27-03-2019, 22:46 PM
(27-03-2019, 08:12 AM)v6sa Kirjutas:(27-03-2019, 07:55 AM)CORRADOg60 Kirjutas: ...
FAME-iga diislit paaki panna ei tahaks
...
Miks? FAME diisel peab vastama standardile. Õliga pole siin miskit pistmist peale esterdust.
Sai aasta või pisut rohkem osaletud koolitusel(seoses uuemate heitgaaside töötlemise süsteemidega) kus muuhulgas põgusalt lahati nende kahe erinevust biodiislis kasutamises.
Mälu järgi kirjutan, nii et palun mitte väga valusalt lüüa, kui miskit sassi ajan.
FAME ehk siis esimese põlvkonna lisand - kulub sama töö jaoks rohkem, pisut rohkem NOX-e, vähem CO-d ja lühem säilivusaeg(kuus kuud valmistamisest), ebastabiilne, kehv külmakindlus, tahmafiltriga sõidukitel suurem risk probleemide tekkimiseks jne. Ei talu suuremas kontsentratsioonis kokkupuudet teatud materjalidega(vask, pronks, messing, plii, tina jne), ole soovitav üle 7% diislisse.
HVO ehk teise põlvkonna oma - kõrgem tsetaanarv ja kütteväärtus, kulub vähem, vähem NOX-e, säilivusaeg pole piiratud, külma ei karda, määrib paremini kui standartne tavadiisel, tahmafiltrile ega mootorile ohtu ei kujuta. Põhimõtteliselt võib paaki kallata 100%-lisena. Miinuseks kõrgem hind.