MTZ-80 Karter õli täis.
#1

Nonii avastasin, et masinal karter silmini õli täis, kui vardalt vaadata. Kust see õli jooksu sai küll panna? Roolivõimendis on nagu vaadates õli olemas. Üks võimalus on ka muidugi et vesi blokki pääsenud, blokk külmus lõhki ja kaane kergitas ära. Samas kui karterilt alt punn maha keerata siis sealt vett ei tule tilkagi. Õli kena must. Eile, üleeile töötas masin.
Mtz.80 siis.
Vasta
#2

Keerasid ikka soojal mootoril õlikorki kontrolliks tilkuma, kui vesi kindlasti vedel? Kas õli liig vedel ja dk.lõhnaline pole. D 240 kõrgsurvepump saab ju õlituse mootori õlitussüsteemist. Ja kui ks.pump, etteandepump sisemuses lekib, on ainuvõimalik tee mootori karteri. Just must õli pöörab mõtte sinnapoole(kui roolivõimu õli pole vähenenud). Veelisand muudab ka musta õli halliks.
Vasta
#3

Mul oli korra selline lugu,et ka karteris õlitase tõusis. Lugu seande,et pihusti kinni põlenud. Päeva jooksul oli näha ,et ka õlisurve langes . Õli muidugi vedel ja nafta hais külges. Sedasi oleks lõpuks saaled kokku jooksnud. Õnneks sai vaadatud ka armatuuri peale...sisetunne ütles,et miski mäda. Samuti oli ka muidugi mootori hääl muutunud.
Vasta
#4

Kuda sääl hüdrosüsteemi pumbaga lood on? Kas sealt ei saa mootorisse õli?
Vasta
#5

Kui pumba otsa tihend ära läheb siis hüdro õli läheb küll mootori.
Hüdro õöina peaks kasutama sama õli mis mootoris.
Vasta
#6

Ehk seletad, mil viisil satub vahekastikarterile kinnituvast hüdropumba kojast õli mootori õliruumi? Mina ei suuda ühtegi teed välja mõelda...

Kõige tõenäolisem on diislikütuse lekkimine karterisse kas mittetöötavast pihustist või lekkiavst kõrgesurvepumbast. Kuid siis peaks õli olema vedel ja selge diislikütuselõhnaga.

Kui õli on must, siis ei tohiks vett sees olla. Töötava mootori korral peksab õli ja vee segamini ja ühe ööga see hall ollus mustaks õliks ja külmunud veeks ei setti...

Vasta
#7

No kui tähte närida, siis roolivõimendi hüdroõli pump on mootori küljes ja sealt saaks küll hüdroõli mootorisse, kuid seal ainult mõni liiter, karter sellest täis ei saa.
Vasta
#8

tere,see saab olla ainult diiselkütus,mis on läbi kõrgsurvepumba purunenud otsatihendi kaudu tunginud mootori karterisse,ja seal segunenud mootoriõliga,ega see kogus diislit õli veel heledamaks tee,küll teeb aga vedelamaks,alles kuu aega tagasi tegelesime sama küsimusega,Rakveres sai pump ära remonditud ja asi ok.
Vasta
#9

Kas õli on külma mootoriga vedel? Kui nafta õli hulgas on, siis on ju õli ka hoopis vedelam. Nagu pen.skar viitas, siis D-240 on kõrgesurvepump surveõlitusega - s.t. mingit otsatihendit ei ole!! Kui tegemis on D-50 mootori kõrgsurvepumbaga, siis seal on tihend (20x40). Lisaks etteandepumbale saab vanema tüübi kõrgsurvepumbal plunžripaari alt kütus tulla. Paari all on õhuke alumiiniumseib ja kui see on ära ussitanud - hakkab sealt kütust sisse ajama. Võib proovida ka pumba pealt kammitsaid lahti päästa ja siis stutsereid pingutada. Kui need lõdaval on - pääseb paari ja korpuse vahelt kütus alla. P.S. ärge ise hakake paare välja võtma - suure tõenäosusega te neid paika uuesti ei saa..
Stendis on kohe näha, kuskohast pump jookseb. Kuskandi mees oled?
Muidu mootor töötab ilusti - kõigi silindritega?
Vasta
#10

Ksf Võsa järeldus kõige tõenäolisem. Kui põhjustas mitu päeva "pissiv " pihusti, tuleks ka pl.kaas maha võtta. Kuidagimoodi see kütusejuga suudab põlemiskambrit kolvis närida. Kord majandis K700 Jamz`l suudeti päevaga sõrmejämedune auk läbi kolvipõhja saada, roomas omal jõul veel töökotta.
Vasta
#11

No täna sai üleliigne kraam välja lastud, diisli lõhna sel küll polnud, vedel ka mitte. Mootor alguses ajas sinist suitsu pärastpoole kadus ära. Ilmselt see üleliigne õli põles ära. Kaua käia ei saa lasta, teeb omad toimetused kähku ära, enne kui mootor kuumaks läheb. Praegu ise mõtlen, et vesi saanud kuskiltpidi karterisse, kuigi sellist valget ollust õlisees märgata polnud.


Ega kellelgi pole pakkuda mingit töökorras mootorit mõistliku hinna eest?
Vasta
#12

Lõppu üks tõestisündinud lugu.
Lada 08-d alles tulid välja, teeninduses pikad järjekorrad, mees otsustas ise õli vahetada. Ostis filtri ja õli, ajas kusagil kraavi kohale, punn alt, filter vahetatud, punn tagasi ja uus õli sisse. Vaatab vardast, et kas aitab juba aga seal kaks normi. Paneb siis käima, et peaks osa filtrisse tõmbama aga ikka palju. Uurib asja ja tuleb välja, et lasi käigukastist õli välja. Kimab siis teenindusse ja seal imestavad, et käigukastist tuleb ainult auru.
Teine tuli veel meelde. Lasi üks mees mootori remontida kusagil väga väärikas ja lihtkodanikule kättesaamatus töökojas, midagi võidusõiduga seotut, või mõne võidusõitja kodus. Täpsus polegi tähtis. Mootori koostamisel kutsuti meister kõrvale. Järgmine päev pingutas ta eelmisel päeval peale asetatud klapikambrikaane. Klient sai auto, sõitis veidi maad ja õlisurve kadunud, varras ka ei näita. Valab juurde, sõidab ja õlisurve jälle kadunud, varras kuiv. Helistab meistrile, sellele meenub, et kõik augud plokikaanes olid kinni topitud, et sodi alla ei läheks ja hommikul ta kaane alla ei vaadanud.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#13

Kui kütus on karteriõli sees, siis nt. D-144 puhul ei olnud küll mingit spetsiifilist kütuselõhna tunda - kuigi oli kaks normi sees materjali. Õli ongi must sellisel juhul, kuna sissetulev diisel peseb tahma lahti. Kas mootor töötas muidu ühtlaselt? Sinine siniseks aga ülejäänud olukord?`
Kui jahutusvedelik ei kao ja roolivõimendist ka kadunud pole, siis on tegemist kas kõrgsurvepumba probleemide (ka nt. korpusel mõra; ülevalt klapil tükk ära või klapivedru pooleks - siis hakkab silindrisse sattuma suvaline kogus kütust, tavaliselt oluliselt rohkem kui vaja) või siis pihustiga.
Proovi veel nii, kui mootor töötab väikestel pööretel, lase kordamööda pihustitorud lahti. Kui mootor häält muudab - silinder töötab. Kui ei muuda - on probleem selle silindriga. Siis võib mittetöötavale silindrile paigaldada teise pihusti. Kui siis tööle hakkab - paikneb probleem pihustis ja pump on ok (s.t. klapiga on ok, see ei välista veel mõra kusagil, või nende seibide või isegi etteandepumba probleeme - kuskohast võib siis küte pumba karterisse ja sealt mootori karterisse sattuda). Kas ennem liigse õli tekkimist mootor töötas ilusasti, samuti käivitus? Järsul pöörete tõstmisel on pilt ja heli milline?
Veel: kiirelt kuumaks minemine võib ka viidata segamini jooksnud pumbale. vana see traktor on muidu ja kui kaua pump peal on olnud?
Võin vahendada korraliku pumbamehe kontakte, kes vaatab ka pihustid üle. Paikneb Raplmaal.
Vasta
#14

Töötamine ja käivitumine on päris hea, häälejärgi aru küll ei saa, et mõni silinder tagant ära oleks. Järsult gaasi anda siis viskab musta, muidu eriti ei suitsenud. Nüüd kui see kuumaks mineku probleem, ei saa normaalselt lasta masinal töödata, seega ei saa ka jaole kust see õli tulnud on.

Endiselt, ega kellelgi pole Mtz mootorit ülearu? Peaks töökorras olema.
Vasta
#15

Mis mõttes läheb kuumaks? Jahutusvedelik ikka sees on?

Russ ei tohiks praeguste ilmadega küll jahutusehädade käes vaevalda...
Vasta
#16

Kui jahutusvedelik jätkuvalt seal kus olema peaks, pakun jätkuvalt seda, et kõrgsurvepumbas on probleem. Üks või ka mitu plunžrit surub lihtsalt x kogust kütust silindrisse ning see kogus on igakord erinev. Nähtud värk.
Vasta
#17

kui pihusti(d) pissiks,käiks mootor terava häälega,eriti gaasi andes.Kuid porfülaktika mõttes lase otsad ära vahetada ja pihusti surved 175 peale timmida.Kuumaks minek-vaata,kas radikas ikka läbi paistab ja šalušii piisavalt avatud on.Termostaat tal vaevalt sees on.
viljandis pumpade ja pihustite guru U.Saik,56957565, 4347861
Vasta
#18

Seda pihusti kusemise häält peab teadma - niisama kirjelduse järgi ei tee vahet, kas on süüde lihtsalt varajane või lekivad pooled pihustid läbi...Rolleyes

Kuid kuumaks see mootor tõepoolest minna ei tohiks. Kõigepealt peaks välja selgitama, miks läheb mootor kuumaks (veepump tuksis, rihmaratas lahti, radikas umbes, lõdvik umbes, ribakatik või rullkardin kinni) ja siis alles hakata uurima, miks seda ollust karteris nii palju on.

Ei ole välistet, et need on omavahel seotud...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne