Nõukogude hüdrokraana 4030p
#1

Mind huvitab, Nõukogude Liidus toodetud ja laialt kasutusel olnud hüdrokraana 4030p. Paigaldatud on seda erinevatele veoautodele tehase lisana või ka omakäeliselt. Kas keegi teab, millal seda kraanat tootma hakati, milline on tehase poolt ette nähtud tõstejõud ja millised olid erinevad modifikatsioonid.
Lisan ka paar stiilinäidet:
http://varjupaik.jjts.ee/?action=ekspona...=251#tekst
http://www.techstory.ru/avto/lka/4033_zi...a_6694.jpg
http://www.techstory.ru/avto/lka/4033_zi...a_6690.jpg
Sama kraana natuke muudetud kujul ka Gaz-53 prügiauto peal:
http://varjupaik.jjts.ee/?action=ekspona...t&S_ID=302
Vasta
#2

täpset tootmise algust ei tea, kusagil kuuekümnendate alguses ta oli vast.
mudeleid ja modifikatsioone oli palju 4030 (ZIL-164A), 4031 (GAZ-51A), M-30 (GAZ-53A) jne.
Lisan ka kuskilt vene saidilt kunagi alla laetud tehnilised andmed.
   
Lehekülg peaks olema raamatust "Spravotchnaja kniga avtomobilista" 1973

Jätkaku, kes täpsemalt teab
Vasta
#3

Tänud. Leidsin internetiavarustest selle lehe lõpuks ka ise ülesse. Nüüd üritan nende mõõtmete alusel tuvastada olemasolevat hüdrokraanat. Vaatame, kas õnnestub. Noole peal olev pirka on kahjuks nii roostes, et sealt ei loe enam midagi välja.
Link ka siia juurde:
http://road-crimea.narod.ru/old/kran.htm
Vasta
#4

Viskasin selle jutu peale veel ühe päringu Lvovi (Lvivi) tehase kohta netti ja sain vastuseks ka viite tootmise algusekohta. kontrollimata andmeil läks kraana esimene mudel ЛЗАП-4030 tootmisse (mais?) 1957

Link ise siin: http://www.spec-technika.ru/?page=issue&...tem=100739
Vasta
#5

Tänud. Täna ei jõudnud kahjuks kraana tuvastamisega tegeleda, kuid nädalavahetusel sai ta tööle pandud ja Zil-157 raami esimese otsa koos vedrude, esisilla ja roolikarbiga tõstis maast lahti ilma igasuguse probleemita ja seda pikaks aetud noolega. Seega pole ilmselt tegemist mudeliga 4031. Samuti on selle kraana all raam koos käppadega. Spetsifikatsiooni uurides võiks tegu olla kas 4030p või 4033 mudeliga. Ilmselt saab asjasse selgust osade mehhaanilise ülemõõtmise teel.
Huvitaval kombel pole vene hüdraulilistest agregaatidest eriti palju isendeid ja pilte säilinud.
Vasta
#6

Mul üks versjoon antud kraanast kodus olemas gas 53 vraki peal,marki küll ei tea.Olen kuulnud,et volga pidi lõdvalt kasti tõstma.
Vasta
#7

Minu valduses olev kraana on samuti Gaz-53 seljas. Kümmekond aastat tagasi nägin ja pildistasin ka üht Zil-157-t koos analoogse kraanga, kuid kahjuks ei taibanud siis selle kraana kohta rohkem uurida. Tunnen selle teema vastu huvi, sest tahan taastada Zil-157 koos sellise kraanaga. Kui kirjandusest juhinduda, siis peaks sellele veoautole sobima mudel 4033.
Vasta
#8

Kõigele vaatamata on minul Gaz-53 peal ikkagi hüdrokraana 4030p. Suure otsimise tulemusena õnnestus siis leida ka pilt sellest, milline 4033 välja näeb. Kahjuks ei tule ette, et seda kunagi Eestis näinud oleks.
Kui keegi teab mõnda sellist isendit juhatada, siis olen igasuguse teabe eest tänulik. Siin siis mõned pildid:
           
Automudel kraanaga 4033, kuid ilma käppadeta:
http://www.mini-koleso.ru/product/2060/
Kraana 4032, mis on paigaldatud KRAZ 255b peale:
   
Vasta
#9

Igavene vana postitus aga sellist viimase pildi peal olevat KRAZ hüdrokraanat saab minu õue peal katsuda-vaadata.
Paigaldatud haagise külge, kunagi aitas saeraamis materjali laadida.

Pärit kusagilt Rakvere juurest vene sõjaväe varudest.  Mast originaal.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne