Küsimus diiselmootori kohta
#1

Diiselmootoritel võetakse pidurivõimule vaakum geneka otsast mingilt pumbalt.Pumpa tuleb kusagilt õlitrassist kõrgsurve vooliust õli ja pumbast väljub õli teise vooliku kaudu vist karterisse tagasi.Kuna mul toda pumbaga genekat pole siis kas võib trassist tulevale pumba sisendvoolikule pimeda ette panna või tuleb need voolikud omavahel ühendada?
Vasta
#2

Võid ju proovida pimedat, kui talle ei meeldi, siis lööb eest ära.
Vasta
#3

Ummmm väga keeruline on sinust aru saada.

1) Kas vaakumpump ja generaator on samas korpuses või lihtsalt sama võlli peal?

2) Kas õlivoolik läks pumpa,et seda määrida?

3) Kui sinna tuli surveall õli siis pole pimeda ettepanek hea mõte kuna see võib mõjutada ülejäänud õlitussüsteemi toimist. ühenda ikka äravooluga.

4) Mis mootorist üldse juttu on? Osadel turbodiislitel on ka eraldivaakumpump mis asub klapikambri kaane all ja töötab nukkvõlli pealt.Bmw 2.4TD näiteks.
Vasta
#4

(02-04-2011, 21:46 PM)Gravity Kirjutas:  Ummmm väga keeruline on sinust aru saada.

1) Kas vaakumpump ja generaator on samas korpuses või lihtsalt sama võlli peal?


2) Kas õlivoolik läks pumpa,et seda määrida?

3) Kui sinna tuli surveall õli siis pole pimeda ettepanek hea mõte kuna see võib mõjutada ülejäänud õlitussüsteemi toimist. ühenda ikka äravooluga.

4) Mis mootorist üldse juttu on? Osadel turbodiislitel on ka eraldivaakumpump mis asub klapikambri kaane all ja töötab nukkvõlli pealt.Bmw 2.4TD näiteks.
Ei tea kuna pole toda genekat ega pumpa,on kaks voolikut rippumas,üks hüdra voolik ja teine tavaline.
Mootoriks vanakooli 2,2 diisel izusu,vabalthingav.
Vasta
#5

Kuna õlisurve tuleb magistraalist, kus on surve, siis PEAD pimeda panema Kui lased magistraali õli lihtsalt karterisse tagasi siis ei teki ju õli rõhku. Smile Kasutage pead sihtotstarbeliselt. Big Grin

Ps. küsin et mille peal kasutad seda Isuzu mootorit? Mul C-190 Isuzu mootoreid, ja alusvankreid neile... Big Grin

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#6

Õlisurve korralik kui voolikud jätkatud.Kuna neid voolikuid vaja pole siis heameelega võtaksin maha need.Tegemist põllurallikaga millega ka metsas ragistamas käin siis mida vähem üleliigset mudru peal seda parem.
Vasta
#7

Vabalt hingaval diislil pole üldse vaja vaakumpumpa pidurivõimendi jaoks,vaja minev vaakum võetakse sisselaske kollektorist!
Vasta
#8

On kunagi olnud õnne omada Sierrat 2,3d. Sellel oli küll vaakumpump eraldi, kuigi vabalthingav.
Vasta
#9

(03-04-2011, 14:16 PM)Gravity Kirjutas:  Vabalt hingaval diislil pole üldse vaja vaakumpumpa pidurivõimendi jaoks,vaja minev vaakum võetakse sisselaske kollektorist!

Diislil tekib hõrendus sisselaskekollektoris ainult väga umbe läinud õhufiltri korral.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#10

Mõningatel diesel mootoritel kasutatakse kõrgsurve pumba tüürimiseks mitte trossi, vaid vaakumit,mis saadakse õhu filtri all, sisselaske kollektori peal asuvast siibrist, nagu karburaatoril ...samas oleks võimalik sealt võtta vaakum ja vahele kindlasti ventiil vaakumi ühesuunaliseks liikumiseks...selline minu mõte,kuid katsetuseks pole aega Big Grin

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#11

(03-04-2011, 14:16 PM)Gravity Kirjutas:  Vabalt hingaval diislil pole üldse vaja vaakumpumpa pidurivõimendi jaoks,vaja minev vaakum võetakse sisselaske kollektorist!
Vaakum saab sisselaskekollektorisse tekkida siis kui siibri kinni keerad,diislil pole kollektoris mingit siibrit.Mul 2 vanakooli vabalthingavat nissan 2,3 ja susu 2,2,kummalgi pole kollektoris siibrit.Nissanil oli pump geneka otsas ja tollel jätkasin need voolikud kokku.Ilmselt on need voolikud pumba õlitamiseks,sest vooliku sisemõõt napp 4mm ja läheb pime ette.Kunagi sai uazikuga võsas mürada ja tollel ka kuskilt õlirõhuanduri juurest läks õlivoolik ja mingi oks leidis selle vooliku üles ja ja kogu see krempel pooleks,õli maas ja pidu läbi selleks korraks.Teist korda sama reha otsa astuda ei taha.
Vasta
#12

