KRAZ 255B turuväärtus?
#21

(03-03-2011, 19:49 PM)nustu826 Kirjutas:  Ümbruse järgi ütleks, et just igapäevaselt sa neist mööda ei sõida ja köögiaknast ei näe.

Kui need oleks köögi aknast näha, siis oleks nad aastaid tagasi juba küljeluu poolt lastud metallikokkuostu viia Smile Aga kuna need ei ole leidnud teed teemasse "Mis meil Eestimaal leidub", siis võib arvata, et ega nad igaühe pilgu all ei ole.
Vasta
#22

Täiesti normaalne ja igati põhjendatud!!!
Mõni aeg tagasi oli tunne, et kui sul on ainult üks Tšaika, siis sa oled põhimõtteliselt algaja ja noorte organisatsiooni liige, Tsaikadega sõidetakse ikka kolonnis. Ühe restaureeritud bussi omaja on umbes nagu suvaline FIE, bussidest tuleks ikka bussipark moodustada. Korraga ikka kaks Ikarust ja kaks LAZ-i.
Ma saan aru, et kolm foorumlast ei ole enam euro kursi alusel miljonärid, ülejäänute entusiasmi raugemist ei peaks see küll kuidagi pidurdama.

Loomulikult tee teemapark. Alustuseks tuleks KRAZ-id restaureerida "musta numbri" registrisse, kasvõi lihtsalt selleks, et ei peaks igal aastal maksma raskeveokimaksu. Seejärel tuleks rajada teemapark, kus huvilised saaksid pileti eest KRAZ-idega spetsiaalse raja peal marutada. Rada võiks kulgeda nii, et alguses sõidetakse umbes kilt harjutamiseks väikeste liisingupannide katustel, raja lõpus sõidetakse kahe KRAZ-iga vastamisi ja võitja sõidab teisest üle. Kuna on tegu väga haruldaste puuridega, siis peaks kusagil olema ka üks puurimise polügon, kus noored saaks Ameerikat avastada.
Kord aastas saaks käia ka Uunikute Talverallil, kus tehakse järgmisest aastast krassi-klass. Tere tulemast klubisse, kõik on kohal.

Sarkasmi lõik sai läbi: ehk siis tegelikult tuleks need viia kokkuostu, saab maa puhtaks ja natukenegi raha. Normaalne, ega ka ebanormaalne inimene ei osta endale puuriga KRAZ-i ei hobi-ega tööautoks, mistahes turuhinnaga, isegi Puertoriiko turuhinnaga. Kui huvilised väga tahavad, võiks ju neile enne utiliseerimist teha pilti. Ja kui mõni noor tehnikahuviline tõesti tahab elu tunda saada, siis las proovib talvel pakasega ja pehme pinnase peal KRAZ-i rehvi vahetada. Noor matemaatikahuviline võiks ka kokku arvutada, mis läheb maksma Tallinna elava liiklusega ristmikul väike äpardus kui kogu õli lahmab tänavale ja samal ajal tuleks tellida KRAZ-i mõõtudes auto äravedu ja hilisem remont.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#23

Kui mast püsti tõsta, kõlbaks teisaldatavaks reklaamialuseks. Tingimuseks muidugi korralik välimus ja iseliikumisvõime.
Kui mast oleks poole pikem, siis ma leiaks parema rakenduse võib-olla.
Vasta
#24

Selles suhtes räägin siin oma sõna ka ära. Sain omale ühe Volvo TL 22 (siin foorumis kuskil pilte kah sellest) Netis müüdi neid 4600 euri kuskil oli kuulutus. Mõtlesin ka et kena masin, ja tehtud 857 vms tükki neid. Mõtlesin et kuna ma ise pole nii suur offroadi fänn ja et seisma ei jääks, müün ka maha. Panin mobile.de-sse, nettikonesse, rootsi, sinna terrängbil.net-i
Kokkuvõte
Huvilisi oli, kirjutati-joonistati, tahtsin 30k saada, Lõpuks jäi diil selline et vahetan ühe 6m kastiga veoka vastu. Kuna paraku sellega oleks endal rohkem majandamist. Usun et ka teine osapool on vahetusega rahul.
Samas usun et kui oleks seda veel üleval hoidnud, oleks ka maha müünud selle. Aga aega läheb
Ehk, iga mees tahaks saada ofkoors 10tonnist 6x6 sõjaväeveoautot, aga siit hakka maha lahutama, kellel load on, kellel seda kuskil hoida on, kellel raha et seda osta on, kellel raha et sellega sõita on, Kes selle raha oleks nõus krazi alla panema, selleasemel et mingi suvaline cherokee osta ja sellega metsas käia, kellel oskusi et seda parandada on, kes suudab sellele varuosi jms orgunnida, Kellel sellega kuskil sõita on(pole just metsamasin, ja sileda põllupeal ka igav)
Kokkuvõttes jääb alles käputäis vendasid. Paraku ratsionaalse mõtlemise tipuks jääb enamiku jaoks GAZ66. Kuigi olgem ausad KRAZ-i lääne analoog maksaks oioi...Aga jah kui turistidega vms mingit diili teha, oleks asjal jumet. Vähemalt kütuseraha tagasi saad.
Vasta
#25

Paneme masinad haamer.net oksjonile Smile Seda kaitseväe krazi müües tuli mitmeid kõnesid venemaa avarustest ja mõni vist isegi osales oksjonil ka. Alghinnaks panedki täpselt vanaraua hinna, sest see on reaalne turuväärtus. Tollel kaitseväe masinal ei toiminud ka esisild, mis mõnevõrra hinda alla vast lõi.
Vasta
#26

Tere,

kirjutan ka omalt poolt asja südame pealt ära.
Olen eespool kirjutajate seisukohtade poolt kui ka vastu, aga kuna küsimus käib ikkagi turuväärtusest, siis peatuks selle lahtimõtestamisel.

Esiteks, meil kalduvad inimesed nägema asja väga oma mätta otsast, kes KRAZi ainult töömasinana, kes ainult hobimasinana. Kuna arusaamad masina rakendamisest on kohati üksteisele vastukäivad, siis ka järeldused seinast seina. Olen täiesti nõus seisukohaga, et selle masina rakendamine töömasinana tänasel päeval on kaheldav. Selleni oleme jõudnud läbi meie igapäevase (lääneliku) majandusliku mõtlemise ja ausalt öeldes meie teedevõrke ning muud olemasolevat tehnikat arvestades pole 6x6 KRAZ väga nõutud tegija ei metsaveol, ehitustel ega mujal. Samas hobimasinaks võib olla mistahes lelu välist suurust arvestamata (miks meestele suurem on atraktiivsem?). Ning mis kõige parem- kaks ühes, sest hobimasinal olemasolev maastikuläbivusvõime või lisavarustus võib mõnele hädasolijale olla hindamatuks abiks.

Teiseks, kui võtta KRAZi kui hobi-, töö- või ka "2 in 1" masinat, siis masina soetaja peab arvestama kogu projekti maksumusega, mis eelpoolkirjutajad ka välja tõid. Masin, kasutuselevõtule eelnev remont/hooldus, juhiload, hoiukoht, kindlustused, ülevaatused, rääkimata kütusest ning muudest jooksvatest kuludest saavad olema küsimused uuele projekti alustajale (ka nende ridade kirjutal läbikäidud tee). Need, kes ei leia vastust, jätavad oma projektid pooleli (asi jääb lihtsalt mingi aeg seisma) või alustavad juttu, et ikka mõttetu teema jne. Need, kes leiavad masinale rakenduse töömasinana, peavad lõppkokkuvõttes kujundama teenusele vastava hinna. Minu arvates võiks sellist laadi "elukas" hobimasinana vähemalt jooksvad kulutused tagasi teenida. Kus ja kuidas, see jääb igaühe enda lahendada.

Kolmandaks, praegu peab vaatama ka asja inimese pilgu läbi, kes tahab lahti saada õuel seisvatest 2 KrAZist (huvitav, kas ka pildinurgas olevast Zil157st?). Kui müüja võtab asja erapooletult, siis asja otsustab kõrgema pakkumise tegija - nii lihtne see ongi. Põhimõtteliselt pole vahet, kas masin saab sisse uue elu või läheb lammutamisele. Ei tasu ära unustada ka seda, et selliste masinate lammutamine võib ennast igati õigustada juhul, kui masin ei õigusta enda taastamist vaid analoogide omanikud saavad rikkamaks lammutamise tulemusel tekkivate vajalike agregaatide võrra. Kui müüja ikkagi tahaks neid tulevikus ringi liikumas näha, siis hinna kujundamisel pole mõtet pikemalt peatuda. Kõige jaburam on muidugi olukord, kus hinnaks pannakse astronoomiline summa ja masin seisab aastaid müügis (ja roostetab).

Kokkuvõttes võib öelda, et üks asi on turuväärtus, teine on masina emotsionaalne väärtus. Emotsionaalne väärtus võib olla ka KraZi ratta vahetus lumehanges või poris - kes mida hindab. Jäigalt ei tohiks hoida kinni äärmustest ehk "annan ära vanaraua hinnaga" või "las olla kallim, küll keegi ükskord ära võtab". Väljapakutud idee, et masin läheb müüki vanametalli alghinnaga on siin ainuõige viis antud masinatest lahti saada.
See annab võrdsed võimalused kõigile.

Loodan, et ei solvanud kedagi nende ridadega vaid aitasin asja pisut rohkem lahti mõtestada.

PS. Analoogsete projektide kohta leiad pisut materjali vaadates 6x6 fännilehte www.6x6.ee



Seal, kus lõpeb asfalt...seal lööme laagri ja Zillisauna püsti!
Vasta
#27

mõte pakkuda venemaale - täitsa jumekas!
varemgi neid siit eestist sinnapoole viidud (vähemalt ühte metsaveokat tartust tean, mis siberi poole vuras).

minul on igatahes nii, et oma hobide (ja seega ka kulutuste) real on kraz kohe omaette nähtus - sest seliseks tegemine nagu ta praegu on, läks maksma kena kopika, eriti just omaaretatud kasti pärast.
teisiti vist olla ei saagi.

aga kalkuleerima peab.
ütlen näiteks, et kui masin on vana ja teil juhuslikult on vaja vahetada välja piduriklotsid... siis täisringi maksumus on hetkel eestis kättesaadavate hindadega 1050 EUR.
teisalt jälle, filtrid ei maksa midagi, nii mõnegi tihendi saab kätte 1 tugrikuga jne.

ülejärgmiseks talveks saab mul olema krazi ja mõne muu asja jaoks omaette viilhall - kui pidada pikalt hobiautona, siis tuleb ka see arvutada kohe maksumusse juurde. mina tahaks enda omaga veel ka paljude aastate pärast sõita.

ning jah, kui leidub kedagi, kes veel teenust ostes vähemalt kütuseraha kinni maksab, ja omal aega ning viitsimist on, siis see on ka lagi, mida taoline auto "tagasi toob".
khm, omal eelmise aasta läbisõit oli peaaegu 3000 km. pure fun! Toungue

raske lapsepõlv, rauast mänguasjad...
www.keelutsoon.ee
Vasta
#28

Võib-olla ei lähe küll teemasse aga eelneva jutu jätkuks ja seda videot http://www.youtube.com/watch?v=60WeguIkb...er&list=UL tehes tekkis küsimus, et palju ka KraZ lumisest metsast ruumimeetreid välja sikutaks? Smile

Seal, kus lõpeb asfalt...seal lööme laagri ja Zillisauna püsti!
Vasta
#29

Kasti mõõtmeid arvestades rohkem kui Zil. Aga arvestades kasti kõrgus maapinnast, saab selle laadimine paras gümnastika olema. On paremaid võimalusi metsast küttepuude eemaldamiseks.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#30

Vahe ilmselt on mõõdetav kordades, nii puude kogus kui ka gümnastikute aur! Big Grin

Seal, kus lõpeb asfalt...seal lööme laagri ja Zillisauna püsti!
Vasta
#31

Eks ilu ole jah vaataja silmades. Nimetage neid isendeid kuidas tahate. Kes rontideks, kes iludusteks.
Mina oma iludusest alla 40 000 euriku küll loobuda ei sooviks Cool
Päästeankur

Maastikuvõimekus
vintsimine
http://www.pritsumees.ee/
5 112 112


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne