Bensiin & muud mootorikütused
#41

(06-09-2014, 16:20 PM)metsakohin Kirjutas:  Millalgi sai piiritus ilmselt otsa. Keerasin korgi alt ära ja läksin piirituse plaskut tooma, vaevalt minuti pärast masin laualt kadunud, ainult metallist osad alles, plastik korpusest mingi hale ja ebamäärase kujuga junn, kummitihend valgus mööda lauda laiali. Seni, kui õhk ligi ei pääsenud, polnud probleemi, peale korgi eemaldamist algas reaktsioon.

Hmm, mulle tärgatas samuti see õhu teema ette. Ka mu Camaro oli seisnud tühjalt, enne kui kütus uuesti sisse sai. Äkki tõesti reageerib õhu ligipääsuga teatud materjal kuidagi teisiti.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#42

Sõber ükspäev helistas, et kadunud vanaonu garaaz vaja tühjaks visata. Muu huvitava kraami hulgas pidavat leiduma ka kakssada liitrit nõukaaegset bensiini- kanalis ja kahekümnestes kankudes. Kohale jõudes selgus kurb tõsiasi, et kanistrid olid altotsast niiskuse toimel läbi roostetanud ja väärt kraam ajaga maasse valgunud. Erandiks üks alumiiniumist kanister. Kui korgi maha nööpisime, terendas garaazis levima hakanud odööride mõjul esimese asjana sotsialismi viljastavates tingimustes möödasaadetud lapsepõli- võrrid, mopid ja muu selline kraam. Tee või tina, aga tolleaegne bensiin lõhnab tänasest erinevalt. Läks see kanistritäis Golf kahe paaki tänase 98ga pooleks.
Golfi poolt mingeid etteheiteid polnud.
Vasta
#43

läheb teemasse

http://arileht.delfi.ee/news/uudised/van...d=69823229
Vasta
#44

Olerex segas kogemata bensiini diisliga kokku.

http://tallinncity.postimees.ee/2936091/...d-bensiini

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#45

Õigemini üks Olerexi töötaja ühte kindlasse tanklasse, mitte nüüd kogu ettevõte.
Vasta
#46

Vanemate sõidukite jaoks sobimatu biolisandi nõue tõstab bensiini hinda (ja rikub vanemaid mootoreid)
Vasta
#47

Kuidas teil praeguse mõne külmakraadiga diiselautod suvise diisliga käituvad? Minu Audil jäi eile küte kinni ja auto teeäärde. Linnapildis oli näha mitmeid hädalisi. 
Huvitav, et vanasti sai suvisega -12C juures ilusti veel sõita, eile aga oli päeval -3,5C ja juba küte torudes hangunud. 
Vasta
#48

(24-10-2014, 11:46 AM)Romka Kirjutas:  Huvitav, et vanasti sai suvisega -12C juures ilusti veel sõita
Oli ka nii või? Mina mäletan isiklikult -6*C juures teele jäämist. Kütuse spetsifikatsiooni järgi algas hägustumine vist -4*C või -5*C juures, nii et kõik õige. Kuna vene ajal oli asjade ja ka õige kütuse saadavusega nii nagu oli, siis rakendati "narodnaja šmekalkat". Lisati suvediislile veidi bensiini ja moes olid igasugu kütuse soojendamise nipid, nagu vasktoru läbi radikavanni jne. Julmemad tüübid panid esilaterna pirni paaki kütusevõtturi äärde põlema. Olla kuigipalju aidanud. 
Vot siis võis jääda küll mulje, et suvekütus talus -12*C. Tühja ta talus... Mäletan -15*C juures panges kükitavat kissellitaolist hägust ollust. 

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#49

ommuku tööle minnes oli, keilast edasi ja otsaga linna välja, tubli tosin suvalistes kohtades ohutuledega seisjaid. ähmane mõte tekkis ka, et ehk on kuskil solkkütet müüdud. vabalt võis ka liiga paksu diisli teema olla. oma massinal anomaaliaid ei täheldanud, ainult endal on kole külm roolis istuda. krdi talv.
Vasta
#50

Müügiks Aadu armee vaaditäis bensiini.BENSIIN on punast värvi ja LÕHNAB lapsepõlve järgi. Big Grin

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta
#51

(24-10-2014, 17:24 PM)jurka Kirjutas:  Müügiks Aadu armee vaaditäis bensiini.BENSIIN on punast värvi ja LÕHNAB lapsepõlve järgi. Big Grin

Punast värvi bensiin oli nõukaajal... AI-93...  

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#52

(24-10-2014, 19:13 PM)h2rra Kirjutas:  
(24-10-2014, 17:24 PM)jurka Kirjutas:  Müügiks Aadu armee vaaditäis bensiini.BENSIIN on punast värvi ja LÕHNAB lapsepõlve järgi. Big Grin

Punast värvi bensiin oli nõukaajal... AI-93...  

See on ajast kui olid olid A - 66, 72, 76.

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta
#53

diisli deemasse- focus c-max täna hommik näitas auto -7 ja teele ei jätnud õnneks, kahtlustan soojendusega filtrit, kuna vahetades oli jube suur kolakas see filter ja külge läks 2 või 3 pistikut.
Vasta
#54

Eile oli diisleid seismas näha üksjagu, kodused Ford Fokus ja Skoda Superb õnneks mitte, täna peaks kuulma, palju neid Viljandis Raelisse tiriti.
Vasta
#55

Mu mondeo pani hommikuse käivituse ajal kepsu igatahes kotti. Vaevalt see diisli jama oli, kuid jama ikka.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#56

(24-10-2014, 11:46 AM)Romka Kirjutas:  Huvitav, et vanasti sai suvisega -12C juures ilusti veel sõita, eile aga oli päeval -3,5C ja juba küte torudes hangunud. 

Sama autoga?

Küll oli hiliste '80 ja varaste '90 mootoritel arvestatud sellega, et aeg-ajalt on külm.

Nutma ajab aga see, et kütusemüüjad sirge seljaga oktoobrikuus suvist soga müüvad. Sad Võin kiita Kroonigut - neil on -12 juba kolmandat nädalat Cool
Vasta
#57

Kaheksakümnendatel ei olnud vähemalt põllumajandusettevõtetes mingit talvekütust. Kuni kahekümne kraadini ei olnud hoolikal masinamehel erilisi probleeme. Sealt edasi tuli mõnikord leeklampi või tulelonti kasutada. Siin oli eelis nendel masinatel, mille küttetorud  ja filtrikorpused metallist. Kindlasti ka tolleaegsed masinad olid lollikindlama ehitusega (mitte nii mugavad, aga samas ka mitte nii kapriissed).
Vasta
#58

 Spetsiomm vaatasin oma B3 A80ne manuaali(kõigest ei saanud aru kas see mõeldud kogu talveks või kui kogemata külmale maale satud), seal kirjas suvediisli korral--  0...-5 kraadi, tuleks panna 15% bensiini ja -5...-15 kraadi on % juba 30. Aga üle 30% ei tohi bensiini lisada. Siis nagu ütleks, "et lõdvalt sai vanasti sõita -12 veel suvise diisliga" on natuke kahtlane jutt. 
 Kui -2 juures juba 15% bensiini hulgas, siis usun ka mina et parafiiniga jama ei tohiks olla.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#59

just lugesin ühest margifoorumist, et seekordsed seismajääjad olid need, kes kabanossiputkast kütust võtavad. nojah, eks igaüks ise teab, kas tangitakse bensujaamas või statoilis.
Vasta
#60

(25-10-2014, 11:09 AM)diesel Kirjutas:  just lugesin ühest margifoorumist, et seekordsed seismajääjad olid need, kes kabanossiputkast kütust võtavad. nojah, eks igaüks ise teab, kas tangitakse bensujaamas või statoilis.

Huvitaval kombel olen mina kuulnud, et teelejääjad on pea eranditult Neste ja Alexela kliendid. Ja see, et need 2 ketti solki müüvad (ka bensiini puhul) tundub olema üsna teada tõde. Endalgi Alexela bensiiniga kehvad kogemused.

Ja minu vedajatest ainus kellel probleeme oli, juhtus olema ainus Alexela klient. Teised on Lukoili ja Olerexi kliendid, neil probleeme polnud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne