Bensiin & muud mootorikütused
#1

Kas oskab keegi lahti seletada juhtumi mis nüüd minu GAZ auto karburaatori plastikust aknakesega juhtus. Nimelt tankisin  Alexela jaamast bensiini B-95 ja selle kasutamisel auto mootoris sulas üles karburaatori plastikust ujukiruumi aken...Kange kraam tundub olevat   Sad

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#2

(21-04-2011, 21:48 PM)h2rra Kirjutas:  Kas oskab keegi lahti seletada juhtumi mis nüüd minu GAZ auto karburaatori plastikust aknakesega juhtus. Nimelt tankisin Alexela jaamast bensiini B-95 ja selle kasutamisel auto mootoris sulas üles karburaatori plastikust ujukiruumi aken...Kange kraam tundub olevat Sad

No saidki sõber lõuatäie lahusti ja atsetooni segu.
Mul oli aastaid tagasi vaja bussi värvida ja sõitsin tsikliga Viljandisse poodi atsetooni ja lahusti järele. Tanklas jäi käimata ja enne kodu kilomeeter sai Minskil bensiin otsa. Oli hirmus palav ilm ja ma ei viitsinud tsiklit käekõrval kodu lükkama hakata. Kallasin nitrolahustajat paaki ja andsin vänta. Käis sinder küll. Koju sain. See mis praegu müügis on,on sama hea,kui nitrolahusti. Vaata,mõnel püstolil tanklas isegi peale kirjutatud-Nitro....Big Grin

Vasta
#3

Jah siis ka samane lugu oli mul endal.
mootorratas Suzuki.Tankisin kah tallinnas Alexelas.
Sulas ülesse filter kraani miskid tihendis ,kõigi 4 karburaatori tihendis ja mansetid.
Ja käima ei läinud paukus kui kurram,Siis pani tagasi löögi sellise ,et ratas läks sellest jamast põlema.Õnneks vähe...
Kuid kogu tihendite ja muu vahetus läks ikka pisut üle mõistuse kalliks!
See siis ka minu kogemus!
jah lisaks veel selle kütuse puhumisest ja imemisest huuled ja suu paistes.
Vahva kütus...
Vasta
#4

See on Eestis kokku segatud bensiin. Oktaanarvu tõstmiseks lisatakse liiga palju mingit lisandit (vist oli toluool või midagi sarnast) ja see sulatabki igasugused tihendid ja membraanid üles.
Vasta
#5

Kui meil kohapeal segatakse bensiini,siis võiks keegi ka mulle segada 72-te paar kankut? Mis see siis ära ei oleks. Kui togitakse ülesse,vast saavad ka alla ...Smile
Vasta
#6

ma kardan, et see sama 72 ongi kogu kompotti alus.

huvitav, miks alati autot lahti võttes ja kokku tagasi pannes nii palju juppe üle jääb...?
Vasta
#7

Laupäevane Pärnust Viljandisse sõit sobib ka siia teemasse.
Mootor läks lõhkuma.
Pärnust hakkasime Viljandi poole kulgema 17.00-18.00 vahel, enne ei saanud IZ-49 selga istuda, sest õlut sai ka libistatud, tankisime Statoilis.
Kanaküla metsavahel tegime(n) suitsu ja pissipeatuse ning siis üritasime edasi kulgeda, panin masina käima ja koheselt röökis pöörded üles, küünlapiibu mahavõtmine ei aidanud, Uku karjus selja tagant, et kasuta sutsklappi, see muidugi aitas. Pärast kulgesime sihtpunkti poole. Viljandis jäi Riia mnt. ja Vaksali ristil seisma, kikstarterist abi ei olnud, lasin teisel Ugala teatri juurde veereda ja ühe suitsu jagu jahtuda, proovisin uuesti k. starterit, ei midagi, üritasin lükata, kuid ei jõudnud, kompress teisel korralik, sest alles sain uuesti kokku pärast viimast kokkujooksmist.
Mõne aja pärast tulid kaks poissi (12-14.a.) jalgratastega ja aitasid tsikli käima lükata, siis punusin kähku kodu poole, kuid eelviimasel rismikul suri ikkagi välja, kuid siis aitas juba vabaveeremine. Õnnelikult kodus, hing veidi täis, kuid rõõmus selle üle, et kokkujooksmist ei toimunud, vihmasagin tuli kaela ja lidusin tuppa. Järgmisel hommikul otsustasin Biker-i meeste juurde minna Sammulisse ja avastasin, et süütevõtme olin unustanud tulede asendisse ja aku oli tühi, naabrimees aitas käima lükata ja sõitis teine jälle. Suitsud olid otsas, aga poe juures ei julgenud seisma jätta, õnneks oli seal kolm meest, kes klappisid hommikust peaparandust, lubasin neile anda nende poolt küsitud 50 senti, kui aitavad käima lükata, raha maksin enne k. starteriga proovimist ette, siis juba küsisid 52 senti, kuid masin käivitus ise ka. Hiljem tuli ikkagi lükata, kuid klapijad vennad said raha ainult lubamise eest.
Vot sellised seiklused tänu "heale" bensiinile ja kuumale ilmale.
Vasta
#8

Huvitaks samuti mida kallata oma vanale sõbrale kõhtu ehk kus saada 72/76 bensiini?

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#9

Olen nüüd ise kah natike maad kuulanud ja kütusevedajad on kinnitanud, et see pidavat olema Kohtla-Järve toores bensiin, millele segatakse "maitseparandajaid" Paldiskis juurde. Ainult seda kokteili ei tohtivat euroopas müüa-kasutada ja kogused lähevad Aafrikasse neegritele...seal sobib kõik põletada.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#10

Kütuseautol mitu sektsiooni.Kärknas pannakse ühte teatud kogus bentsu (täpne liitripealt),teise ka täpselt(mitte 50 siia tänna) jne.Esimesest tünnist PEAB küte olema 12 45 Sussi bensukas,teisest 14.30 Kuusikul.Kogused ja kellajad söltuvad:õhutemperatuurist,bensukas olevast kogusest ja läbimüügist.Selline keemija toimub neis jaamades kus on suur läbimüük.
Hooldejaamajuhtaja kurtis koolitusel ,et motoroller jooksis peale puhkust (3 nädalat seisnud)kokku.Sai vastuseks oma firmast ,et bensu omadused muutuvadki 2 nädala jooksul.Kas sellist infot klientidele ka jagatakse?

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta
#11

Oli minulgi paar aastat tagasi selline juhtum ,kus peale mõnusat suvist
nädalalõppu hakkasin Kablist Tartu poole kulgema Sõiduriistaks oli 81 aasta Audi 100 ``sigar`` tüüpilise 5-se reamootoriga. Vaatasin, et olemasoleva kütusega Viljandisse välja ei vea, peatusin teeäärses Alexelas ning kallasin 10 liitrit 95-te sisse. Peale mõningast kulgemist kadus mootoril jõud, peatasin masina ja piilusin kapoti alla, kõik tundus korras olema, torud terved,küünlajuhtmed peal jne.Kuidagimoodi sai ikka Viljandini välja veetud, tankisin Statoilist 98 peale ja asi paranes tunduvalt. Kodus olles panin veel pentsulisandit kah otsa ja töötas nagu enne.
Vasta
#12

Loen ja külmajudinad tulevad peale. Kas see kehtib kogu Alexela keti kohta või erineb asi tanklati ka? Ma nimelt tangin juba aastaid samast kohast - Pärnus Härma tanklast, mis enne oli UNO-X ja nüüd Alexela, siiani probleemivabalt. Võtan nii diislit Audile kui 95-e mossele ning kõigile kahe ja neljataktilistele, mis kodus on. Siiani kõik hea tervise juures.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#13

Huvitav, et see bensiin tänapäeval 2 nädalaga apuks läheb? Ämbris hoiavad vä?
Vanal halval suure isamaa ajal oli suletud nõusse tangitud bensiini bestbefor ikka midagi muud. (Minu teada 3aastat)
Ehk keegi targem täpsustab.

huvitav, miks alati autot lahti võttes ja kokku tagasi pannes nii palju juppe üle jääb...?
Vasta
#14

(04-07-2011, 22:31 PM)sõidan saaniga Kirjutas:  Huvitav, et see bensiin tänapäeval 2 nädalaga apuks läheb? Ämbris hoiavad vä?
Vanal halval suure isamaa ajal oli suletud nõusse tangitud bensiini bestbefor ikka midagi muud. (Minu teada 3aastat)
Ehk keegi targem täpsustab.

Einoh nimelt asi on väga lihtne. Tänapäeval bensiin jääb väga lühikeseks ajaks seisma kuna pidevalt tarnitakse ning tarbitakse ja seetõttu võiks öelda,et kütus on vähestabiilne. Pole ka vajadus. Igasugused spets bensiinid on hulka maad kallimad mis mõeldud sõjaväele või kuskile Antartikasse kuna seal vb minimaalselt saab iga kuue kuu jooksul varusid uuendada.


Vasta
#15

Keegi teadjam võiks välja tuua sellise jaotuse, et kui mitu % sai 1960-aastal ühest ühikust toornaftast bensiini, diislit, õli, masuuti ja muid lisandeid. Samuti kui palju neid saab tänase tehnoloogiaga. Mul on tunne, et need %-d on tugevasti muutunud samuti tehnoloogia. Muidugi on ka toornafta koostis üha kehvemaks läinud, sest Bakuu parima nafta % üleilmses toodangumahus üha väheneb - saab otsa. Asemele tuleb miski liivasegune ja väävlirikas toornafta. Miskite krakkimisnippidega pigistatakse siis liivast ka see viimane piisk välja ja tulemus sulatab plastikut.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#16

Lukoilist 03.07 ostetud toode sulatas üles plast kütusefiltri mis Gaz24 kapotialla paigaldatudBig Grin.
Teema järgmine. Oli vaja liigutada Gaz24 teise seisukohta ,mis küll pole kaugel ,kuid mõte oli,et ta võiks ise sõita. Praegusesse kohta maandus ta 5 aastat tagasi. Vahepeal pole käivitatud. Bensiinipaagil kork alt lahti keeratud,seega kondensi ja muu keemia tekkimine välistatud..
Tegevused.Aku peale,õli kontroll ,küünlad lahti,kinni,paagi kork kinni,uus bensiin sisse ja bentsu pumpama. Väga vaevaliselt tuli ülesse. Karburaatori akna vahelt hakkas nirisema selge tihend kuivanud ,kaant pingutada,ÕRNALT. Enam ei tilkunud. Bensiini pumba töös täheldasin häireid, pump maha ja puhtaks ,ämblikest jms pahnast,mis tekkinud vedelikuvabast keskonnast. Pump peale bensiin ülesse ja käivitus. Sädet pole!!? Kell palju ,motivatsioon otsas,vara tööle. Jäi kaheks päevaks seisma. Uuesti garages. Tagasivoolu voolik karburaatori juurest lekib,vahetatud. Bensiini uuesti pumpama ,universaalse filtri alt lekib,selge klamber lõdva. Pingutan klambrit ,ikka lekib ,veel pingutan,ikka lekib. Kuna riiulil uus filter olemas siis otsus uus filter. Keeran klambri lahti ja ei saa voolikust filtrit kätte(seda osa mis bensiinipumba pool) ,rakendan rohkem jõudu kui vaja ja .... filter venib kui Kalevi närimiskummiSadBig GrinCool. Filter seisnud samal kohal 6 aastat.
Milles siis viga kui bensiin ei mõjutanud filtrit?

