05-11-2011, 22:47 PM
(05-11-2011, 22:29 PM)pen.skar Kirjutas: Ksf unimüts võiks proovida vene õliga töötanud mootori klapikambri kaant käsitsi seest puhtaks pesta- alul lauanoaga lükata, siis diiselküttes jne. See saast on ikka nii kinni, et vene õli ei päästa sealt midagi enam liikuma vaid koguneb aga juurde. Samas ma ei tea palju tsentrifuugi lääne masinatel kasutatakse- see pea igas vene mootoris ja võib hea õli lisandid küll ilmaasjata välja korjata.
Endal tekib tõsine küsimus. Milleks siis üldse kulutada raha õli peale?? viskaks kohe paar labidat kruusa õlikorgist sisse. Nahhui kõnts mootoris ei loe, määrimisomadusi ka vaja pole - kellele - milleks. Vene õlidel samasugused näitajad. Jah see visluskooslus on veidi "harjumatu" kuid ikkagi.
Tsentrifuugi kohapealt: uuematel d120 mootoritel on juba filter tsentrifuugi asemel. Vanale d21a mootorile ka kergesti paigaldatav.
MTZ puhul sai just nähtud ühel 240/243 mootoril tsentrifuugi asemel filtrit. Pidi ka 1:1 le sobima.
NB ma olen neid mootoreid pesnud küll ja küll nii seest kui väljast. Ikkagi ei kasuta eales enam vene õlisid. Ennem riskin kokkujooksmisega ja seejärel mootori vahetusega kui peaks ootama talvel kuna õli "soojeneb" pliidil.
Kas siis aeg ei maksa midagi? õli välja laskmine soojendamine hea 1-2h tööd iga päev. Enda aeg ei maksa midagi? Eestis teadupärast talv viimastel aastatel krõbe (üle -30 kraadi termomeeter pole enam haruldus) ja siis on hea selle kõrbenud õliga tegeldeda??
Kuid siin ei ole tähtis minu arvamus, vaid teemaalgataja probleemid.
NB Järgnev link pole eesti keele valdajatele, kuid suurema osa tõlketööst teeb googel translator õnneks ära. Minule oli see leht igaljuhul suureks õppematerjaliks.
http://www.poljoprivredni-forum.com/show...hp?t=16632
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.