14-05-2015, 18:20 PM
(14-05-2015, 17:46 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: No näed! Õiged küsimused ja tuleb ka õige jutt!
Selles on Sul õigus,et on kohti,kui firmasse sisse astud siis silmad töömehi,kes pingil puhkavad ja ka suitsu teevad..... viimaseid tegelasi ehk selliseid suitsumeestest töölisi ei võta ma kunagi omale töölisteks! Neil on pidevad tööseisakud konide imemiseks. Kui päeva jooksul kõik selle aja kokku lööd siis lihtsam on endal kõik kasvõi käpuli roomates ära teha,kui oodata,et sellised sellid midagi teeksid!
Kui keegi ei usu siis mõõtke salaja stopperiga üle...
Niipalju siis...
Kahjuks siiamaani olen ise kurbusega aru saanud, et viimane tööandja on üksik füüsilisest isikust ettevõtja väike talus, kelle juurde ei tasu eales tööle minna. Sest tema (mitte konkreetselt Teie Talupoeg taluja) arvab, et tööline peab orjama 8h päevas jutti ilma puhkepausideta ja ilma väiksema itsatuseta ja seda kõike sandikopikate eest. Sest kõik eelmised töölised on peale kolmandat sõimupäeva jalga lasknud. Suuremad 1000ha tegijad jah maksavad juba paremaid palganumbreid ja saab ka kasutada normaaselt tehnikat.
(14-05-2015, 17:47 PM)saarrand Kirjutas: Kisub pisut teravaks ära, või mis? Ei tahaks ka kuidagi põlu alla sattuda, aga vot mina ei ole näinud, kui normaalselt on õlivahetusi tehtud, et siis ka vene õliga midagi juhtunud oleks. Tõenäoliselt kui nii kiidetud Addinoliga ka välp kümne kordselt üle lasta, siis on seal samasugune pask sees nagu niipalju kirutud vene õlil. Eks see kõik ikka sõltu kasutajast ja hooldustest ikka põhiliselt.
Mina küll pole leidnud mingit reaalset põhjust vene õli nii hullult kiruda. On mul isa kaudu, kes töötas Otepää Autoremonditehases aastakümneid ikka päris palju kogemusi nende vene asjadega ja midagi nii katastroofiliselt halba ma sealt küll ei kuulnud. Aga no see selleks, eks erinevus rikastabki!
Töökoja puhtusest: kui mitte ühtegi asja ei puutu, siis saab täitsa valgete pükstega ka seal käia, aga mis selle eesmärk on? Loogiline, et fekaal ei vedele iga nurga peal, aga eks varuosad ole ikka pisut õlised või vinklijupp tolmanud. Isegi autopoest ei anta sulle varuosi, mis pole kerge konserv õliga koos....
Sõidan endiselt Russi, JUMZI ja T-40-ga edasi ja kõik on minuarust maru hästi! Sest Valtrat lihtsalt ei ole mõtet osta selleks, et paarkümmend ha põldu teha.
Ei ole terav miskit. Reaalsus.
Sa oled täiesti õigesti aru saanud, et "KUI LASTA VÄLP ÜLE". Kui paljudel vene masinatel peetakse hooldusvälpadest kinni??. Ega ükski õli ei ole ideaalne. Vene õlid on mingites tingimustes etemad mingites paremad. Näiteks 5000tt masinale ei julgeks minagi panna lääne õli sisse, sest siis on väga suur tõenäosus, et mootor koos. ( selle ajaga on tahmakiht kõik õlikanalid väikseks muutnud (sarnane veresoonte lupjumise probleemile inimeste puhul)
VEne tehnika puhul põhiprobleemiks on see, et need on mõeldudki töötama (uuest peast kuni 7-10aastat) ja siis utilisatsioon. Meie hetkene tehnikapark pärineb vene ajast. Teiste sõnul, kui masinad oleks igapäevaselt töös, oleks nende masinate eluiga kolmekordselt ületatud. Siiani ei saa inimestest aru, kes lähevad poodi ja küsivad otse: palun mulle üks katkine traktor, et oleks mida remontida...
Korralikud masinad ei lagune midagi nii palju. Heas korras hoidmine ei ole ka kulukas. Samas mõningatel juhtudel on tänapäeva uuendused õigustatud.
Õlidega võrdluseks: kas keegi tahaks veel osta uhiuut Ladat ? Selle asemel ikka vaadatakse ju saksa kvaliteeti.... Olgugi, et venelane poole odavam.
Töökoja puhtuse teema on ju a ja o kui tahad tellida töö teiste poolt. See kas suvalisel maa jooval on garaaz kolast lookas on tema isiklik teema. Kuid milline klient läheb tööd tellima inimeselt, kes ei suuda ise ka enda töökohta korras hoida?? - -- see on kogu garaazi puhtuse point.
Põllu tegemise kohapealt.
Tean päris mitmeid kartulikasvatajaid, kel 10-15h ja ostnud just viimastel aastatel uue valtra, kuna vene tehnika töötundide arv hakkas tervisele. Viljakasvatajatele kes 20ha kandis tegusevad jah soovin edu. Investeeringud tulevad kõik teise töö pealt.
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.