10-03-2016, 20:13 PM
(10-03-2016, 17:48 PM)MAZ Kirjutas: Natuke naljakas lugeda,seda kuidas roolikarbil õli vahetatakse. Minu teada T25 käib roolikarbi õlitus käigukastist ja vähemalt vanemal T25(vist ka uuemal?) on rooli ülemise võlli puksi juures määrdenippel,mida tuli määrida,et puks ära ei kuluks. Seda viimast aga tehti harva.
Ma arvasin,et härra Unimüts on ikka asjatundja.
Siin on õigus mõlemal. Vanadel HTZ tehasest tulnud masinatel oli roolikarp kuidagi naljakalt kokku ehitatud käigukastiga. Roolikarbi seinast läksid läbi veel paar kangi, vist reevers ja käigukang. Neid polnud varuosade mittesaadavuse pärast võimalik remontida ja "kuliibinid" aretasid külje peale 51 roolikarbi ning vana sammas lõigati lihtsalt veitsiga barbaarselt maha.
VTZ märkistust kandvatel masinatel on roolikarp juba täiesti eraldiseisev seade.
Aquila captas non muscas.