17-06-2018, 11:01 AM
See ühe poldiga poolekskäiv ühendusmuhv on juba sünnist saati probleem olnud sest selle toimimine oleks füüsikaseaduste vastane.
Esiteks keskelt kinni tõmmates lähevad otsad laiali ja teiseks kui otsad laiali lähevad hakkavad selle muhvi pooled liikuma sest kummagi poole sees on kiilusoon ning see kiil hakkab neid omavahel liigutama ümber poldi.
Seega tuleb see polt varsti lahti või kui on eriti hästi kinni kulutab poldipead ja mutrit õhemaks ning tulemus on poldi survejõu vähenemine.
Nelja poldiga muhvil tekiks ka sama efekt, kuid siin peab ühe poole poldid enne kinni keerama sest siis jäävad kiilud pingesse ning isegi kulunud kiilusoontega võllid jäävad pidama kui muhvil ühelt poolt pisut maha viilida et otsad kokku ei läheks.
Kunagi neid muhve sai paar tükki tehtud nelikant rauast, kuhu said augud ära puuritud, keskava treitud arvestades võllide kulumist ning siis pooleks lõigatud.
See asi pidas nii hästi et paigaldajal olid sidurivõllist kiilud välja kukkunud enda teadmata ja kuna ta kõvasti kinni keeras ei saanud ta sellest enne teada kui aastaid hiljem hakkas reversi hammasratast vahetama.
Esiteks keskelt kinni tõmmates lähevad otsad laiali ja teiseks kui otsad laiali lähevad hakkavad selle muhvi pooled liikuma sest kummagi poole sees on kiilusoon ning see kiil hakkab neid omavahel liigutama ümber poldi.
Seega tuleb see polt varsti lahti või kui on eriti hästi kinni kulutab poldipead ja mutrit õhemaks ning tulemus on poldi survejõu vähenemine.
Nelja poldiga muhvil tekiks ka sama efekt, kuid siin peab ühe poole poldid enne kinni keerama sest siis jäävad kiilud pingesse ning isegi kulunud kiilusoontega võllid jäävad pidama kui muhvil ühelt poolt pisut maha viilida et otsad kokku ei läheks.
Kunagi neid muhve sai paar tükki tehtud nelikant rauast, kuhu said augud ära puuritud, keskava treitud arvestades võllide kulumist ning siis pooleks lõigatud.
See asi pidas nii hästi et paigaldajal olid sidurivõllist kiilud välja kukkunud enda teadmata ja kuna ta kõvasti kinni keeras ei saanud ta sellest enne teada kui aastaid hiljem hakkas reversi hammasratast vahetama.