636 `04; Muravei TGA-200-01K`84; T-16 MINI
Vasta
#10

(02-03-2011, 12:26 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Pigem on realistlik hind haamerneti 47K MIINUS Ruudul nende utiliseerimise realistlikud kulud. Ehk kui Sa Ruut saad peopeale 2500 tugrikut tükist ja aiatagune saab puhtaks ise käsi määrimata, pead olema väga rahul.
Antud matemaatika ma teeks muidugi vähe teisiti. Vaadates Kuusakoski sõiduauto utiliseerimise hinda ja passist auto tühimassi saan ma 3500 uut raha (ma eeldan, et sellise monstrumi üle saab veel ka hinnas läbi rääkida). Sealt miinus ühepäevane auto kindlustus ja kütus 30 km läbimiseks.
Muus osas olen Priit sinuga enamvähem nõus, kuid 20 eurot tunnis suudab see elukas vist maastikul kütust kulutada, seega ma peaks sinult ja muudelt lustijatelt oluliselt rohkem, kui 7 eurot pooltunni eest kasseerima Smile
Vasta
#11

(02-03-2011, 12:26 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Ise ma usun, et tegelikult võib olla päris palju meiesuguseid, kes oleks nõus maksma mingi 7-10 eurot näiteks pooletunnise ISE maastikul suure KrAZ'iga sõitmise võimaluse eest.

häh, mõtle nüüd ise - sellise maastikusõidu puhul 40-50 liitrit tunnis ehk isegi kui turvalisel alal sinisega sõita, siis puhtalt kütusekulu ca 25 EUR poole tunni eest. raha eest võõrast rooli lasta... ei ole see teema.

minul on seni olnud ainult üks kord oluline põhjus lasta teine mees rooli - kui tahtsin kenal suvepäeval seltskonnaga ringi tiirutades ise kastis viibida ja sedasamust libistada. ja selleks see auto ongi, et end hästi tunda.

kuigi, olen jätkuvalt näinud nii kallureid kui kraanasid ka tööd tegemas. viimati veel kagu-eestis piiripunkti ehitamise tööde käigus.


raske lapsepõlv, rauast mänguasjad...
www.keelutsoon.ee
Vasta
#12

vilsandi kraz-id läksid minuteada utiili, äkki suhelda kihelkonna vallavalitsuse ja Jaan Tättega? Võibolla on teemaks? Ise seal kastis olnud mõned korrad, päris lahe mööda merepõhja kimada ise kastis olles.
Vasta
#13

panin sulle ruut pm paar küsimust selle krazi kohta
Vasta
#14

Mitmed on ps-s pilte küsinud. Panen mõlemast ühe pildi siia.
       
Vasta
#15

(03-03-2011, 08:58 AM)ruut Kirjutas:  Mitmed on ps-s pilte küsinud. Panen mõlemast ühe pildi siia.

Harjaga rooste maha, uus värv selga ja mobile.de-sse müüki. Neid hulle rahaga välismaalasi on päris palju kes taolisesest 6x6 monstrumist hulluvad Smile
Vasta
#16

(03-03-2011, 00:30 AM)taavi Kirjutas:  vilsandi kraz-id läksid minuteada utiili, äkki suhelda kihelkonna vallavalitsuse ja Jaan Tättega? Võibolla on teemaks? Ise seal kastis olnud mõned korrad, päris lahe mööda merepõhja kimada ise kastis olles.
Need olid minuteada ühe kohaliku kooliõpetaja omad.
Vasta
#17

(02-03-2011, 20:03 PM)ruut Kirjutas:  Antud matemaatika ma teeks muidugi vähe teisiti. Vaadates Kuusakoski sõiduauto utiliseerimise hinda ja passist auto tühimassi saan ma 3500 uut raha (ma eeldan, et sellise monstrumi üle saab veel ka hinnas läbi rääkida). Sealt miinus ühepäevane auto kindlustus ja kütus 30 km läbimiseks.
Vaata, Ruut, mina olen "loll inimene" ja püüan vanatehnikat mitte väga ärina võtta! Minu arvutus põhineb mõistlikul arvutusel - tuleb vääriline kodanik 50'ste-jewroruublikute pakiga, paneb Sulle lauale ja ütleb: "Võta Ruut pere kaasa ja mine puhka mõni aeg soojal maal. Mina teen Sul tagahoovis platsi puhtaks ja külvan uue muru ka ning kunagi näed neid masinaid kenaks tehtuna lusti sõitmas ning inimestele rõõmu valmistamas."

No näiteks kaotab Keelutsoon või Polügoonimatkad (otsene seos ju Kuusalu Autobaasiga Big Grin ) "mõistuse" ja leiavad, et kolm KrAZ 255B'd on just "täpselt õige kogus" omada. Mõistus on teadlikult jutumärkides - see (vanatehnika)haigus on ravimatu! Ja mida suuremat tehnikat fännatakse, seda sügavam haigus on, nii on Eesti vanatehnikaajalugu korduvalt tõestanud. Ühe tsikliga mehi on palju, mõnel on kaks sõiduautot aga enamusel on kolm+ veokat ja suured bussid on suisa moodsa aja vanaraua-aids.

Nõus, niipea, kui tuleb metalliärikas või keegi, kes plaanib nendega puurimistöid suure raha eest teha, küsiks ma tuima näoga 4000 eurot tükist ja siis võib-olla laseks suure surmaga tingida 3,5K peale. .
Vasta
#18

(03-03-2011, 08:58 AM)ruut Kirjutas:  Mitmed on ps-s pilte küsinud. Panen mõlemast ühe pildi siia.
Need juba on midagi. Sellise pealisehitusega neid põhimõtteliselt enam polegi.
Vasta
#19

Loodan et sul ikka mingisugune järelvalve ka nende asjade suhtes. Ümbruse järgi ütleks, et just igapäevaselt sa neist mööda ei sõida ja köögiaknast ei näe. Seega võib juhtuda, et ühel õhtul töölt tulles on need lännu lihtsalt.

Aga palun ära kokkuostu neid küll vii...

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#20

Nende masinate juures rääkida vanametallist.......ei ole küll viisakas. Need on näituseobjektid nr.1 .Mis sest,et tegu nõuka aegsete masinatega. Üks moment ja polegi rohkem selliseid autosid. Muidu võivad ju kõik öelda,et tavalised. Tavalised sinnamaani,kuni polegi ühtegi säilinud....
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne