29-03-2011, 21:47 PM
Tegu `93.nda aasta Mitsubishi Lancer 1,6 GLXi (CD4W ehk siis nelikveoga) ning mootoriks 4G92. Probleemiks rihmaratta ebaloomulik asend, ehk siis esimesed märgid tajusin roolivõimu- ja generaatoririhma valest häälest. Esmane visuaalne kontroll kinnitas, et rihmaratas "poob", ehk siis vaadeldes nii geneka kui ka roolivõimu poolt ei jooksnud rihmad paralleelselt rihmarattaga (genekas ja roolivõim ise ikka kinni ja õiges kohas). Paigast on ära rihmaratas, mis sisse söönud mootoririhma alumisele kaanele ja riivamas karterit. Joonis:
Peale võõrhääle tekkimist keerasin otsa kohe kodu poole, mootor käib nagu siidi, aga vales asendis olev rihmaratas on tõenäoliselt ära rikkunud mootoririhma alumise kaane, kindel ei ole ma seepärast, et ei saa alumist kaant lihtsalt kätte. Ei saa kätte, sest ei jõua lihtsalt rihmaratta polti (joonisel nr 4) lahti keerata ega saa ka ratast ennast kätte. Abiline hoidis pidurit, mina keerasin jõuga- ja auto hakkas tasapidi piduriklotside kriuksudes liikuma.
See selleks- mind ikkagi huvitab, et mis võiks olla põhjuseks? No väntvõll ei saa ju ise lahti olla ning loksuda koos rihmarattaga? Ei saa ju. Mootoririhm (vahetet 6000 km tagasi) tundub terve olevat ja mootor käib väga ilusa ja ühtlase häälega. Kas äkki on purunenud nö vaheflanss (joonisel nr 8)? Ma ju ei näe seda, sest ei saa alumist kaant kätte! Ning selle purunemise puhul usuks, et mootori töötades rihmaratas laperdaks (või mittetöötades jõuaks käega üles-alla-paremale-vasakule liigutada), aga see istub seal tugevalt ning mootori töötades käib ilusti ning ühtlaselt. Seda ma kotrollisin- võtsin geneka ja roolivõimu rihmad maha ning palusin abilisel altpoolt vaadata, kuidas rihmaratas käitub. Käivitasin mootori ning kuulsin karjumist: "Pane kinni, pane kinni!" Rihmaratas käib kenasti ja ilma laperdamata ringi, kuid 5 mm vales kohas- otsapidi vastu alumist kaant ja karterit, karter on metallist, rihmaratas ka, metallide omavahelisest hõõrdumisest tekivad sädemed...
Kas oskab keegi tark midagi kosta?
Peale võõrhääle tekkimist keerasin otsa kohe kodu poole, mootor käib nagu siidi, aga vales asendis olev rihmaratas on tõenäoliselt ära rikkunud mootoririhma alumise kaane, kindel ei ole ma seepärast, et ei saa alumist kaant lihtsalt kätte. Ei saa kätte, sest ei jõua lihtsalt rihmaratta polti (joonisel nr 4) lahti keerata ega saa ka ratast ennast kätte. Abiline hoidis pidurit, mina keerasin jõuga- ja auto hakkas tasapidi piduriklotside kriuksudes liikuma.
See selleks- mind ikkagi huvitab, et mis võiks olla põhjuseks? No väntvõll ei saa ju ise lahti olla ning loksuda koos rihmarattaga? Ei saa ju. Mootoririhm (vahetet 6000 km tagasi) tundub terve olevat ja mootor käib väga ilusa ja ühtlase häälega. Kas äkki on purunenud nö vaheflanss (joonisel nr 8)? Ma ju ei näe seda, sest ei saa alumist kaant kätte! Ning selle purunemise puhul usuks, et mootori töötades rihmaratas laperdaks (või mittetöötades jõuaks käega üles-alla-paremale-vasakule liigutada), aga see istub seal tugevalt ning mootori töötades käib ilusti ning ühtlaselt. Seda ma kotrollisin- võtsin geneka ja roolivõimu rihmad maha ning palusin abilisel altpoolt vaadata, kuidas rihmaratas käitub. Käivitasin mootori ning kuulsin karjumist: "Pane kinni, pane kinni!" Rihmaratas käib kenasti ja ilma laperdamata ringi, kuid 5 mm vales kohas- otsapidi vastu alumist kaant ja karterit, karter on metallist, rihmaratas ka, metallide omavahelisest hõõrdumisest tekivad sädemed...
Kas oskab keegi tark midagi kosta?