11-03-2018, 11:55 AM
(10-03-2018, 22:18 PM)pen.skar Kirjutas: T-16, Dt 20, T-25 ja T-40 külgülekannete laagrilõtku reguleerimiseks on laagrikannu all poolikud vahelehed. Veidi mõistusevastane tundub, et lõtku vähendamiseks tuleb vahelehti kannu ja külgülekande korpuse vahele juurde panna. Aga kellel neid uue traktoriga kaasaantuid enam alles on... Mutri kakkumine üksi ei anna midagi. Vahelehed ise on suurema laialilammutamiseta juurdepandavad. Tungid ratta maast lahti. Kapsel pealt, suur mutter hästi lõdvaks keerata. Siis rattast niipalju loksutada(sisse-välja), et koonuslaagri sisesaale väljapoole sõidab. Nüüd kruvitsaga kangutad laagrikannule vahe sisse. Sinna vahesse pistad vahepeal kusagilt leitud vahelehe ühe poole siit ja teise poole teiseltpoolt. Vaata ainult et paaris, s.o. ühepaksused saaksid. Siis tõmba suurest mutrist kokku ja proovi ratta külglõku. Kui rehvi kohalt mõõtes ikka üle sentimeetri külgloksu, siis uuesti keskmutrist lõdvaks ja leht-lehti juurde. Ja uus kontroll.
Uute traktoritega minul küll ei tulnud mingeid vahelehti kaasa. Samamoodi ei kohanud neid hunnikutes traktori maaletooja juures. - oli lapsena hea kaeda uusi masinaid naabri/maaletooja platsil
Võru traktoripoes on need vahelehed täitsa müügis. Ainuke teema, on, et ise tuleb kohale minna ja poest üles otsida. (olid kuskil põrandal x kastis t25 osade riiuli all) Omanik ja müüjad ei tea ka et neil nad olemas.
Juurde panekuks on olemas laagrikannul ava mis on keermestatud. Olid vist kas m10 poldi jaoks. Nende abil saab lisalehti juurde panna.
Remondi ajaks paluks eemadada tung. Igasugused remontimised tuleks teha ikka kindla pinnase peal. Olgu selleks või tammepakk aisadeplaadi all. Tungi pealt võib traktor maha kukkuda ja ühel hetkel on traktor remontijale peale vajunud.
NB palun hoidke haamer ja meisel -mõnel juhul ka kirves- remondi juurest eemale.
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.