22-08-2018, 00:26 AM
(21-08-2018, 23:51 PM)Janka Kirjutas:(21-08-2018, 12:00 PM)v6sa Kirjutas: Aga ei ole veel ükski heitmevähendamistehnoloogia erikulu vähendanud
Selle poole nähtavasti ei püüeldagi.
Eesmärgiks ja tulemuseks kah on siiani olnud samasuguse kütusekuluga saavutada rohkem võimsust.
Võttis näiteks vana 862 kaheksakümnendate lõpus toodetud neljapütane metsavalmet sama palju kütust tunnis kui teeb seda täna 890 seeria oma (Komatsu siis tegelikult) pea kolm korda võimsama R6 mootoriga.
Sa võrdled asju valesti. Kui kolme silindrilisele, liitrise töömahuga, öko linnaautole maanteel takka pista paari tonnine haagis suure lauppinnaga, siis lendab samuti kulu lakke ja suvaline V8 saab sama kuluga hakkama. Mitte et silindrite arvust asi oleneks, kuid kui asi läheb kütusekulu peale, siis traktorite puhul tuleks arvesse võtta kõik tegurid mis seda mõjutavad. Esmajärjekorras mass, võimsus ja töökeskkond. Paugutad nõrgemaga vales kohas tööd teha, läheb ka kulu pauguga lõhki. Ma ei usu, et viimaste aastakümnetega on diisli kasutegur eriliselt suurenenud. Juurde on tekkinud pigem igasugu täpsusest tingitud ökonoomsus. Paremini on hakatud mootoreid valima spets töödele, et saavutada parim vahekord mootori võimsuse, pöörete ja tulemuse vahel. Paremad kastid on tekkinud, et hoida pöördeid seal kus vaja. Ühte teist nipet-näpet veel, kuid mootorid ise ei ole suurt paremaks arenenud oma võimsuse vs öko suhtes.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!