Pobeda Pickup .....
My other favourite toys have tits...
Vasta
#17

(04-07-2011, 11:48 AM)jurka Kirjutas:  Hooldejaamajuhtaja kurtis koolitusel ,et motoroller jooksis peale puhkust (3 nädalat seisnud)kokku.Sai vastuseks oma firmast ,et bensu omadused muutuvadki 2 nädala jooksul.Kas sellist infot klientidele ka jagatakse?
kütusemüüja poolt mitte.
aga rolleri puhul on küsimus - kas on 2T või 4T.
Salve tänavast sain mõni aasta tagasi Husqvarna 2T võsalõikuriga kaasa (kiiduväärt?) õpetuse: 2 nädalaga nullib kütuses sisalduv väävel (või olgu ta siis tegelikult, mis on) 2T õli määrivad omadused. St valmissegu, mis on vanem, kui 2 nädalat, passib põletamiseks vaid 4T mootorites.
(kahjuks sarnast juttu Stokker-Stihl 2T riistaga ei kaasnenud - aga eeldan, et kunagine õpetus polnud väär ning keemia on kõigile tootjaile sama).

aga plastisulatamised on teine teema. On keegi ses osas asja "oma probleemi" tasandilt edasi viinud? Siin teemas on juba 3 erinevat juttu poole aasta ajaperioodist - eeldatavalt normidele vastava kütusega kokkupuutele ette nähtud komponendid sulavad... Ei kostu juhuslikuna ja üks korralikult dokumenteeritud (ning ilmselt läbi mitme kohtuastme veetud) referents teeks kõigile head...

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#18

Mul sulas ka Valdeku tn rattapoest ostetud filter,vahetasin teise firma toodangu vastu ja need on kestnud siiani.Kütusena kasutusel Neste toodang.Kohalikust tanklast toodud 2 5 liitrist kankut,üks jäi õue päikese kätte ja värvus mõne päevaga punaseks teine oli garaazis ja selle värvus ei muutunud.
Vasta
#19

2 päeva oli Gaz 67B paagis Statoili 95(plekkkankus seisnud garaazis nädal).Üleeile õhtul tilkus bensupumba juurest,tänaseks on bensuvoolik nagu vedelhapukurk.
Mopeed millest jutt oli on liikund juba paar suve ja kasutand koguaeg "tööandja" kütust.Talveks on alati paak tühjendatud ja nii pikka seismist pole suvel kuumaga ka enne olnd.

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta
#20

Täna kell 10.56 tankisin tallinnas Vana-lõuna Alexela automaattanklas üle pika aja, kuna trammipargi ehitusel on objekt. Tankisin täis paagi oma GAZ-53´le ja lõpp purtsatas püstolist välja ja otse astmelaua peale. Sõitessealt lasnamäele avastasin garaazis, et astmelaua värv on üles kobrutanud, mis mitu aastat tagasi värvitud. Koheselt avasin kapoti ja katsudes ujukiruumi aknakest, vajus see sisse, nagu oleks plasteliinist.
Helistasin koheselt Alexela kontorisse ja sealt soovitati kirjalik avaldus teha, mis siis vaatluse allla võetakse... see tähendab 2 nädalat vastuse ootamist Big Grin
Suhtumine on neil ikka selline, et nemad targad , aga kliendid saamatud lollid
Samuti paistetas elektrigeneraatori paagi korgi kummist tihend nii suureks, et korgi eemaldamisel vupsas ta lihtsalt välja ja tagasi panna seda süldilaadset tihendit oli võimatu (tegu uue, euro nõuetele vastava generaatoriga )
Nende väide veel oli, et müüakse ju tonnidega ja miks teised ei esita pretensioone
Tegin ka pildid ja saadan siis neile küsimuse, et mida siis ikkagi müüakse? Bensiini või lahustit?

Ps. Kas on kodanikualgatuse korras ka midagi sellise suhtumise vastu tehtud?

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne