21-05-2016, 12:23 PM
(20-05-2016, 21:19 PM)v6sa Kirjutas: Jagan mulle saabunud posti. Tänan, Alo.
Saateks mõned sõnad ka juurde:
Uue pumbaga tundub jõudu rohkem olema kui pöörispea pumbaga, samuti väga erksalt reageerib gaasivajutusele, on tunda kohe et tahab minna ja läheb... Tehaseseadistus minu jaoks on küll hea, tundub, et leedus seda "pohhui kultuuri" ja "käib kah" varianti ei kasutada Süütenurga kohapealt jään vastuse selles mõttes võlgu, et polnd seda varem teind ning tegin seda nii, et keerasin rihmarattal 2e kriipsuga märgi mootori külles oleva märgiga tasa, 1se silindri klapid sulgund, ning keerasin pumpa, kuni 1se silindri plunsril tuli "küttmull" peale, fikseerisin, mootor kokku ja käima. Läks täppi. Niipalju veel, et ära pidin võtma pimenuutotsa, kuna mul põks 95.a. oma, siis sellel pump käib koonus/kiil´uga ja mutter teiselpool vasta. Lääne filtrid panin kaa sellepärast et need vene papikärakad lagunevad lihtsalt pudruks. Lisaks nüüd ka väheke schikim välimus mootoril
Uus pump reageeribki paremini gaasivajutusele. Olgu selleks rida- või pöörispeapump. Põhjus lihtsalt selles, et tal uuest peast reguleeritud paremini kütusekogus ja surve pihustile. Ise vahetasin ka uuemad pihustid juba peale. Enamikus lähevad pumbad seetõttu pekki kiirelt, et pumbas ei vahetata õli ja vähene kütte, vee , õli emulsioon jahvatab pumba ära.
Teisalt see mootor on d120 - mis kokku pandud külavoovade poolt mitte tehase toode. Seal selle jõu tekitamisega võib kogeda kurbasid kogemusi.
Siinjuures tuleb mainida, et d21 mootoril on 18kW ja d120 mootoril 22kw. Kuid see muutus on otseselt juba väntvõllist ainult. (see muutus tuli juba varemalt kui väntvõlli otsa tuli suure mutri asemel väike ja hooratta poldid muutusid lühikeseks. Toimus see 90a paiku.
Siinjuures maru huvitav on see, et pöörispea pumpadel on juba d120 mootoritel veidi kütet rohkem peale keeratud. Minu silmi jäänud d120 mootorid kõik mis nähtud ongi kiilu peal kinnituvad ilma pimenuudita.
Samas talvine käivitus probleem on tegelt hoopis seotud sellest, et küte vajub alla ja käivitamisel ei viitsita uuesti kütet üles pumbata. Tagasivool pumbast tuleb saata tagasi paaki mitte etteande pumpa.
Filtrid on kenad. Kuid ega neil originaal kopsikutel ka midagi viga pole. Jämefilter on ju ainult settepott ja peenfilter tuleb asendada tänapäeva rekka filtriga ja elu jälle lill. Samas need universaalsed potsikud lihtsalt kiirelt paigaldatavad, samas rikuvad kuidagi välimuse ära.
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.