5 X TALUPOJA iseliikuv šassiitraktor ДВСШ -16 1959 a.

Ma loodan,et see T-16 omanik oma masinat niipea vanarauaks ei realiseeri.


Vasta

(28-06-2017, 20:47 PM)kopraonu Kirjutas:  Ma loodan,et see T-16 omanik oma masinat niipea vanarauaks ei realiseeri.

No ei lähe õnneks. Mul vaikselt juba käpp peale pandud.... Wink
Vasta

Õhtust!

Avastasin,et on endal üks üleliigne roolisammas T-16 oma. Kui kellegil huvi siis on saadaval.

[Pilt: 25011191c08050_l.jpg]

[Pilt: 2501119365af14_l.jpg]

T.
Vasta

Õhtust!

Külapealt siis sain laenuks T-16 küljest pärit istmepadja:

[Pilt: 250118530be922_l.jpg]

[Pilt: 250118559ec422_l.jpg]

[Pilt: 25011851e41ca6_l.jpg]

Pean mainima,et originaalne istmepadi oli mul kunagi olemas. Oli küll mäda aga oli olemas. Viisin jäänused ühe meistri juurde Mustla taha puidutöökotta ja mulle lubati teha selline asi järgi. Sai käidud vist isegi mitu aastat möödaminnes ja helistatud lugematuid kordi...,et kas on juba valmis. Siis lubati ikka,et kohe tehakse ära. Järgmine kord aga meister ütles mulle: " Viskasin ära,sa ei tulnud ju järgi.!   Sad  Big Grin Niipalju siis suhtumisest... peale seda sain õppetunni,et isegi räbalat ei tohi külapeale anda ega viia,jääd lihtsalt ilma. Olen ka õppinud sellest seigast sedagi,et ei tohi vägapalju töid omale kaela võtta. Ei taha endale ega teistele vastikuks muutuda ja ülejõu käivaid asju ette võtta.

Nüüd aga......õnneks jäid kodu vedrud:

[Pilt: 250118574303a7_l.jpg]

Need käisid puitraami külge ehk siis kõigepealt oli neljakandiline piklik raam ja selle pealepoole. Nurkades olid tapid....
Pean ütlema,et nagu näete järgnevalt pildilt:

[Pilt: 250118599e3fab_l.jpg]

siis ei sobi need vedrud omale kohale,kuna raam on väiksem. See iste on omatehtud arvatavasti,sest ei ole mõõdult paras künasse istuma. Reedab pikkus.... lühem pisut liigagi....
Kui nüüd kellegi traktori küljes on originaal iste,tunneksin selle vastu huvi. Oleksin rahul,kui saaksin kasvõi näha ja mõõta.
Mõned pikad vedrud on kaduma läinud. Kuna ma ise millalgi leidsin sarnase vedru aga pikema siis kahtlustan,et ka mujal on sellised käigus olnud. Näiteks UAZ- istme küljes.

T.
Vasta

(29-06-2017, 19:59 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Kui nüüd kellegi traktori küljes on originaal,tunneksin selle vastu huvi. Oleksin rahul,kui saaksin kasvõi näha ja mõõta.
Mõned pikad vedrud on kaduma läinud. Järsku kellegil on pakkuda sarnaseid vedrusid või teab kuskohal samasuguseid kasutati veel. Kuna ma ise millalgi leidsin sarnase vedru aga pikema siis kahtlustan,et ka mujal on sellised käigus olnud.

T.
Et vähem möla oleks ja õige info kiiremini liiguks, ole hea ja kasuta mõõtevahendeid.  Pikkus ja läbimõõt. "sarnased" peaksid olema  M401 tagumise istme all.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

(29-06-2017, 20:24 PM)h2rra Kirjutas:  Et vähem möla oleks ja õige info kiiremini liiguks, ole hea ja kasuta mõõtevahendeid.  Pikkus ja läbimõõt. "sarnased" peaksid olema  M401 tagumise istme all.

Tänan. Pidin lisama mõõdud hiljem aga ei jõudnud lihtsalt. Seega siis vedru pikkus- vast 30-32 cm ja traadi läbimõõt millest on keeratud pisut üle 2 mm. Üldiselt mind ei häiri pikem vedru.... saab lühemaks teha edukalt.

Veel on mure,et vaja siis neid teisi istme vedrusid ka mis oleks ka vast 2-3 mm. traadist keeratud. Voodites peaks neid olema aga hetkel oma varudest ei leidnud jämedamast vedrutraadist keeratud varianti. Kõik on liiga peenest traadist ja sellest pole kasu. Traktoril peavad ikka olema tugevamad vedrud. Ja originaalistmel ongi need pikad peenikesed vedrud selleks,et kui jääb ülemistest väheks siis saab ka allapoole vajuda. Siin on aga üks takistus-paagipunn mis järjekindlalt tagumikku taob..... Big Grin
Vasta

(29-06-2017, 21:02 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Veel on mure,et vaja siis neid teisi istme vedrusid ka mis oleks ka vast 2-3 mm. traadist keeratud. 

Neid saab GAZ 51-e istmete seest.
Vasta

kuna sai teema omanikuga nõu peetud, siis lisan ilmselt põlvkond uuema  traktori pilte mõned. [Pilt: DSCN3501_zpsrsocrxyi.jpg?t=1498728681]
[Pilt: DSCN3502_zpsg32lmtms.jpg?t=1498728683]
[Pilt: DSCN3503_zpshhg2gvty.jpg?t=1498728683]
[Pilt: DSCN3507_zps4sdxonns.jpg?t=1498728683][Pilt: DSCN3509_zps3ogjlcnv.jpg?t=1498728683][Pilt: DSCN3511_zpsc5iclna7.jpg?t=1498728683]

ja oli just niitmispäeva ära teinud

Veel pole maha löödud
Vasta

Tore. Tegu siis T-16-kümnega. Täitsa kobe ja toimiv asi.
Tore on näha rikkumatta haakerauda. Seda peab oma silmaga vaatama. Samuti kapote mis on ribidega. Millalgi siin mõlgutasin mõtteid et kumb on vanem kas ribidega või ilma. Kahtlustan,et ribidega on uuem variant. Vaevalt et keegi asja kehvemaks tegi.... Big Grin  Jahutus on ju parem.
T.
Vasta

sellel põkul on ka poolik varumootor, kui poolik pole oma silmaga näonud Sad

Veel pole maha löödud
Vasta

(27-06-2017, 21:26 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Õhtust!

Sai külastatud ühe T-16 omanikku. Tema traktoril siis vanatüübi haakeraud küljes. Siin on ka keevitatud tugevdusi aga põhiline ikka see,et sain näha seda päris õiget asja. Seega mu oma haakeraual on vaja lihtsalt kunagi üleliigsed asjad küljest rookida.

[Pilt: 25010077583ab6_l.jpg]

Veel sain teha pildi vanatüübi alumiiniumist plokikaanest millel puudub nookurite õlitus.

[Pilt: 25010067498798_l.jpg]

Veel silmasin armatuuri küljepeal ühte plekist karpi mis on mõeldud lüliti jaoks.

[Pilt: 2501007574f00f_l.jpg]

[Pilt: 25010073a70a7d_l.jpg]

[Pilt: 25010071a8c941_l.jpg]

[Pilt: 25010069fc3d41_l.jpg]

Sellel armatuuril puudu ülemine osa kus käikude tabel. Rooliratta peal näha kumer kaitseplekk,minu mudelil see hoopis teistmoodi väljanägemisega.
Kas minu DVSŠ-16-nel on see lüliti küljes,ei mõista arvata,peab omajagu uurima. Igaljuhul on see T-16 varasem mudel. Eest raam on küll vahetatud aga tagaots õige.
Veel sain siis lõpliku kinnituse esimeste velgede erinevusest. Uuematel kilbid keevitatud ja nelja auguga.... vanematel needitud kilpidega ja kolme auguga.

[Pilt: 250100652d4d76_l.jpg]

Üks selline vanatüübi velje on mul hetkel olemas. Kui kellegil on sellist mulle pakkuda,uuema tüübi korraliku saab kohe vastu. Wink  Veel otsin ka esiratta raskusi.

T.
Kas mitte siin ei pakuta sellist velge ?
http://soov-ee.postimees.ee/2079386-velg...tails.html
Vasta

(02-07-2017, 10:21 AM)arv ok Kirjutas:  
(27-06-2017, 21:26 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Sellel armatuuril puudu ülemine osa kus käikude tabel. Rooliratta peal näha kumer kaitseplekk,minu mudelil see hoopis teistmoodi väljanägemisega.
Kas minu DVSŠ-16-nel on see lüliti küljes,ei mõista arvata,peab omajagu uurima. Igaljuhul on see T-16 varasem mudel. Eest raam on küll vahetatud aga tagaots õige.
Veel sain siis lõpliku kinnituse esimeste velgede erinevusest. Uuematel kilbid keevitatud ja nelja auguga.... vanematel needitud kilpidega ja kolme auguga.

[Pilt: 250100652d4d76_l.jpg]

Üks selline vanatüübi velje on mul hetkel olemas. Kui kellegil on sellist mulle pakkuda,uuema tüübi korraliku saab kohe vastu. Wink  Veel otsin ka esiratta raskusi.

T.
Kas mitte siin ei pakuta sellist velge ?
http://soov-ee.postimees.ee/2079386-velg...tails.html

See viimane kuulutuses kõige uuemat tüüpi velg. Pakun et on olemas ka kolmas variant veljest. Omasin sellist enda vanema t25  all. Kaugelt oli ta eristatatav selles osas, et velje avade (poldiavade) vahel oli selline ca 6x2cm pikkune valtsitud kumerus.  Vanematel velgedel seda ei ole.


Äkki on kellegil pilti nendest velje raskustest - pole mina oma silmaga neid kohanud.  vanema dt20 omasid veel trehvanud, kuid uuemale veljele pole kohanud.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

Õhtust!

Vanatehnikasõber tõi täna sellise kolme auguga velje aga kilp on keevitatud. Homme valges teen ka pildi. Ju on neid veljesid mitmeid variante.
Mis puutub nendesse vanatüübi tagumistesse veljedesse siis neid on ka vähe liikvel ja traktorite all pole ka näha suurt. Ju siis on lihtsalt aja jooksul otsa lõppend. Ja huvitav on see,et isegi näituse masinatel tihtilugu uuema mudeli omad all.

T.
Vasta

Selline see kolme auguga ja keevitatud kilbiga velje ongi:

[Pilt: 250181457351cb_l.jpg]

[Pilt: 250181473ed4df_l.jpg]

T.
Vasta

T-16 varuosade kataloog sisaldab istmete kota sellist infot. Kataloog aastast 1964.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

(07-07-2017, 00:04 AM)Aspelund Kirjutas:  T-16 varuosade kataloog sisaldab istmete kota sellist infot. Kataloog aastast 1964.

Tänan!

Siit on muidugi midagi vaadata küll aga eriti tõsiselt ei tasu jooniseid võtta. Eriti hea näide sellest spilkast seal tagaküljel paremal.... suurused ikka märgatavalt erinevad.

[Pilt: 25018979c424f3_l.jpg]

See muidugi T-16 tagaots. Seljatoest sain ka pildi:

[Pilt: 25018977c7985f_l.jpg]

Kas see nüüd T-16 originull,ei suuda arvata.
Vasta

Vahepeal õnnestus selline asi leida: Akukasti kaan.

[Pilt: 2501932952940d_l.jpg]

See on vast DT-20 oma. Mulle on vaja pikemat ja kinnituskohad peavad olema otstes. Kas kellegil on sarnast asja pakkuda?


PS. antud isend üle!

T.
Vasta

Mul ausalt natuke raske aru saada,kas see on nüüd akukast või miskit muud? Pane Big Grin siis juba teiselt poolt ka pilt.


Vasta

(08-07-2017, 17:58 PM)kopraonu Kirjutas:  Mul ausalt natuke raske aru saada,kas see on nüüd akukast või miskit muud? Pane Big Grin siis juba teiselt poolt ka pilt.

Jah,arvasin,et kõik saavad lambist nagunii aru.... Big Grin
Vasta

Tead ega ei saa ikka küll :Big Grin Ma alguses nuputasin,et kas tegu on ikka akukasti või õlipaagiga. Muidugi paagil oleks kork aga võib olla minu silmanägemine on juba, igasugu peentööst kergelt tuksis.


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 9 külali(st)ne