Lanceri rihmaratta probleem
#1

Tegu `93.nda aasta Mitsubishi Lancer 1,6 GLXi (CD4W ehk siis nelikveoga) ning mootoriks 4G92. Probleemiks rihmaratta ebaloomulik asend, ehk siis esimesed märgid tajusin roolivõimu- ja generaatoririhma valest häälest. Esmane visuaalne kontroll kinnitas, et rihmaratas "poob", ehk siis vaadeldes nii geneka kui ka roolivõimu poolt ei jooksnud rihmad paralleelselt rihmarattaga (genekas ja roolivõim ise ikka kinni ja õiges kohas). Paigast on ära rihmaratas, mis sisse söönud mootoririhma alumisele kaanele ja riivamas karterit. Joonis:

[Pilt: mitsu%20rullid.jpg]

Peale võõrhääle tekkimist keerasin otsa kohe kodu poole, mootor käib nagu siidi, aga vales asendis olev rihmaratas on tõenäoliselt ära rikkunud mootoririhma alumise kaane, kindel ei ole ma seepärast, et ei saa alumist kaant lihtsalt kätte. Ei saa kätte, sest ei jõua lihtsalt rihmaratta polti (joonisel nr 4) lahti keerata ega saa ka ratast ennast kätte. Abiline hoidis pidurit, mina keerasin jõuga- ja auto hakkas tasapidi piduriklotside kriuksudes liikuma.

See selleks- mind ikkagi huvitab, et mis võiks olla põhjuseks? No väntvõll ei saa ju ise lahti olla ning loksuda koos rihmarattaga? Ei saa ju. Mootoririhm (vahetet 6000 km tagasi) tundub terve olevat ja mootor käib väga ilusa ja ühtlase häälega. Kas äkki on purunenud nö vaheflanss (joonisel nr 8)? Ma ju ei näe seda, sest ei saa alumist kaant kätte! Ning selle purunemise puhul usuks, et mootori töötades rihmaratas laperdaks (või mittetöötades jõuaks käega üles-alla-paremale-vasakule liigutada), aga see istub seal tugevalt ning mootori töötades käib ilusti ning ühtlaselt. Seda ma kotrollisin- võtsin geneka ja roolivõimu rihmad maha ning palusin abilisel altpoolt vaadata, kuidas rihmaratas käitub. Käivitasin mootori ning kuulsin karjumist: "Pane kinni, pane kinni!" Rihmaratas käib kenasti ja ilma laperdamata ringi, kuid 5 mm vales kohas- otsapidi vastu alumist kaant ja karterit, karter on metallist, rihmaratas ka, metallide omavahelisest hõõrdumisest tekivad sädemed...
Kas oskab keegi tark midagi kosta?
Vasta
#2

pilbil jublakas nr 8 on lihtsalt õhuke plekk seib .
Sul on vist rihmaratas kahest osast mille vahel on kumm ja välimine seib on lahti tulnud kummi pealt ja liikunud vastu karterit .
vahel saab kinnise poldi lahti kui starteriga korre käivitada , muidugi eelnevalt võtme poldile pannud ja teise otsa toetanud kuhugi ohutusse kohta Sad see tegevus ei ole küll ilus ega ka lubatud . aga tehakse ikka
Vasta
#3

Võib ka nii olla, et kui muiste mootoririhma vahetati, võeti rihmaseib maha ja jublakas nr 8 jäi tagasi panemata.

Kord jamasin Ford Mavericku geneka-ventika-veepumbarihmaga, mis pärast ketivahetust hakkas kiuksuma, selgus, et jooksis viltu ja põhjuseks geneka pingutuskronsa, mis oli remondikoja põrandal vedeledes vast auto ratta alla jäänud ja sirgemaks surutud. Kogu mure lahenes tagasipainutamisega.

Mõte see, et remondikodades vahel ka "juhtub".
Vasta
#4

jublaka nr 8 puudumine ei mõjuta mootori tööd , see on tolmukaitseks plekk seib et hammasrihma ruum oleks puhas . vaata kas ratas on kummipealt lahti või mitte?
Vasta
#5

Tere
Kõige lihtsam on suruõhuvõtit.Veel võiks valmistada abinõu rihmaseibi kinnihoidmiseks.NB.Mõnedel autodel on vasakpoolse keermega polt.
Vasta
#6

Detail 8 on vaheseib. See võidi jah, remondi käigus tagasi panemata jääda, aga vähetõenäoline, kuna siis oleks olnud see müra kuulda juba ennem. Kohe peale töökojast välja sõitu vms.

Aga neti teel oskaks kahtlustada juba eelpoolmainitud viga, kus siis rihmaratta sisemist ja välimist osa ühendav kumm on aja jooksul purunenud ja rihmaratas sissepoole liikunud. Eeldusel et muidugi tal on selline kummiga rihmaratas...

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#7

sinna passivad rihmarattad koodidega MD174215 või MD198424.
kahjuks kolahunnikust kumbagi ei leidnud ja seega ei mõista ka kosta, kas on kummipuhvriga või mitte.
Vasta
#8

(29-03-2011, 21:47 PM)siim83 Kirjutas:  Ei saa kätte, sest ei jõua lihtsalt rihmaratta polti (joonisel nr 4) lahti keerata ega saa ka ratast ennast kätte. Abiline hoidis pidurit, mina keerasin jõuga- ja auto hakkas tasapidi piduriklotside kriuksudes liikuma.
see on "kiksipolt". Ma parem ei soovita, kuis teda "koduste vahenditega" soodsatel asjaoludel lahti saada võib - pigem viitan teiste meeste soovitustele Wink
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=31353

edit: aga võib-olla julgeks siiski ise kah soovitada? St kas ehk on keerme suund alati moto pöörlemisele vastupidine?

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#9

Kõigil mitsudel on õigetpidi keermed nendel poltidel
Vasta
#10

Mul kusjuures isegi vist on, aga lao uks on lume all ja enne suurt sula ligi ei pääse.

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#11

Aitäh kõigile, kes ennast teemasse pühendasid. Tõenäoliselt on asi nii, et truu Jaapani nelikveoline andis juba ette märku kevade saabumisest ning vihjas sellele, et peab Ascona kurjaks ajama. Moens, härrased!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne