17-06-2018, 22:22 PM
(17-06-2018, 11:01 AM)2715 Kirjutas: Nelja poldiga muhvil tekiks ka sama efekt, kuid siin peab ühe poole poldid enne kinni keerama sest siis jäävad kiilud pingesse ning isegi kulunud kiilusoontega võllid jäävad pidama kui muhvil ühelt poolt pisut maha viilida et otsad kokku ei läheks.
Kunagi neid muhve sai paar tükki tehtud nelikant rauast, kuhu said augud ära puuritud, keskava treitud arvestades võllide kulumist ning siis pooleks lõigatud.
Oleks mingi mõte ka selles, kumma poole poldid peaks muhvil enne kinni keerama, arvestades veosuunda?
Pean ka vist seda teed minema, sest ühtegi korralikku kiilupesa loksudeta muhvi hetkel võtta ei ole, aga masin vaja liikuma saada.
Eks ta vist sama teema ole nagu käiste lahtiloksumine. Mõnel häda ruttu käes, teisel ei tule asja aastakümneid ette.
Enda vanemal Harkovi 25-el selline vahejätk kasutusel.
Pole veel olnud häda (kolm korda üle õla) paarikümne aasta jooksul. Tehtud vist reeversihammasratta vahetust selle aja jooksul kaks korda, aga kiilusooned nagu uued, ilma loksudeta. Veab CK-4 rehvide ja kettidega nendel metsa ja teeb enamus heinatööd suvel.
See jätk mõnevõrra parem, pole ainult ühe poldiga keskelt. Ja saab ka siis niiöelda ühele poole viltu kinni tõmmata, et kiilud paremini pingesse jääksid. Aga ikkagi kipub see pingutamine vale koha pealt olema ja tõstab kiilude kohalt jätku pinna õhku.
Huvitav, kas see keskelt ainult ühe poldiga on tänapäevane insenerilahendus või on ka põkadel seda varianti juba tehasest kasutuses.
Kas muidu Ksf 2715 võtaks ette ka jälle selle jätku valmistamisele tellimustööna, ehk siis korralikust terasest. Kui, siis mis orienteeruv hinnaklass oleks?