Ummm,ma ei tahaks hästi uskuda,et vabalthingaval diislil ei teki sisselaskesse vaakumit. Bensiinimootori puhul vaakum langeb,mida enam gaasisiiber on lahti ja ikkagi ei kaota pidurivõimendi oma töövõimet.

Kas keegi saaks suvalisel vabalthingaval diislil vaakumi ära mõõta?
Vasta
#13

(03-04-2011, 18:37 PM)Gravity Kirjutas:  Ummm,ma ei tahaks hästi uskuda,et vabalthingaval diislil ei teki sisselaskesse vaakumit. Bensiinimootori puhul vaakum langeb,mida enam gaasisiiber on lahti ja ikkagi ei kaota pidurivõimendi oma töövõimet.

Kas keegi saaks suvalisel vabalthingaval diislil vaakumi ära mõõta?

Milleks mõõta, seal pole ju vaakumit. On küll mingi väga tühine rõhulangus aga seda püütakse ju diisli juures valmistaja poolt igati vältida. Tähendaks rõhulangus silindrite kehvemat täitumist värske õhuga, selle võrra saaks silindrisse pritsida vähem kütust ja oleks mootori võimsuse langus tagatud.
Bensiinimootori kollektori ja pidurivõimendi vahel on tagasilöögiklapp, mis hoiab ka seisva mootori puhul võimendis ühe-kahe efektiivse pidurduse jagu vaakumit. Alles kolmanda vajutusega kaob võimendi aitav mõju ja tuleb pidurdamiseks jalaga rohkem vajutada.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#14

(03-04-2011, 18:37 PM)Gravity Kirjutas:  Kas keegi saaks suvalisel vabalthingaval diislil vaakumi ära mõõta?
Kuidas ja kust seda mõõdetakse?
Vasta
#15

Muska71- automotokaupluse tilu-lilu riiulist leiad led pirne, niidi otsa riputatavaid siputisi, tahhomeetreid ja ka diisli vaakumi mõõdiku. H2rra- näiteks MTZ-100, -820 on regulaatori pneumokorrektor vaakumiga( ei lase musta lonti korstnast tulla), aga änksi antakse ikka hoovaga-trossiga. Samas mäletan et farmis sai voolu äraolekul lehmad lüpstud MTZ õhupuhasti külge ühendatud vaakumtrassiga- mingi 0,6 torri? atm. vajati. Traktori korstna asemele käiv inzektor oli ohutum mootorile, kuid väikse tootlikkusega.
Vasta
#16

Haynesi manuaali järgi on isegi 5 silindrilisel automaatkastiga bensukas Audi 90l vaakumpump. Muidugi, see võib olla tulem sellest et 80ndate keskel tõmmati USAs Audi müügile kott pähe mitte töötavate pidurite pärast-kuigi tollel autol olla gaasipedaal kõveraks vajutatud. Ju siis peale seda taheti, et gaas ja pidur põhja vajutades auto seisma jääks.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#17

Diislil võib olla sisselaskes klapp. Näiteks 2.5l transitil (peugeot mootor siis) on sisselaskes klapp mis töötab koos EGR-iga - kui egr läheb lahti tõmmatakse filtri poolt õhu sissepääs kinni. Kui vanal mootoril EGR kinni panna, tuleb klapp kas fikseerida avatud asendis või veel parem minema visata. Vastasel korral on klapp vaikimisi kinni ja tahmalont tagant on tagatud. Pidurivõimu jaoks on aga vaakumpump geneka taga.

Diislil ei teki vaakumit normaaloludes sisselaskes sellepärast, et sisselase on ühtlase läbimõõduga. Tuletage koolifüüsikat meelde - hõrendus ja surve tekkisid gaasi (õhu) voolukiiruse muutumise tõttu. Samal põhimõttel tekitab näiteks lennuki tiib tõstejõudu. Diislilt saaks sisselaskest vaakumit võtta, kui sinna teha üks kitsam düüs sisse, aga see võtaks mootorilt jõu ära. Üldse on diisel väga tundlik sisse- ja väljalaske takistuse osas - takistuse tekkimisel kaob jõud ära.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne