15-06-2018, 22:55 PM
(15-06-2018, 16:49 PM)unimüts Kirjutas: Vaatan kudias pooleks tõmbasid masina - mul sügisel sama töö ees. Kuid liivasel pinnasel kehva teha ja veel ilma roklata - peaks külla sõitma
Varuosade pärast ei peagi väga muretsema. Lihtsalt väga palju peab kombineerima. Viimasel ajal juba neid dt20 vahemuhve uuendatakse peale keevitamise ja siis freesimise teel. Paljud kiidavad neid, kuid ise ei poolda väga. Mõnedel on isegi igasugu klambreid lisatud lausa originaal detailile.
Selle sidurikoja sees oleva hammakakoda ongi kõigil teravate servadega vahet pole kunas tehtud.
Blää mida sa neid ronte vead kodu, need ainult söövad närvid välja. remondiarve tuleb selline üüratu et anna olla. neil vaja seda nö kabelimatsu. Enamikul neil tüüpilised kuluvosad räigelt läbi, mistõttu head minevat kaupa neil pole.
Liivane pinnas nüüd eriti ei määra, peaasi et ilma suuremate lohkudeta ja tasane on. Kaal sisuliselt olematu, osa toetub ju esiratastele ka.
Pakkude ja lauajuppidega saab hakkama, aga millalgi tuleb ikka metallist selline raam teha, mis toetab siis karteri tagaserva poltidele ja poolraamidele. Lihtsalt praegu polnud aega, vaja heina niita.
Miks seda DT-20 jätku ei poolda? Kui saaks sellise uueväärse kätte ja paneks kõik kokku laagri-puksiliimiga, usun et enam puutuda vaja ei ole. Pisikese lõtku puhul annab see laagriliim palju juurde. Korduvalt kogenud. Muidugi, kui pinnad äestatud ja suurte loksudega, siis enesepetmine.
Kuskil Youtubes venelased olid ka ringi teinud kardaani nuudi peale. See ka pole päris hea lahendus, nuute raskem läbi kulutada küll. Aga peaks ikka kinni ka pigistama, et loksumist ei ole. Loksumisega jahvatab ära.
Originaal jätk jah keevitatav, nüüdisaegsega pole miskit teha.
Tead, kevadel oli isegi Raplamaal Börsis üks 300tt viks masin müüa, 2500.- oleks ära andnud. Päris tõsiselt mõtlesin sellele. Jäin kokutama ja läinud ta oligi. Mõne päeva pärast oli juba 4000.- plussiga müüa teises kohas ja omakorda mõne päeva pärast broneeritud ja nädala pärast pildilt kadunud. Nii et nõudlust on ja nii mõnigi teenib isegi mõne kopika sellelt.
Aga see selleks. Ega see mitukümmend aastat seisnud ja töötamata rosina ostmine ka nüüd õndsus ei ole.
Näide. Mul see põkats 81 aasta oma. Kuna nüüd pooleks oli, siis sai väntvõlli otsa tihend ka ära vahetatud. Kahtlustan, et see on originaal. See 7-80 peaks olema selle tihendi tegemise kuupäev.
Nagu näha, vanadusest täiesti kalk, mõrades ja murdub.
Nüüd, kui osta see sama viks mõnesajatunniga masin. Aeg on tihendite osas oma töö teinud ja samamoodi kalgid. Võin ka seda öelda, et ainult töötamine ei muuda tihendeid kalgiks. Garaazis küllalt tihendeid, vanast ajast. Seisnud kuivas, pimedas ja külma pole saanud. Aga samamoodi rabedad.
Ja pole see terve traktori tihendite vahetus ka teab mis kerge töö. Võta või mootor. Ikka siduripoolse otsa vahetuseks vaja pooleks võtta. Samas rihmaratta poolnegi ei ole ju ainult rihmaseibi eemaldamine. Venelane teinud viguriga ja vaja kogu jaotuskarbi kaas küljest võtta.
Niisama tötutades jah ei panegi neid kõvastunud tihendi lekkeid tähele. Kui aga hakata ikka valu andma, siis lööb mahlad lahti.
Näinud seda kunagi kiidulauluga tuttava ostetud vähetöötanud russi näol. Nädal aega põllul ja õli läikis igalt poolt traktorilt vastu.
Ega see kabiiniga tundub ront olema küll pilti vaadates. Tegelikult täitsa usun, et ongi 600tt reaalselt teinud. Lihtsalt väljas seismine jah hästi ei mõju. Olen ta nüüdseks juba laiali võtnud ja vabalt on olemas uueväärne käigukasti sisu. Samuti lõtkudeta rippsüsteemi mäng jne. Mootor ka täitsa käib ringi ja saab varumootori. Nii et kokkuvõttes olen rahul selle natuke üle 1000.- investeeringuga.